Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Szerintem ez, netto marketing. Nem akarom alábecsülni őket, de jelenleg még túl kicsik egy ilyen projekthez +anyagilag sem állnak úgy.
A BlueOrigine gyakorlatilag végtelen forrása miatt nem kell kapkodnia, főleg mióta megnyerték a ULA Vulcant a hajtóművüknek.
Ezzel szerintem a Boeing/Lockheed veszít majd a legtöbbet hosszútávon, mert pont a közepes hordozórakéta szegmensben (@10t LEO) szinte versenytárs nélkül hadják a SpaceX-et, a nehéz hordozóknál meg versenyezhetnek majd két teljesen ujrahasznàlható rakétával.. (nyilvàn a szövetségi/katonai megrendelésekre a kövőben is számíthatnak majd)
Az külön poén, hogy a maradék Atlas rakéta indítást meg lekötötte a BO.
Kicsit az az érzésem, hogy a ULA elkényelmesedett a monopol helyzetében, és ezért a több fura döntés, mint a Lockheed megveszi az Aerojet Rocketdynt, de ők a saját rakétájukhoz a konkurenstől vesznek motort...
Az ok, hogy politikailag kellemetlen volt az Atlas orosz RD180 motorja, de arra kidolgozott koncepció volt, hogy haladnak majd tovább, és akàr maguk is gyárthatták volna, hiszen a terveket és a gyártási technológiát is megvették anno.
![]()
Mondjuk a elképzelés itt is egy Vulcan tipusú rakéta volt.
Mindenesetre az Atlas kivezetésével, az Falcon9 egyedüluralkodóvà válik az amerikai piacon, és vilàgviszonylatban is csak a Soyuz marad alternatíva abban a szegmensben. (A beigért olcsóbb Ariane6 vagy H3 meg kérdéses, hogy bele tud szólni majd a meccsbe)
Ez szép és jó, és drukkolok is nekik, de nem úgy tűnik, hogy annyira nagy üzlet lenne a Electronok indítása, eddig minden évben veszteséges volt a cég, és ez még így is marad egy darabig, persze ha a befektetők kitartanak...Több, mint 1 milliárd dollárt kalapoztak össze az elmúlt évben, plusz 21 darab Electron-ra van megrendelésük.
Még kicsik, de én már az ULA mellé tenném őket. Szemben az ULA-val van életképes jövőképük...
Jogos!Nem a BO kötötte le, hanem az Amazon. Noha mindkét cégnek Jeff Bezos az igazgatója, azért nem egy cég.![]()
A 10 tonnát mint középértéket gondoltam, de ha már szóba került, hogyan kategóriáznád a hordozórakétákat?A 10 tonnás LEO kategória kb. nem létezik a SpaceX-nél, hiszen újra felhasználva is 15 tonna feletti a teherbírásuk. Ezért léptek ők is a rideshare piacra minél inkább kihasználva a teherbírást.
A 10 tonna @ LEO egy olyan szegmens, amit szerintem kb. nagyon nehéz lenne kihasználni. Aki apró műholdakból akar sokat felvinni, annak a minél hatékonyabb költség lenne a lényeg. Az meg nagy rakétát jelent, a OneWeb is a New Glenn-t nézte ki magának, nem a Szojuzt, csak az NG csúszik, mint csiga a takonyban...
A személyszállító űrhajóknak megint nem jó, mert azok (a SzenCsou-t és a Szojuzt leszámítva) inkább 12-14 tonnásak...
Ok, de ha jól tudom a Rd180 gyártási tehnológiája ekkor már a Lockheedhoz került a a General Dynamicstól akik a Pratt & Whitney-vel tervezték gyártatni...Rossz az időrendiség.
Az ULA-nak 2014-ben nagyon kellett egy amerikai hajtómű. Ment a verseny az AR-1 és a Be-4 között, és az előrehaladottabb állapot miatt nyert a Be-4. Az Aerojet Rocketdyne-t a Lockheed Martin 2020-ban próbálta felvásárolni, de a tranzakciót 2021 elején a Raytheon megtámadta.
Ha az ULA vagy valamelyik anyavállalata valóban saját hajtóműfejlesztést akart volna, akkor 2014-2015-ben kellett volna az AR-t megvásárolni és arra építeni a Vulcan-t. Most már más a helyzet, nehéz lenne az elnyert Nemzetbiztonsági tendert teljesíteni, ha hajtóművet váltanának...
Persze, de a komolyabb pénzeket és technikàt mozgató Nyugati cégeknek aligha engedik meg hogy Indiai, pláne Kínai rakétára tegyék a hardverüket.Beta, GSLV Mark III., és a Hosszú Menetelés - 8... Azért van itt mi közül szemezgetni![]()
Ez szép és jó, és drukkolok is nekik, de nem úgy tűnik, hogy annyira nagy üzlet lenne a Electronok indítása, eddig minden évben veszteséges volt a cég, és ez még így is marad egy darabig, persze ha a befektetők kitartanak...
A 10 tonnát mint középértéket gondoltam, de ha már szóba került, hogyan kategóriáznád a hordozórakétákat?
Én kb így; payload to LEO
<500kg - szuperlight pl. Electron
500kg - 2t - light? Pl.Vega, Firefly
2t - 15t - Medium Falcon9, Szojúz
15t - 30t Heavy pl. Ariane 5-6, CZ5
30t szuperheavy pl. New Glenn
Ok, de ha jól tudom a Rd180 gyártási tehnológiája ekkor már a Lockheedhoz került a a General Dynamicstól akik a Pratt & Whitney-vel tervezték gyártatni...
Ez ismerjük, hogy végül miért hiusúlt meg?
Persze, de a komolyabb pénzeket és technikàt mozgató Nyugati cégeknek aligha engedik meg hogy Indiai, pláne Kínai rakétára tegyék a hardverüket.
.Kanadai kutatók közelebb jutottak annak megfejtéséhez, miért térnek vissza az űrhajósok vérszegényen a Földre. Megállapították, hogy az űrben 50 százalékkal több vörösvérsejt pusztul el, és a veszteség folytatódik, akármilyen hosszú az utazás - írta a BBC hírportálja.
Forrás: https://kuruc.info/r/58/238670/
Meg kell oldani a tolerábilis környezetet az űrben. De az drága..
.
Az emberi hardwaret lathatoan nem a vilagurben hosszabb tartozkodasra tervezte az, aki minket tervezett..... Szerintem maga az ember lesz vegul a gyenge lancszem, aki miatt a Mars es egyeb tavoli utazasok elegge ketsegesek.
.
.
Az emberi hardwaret lathatoan nem a vilagurben hosszabb tartozkodasra tervezte az, aki minket tervezett..... Szerintem maga az ember lesz vegul a gyenge lancszem, aki miatt a Mars es egyeb tavoli utazasok elegge ketsegesek.
A pár alatt pár ezret értesz?Ez nem tervezés kérdése szerintem.
Az emberi szervezett a Földi körülményekhez alkalmazkodott, nem a súlytalansághoz. Ha súlytalanságban vagy alacsony gravitációnál lesz kénytelen boldogulni, akkor ahhoz fog alkalmazkodni pár generáció után. Legfeljebb 1G-n a Földön lesz utána bajban...
.Meg kell oldani a tolerábilis környezetet az űrben. De az drága.
.Ez nem tervezés kérdése szerintem.
A pár alatt pár ezret értesz?
pár generáció még az állattenyésztésnél sem elég a kívánt tulajdonságok fixálásához kis beltenyészett zárt csoportban sem. pár generáció még igen vagy vagy.Nem, alapszintű alkalmazkodáshoz (lásd vörös vérsejtek halandósága) pár generáció is elég lehet.
Elnézést, hogy szólok, de az ember mint faj már csak minimálisan alkalmazkodik valamihez, erősen specializált. Ha nagyot változik a világ, akkor kihal, vagy mesterséges környezetbe menekül. Ugyan úgy mint a gepárdok vagy elefántok vagy akármik.Nem, alapszintű alkalmazkodáshoz (lásd vörös vérsejtek halandósága) pár generáció is elég lehet.
A működés biztosítása érdekében a fórum alapvető, illetve opcionális sütiket használ..