Háát ez egy igen nagy marhaságnak tűnik.Ez lett volna egy érdekes masinéria:
A startnál beszart volna mindenki.
Túl nagy légellenállás túl kevés tolóerőre.
Annak meg külön semmi értelme, hogy tulajdonképpen a külső üzemanyag tartályok ledobásakor eldobja az első fokozat hajtóművét. És CSAK AZT!
Nem véletlenül lett az SLS ehelyett...
![Er... what? o_O o_O](/data/assets/smilies/O_o.png)
Igazság szerint ennek akkor lett volna létjogosultsága, ha mindkét ledobható üzemanyag tartálya nem csak szállítja az üzemanyagot, hanem aktívan el is égeti. Azaz, az aljára kellett volna minimum 1-1 hajtóműmodult akasztani. Ezzel megnőhetett volna a tolóerő, miközben nem nő a légellenállás.
Gondolom itt a tervekben azért szerepelt a hajtóművek eldobása, mert a második fokozat hajtóművei már a vákuumra lettek optimalizálva.
Ha az üzemanyag tankok kapták volna meg a légköri hajtóműveket, a központi modul meg eredetileg is a vákuum hajtóművekkel van felszerelve, akkor azok már besegíthettek volna akar a starttól is a gyorsításba. Ráadasul a több hajtómű nem csak hamarabb emeli ki a légkörből a monstrumot, de hamarabb fogyasztja is el az oldalsó tartály üzemanyagát. Ez meg azt jelenti, hogy hamarabb lehet megszabadulni a már felesleges súlytól.
Az meg, hogy a vákuum hajtóművek már a légkörben működjenek, nem ördögtől való. Nem lesz olyan hatékony, mintha a saját közegében tolna, de attól még hozzátehet a "kiemeléshez". Még ha üzemidő és üzemanyag kímélés képpen nem is fog 100%-on menni, de szerintem még mindig hatékonyabb, mint ahogy az animáció mutatja, hogy csak holtsúlyként utazzon.
Persze optimalizáció miatt ezt le kellene modellezni.
Abban viszont biztos vagyok, hogy az animációban szereplő valami nem a legjobb megoldás lett volna. Ezért is írtam, hogy nem véletlenül az SLS valósult meg, és nem ez a marhaság.
Igazság szerint abban sem vagyok biztos, hogy ez egyáltalán eljutott-e volna a világűrbe.
Mert OK, hogy olyan, mintha 2 STS konfigból rakták volna össze, de szerintem a középső modul hajtóművei nem tudták volna az STS tolóerejének 2,5-3-4x -esét.