Ez inkább csak egy makett. A középső képen szemmel (nem) láthatóan nincs se bádogos munka, se szegecselés.Pardon, de nem. A középsőnek a prototípusa az, amiről képet raktam be. Nevén nevezve Starship Mk.1.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Ez inkább csak egy makett. A középső képen szemmel (nem) láthatóan nincs se bádogos munka, se szegecselés.Pardon, de nem. A középsőnek a prototípusa az, amiről képet raktam be. Nevén nevezve Starship Mk.1.
Az N1esből disznóól lett. Ebből kiállítás után még lehet gabonasiló.Meg fogsz lepődni.
DE!
A 3 testet tartalmazó képen a bal oldali, amit lesilóztál!
Akkor hasonlítsd össze a szárnyát a 14.53as hsz második képével.
Ez inkább csak egy makett. A középső képen szemmel (nem) láthatóan nincs se bádogos munka, se szegecselés.
Ez maga lenne a naftatartály?Ha pedig valakit érdekel: a Floridai csapat itt tart most a Starship Mk.2-vel:
Nem lesz kicsit sok az űrszemét?Először is egy Hold-megkerülő utat már bejelentettek Juszaku Maezava-val együtt ( erről itt írtam ). Csak tippelni lehet, hogy Maezava mennyit fizethetett Musk-nak, de a becslések szerint nagyságrendileg fél milliárd dollár körüli összegről lehet szó, ez ugye a Dear Moon projekt.
Másodszor a SpaceX legnagyobb projektje jelenleg a StarLink műholdas internetszolgáltatás. Eddig 60 műholdat juttattak fel, ebből cirka 40 lesz aktív, a többi meghibásodott vagy a deorbit teszthesz használják, stb. A StarLink több ezer műholdból áll majd a tervek szerint, egész pontosan 4409 darabból az első fázisban (a végső kiépítettség akár 12 ezer műhold is lehet, ez többszöröse annak, amit eddig összesen a világűrbe indított az emberiség). Na most 4409 osztva 60-al az 74 indítás, ami még SpaceX léptékkel is sok. Szóval a jól jönne a Starship, ami a Falcon 9 által felvihető 60-hoz képest akár több tucatszor többet is vihet egy-egy indítással. BTW a StarLink az, amire az Alphabet (Google) anno cirka egy milliárd dollárt adott a SpaceX-nek.
Harmadszor a Superheavy / Starship páros teljesen újrafelhasználhatónak van tervezve. Legyen egy újrahasznosított fokozattal induló Falcon 9 ára 30 millió dollár (ennél több, cirka 40 körül van most), és hozzávetőleg 12-14 tonnát tud LEO pályára felvinni úgy, hogy az első fokozat visszatér. Ez mondjuk legyen 2500 dollár per kilogramm.
Na most a SH / SS páros teherbírása legyen csak 100 tonna (150 a cél), és legyen egy indítás hajtóanyag- és indítás költsége 25 millió dollár (hasracsapás), és legyen 25 indításra méretezve az egész (100+ a cél). Maga az SH / SS páros ára meg legyen mondjuk 500 millió dollár (erősen optimista, de a SpaceX-et ismerve nem reménytelen cél).
Akkor:
500 / 25 = 20 millió dollár az SH / SS páros leosztott ára per indítás.
25 millió dollár a hajtóanyag és az indítás előkészítésének költségei.
45 millió per 100 tonna = 450 dollár per kilogramm.
Kerekítsük fel 500 dollárra. Még így is ötöde annak, amit a jelenlegi legolcsóbb hordozórakéta, az F9 újrahasznosított nyújt.
Te és Pöcs mondtátok, hogy ez ugyanaz. Én a képhasonlítgatós témát fel se hoztam. Arra céloztam, hogy ennél különb állótartályt nem vettek volna át a gyár minőségellenőrei.Miután egy CGI ábra, amit egy rajongó rakott össze a rendelkezésre álló információkból.
Miután egy CGI ábra, amit egy rajongó rakott össze a rendelkezésre álló információkból.
(Ha csak kötekedni akarsz, felesleges válaszolnom innentől a hsz.-eidre...)
Dehogy! Ez csak egy hély! A hajtóanyagok külön nyomástartö tartályokban lesznek.Ez maga lenne a naftatartály?
Nem lesz kicsit sok az űrszemét?
Dehogy! Ez csak egy hély! A hajtóanyagok külön nyomástartö tartályokban lesznek.
Valahogy így kellene elképzelni a belsejét:
Vákum alatt minden ilyesmi összeroppan. Pl az E fermentor, amin a kezelő elfelejtette kinyitni a levegőzőt visszahűtés közben, vagy az ammónia állótartály, aminél ugyanez volt a hiba, csak leeresztés közben. Egy vákumálló tartály súlya legalább tízszerese egy nyomásállónak.A kritikákat én is megértem, én is hülyére röhögtem magam anno, mikor a Falcon 1 első indítása előtt összeroppant az egyik hajtóanyag-tartály a vákuum miatt, mikor hajtóanyag-feltöltéskor egy szelep rossz állásban maradt...
Mosolyogtam azon, hogy majd jön a Crew Dragon, sőt, a Marsra leszálló Red Dragon.
Mosolyogtam az IAC 2017-es előadáson előadott Mars-kolonizációs terven is.
De ugyanakkor nem lehet elvitatni, hogy a Falcon 9-el fenekestül felforgatták a hordozórakéta-piacot. Tök mindegy, hogy ügyes üzleti húzások miatt (az ArianeSpace pár fejese azt állítja, hogy gyakorlatilag veszteséggel adták el a kereskedelmi Falcon 9 indításokat, amiket aztán az állami indítások plusz bevételeiből pótoltak ki), vagy a költséghatékony gyártás miatt, de tény, hogy ők az elsők, akik folyékony hajtóanyagú rakétafokozatot újra felhasználtak.
Tény, hogy összehoztak egy rohadt bonyolult és nagy teljesítményű, szupermodern metánt égető hajtóművet, a Raptort.
Ahogy az is tény, hogy dolgoznak egy új nagy teljesítményű kvázi másfél fokozatos, teljesen újrafelhasználható rakétán. Amiben megint világelsők.
Hogy normális a fazon? Nem vagyok biztos benne. De hogy a Starship végül mégis repülni fog, abban egyre inkább hiszek...
Ez nem is az a tákolmány, ami ott áll a TSz melléküzemág udvarán.
Képek a "siló" belsejéből...
Itt csak hatnak kell majd elférnie.Ez nem is az a tákolmány, ami ott áll a TSz melléküzemág udvarán.
Ebben kéne 31 ilyen rakétamotornak elférnie?
Ha valakinek van kedve fennmaradni hajnali kettőig, meghallgathatja elő egyenesben Elon előadását az elkészült Starship-ről egyenesen Texasból
link:
https://www.spacex.com/webcast
Pedig a Crew Dragon is halad:Ez pedig egy kevésbé szép megnyilvánulás a NASA igazgatójától,mely szerint nagyon várja a SpaceX előadását, de örülne, ha a Kereskedelmi Személyszállítás (olvasd Dragon v2 vagy Crew Dragon) kapcsán is ilyen lelkesedést látna a cégtől, és ideje lenne az amerikai adófizetők pénzéért cserébe tartani a határidőket. Bridenstine egy kisebb gyülölet-cunamit kapott eme tweet alá, míg páran azért védelmükbe vették, mondván csak arra reflektál, hogy örülne, ha a NASA alvállalkozói betartanák a vállalt határidőket.
A szúrkálódás megértéséhez csak annyi kell, hogy egymás mellé rakjuk az Artemis-programot (az SLS / Orion alapú Holdraszállás NASA programját) és a Starshipet. A személyzet nélküli EM-1 út a Hold-megkerülésre jelenleg 2020 végére, de inkább 2021 elejére várható. A személyzettel való repülés talán 2022, de inkább 2023. Ha a SpaceX még tököl is egy sort a Starshippel, akkor is nagyon esélyes, hogy amire a NASA végre eljut oda, hogy végre tudja hajtani a Holdraszállást az Artemis programon belül, addig a SpaceX is képes lehet erre a Starshippel. Pár nagyságrenddel kevesebb pénzből...