1 hónapos hír. Az űriparnak nem sok lehetősége van Magyarországon. Legalább a TAI űrlétesítményeibe meghívhatnak magyar diákokat vagy munkatársakat.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Majd Musk megoldja. Séróból lediktálja a titkárnőjének a bevásárlólistát, majd az "Álomhajón" bekapcsolja a "Münchausen" hajtóművet és a saját hajánál fogva, reprezentáció keretében hajítópályára állítja magát "alo mars! ".Nagyon érdekes cikk. Nekem az jön le, hogy még sok idő fog eltelni, amíg az emberes Mars utazás megvalósul, oly nagyok a megoldandó problémák. Hacsak kamikaze űrhajósok nem lesznek az elején.
Ebből, meg amit Rogozin is Tweetelt, nekem az jön le, hogy az Angarát további két évig kell még reszelniük mire alkalmas lehet a Protonok leváltására.Oroszország 2022-ben befejezi a Proton-M raketak gyártását
Russia to end Proton-M launch vehicles production in 2022
The Khrunichev Space Center's press service said that ten Proton-M launch vehicles have been produced to date and are storedtass.com
Ez alapvetően amiről eddig is beszéltünk, nemdebár?Ebből, meg amit Rogozin is Tweetelt, nekem az jön le, hogy az Angarát további két évig kell még reszelniük mire alkalmas lehet a Protonok leváltására.
Tipikus orosz "sikersztori"
Addig csak a döglődést fogjuk látni, amig agyon nem lőnek pár embert. Komolyan.Ez alapvetően amiről eddig is beszéltünk, nemdebár?
Az Angara-A5 egyszerűen túl drága, közben nem elég erős a kitűzött célokra. Szóval szükséges az A5M, és addig a Proton-M.
Ebben inkább a durva az, ha az A5M megcsúszik. Ha 2022-ben tényleg leállítják a Proton-M gyártását, akkor ennyi, nincs visszaút, és ha az A5M valamiért siklik, akkor Oroszország nehéz hordozórakéta nélkül marad - azt a tündérmesét, hogy a Szojuz-5 elkészülne 2024-re, inkább nem tenném az asztalra...
Közben az USA-ban két 100%-osan újrafelhasználható rakétát fejlesztenek párhuzamosan...
Na igen! Mondjuk 24-ig legyárthatnak annyi Protont amivel kihúzzák talán akák 26-ig is ha nagyon muszály.Ez alapvetően amiről eddig is beszéltünk, nemdebár?
Az Angara-A5 egyszerűen túl drága, közben nem elég erős a kitűzött célokra. Szóval szükséges az A5M, és addig a Proton-M.
Ebben inkább a durva az, ha az A5M megcsúszik. Ha 2022-ben tényleg leállítják a Proton-M gyártását, akkor ennyi, nincs visszaút, és ha az A5M valamiért siklik, akkor Oroszország nehéz hordozórakéta nélkül marad - azt a tündérmesét, hogy a Szojuz-5 elkészülne 2024-re, inkább nem tenném az asztalra...
Közben az USA-ban két 100%-osan újrafelhasználható rakétát fejlesztenek párhuzamosan...
2022-ben befejezik a Proton M gyártásátNa igen! Mondjuk 24-ig legyárthatnak annyi Protont amivel kihúzzák talán akák 26-ig is ha nagyon muszály.
De 26-ra màr nagyon kell majd az A5M mert beigérték a Kínaiaknak a közös programba a Luna 25-öt.
Persze a Panda is adós még a CZ9-el.
Melyik a 2. teljesen újrahasználható?Ez alapvetően amiről eddig is beszéltünk, nemdebár?
Az Angara-A5 egyszerűen túl drága, közben nem elég erős a kitűzött célokra. Szóval szükséges az A5M, és addig a Proton-M.
Ebben inkább a durva az, ha az A5M megcsúszik. Ha 2022-ben tényleg leállítják a Proton-M gyártását, akkor ennyi, nincs visszaút, és ha az A5M valamiért siklik, akkor Oroszország nehéz hordozórakéta nélkül marad - azt a tündérmesét, hogy a Szojuz-5 elkészülne 2024-re, inkább nem tenném az asztalra...
Közben az USA-ban két 100%-osan újrafelhasználható rakétát fejlesztenek párhuzamosan...
New Glenn.Melyik a 2. teljesen újrahasználható?
Ezzel meg frankón tökön is lövik magukat. A New Glennel szerintem villámgyorsan el kellett volna kezdeni payload-ot felvinni.Bővebben: tavaly nyáron a Blue Origin cég rájött, hogy a Starship fejlesztése túl jól halad, nekik meg úgy sem kell annyira sietni a New Glenn-nel, mivel a DoD batch tenderét elbukták, a OneWeb elhagyta őket, szóval akkor inkább alkalmazkodnak a körülményekhez, és nekiálltak egy újrafelhasználható második fokozat kifejlesztésének, amiről annyit tudunk, hogy Project Jarvisnak hívnak és dolgoznak rajta.
Korábban nem volt szó a második fokozat újrafelhasználásáról, szóval ez egyértelműen a Starship hatása...
.Bővebben: tavaly nyáron a Blue Origin cég rájött, hogy a Starship fejlesztése túl jól halad, nekik meg úgy sem kell annyira sietni a New Glenn-nel, mivel a DoD batch tenderét elbukták, a OneWeb elhagyta őket, szóval akkor inkább alkalmazkodnak a körülményekhez, és nekiálltak egy újrafelhasználható második fokozat kifejlesztésének, amiről annyit tudunk, hogy Project Jarvisnak hívnak és dolgoznak rajta.
Korábban nem volt szó a második fokozat újrafelhasználásáról, szóval ez egyértelműen a Starship hatása...
.
.
A Blue Origin másik érdekes irányváltása, hogy összebútoroznak a Sierra Nevadaval, és az űrturizmus célozzák meg egy Orbital Reef nevü űrállomás koncepcióval, ahová az SNC Dream Chasere lenne az egyik szállitóeszköz.
.
Nem bánnám, ha a Blue Origin és a SNC külön-külön, vagy együtt, de lassan felmutatna már valami tényleges eredményt is a világűrben. Igyekeznek létező szereplőnek pozicionálni magukat a piacon, Bezos aktivan ügyvédkedik, pályáznak, Holdraszállásról projektelnek, de egyelőre az van, hogy az USA űrhajózását a SpaceX viszi egymaga. Az SNC meg csak úgy van a háttérben csendesen, néha egy-egy hir, épitgernek egy prototipust, de egyre inkább adósak az eredménnyel.