Űrkutatás

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Cifu

Well-Known Member
2010. július 12.
3 047
10 154
113
Őőő....

Szóval, tudom, grammarnáci, de fellőni nem lőnek fel semmit. Egy lövedéket fellőhetsz, de a rakétát indítják. ;)

A Starhopper már repült, igazából afféle sima hajtómű-tesztállvány, eredetileg többnek szánták, de végül ennyi lett belőle. Eredetileg 9km magasra repülhetett volna, végül úgy néz ki, hogy a 150 méteres magasságú repülése volt a csúcs:


Eredetileg a Starhopper feladata tehát az lett volna, hogy teszteljék a Raptor viselkedését negatív sebességű begyújtáskor (ezt a Földön nem olyan egyszerű letesztelni, arra kell gondolni, hogy 100m/s (hozzávetőleg 300km/h) sebességű zuhanásban akarod a hajtóművet begyújtani). Menet közben ez megváltozott, találgathatunk mi miatt, a lényegen nem változtat.

Most két prototípus épül párhuzamosan, a Starship Mk.1 (Texasban) és Mk.2 (Floridában), a két rakétát két konkurens csapat építi, a két csapat megosztja egymással a tapasztalatait, de alapvetően versenyeznek. A pletykák szerint erre a Starhopper gyártásakor fellépő problémák és azok lassú megoldására egyfajta válaszreakció. Nem akarják, hogy ilyen hibák hátráltassák a fejlesztést. Az Mk.1 és Mk.2 is 3-3 darab Raptor hajtóművel lesz felszerelve, a jelenlegi ütemterv szerint idén októberben indulhat(nak) a maximum 20km magasságú tesztrepülésre. Feltehetően azonban ez később lesz, az első pár "ugrás" inkább pár száz méteres lesz, nem fognak egyből 20km-es magasságba törni. Aztán jön egy nagy sebességű szub-orbitális tesztrepülés, ez csak találgatás jelenleg, de feltehetően ehhez már az Mk.3 változat fog jönni, aminek több, mint 3 hajtóműve lesz. Végül az Mk.4 és Mk.5 lenne az első két orbitális tesztrepülésre használt változat, ami a Superheavy hordozórakéta orrán juthat a világűrbe.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and gacsat

Cifu

Well-Known Member
2010. július 12.
3 047
10 154
113
Ha pedig valakit érdekel: a Floridai csapat itt tart most a Starship Mk.2-vel:

EFZKXpWXsAYJ9Zm
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 472
46 414
113
Őőő....

Szóval, tudom, grammarnáci, de fellőni nem lőnek fel semmit. Egy lövedéket fellőhetsz, de a rakétát indítják. ;)

A Starhopper már repült, igazából afféle sima hajtómű-tesztállvány, eredetileg többnek szánták, de végül ennyi lett belőle. Eredetileg 9km magasra repülhetett volna, végül úgy néz ki, hogy a 150 méteres magasságú repülése volt a csúcs:


Eredetileg a Starhopper feladata tehát az lett volna, hogy teszteljék a Raptor viselkedését negatív sebességű begyújtáskor (ezt a Földön nem olyan egyszerű letesztelni, arra kell gondolni, hogy 100m/s (hozzávetőleg 300km/h) sebességű zuhanásban akarod a hajtóművet begyújtani). Menet közben ez megváltozott, találgathatunk mi miatt, a lényegen nem változtat.

Most két prototípus épül párhuzamosan, a Starship Mk.1 (Texasban) és Mk.2 (Floridában), a két rakétát két konkurens csapat építi, a két csapat megosztja egymással a tapasztalatait, de alapvetően versenyeznek. A pletykák szerint erre a Starhopper gyártásakor fellépő problémák és azok lassú megoldására egyfajta válaszreakció. Nem akarják, hogy ilyen hibák hátráltassák a fejlesztést. Az Mk.1 és Mk.2 is 3-3 darab Raptor hajtóművel lesz felszerelve, a jelenlegi ütemterv szerint idén októberben indulhat(nak) a maximum 20km magasságú tesztrepülésre. Feltehetően azonban ez később lesz, az első pár "ugrás" inkább pár száz méteres lesz, nem fognak egyből 20km-es magasságba törni. Aztán jön egy nagy sebességű szub-orbitális tesztrepülés, ez csak találgatás jelenleg, de feltehetően ehhez már az Mk.3 változat fog jönni, aminek több, mint 3 hajtóműve lesz. Végül az Mk.4 és Mk.5 lenne az első két orbitális tesztrepülésre használt változat, ami a Superheavy hordozórakéta orrán juthat a világűrbe.
Akkor itt menet közben volt névváltás, illetve átütemezés.
Elvileg a légügyi hatóság miatt nem lehetett Floridából, és 200m-re ment volna. A hatóság miatt vették 150m-re.
A te berakott képeden is a legkisebb még Starhopperként szerepel!
Tököm se tudja már követni. A BFR meg Big Fucking Rocket és kész! :p:D

/A kilövésre vonatkozó megjegyzésedet meg nagyvonalúan elengedtem a fülem mellett! /:rolleyes:
 
T

Törölt tag 1586

Guest
Ha pedig valakit érdekel: a Floridai csapat itt tart most a Starship Mk.2-vel:

EFZKXpWXsAYJ9Zm
Ennek az...izének...tényleg semmi belső merevítése sincs?
Egyszerű gyűrűk...semmi vastag falú szerkezet vagy belső merevítés (talán az felső harmad-orr szekciónál van néhány körbe futó merevítő borda, de az épület előtt álló alsó-középső szekcióban én nem látok semmi merevítést)
Még hőszigetelést sem....

Az anyaguk tényleg rozsdamentes acél?
Miért?
Mégis milyen vékony lemezt kell használni hogy elfogadható súlyú legyen a szerkezet.
Hogy lesz ez elég merev? Mekkora belső nyomást kell fenntartani hogy ne rogyjon össze az egész koceráj?

(remélem jobban tudnak rozsdamentes anyagot hegeszteni mint annó a NABI...:))
 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and gacsat

Cifu

Well-Known Member
2010. július 12.
3 047
10 154
113
Akkor itt menet közben volt névváltás, illetve átütemezés.
Elvileg a légügyi hatóság miatt nem lehetett Floridából, és 200m-re ment volna. A hatóság miatt vették 150m-re.
A te berakott képeden is a legkisebb még Starhopperként szerepel!

Úgy nézett volna ki a Starhopper, ha megkapja az orrkúpot. Az orrkúp készen volt, de aztán egy erős széllökés felborította, és összelapult. A sérült orrkúpot nem építették újra, és az alsó részt (ami a hajtóművet, hajtóanyag-tartályokat, stb. tartalmazta) használták tovább már csak.

Itt a kész orrkúp az alsó résszel együtt:

SpaceX-Starship-Big-Falcon-Rocket-image-courtesy-of-SpaceX-Elon-Musk-1-1280x860.jpg


Itt van a szélvihar idején:

space-x-toppled-by-winds_1548267102951_17944136_ver1.0_1280_720.JPG


Itt pedig sokkal később, végleg kilapulva:

DxoU-xxXcAIGNtj
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and gacsat

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
47 373
77 056
113
Úgy nézett volna ki a Starhopper, ha megkapja az orrkúpot. Az orrkúp készen volt, de aztán egy erős széllökés felborította, és összelapult. A sérült orrkúpot nem építették újra, és az alsó részt (ami a hajtóművet, hajtóanyag-tartályokat, stb. tartalmazta) használták tovább már csak.

Itt a kész orrkúp az alsó résszel együtt:

SpaceX-Starship-Big-Falcon-Rocket-image-courtesy-of-SpaceX-Elon-Musk-1-1280x860.jpg


Itt van a szélvihar idején:

space-x-toppled-by-winds_1548267102951_17944136_ver1.0_1280_720.JPG


Itt pedig sokkal később, végleg kilapulva:

DxoU-xxXcAIGNtj

Egy jó karosszéria lakatos kikalapálja 1 hét alatt...Amatőrök!!
 

angelsoul

Well-Known Member
2016. február 13.
2 334
13 697
113
Ha pedig valakit érdekel: a Floridai csapat itt tart most a Starship Mk.2-vel:

EFZKXpWXsAYJ9Zm

Ez ugye valami poén?

Először azt hittem valami angol illegális pálinkafőző gyár valamelyik autóbontó hátsó udvarán rendőrségi drónról fotózva.
Por, szennyezők mindenfelé, kupleráj ameddig a szem ellát. Emberek sarki építkezésen szokott PPE-ben. Ez egy kisgépes hangárnak is hányadék lenne...
Ja és fenn a kacsaúsztató priceless...
 

Cifu

Well-Known Member
2010. július 12.
3 047
10 154
113
Ennek az...izének...tényleg semmi belső merevítése sincs?

A kérdés jó. Ha jól sejtem van vagy lesz merevítése, de amúgy eléggé papírvékony tényleg.

Még hőszigetelést sem....

A Falcon 9-en sincs hőszigetelés, az ilyesmi nem szokás amúgy. Hogy a végleges Starship-en mi lesz, az jó kérdés, mert folyékonyan kéne tartani a metánt és az oxigént is...

Az anyaguk tényleg rozsdamentes acél?
Miért?

Mert az eredetileg tervezett szénszálas kompozit műanyaggal több probléma is akadt. Az egyik, hogy k*rva sok selejtet sikerült gyártani az elején. Egy kész szekciót láttunk, de a pletykák szerint az is selejt volt a valóságban. Ismerek olyanokat, akik vitorlás hajókat gyártottak szénszálas kompozitból, és ők is azt mondták, hogy rohadt nehéz garantált minőséget hozni - még egy vitorlás hajó esetén is. Nagyon komoly odafigyelés és kontrollált körülmények szükségesek. Ha egy paplant rosszul húzol, már kuka az egész munkadarab.

A másik részben ehhez kapcsolódik: drága a nyersanyag. Musk azt nyilatkozta, hogy közel 200$ per kilogramm a kész elemnél számolva (amúgy 135$, de legalább 35% veszteséggel számolnak). Anno a Starship esetében cirka 85 tonnás öntömeggel számoltak, legyen ebből csak 30 tonna szerkezet, az 6 millió dollár, a Superheavy meg még nehezebb. A rozsdamentes acélnál azt mondja Musk, hogy 3$ per kilogramm az ár. Még ha a megnövekedett tömeggel is számolunk, akkor is minimum két nagyságrend a különbség...

Szóval ezért lett rozsdamentes acél...
 

Cifu

Well-Known Member
2010. július 12.
3 047
10 154
113
Ez ugye valami poén?

Mókás gyerek ez a Musk, meg kell vallani... :hadonaszos:

Először azt hittem valami angol illegális pálinkafőző gyár valamelyik autóbontó hátsó udvarán rendőrségi drónról fotózva.
Por, szennyezők mindenfelé, kupleráj ameddig a szem ellát. Emberek sarki építkezésen szokott PPE-ben. Ez egy kisgépes hangárnak is hányadék lenne...

Hát nem jellemző a patika tisztaság, én azon lepődtem meg, hogy még csak lebetonozva sincs az egész. Hát izé. Költséghatékonyság van, na....

Ja és fenn a kacsaúsztató priceless...

Especiel az érthető, Cape Canaverel félúton van egy tengerpart és egy mocsár között...

SpaceX-CRS-18-1024x576.jpg
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
21 240
33 734
113
Basszus van egy ismerosom aki nagy atmerolyu ipari savallo kemenyek gyartasaval foglalkozik szolok neki rakjon mar ossze egy raketat nekem itt a hatsokertbe a vetemenyes helyere. /sokkal jobban megeri mint a paprika./ en elhiszem hogy kiszamoltak mindent meg mimden de a kalyhacsivek melletti hangar jobb szerkezetnek tunik /legalabb a burkoloanyag onmagaba merevitessel rendelkezik./
 
  • Tetszik
Reactions: gacsat

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 472
46 414
113
A kérdés jó. Ha jól sejtem van vagy lesz merevítése, de amúgy eléggé papírvékony tényleg.



A Falcon 9-en sincs hőszigetelés, az ilyesmi nem szokás amúgy. Hogy a végleges Starship-en mi lesz, az jó kérdés, mert folyékonyan kéne tartani a metánt és az oxigént is...



Mert az eredetileg tervezett szénszálas kompozit műanyaggal több probléma is akadt. Az egyik, hogy k*rva sok selejtet sikerült gyártani az elején. Egy kész szekciót láttunk, de a pletykák szerint az is selejt volt a valóságban. Ismerek olyanokat, akik vitorlás hajókat gyártottak szénszálas kompozitból, és ők is azt mondták, hogy rohadt nehéz garantált minőséget hozni - még egy vitorlás hajó esetén is. Nagyon komoly odafigyelés és kontrollált körülmények szükségesek. Ha egy paplant rosszul húzol, már kuka az egész munkadarab.

A másik részben ehhez kapcsolódik: drága a nyersanyag. Musk azt nyilatkozta, hogy közel 200$ per kilogramm a kész elemnél számolva (amúgy 135$, de legalább 35% veszteséggel számolnak). Anno a Starship esetében cirka 85 tonnás öntömeggel számoltak, legyen ebből csak 30 tonna szerkezet, az 6 millió dollár, a Superheavy meg még nehezebb. A rozsdamentes acélnál azt mondja Musk, hogy 3$ per kilogramm az ár. Még ha a megnövekedett tömeggel is számolunk, akkor is minimum két nagyságrend a különbség...

Szóval ezért lett rozsdamentes acél...
Ez most részemről csak találgatás, de szerintem amit a telepen "megcsodálhattunk", az csak egy hély, amit szerintem ráhúznak a belső szerkezetet adó vázra.
A képen nem nagyon látom a hajtóművet tartalmazó legalsó részt. De ne feledjük, hogy ez már Cifu szerint több kilóméterre fog felmenni, és jóval nehezebb is, mint a " hopper". Szóval a hajtóanyag tartályoknak még kell belül hely. Ezek egyben merevítik is a szerkezetet. Ezek a rakéták meg tulajdonképpen csak modellek, amiknek nem kell csak bizonyos szintig modellezni a valós járművet.
Még annyi, hogy a képen túl sok a szana szét heverő különböző gyűrű. Ott jóval több félkész gyűrű van, mint amire szükség lenne. Gondolom előre betáraztak katasztrófákra. :rolleyes:
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 472
46 414
113
Különben logikus a dolog. Így sokkal gyorsabb összerakni, mintha a vázat lemezenként borítanák be. Párhuzamosan lehet vele dolgozni.
 

Cifu

Well-Known Member
2010. július 12.
3 047
10 154
113
Basszus van egy ismerosom aki nagy atmerolyu ipari savallo kemenyek gyartasaval foglalkozik szolok neki rakjon mar ossze egy raketat nekem itt a hatsokertbe a vetemenyes helyere. /sokkal jobban megeri mint a paprika./ en elhiszem hogy kiszamoltak mindent meg mimden de a kalyhacsivek melletti hangar jobb szerkezetnek tunik /legalabb a burkoloanyag onmagaba merevitessel rendelkezik./

A kritikákat én is megértem, én is hülyére röhögtem magam anno, mikor a Falcon 1 első indítása előtt összeroppant az egyik hajtóanyag-tartály a vákuum miatt, mikor hajtóanyag-feltöltéskor egy szelep rossz állásban maradt...
Mosolyogtam azon, hogy majd jön a Crew Dragon, sőt, a Marsra leszálló Red Dragon.
Mosolyogtam az IAC 2017-es előadáson előadott Mars-kolonizációs terven is.

De ugyanakkor nem lehet elvitatni, hogy a Falcon 9-el fenekestül felforgatták a hordozórakéta-piacot. Tök mindegy, hogy ügyes üzleti húzások miatt (az ArianeSpace pár fejese azt állítja, hogy gyakorlatilag veszteséggel adták el a kereskedelmi Falcon 9 indításokat, amiket aztán az állami indítások plusz bevételeiből pótoltak ki), vagy a költséghatékony gyártás miatt, de tény, hogy ők az elsők, akik folyékony hajtóanyagú rakétafokozatot újra felhasználtak.

Tény, hogy összehoztak egy rohadt bonyolult és nagy teljesítményű, szupermodern metánt égető hajtóművet, a Raptort.

Ahogy az is tény, hogy dolgoznak egy új nagy teljesítményű kvázi másfél fokozatos, teljesen újrafelhasználható rakétán. Amiben megint világelsők.

Hogy normális a fazon? Nem vagyok biztos benne. De hogy a Starship végül mégis repülni fog, abban egyre inkább hiszek...
 

Cifu

Well-Known Member
2010. július 12.
3 047
10 154
113
Még annyi, hogy a képen túl sok a szana szét heverő különböző gyűrű. Ott jóval több félkész gyűrű van, mint amire szükség lenne. Gondolom előre betáraztak katasztrófákra. :rolleyes:

A lenti szeptember 10.-énkészült drón-videón 26 + 3 gyűrűt számoltak meg, a plusz három mintha selejt lenne. Ez túl sok egy Starship-hez, ezért azt tippelik, hogy a Superheavy, vagyis a hordozórakéta számára készülnek.

 
  • Tetszik
Reactions: BiancoGasto
T

Törölt tag 1586

Guest
Lehet hogy én túl maradi vagyok, de én így képzelek el egy kriogén tartályt belülről
7776898.jpg

és nem olyan régen még Musk is ilyesmiket posztolt
spacex-bfr-body-tool-tesla-model-3.jpg


Ezektől ezek a síma gyűrűk elég messze vannak.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and gacsat

Cifu

Well-Known Member
2010. július 12.
3 047
10 154
113
Ok és mi a cél vele?

Először is egy Hold-megkerülő utat már bejelentettek Juszaku Maezava-val együtt ( erről itt írtam ). Csak tippelni lehet, hogy Maezava mennyit fizethetett Musk-nak, de a becslések szerint nagyságrendileg fél milliárd dollár körüli összegről lehet szó, ez ugye a Dear Moon projekt.

Másodszor a SpaceX legnagyobb projektje jelenleg a StarLink műholdas internetszolgáltatás. Eddig 60 műholdat juttattak fel, ebből cirka 40 lesz aktív, a többi meghibásodott vagy a deorbit teszthesz használják, stb. A StarLink több ezer műholdból áll majd a tervek szerint, egész pontosan 4409 darabból az első fázisban (a végső kiépítettség akár 12 ezer műhold is lehet, ez többszöröse annak, amit eddig összesen a világűrbe indított az emberiség). Na most 4409 osztva 60-al az 74 indítás, ami még SpaceX léptékkel is sok. Szóval a jól jönne a Starship, ami a Falcon 9 által felvihető 60-hoz képest akár több tucatszor többet is vihet egy-egy indítással. BTW a StarLink az, amire az Alphabet (Google) anno cirka egy milliárd dollárt adott a SpaceX-nek.

Harmadszor a Superheavy / Starship páros teljesen újrafelhasználhatónak van tervezve. Legyen egy újrahasznosított fokozattal induló Falcon 9 ára 30 millió dollár (ennél több, cirka 40 körül van most), és hozzávetőleg 12-14 tonnát tud LEO pályára felvinni úgy, hogy az első fokozat visszatér. Ez mondjuk legyen 2500 dollár per kilogramm.

Na most a SH / SS páros teherbírása legyen csak 100 tonna (150 a cél), és legyen egy indítás hajtóanyag- és indítás költsége 25 millió dollár (hasracsapás), és legyen 25 indításra méretezve az egész (100+ a cél). Maga az SH / SS páros ára meg legyen mondjuk 500 millió dollár (erősen optimista, de a SpaceX-et ismerve nem reménytelen cél).

Akkor:

500 / 25 = 20 millió dollár az SH / SS páros leosztott ára per indítás.
25 millió dollár a hajtóanyag és az indítás előkészítésének költségei.

45 millió per 100 tonna = 450 dollár per kilogramm.

Kerekítsük fel 500 dollárra. Még így is ötöde annak, amit a jelenlegi legolcsóbb hordozórakéta, az F9 újrahasznosított nyújt.
 

Cifu

Well-Known Member
2010. július 12.
3 047
10 154
113
Lehet hogy én túl maradi vagyok, de én így képzelek el egy kriogén tartályt belülről
7776898.jpg

és nem olyan régen még Musk is ilyesmiket posztolt
spacex-bfr-body-tool-tesla-model-3.jpg


Ezektől ezek a síma gyűrűk elég messze vannak.

Az a nem túl rég két éve volt. :)
Plusz az, amit alul beszúrtál, az a 9m-es szénszál erősítéses kompozit műanyag szekció gyártásához elkészített szerszám, amire körbeforgatva lehet ráhúzni a szénszál-szövet paplanokat.

Amikor utoljára látták, így nézett ki:

BFR-tent-composite-tooling-scrapped-031419-Pauline-Acalin-10-c-1024x346.jpg


BFR-tent-composite-tooling-scrapped-031419-Pauline-Acalin-8-c-1024x644.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and gacsat