Leginkább belőled folyik a Musk hiszti, és kezd baromira unalmas lenni..De mégis, musk, musk, musk, ez folyik a csapból....
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Leginkább belőled folyik a Musk hiszti, és kezd baromira unalmas lenni..De mégis, musk, musk, musk, ez folyik a csapból....
Azt kezd unalmas lenne, hogy ennek az embernek a baromságait a hívei körömszakadtáig védik.Leginkább belőled folyik a Musk hiszti, és kezd baromira unalmas lenni.
Ha jól tudom a raptor hajtóműveket is folyamatosan módosítják, és ezekkel volt a problémája az FAA-nak. Statikus tesztre megkapták az engedélyt, de repülni szerettek volna. Új időpont hétfő, február 1.Sajnos úgy néz ki megint lefújták. Tegnap valószínűleg a 15-17 csomós szél okozta a lefújást, míg ma számomra nem teljesen érthető, hogy miért dobta vissza az FAA az engedélyezést. Helyi idő szerint reggel 9-körül 5 csomós szél fújt, amit simán kimozgott volna szerintem a rakéta. Ha arra várnak, hogy teljes szélcsend legyen, akkor az még lesz vagy 2 hónap...
Helyette kitolták az SN10-et az összeszerelő csarnokból...
Ha jól tudom a raptor hajtóműveket is folyamatosan módosítják, és ezekkel volt a problémája az FAA-nak. Statikus tesztre megkapták az engedélyt, de repülni szerettek volna. Új időpont hétfő, február 1.
Addig tököltek, hogy közben az SN10 is elhagyta a high bay-t:
Igen, ilyet én is olvastam. De ez nekem valahogy sántít.Ha jól tudom a raptor hajtóműveket is folyamatosan módosítják, és ezekkel volt a problémája az FAA-nak. Statikus tesztre megkapták az engedélyt, de repülni szerettek volna. Új időpont hétfő, február 1.
Addig tököltek, hogy közben az SN10 is elhagyta a high bay-t:
2. Senkit nem érdekel a Tesla számítógépe, ha lerpül a teteje, meg hátulja, vagy fantrasztikusan benn égsz, mert az ajtaja nem nyílik.
3. Amit nem Musk tervezett... 1996-ban megvolt a működő koncepció csak nem rendelte meg senkit. Tehát 20 évvel későbbi eszköztárral megcsinálta azt, amit korábban már biznyítottak, hogy lehetséges. De mégis, musk, musk, musk, ez folyik a csapból....
4. Ez igaz. De milyen áron? Azt 40 év múlva lehet, hogy meg semmi nem megy fel az űrszemét miatt, de a SX profitja azért megvolt. A világűr, mint tér felélése és teleszemetelése pont úgy megy, mint idelent. Vastaps.
Azért hihetetlen ez a "tákolmány" ránézésre.
Teljesen irreleváns egy termék minőségi problémáival érvelni, amíg veszik mint a cukrot.2.: Ha körbenézel az autógyártás sötét sikátorában, éppen elég példát találsz arra, hogy a Teslánál felemlegetett dolgok mennyire általánosak a "nagy" autógyártóknál is. Porsche csapágyproblémák vagy a Toyota / Lexus szönyeg által leragadt gázpedál esete és így tovább...
Ettől még ezek tervezési hibák, de sajnos ilyenek mindenhol előfordulnak...
Az együttműködés tényleg fontos lenne, de azért én nem látom olyan sötéten a jövőt. Már csak azért sem mert sorra indulnak az űrszemét eltávolítására irányuló projektek valamint a már pályán lévő műholdak élettartalmát meghosszabbító programok.3.: Én sem azt mondom, hogy Musk a fő géniusz a SpaceX-nél, de Ő az, aki a hátteret megteremtette a koncepció életre hívásához. Hiába volt ígéretes a McDonnel-Douglas Delta Clipper / DC-Y, a Lockheed-Martin X-33 / Venture Star, Rotary Rocket vagy a RocketPlane Kistler K-1, lehetnek bármilyen jó mérnökök ott, ha nem volt mögöttük megfelelő finanszírozás. Tök mindegy milyen okból.
Musk szerintem is inkább ügyes üzletember, és ezt meg kell adni neki. Hogy tweet-hype meg előadás-hype és hasonló megoldásokkal éri el? Igen. De eléri...
4.: Ne felejtsd el, hogy először is nem a SpaceX kezdte az űrszemét-szórást. 70 éve szórja az emberiség tele a Föld körüli pályát szeméttel, és nagyjából 15-20 éve kezdtek el komolyabban foglalkozni azzal, hogy akkor valamit kezdeni kellene legalább a LEO pályán belüli űrszeméttel. MEO / GEO / Deep Space esetén továbbra sincs semmiféle űrszemét-csökkentés kilátásban sem. Az elmúlt években jutottak el oda, hogy akkor legalább az FCC alá tartozó műholdaknál elvárás lett az, hogy LEO pálya esetén mindenképpen vezessék vissza a légkörbe irányítottan a műholdat. De ettől még az Orosz, Kínai vagy adott esetben Magyar műholdakra ez nem vonatkozik, ott legfeljebb az indító járművet szolgáltató mondhatja, hogy Ő ezt nem küldi fel (a Magyar SMOG-1 műholdat azért nem az ESA / ArianeSpace Vega rakéta vitte fel, mert olyan kis méretű műhold volt, hogy aggódtak amiatt, hogy nem lehet majd az űrszemét-követésre használt radarokkal követni, és így a veszélyt adott esetben észlelni).
Azt is tegyük hozzá, hogy Musk és a SpaceX "csak" lenyúlta a WorldVu - OneWeb koncepcióját, és mellesleg már egy harmadik szereplő is kőkeményen dolgozik a saját rendszerén (Amazon Project Kuiper). Szóval a Starlink 3 ilyen rendszerből egy.
Egyfelől én is vakarom a fejem, hogy ez így akkor hosszú távon mit hozhat, a másik oldalról ha az Emberiség (és nem csak a SpaceX) olyan ostoba, hogy képtelen normálisan együttműködni, együttesen dolgozni ilyen célok és veszélyforrások minimalizálásához, akkor maximálisan megérdemeljük a következményeket (sok egyéb hasonló eset mellett...).
Szia,Teljesen irreleváns egy termék minőségi problémáival érvelni, amíg veszik mint a cukrot.
Az Apple telefonok pl. évekig a konkurencia mögött kullogtak méretben, képességben, felbontásban, stb. Mégis drágán tudták értékesíteni, ergó sikeresek voltak.
Igen, nagy difi az, hogy a sok villanyfan röhög minden máson, ami nem tesla és csontig felszopja a saját kis vallásának tárgyát.2.: Ha körbenézel az autógyártás sötét sikátorában, éppen elég példát találsz arra, hogy a Teslánál felemlegetett dolgok mennyire általánosak a "nagy" autógyártóknál is. Porsche csapágyproblémák vagy a Toyota / Lexus szönyeg által leragadt gázpedál esete és így tovább...
Ettől még ezek tervezési hibák, de sajnos ilyenek mindenhol előfordulnak...
A probléma, hogy a cikkek és a sok hívő úgy beszél, hogy "musk megcsinálta"....3.: Én sem azt mondom, hogy Musk a fő géniusz a SpaceX-nél, de Ő az, aki a hátteret megteremtette a koncepció életre hívásához. Hiába volt ígéretes a McDonnel-Douglas Delta Clipper / DC-Y, a Lockheed-Martin X-33 / Venture Star, Rotary Rocket vagy a RocketPlane Kistler K-1, lehetnek bármilyen jó mérnökök ott, ha nem volt mögöttük megfelelő finanszírozás. Tök mindegy milyen okból.
Musk szerintem is inkább ügyes üzletember, és ezt meg kell adni neki. Hogy tweet-hype meg előadás-hype és hasonló megoldásokkal éri el? Igen. De eléri...
Ez is tiszta sor. Csak most lesz az, hogy pusztán szórakozás és profitért irgalmatlan kisméretű szeméttel szórná tele ő és a többi is. És irgalmatlan tempóban, mert sok kis és rövid életű műholddal számolt. A végén még néhány év alatt több objektummal szórja teli a LEO-t, mint az elmúlt 70 év alatt összesen az űripar. ha ez meg fog valósulni.4.: Ne felejtsd el, hogy először is nem a SpaceX kezdte az űrszemét-szórást. 70 éve szórja az emberiség tele a Föld körüli pályát szeméttel, és nagyjából 15-20 éve kezdtek el komolyabban foglalkozni azzal, hogy akkor valamit kezdeni kellene legalább a LEO pályán belüli űrszeméttel. MEO / GEO / Deep Space esetén továbbra sincs semmiféle űrszemét-csökkentés kilátásban sem. Az elmúlt években jutottak el oda, hogy akkor legalább az FCC alá tartozó műholdaknál elvárás lett az, hogy LEO pálya esetén mindenképpen vezessék vissza a légkörbe irányítottan a műholdat. De ettől még az Orosz, Kínai vagy adott esetben Magyar műholdakra ez nem vonatkozik, ott legfeljebb az indító járművet szolgáltató mondhatja, hogy Ő ezt nem küldi fel (a Magyar SMOG-1 műholdat azért nem az ESA / ArianeSpace Vega rakéta vitte fel, mert olyan kis méretű műhold volt, hogy aggódtak amiatt, hogy nem lehet majd az űrszemét-követésre használt radarokkal követni, és így a veszélyt adott esetben észlelni).
Lásd fent. Egy ember így kezdte gondolni és mindenki más követi. Ezért veszélyes az, hogy ez a self made mad ilyen faszságokkal szórja teli a világot.Azt is tegyük hozzá, hogy Musk és a SpaceX "csak" lenyúlta a WorldVu - OneWeb koncepcióját, és mellesleg már egy harmadik szereplő is kőkeményen dolgozik a saját rendszerén (Amazon Project Kuiper). Szóval a Starlink 3 ilyen rendszerből egy.
Egyfelől én is vakarom a fejem, hogy ez így akkor hosszú távon mit hozhat, a másik oldalról ha az Emberiség (és nem csak a SpaceX) olyan ostoba, hogy képtelen normálisan együttműködni, együttesen dolgozni ilyen célok és veszélyforrások minimalizálásához, akkor maximálisan megérdemeljük a következményeket (sok egyéb hasonló eset mellett...).
Teljesen irreleváns egy termék minőségi problémáival érvelni, amíg veszik mint a cukrot.
Az Apple telefonok pl. évekig a konkurencia mögött kullogtak méretben, képességben, felbontásban, stb. Mégis drágán tudták értékesíteni, ergó sikeresek voltak.
Az együttműködés tényleg fontos lenne, de azért én nem látom olyan sötéten a jövőt. Már csak azért sem mert sorra indulnak az űrszemét eltávolítására irányuló projektek valamint a már pályán lévő műholdak élettartalmát meghosszabbító programok.
Csak egy példa.
Az igény lassan megteremti a megoldást is.
Persze a legszerencsésebb még mindíg az műholdak önálló légköri vissatérése lenne, illetve ugye a teljesen újrahasznosználható hordozórakéta. Pont ezen a területen jár élen a SpaceX. A Starlinknél már sikeresen tesztelték a "deorbit" képességet,
és épül az első teljesen ujrahasználható rakéta.
Igen, nagy difi az, hogy a sok villanyfan röhög minden máson, ami nem tesla és csontig felszopja a saját kis vallásának tárgyát.
A probléma, hogy a cikkek és a sok hívő úgy beszél, hogy "musk megcsinálta"....
... miközben olyan faszságokat nyilatkozik minden más témában, ami a közéiskolás fizikával cáfolható és ellentmond annak meg az egyszerű logikának is.
Lásd metró helyett kocsik alagútban, cold thruster, hyperloop és a szent withe paper - amit időközben eltüntettek... - válassz, van bőven miből.
Ez is tiszta sor. Csak most lesz az, hogy pusztán szórakozás és profitért irgalmatlan kisméretű szeméttel szórná tele ő és a többi is. És irgalmatlan tempóban, mert sok kis és rövid életű műholddal számolt. A végén még néhány év alatt több objektummal szórja teli a LEO-t, mint az elmúlt 70 év alatt összesen az űripar. ha ez meg fog valósulni.
Lásd fent. Egy ember így kezdte gondolni és mindenki más követi. Ezért veszélyes az, hogy ez a self made mad ilyen faszságokkal szórja teli a világot.
Nagyon félek, hogy egyszer nyitja ki a száját ez kretúra és szólja le az atomerőműveket. Akkor kb. végünk.
Emiatt akkor fel kell venni a szemellenzőt és tagadni a pozitív oldalát?
Pont ugyan azon a séma szerint gondolkodást folytatsz így, mint ami miatt fel vagy háborodva...
Én sem vagyok Musk rajongó, de a pozitív oldalát elismerem a tevékenységének, és kritizálom a negatív oldalát. A kettő nem zárja ki egymást...
Még 1x: ezt az oldalát én is facepalmmal díjazom. De hogy vannak rajongói?
Vannak.
Mennyivel rosszabb ez mint kismillió vallási és egyházi dolog következménye? A hyperloopba vagy a boring companyba döntött pénzek csak a befektetőkre veszélyes alapvetően.
Az egyházi és vallási vélemények hatása szélesebb körű...
De felhozhatnám a QAnon és hasonló eseteket. Ezekhez képest a Musk istenitő cikkek és posztok sokkal kisebb hatásúak...
Szuper, bár azt nem igazán értettem, hogy egy működésképtelenné vált hold hogyan jön majd vissza, vagy X idő után kötelezően lejön. És ami nem éri ezt meg? (A batár nagy távközlési holdakhoz képest ez apró.)Huhh...
Először is a Starlink műholdak egyáltalán nem irgalmatlan kis méretűek, a méretük kinyitott napelemekkel 2 méter feletti, tömegük 220-260 kg. A korábban említett SMOG-1 5*5*5cm és pár deka. Na az irgalmatlan kicsi...
Másodszor a Starlink esetén már meg kellett felelni a légkörbe való irányított belevezetés elvárásának. Tehát ezek után jelentős űrszemét nem marad (legalábbis a LEO műholdak esetén).
Ez megint olyan dolog, hogy nem a Starlink az első fecske, az az Iridium volt
Mondom, ha egyszer szólja le csak az atomenergiát és a sok hülye meg y utána, akkor kész, kampó. Majd lehet várni a hatást.
Látod látod...Mocskosul off topic, de hogy pozitív is legyen:
Bill Gates masszívan pro atom, cége is van amivel fel akarja éleszteni az amerikai atomipart.
Csak hát őt is támadja a ződ lobbi rendszeresen.
A baj az, hogy politikau döntésformáló tényező lett ennek a pojácának a szavaiból csak azért, mert a SpaceX jól teljesít, mint cég. Amihez musknak szerintem semmi köze. Mert 0 mérnöki munkát tol bele. Haknizhatna minden szarral, ha nem működne a rakéta. Amit mérnökök raktak össze, akik nem dumálnak hülyeségeket, csak dolgoznak keményen.
De még egy mérnök kurva* is azzal haknizik, hogy miért lenen jó a rakétája. Hogy 1 óra alatt Ausztráliából Dubaiba menjen meetingre, majd haza.
A klímavédelmi célok mellett, a 4k live videostreaming korában. És ennek ajvékolnak, hogy micsoda haladás.
*
Tessék, bírjad ki ökölbe szoruló kéz nélkül. És ennek tapsolnak és éljeneznek. Aztán, mikor megkérdezik, a nyugati gyök2 parasztot, akkor meg benyögi, hogy óóóóóóóóóóóóóó igen, ő környezettudatos. Meg az apjuk faszát és anyjuk picsáját azt....
A villanyautó eddig semmi pozitívumot nem hozott szerintem. Gazdag hülyegyerekek játékszere, akiket töm a szponzor és ebből élnek YT-n.
És olyan országoban használják, ahol a grid átlagos emissziója mellett lényegében egy 130 gCO/kW járműnél nem tisztábbak globálisan nézve.
Az átlagember meg mit lát?
- Betiltják lényegében a belső égésű autókat vagy csak kitiltják őket a belvárosból, tehát lényegében nem lehet használni őket rendesen.
- Emiatt a használt autó árak már most elkezdtek emelkedni.
- Tolják a szar PHV-t, ami lényegében a lusta ember tisztán belső égésű járműnként használ. A stat megmutatta. Kamu az egész. Csak így 2 tonnás SUV járja az utakat és nem 1,3 tonnás kocsi. Micsoda környezetvédelem.
- Támogatják a EV-ket az aódól, tehát mindenki pénzéből. A szegényéből is. Hogy az, akinek eddig telt 10 millás kocsija, hogy legyen "környezetvédelmi" okból egy másik.
- * A telsa után menve jönnek ki az érintőképernyős balesetveszélyes szar kezelőfelületű kocsik. Mert musk...
- És ez a hülye még a szaros EV-vel és alagútjával beleszáll a közösségi közlekedésbe.
Szóval bocs, de nekem elfogyott a türelmem az egész jelenséggel szemben.
Takarodjon ez az ember a hülyeségivel, mert több kárt okoz, mint hasznot.
Ha csak szép csendben tolná a SX-et és döcögne a tesla, akkor OK.
De nem, havi szinten nyomja fel a vérnyomásom és minden józan mérnök emberét és "világmegváltó ötleteivel". Lásd a szutyok űrhajós utazgatását. És ennek tapsolnak és ikon az ember, amikor lényegében telibeszar mindent maga körül.
Mondom, ha egyszer szólja le csak az atomenergiát és a sok hülye meg y utána, akkor kész, kampó. Majd lehet várni a hatást.
Szuper, bár azt nem igazán értettem, hogy egy működésképtelenné vált hold hogyan jön majd vissza, vagy X idő után kötelezően lejön. És ami nem éri ezt meg? (A batár nagy távközlési holdakhoz képest ez apró.)
Muskon kívül valakiben felmerült, hogy ilyen "párórás fordulóidejű" rendszert gyártson?A gyakori indításokra, rövid fordulóra bizony szükség lenne, ha komolyan vesszük a többszáz fős kolonizáció tervét.
Fejenként sokszor 10 tonna ellátmánynak kell már a Marson lennie, mikor innen elindulhatnak a nagylétszámú űrhajók.
Ahogy lent...úgy fent...Egyfelől én is vakarom a fejem, hogy ez így akkor hosszú távon mit hozhat, a másik oldalról ha az Emberiség (és nem csak a SpaceX) olyan ostoba, hogy képtelen normálisan együttműködni, együttesen dolgozni ilyen célok és veszélyforrások minimalizálásához, akkor maximálisan megérdemeljük a következményeket (sok egyéb hasonló eset mellett...).