Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Oké, talán lesz hozzá rakéta. Na de város az honnan lesz?Várost kell építeni a Marson. Még ebben az évtizedben.
A Marsra mai anyagokból is lehetne űrliftet csinálni. asszem.Ugye a Starship kifejezetten a Mars kolonizációja végett készül. Lehet hülyeség, de ha már egyébként is Musk ezres nagyságrenben gondolkozik, nem lenne szerencsésebb külön bolygközi transport ürhajót fejleszteni a starship mellé?
Ok nyilván extra költség, de a 6hónapos utazáshoz nincs szükség hővédő pajzsra, a landoláshoz lábakra nem kellenek atmoszferikus motorok header tank se, viszont annál inkább kell a jó sugárzásvédelem, nagyméretű napelemek, radiátorok.
Az orbitális pályán lévő tankolás ugyis alap lesz, akkor már egy sima dokkolással a személyzet+rakomány is átvihető lenne. A Marsi/Földi landolásokat meg végezhené a kifejezetten strapabíró visszatérésre tervezett starship verzió.
Vélemény?
Mi nem lett eddig, amire Muszkli azt mondta?Oké, talán lesz hozzá rakéta. Na de város az honnan lesz?
Marsűrhajó. Újrahasználható 2. fokozat. Határidőbetartás.Mi nem lett eddig, amire Muszkli azt mondta?
A serpenyő-rozsdamentest amiből ez van, nem fogja a sima mágnes.Ha az a bazi nagy rakéta télleg vasból lessz, nem lehetne a végső fékezést és pozícionálást mágneses térrel intézni? Se lábak, se megerősített krumplivágók.
Úgyis örvényáramosnak kellene lenni. Persze lehet, az egész elolvadna.A serpenyő-rozsdamentest amiből ez van, nem fogja a sima mágnes.
Az ideális helyszin nem az egyenlítőn lenne jó magasan?Én se a közeljövőben várom a konszolidációt.
Most úgy néz ki ugye már csak államberendezkedési szempontból, hogy Kína, Oroszország, a műholdjait házon belül megoldja.
Ahogy a nyugati világ (USA, Kanada, EU, Japán), igényeit is saját cégein, szervezetein keresztül intézi.
Tehát gyakorlatilag a Nyugat magáncégei ahol az ár szempont, az Arab országok, és a saját képességekkel nem rendelkező egyéb országok igényeinek kielégítése ami a valódi elérhető torta egy most induló Rakéta fejlesztő cégnek.
Azért ez így is jó falatnak tűnik. A kérdés tényleg csak az, hogy ha érdemben működni fog a hardverek újrahasznosítása, az mennyire szorítja majd le az árakat. A SpaceX, és az Electron most jó pozícióban vannak, és Kína is nagyon jön fel.
Jó évtizednek nézünk elébe!
Engem csak az bosszant, hogy a tengerentúlra, vagy Kazahsztán ba kell utazni, ha az ember élőben szeretne megtekinteni egy startot.
Mindenesetre bakancslistán a dolog.
Pleszeck lenne a legközelebb, nem?Én se a közeljövőben várom a konszolidációt.
Most úgy néz ki ugye már csak államberendezkedési szempontból, hogy Kína, Oroszország, a műholdjait házon belül megoldja.
Ahogy a nyugati világ (USA, Kanada, EU, Japán), igényeit is saját cégein, szervezetein keresztül intézi.
Tehát gyakorlatilag a Nyugat magáncégei ahol az ár szempont, az Arab országok, és a saját képességekkel nem rendelkező egyéb országok igényeinek kielégítése ami a valódi elérhető torta egy most induló Rakéta fejlesztő cégnek.
Azért ez így is jó falatnak tűnik. A kérdés tényleg csak az, hogy ha érdemben működni fog a hardverek újrahasznosítása, az mennyire szorítja majd le az árakat. A SpaceX, és az Electron most jó pozícióban vannak, és Kína is nagyon jön fel.
Jó évtizednek nézünk elébe!
Engem csak az bosszant, hogy a tengerentúlra, vagy Kazahsztán ba kell utazni, ha az ember élőben szeretne megtekinteni egy startot.
Mindenesetre bakancslistán a dolog.
kovodot. mit?A nyolcadik útjáról Cape Canaveralba visszatérő Falcon9 B1051.8 booster, kissé viseltesen.
A Boeing bejelentette, hogy március 25, a Starliner ember nélküli második küldetésének indítási dátuma.
Az ESA online szemináriumot tart az 5G technológiáról, mit hoz az űrkutatásba, és a társadalomba.
szerintem a marsra kell nekiAha, szénmegkötésre 100 millió, de azzal promózom a rakétás kontinentális utazást, hogy reggel otthon, délben Dubai és estéte otthon vagyok, akkor anyád... (A korona-bolondéria pont azt mutatta be, hogy mennyire lehet remote dolgozni vagy tárgyalni. Reaktorjavítást felügyeltem remote.)
Mennyi az energiaráfordítás 1 kg rakétaüzemanyag előállításához, vagy 1 fő/CO2 viszonylatban!? Elég magas, figyelembe béve, hogy mennyi egy átlag rakéta hasznos teher/össztömeg aránya mondjuk egy utasszállítóhoz...
Musk agymenéseit érdemes egészséges szkepticizmussal kezelni és széles spektrumból vizsgálni.
Ma volt egy érdekes megbeszélésem gázmosó berendezésekről, komolyabb műszaki háttérttől és levezetestől eltekintve a karbob-megkötés olyan szinten energiapazarló folyamat (a szerkezeti anyagok miatt), hogy 2 erőmű esetén kell egy harmadik, ami az első kettőnél kieső teljesítményt kompenzálja.
Nem úgy megy az! A Marson nem fox te katalizátort gyártani. Ahogy pl villáskulcsot sem. Innen kell azt vinni. Az első 50 évben biztos.Muskot nem a környezetvédelem érdekli feltehetően, hanem a Mars légkörét alkotó CO2-ből és a felszín alatt található H2O-ból szeretne CH4 + O2-őt varázsolni. A H2O bontása elektrolízissel nem olyan nagy kunszt, de CO2 esetén a szénmegkötés az, ami kihívást jelent, főleg, ha nem szeretnél katalizátoranyagokat használni, vagy legalábbis csak olyanokat, amik a Mars felszínén könnyen hozzáférhetőek. Amennyire én tudom, erre jelenleg főleg platinát használnak, ami ugye a Földön is rohadt drága, a Marson meg azt sem tudjuk, mennyire hozzáférhető (az biztos, hogy nem abból áll a legtöbb szétszórva a felszínen). Most vannak olyan tudományos eredmények, amelyek nikkel-vas katalizátorokkal működhetnek - vas még akad például a Marson, de a nikkel bajosabb...
A metánt?Több jel is mutat rá hogy hosszabb távon a SpaceX saját maga akarja előállítani a Starship üzemanyagát. Így jobban tudja kontrollálni a költségeket, mintha vásárolná.
Áá. csoda lenne, ha ezerszeres áron meg tudnák csinálni. Legalább annyi energiát kellene befektetni egy rakétára való üzemanyaghoz, mint amennyit a rakéta ad le. És akkor az egész folyamatra 100% hatásfokot számítottunk. A valóságban ez jó ha tíz."Mármint a metánt és az oxigént? A Földön?"
Pontosan. Nem holnap, hanem évtizedes távlatokban persze.
Földgáz fúrására tudtommal már van engedélyük, de nem biztos hogy a fúrótornyokkal, hanem lehet hogy szárazföldi területen.
Hosszabb távon ezt szeretnék kiváltani a légkörből megkötött szén dioxidból és vízből gyártott metánnal.
És mi lenne a célja? Ki tartja fent és miből? Mert, hogy profitot nem fog termelni, az biztos.Várost kell építeni a Marson. Még ebben az évtizedben.
Nem úgy megy az! A Marson nem fox te katalizátort gyártani. Ahogy pl villáskulcsot sem. Innen kell azt vinni. Az első 50 évben biztos.
Itt: "leg, ha nem szeretnél katalizátoranyagokat használni, vagy legalábbis csak olyanokat, amik a Mars felszínén könnyen hozzáférhetőek."Hol írtam, hogy ott akarja gyártani?
Ha lehetne is, sok értelme nem lenne. Egy ekkora projektnek nem csak a technikai feltételei kell, hogy meglegyen. Logisztikai, finanszírozási, és egyáltalán kihasználtsági feltételeknek is teljesülni kell. Pl. Veszprémben sincs metró, de nem azért mert ne lehetne..A Marsra mai anyagokból is lehetne űrliftet csinálni. asszem.
Lehet. De nem épp a nyaralók kedvenc túristaközpontja.Pleszeck lenne a legközelebb, nem?
Mármint a metánt és az oxigént? A Földön?
Akkor a két fúrótorony valójában földgáz-kitermelésre szolgál majd?
Így van!"Mármint a metánt és az oxigént? A Földön?"
Pontosan. Nem holnap, hanem évtizedes távlatokban persze.
Földgáz fúrására tudtommal már van engedélyük, de nem biztos hogy a fúrótornyokkal, hanem lehet hogy szárazföldi területen.
Hosszabb távon ezt szeretnék kiváltani a légkörből megkötött szén dioxidból és vízből gyártott metánnal.
A cikk nem említi a most vásárolt vizi fúrótoronyokat. A szárazföldön terveznek fúrni, ehez keresnek "drill wells-t"