Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
A csúcsmegoldás a Sabre lenne. Évek óta nem hallottunk róla.
2019 októberében a rekordot megdöntötték, és elérték a Mach 5-öt. Az előhűtő a másodperc 1/20-a alatt sikeresen "elolta" a gépbe áramló levegőt több mint 1000 C-on (1800F).
2019 októberében a rekordot megdöntötték, és elérték a Mach 5-öt. Az előhűtő a másodperc 1/20-a alatt sikeresen "elolta" a gépbe áramló levegőt több mint 1000 C-on (1800F).
A teszt sikere a csapatvezető Helen Webber-t érdemelte ki a Royal Aeronautical Society rangos Sir Ralph Robins-érmét a mérnöki vezetésért, a tágabb csapat pedig egy sor díjat. „Olyan dolgot értünk el, amit korábban még soha” – mondja Webber. "Ez egy fontos pillanat volt az áttörést jelentő repülőgép-technológia fejlesztésében. Ez a siker egy lépéssel közelebb visz minket a Sabre megvalósításához, és megnyitja az utat a hiperszonikus repülés előtt."
A reakciómotorok „különböző érdeklődő felekkel” dolgoznak, akik esetleg űrrepülőt építenek
Webber most magán a Sabre motor magján dolgozik. Bár lehet, hogy 10 évet kell várnunk a hajtómű repülési próbáinak megkezdésére,
Igen ám, csak ebben az árban benne van egy meghosszabbított egyedi rakéta burkolat (Fairing) egy új függőleges integrációt kiszolgáló épület, és a hozzátartozó infrastruktúra építése is, mivel a legtöbb katonai műholdat csak függőlegesen lehet rátenni a rakétára, és a már használt pad felújítása. És kitudja milyen extra kívánsága van még a megrendelőnek ami megdobja az árat. Korábban az ULA is kapott ilyenirányú fejlesztésre pénzt..
.
Bar latom a jobb also sarokban a forrast, de a csak a SpaceX raketai felett leve nagy ceges reklamlogo miatt kerdes az objektiv fuggetlenseg.
Illetve nem is feltetlenul igaz, amit allitanak, mert par hete az NROL-87 amerikai kormanyzati muholdat 317 millio (!!) dollarert inditottak, na az biztosan nem 2600 dollar/kg volt. A muhold pontos sulya kerdes, de kb 8 tonna lehetett, akkor a SpaceX Falcon9 utja 40 ezer dollar per kilo arba kerult az amerikai adofizetöknek.
A Starship árával számolni jelenleg szerintem is kicsit korai, de a tendencia azért látszik..
A Starship pedig egyelöre csak egy remeny. Anno kezdetben a Shuttle varhato költsegeit es ujrahasznosithatosagat is durvan alulbecsultek.
TEssék ezeknek jobban utánanézni!.
.
Bar latom a jobb also sarokban a forrast, de a csak a SpaceX raketai felett leve nagy ceges reklamlogo miatt kerdes az objektiv fuggetlenseg.
Illetve nem is feltetlenul igaz, amit allitanak, mert par hete az NROL-87 amerikai kormanyzati muholdat 317 millio (!!) dollarert inditottak, na az biztosan nem 2600 dollar/kg volt. A muhold pontos sulya kerdes, de kb 8 tonna lehetett, akkor a SpaceX Falcon9 utja 40 ezer dollar per kilo arba kerult az amerikai adofizetöknek.
.
A Starship pedig egyelöre csak egy remeny. Anno kezdetben a Shuttle varhato költsegeit es ujrahasznosithatosagat is durvan alulbecsultek.
forrásNROL-87 was the NRO's first launch of the year and its first with SpaceX under a $316 million National Security Space Launch contract that was signed in 2020,
A fő költséget az adja, hogy a kormányzat (és főleg a Pentagon) szinte minden indításnál megköveteli, hogy vadiúj rakétát építsenek a műholdjuk felbocsátásához, és nehogy újrahasznosítottat használjanak. Ezen kívül gondolom magának a titkosságnak, mint intézménynek is van egy beárazott költsége.Igen ám, csak ebben az árban benne van egy meghosszabbított egyedi rakéta burkolat (Fairing) egy új függőleges integrációt kiszolgáló épület, és a hozzátartozó infrastruktúra építése is, mivel a legtöbb katonai műholdat csak függőlegesen lehet rátenni a rakétára, és a már használt pad felújítása. És kitudja milyen extra kívánsága van még a megrendelőnek ami megdobja az árat. Korábban az ULA is kapott ilyenirányú fejlesztésre pénzt.
Csak bónuszként: ez a mosolygós csaj itt a tervező.![]()
Spaceplanes: The return of the reusable spacecraft?
The reusable spaceplane concept seemed to die with the end of Nasa's Space Shuttle. Could the spaceplane rise again in the 21st Century?www.bbc.com
Az STS Space Shuttle csupa új, addig kipróbálatlan technológiára épült. A szilikát hővédő pajzs, az újrahasználandó SSME és SRB mind addig kipróbálatlan megoldások voltak. A működési koncepciót csak papíron tesztelték le..
.
Bar latom a jobb also sarokban a forrast, de a csak a SpaceX raketai felett leve nagy ceges reklamlogo miatt kerdes az objektiv fuggetlenseg.
Illetve nem is feltetlenul igaz, amit allitanak, mert par hete az NROL-87 amerikai kormanyzati muholdat 317 millio (!!) dollarert inditottak, na az biztosan nem 2600 dollar/kg volt. A muhold pontos sulya kerdes, de kb 8 tonna lehetett, akkor a SpaceX Falcon9 utja 40 ezer dollar per kilo arba kerult az amerikai adofizetöknek.
.
A Starship pedig egyelöre csak egy remeny. Anno kezdetben a Shuttle varhato költsegeit es ujrahasznosithatosagat is durvan alulbecsultek.
Nem vagyok otthon az orosz kozmonauta hierarhiában, szóval megosztanád, hogy ezekben a személyzeti döntésekben mi az érdekes?A Nemzetközi Űrállomás 67-ik személyzeti váltásának és tartalékainak komplex szimulátoros vizsgája. Anna Kikina is ott van az alapszemélyzetben. Ami azért érdekes, mert ő a következő generációs Orjol űrhajó egyik fejlesztő-tesztelő űrhajósa. Az is érdekes, hogy Kikina egyik kollégáját, Szergej Prokopjev parancsnok öccsét, még mindig nem repültették. Ahogy Mark Szerovot sem, aki pedig az Orjol project vezetője.
Gagarin óta kialakult egy gyakorlat. Az, hogy egy adott küldetés tartalékszemélyzete mindig a következő küldetés alapszemélyzete. Ami általában mindig megy is. Inkább csak, mint érdekességet említettem. Anna Kikina, Jevgenyij Prokopjev(a pk.öccse) és Mark Szerov is az RKK Energia dolgozói. Mind az "Orjol" projecten dolgoztak. Egyelőre csak Kikina fog repülni. Szerovnak csak a felesége repült, Prokopjevnek pedig a bátyja, aki eredetileg Tu-160-as pilóta. Továbbá Pjotr Dubrov is repült azok közül akik részt vesznek az "orjol" projectbenNem vagyok otthon az orosz kozmonauta hierarhiában, szóval megosztanád, hogy ezekben a személyzeti döntésekben mi az érdekes?
Én sem értem. Kikina is 10 éve vár arra, hogy bekerüljön alapszemelyzetbe...Nem vagyok otthon az orosz kozmonauta hierarhiában, szóval megosztanád, hogy ezekben a személyzeti döntésekben mi az érdekes?
Korábban Makszim Szurajevvel volt egy műsor. Abban azt taglalták, hogy miként lopták el tőlük az amerikaiak a "Marsi" című film ötletét. Eredetileg Szurajev lett volna a főszereplő, de mivel akkor még katona volt, a parancsnokai nem engedték neki, hogy aktív űrhajósként főszerepet vállaljon egy filmben. Abban az interjúban említette Szurajev,hogy a 10 év egy teljesen átlagos, normális várakozási időnek számít az első űrrepülésig. Ha valakit érdekel az interjú,nem csak Szurajev beszél benne, hanem egy forgatókönyv író, és egy ügyvéd is, nagyon régen hallgattam már:Én sem értem. Kikina is 10 éve vár arra, hogy bekerüljön alapszemelyzetbe...
Gagarin óta kialakult egy gyakorlat. Az, hogy egy adott küldetés tartalékszemélyzete mindig a következő küldetés alapszemélyzete. Ami általában mindig megy is. Inkább csak, mint érdekességet említettem.
Korábban Makszim Szurajevvel volt egy műsor. Abban azt taglalták, hogy miként lopták el tőlük az amerikaiak a "Marsi" című film ötletét.
Abban az interjúban említette Szurajev,hogy a 10 év egy teljesen átlagos, normális várakozási időnek számít az első űrrepülésig.
A lényeg a következő,amit Sota Georgidze ügyvéd mond el: 2007 Mihail Raszhodnyikov elkészít egy film szinopszist "Marsi" munkacímen. Elküldi a 20th Century Fox SZNG(független államok közössége) studio részére. 2009-ben elkészít egy komplett forgatókönyvet A-tól Z-ig szintén a "Marsi" munkacímen. Elküldi ismét a 20thCentury Fox részére ezt is. Ugyanúgy semmi választ nem kap, mint ahogy a szinopszisra sem. Így elküldi egyéb, kizárólag orosz filmkészítő cégeknek. 2010: elkezdik az első előzetes készítését, amiben Szergej Szvetlakov játszik,a készítést a 7Art nevű cég végzi, ami az oroszországi Comedy Club műsor és TV csatorna fő producer cége. 2012: feltűnik egy író,egy vadonatúj könyvvel,amelynek címe: "Marsi". 2013: az első hírek arról,hogy filmet készítenek Andy Weir könyvéből. "Meglepetés": a filmet az a 20th Century Fox készíti, amelynek oroszországi része válasz nélkül eltette Raszhodnyikov szinopszisát, majd a komplett forgatókönyvet is. 2011 május 4: Oroszországban megkezdik a "Marsi" című film forgatását. 2011. okt. 12: az OF Kulturális Minisztériuma kiadja a filmhez a támogatói igazolást, amin az szerepel, hogy a film 1 részes, a forgatókönyvíró és a rendező Mihail Raszhodnyikov. Az igazolást be is mutatta a Vesztyi FM- rádió studióban. Az igazoláson Vlagyimir Megyinszkij kulturális miniszter aláírása is szerepel. Utána elkezd felolvasni mindkét műből. Első rész:Orosz változat: "a világ első orosz Mars missziója vészhelyzetbe kerül a bolygó felszínén egy óriási porvihar miatt. Az űrhajonak azonnal fel kell szállnia, ám a személyzet egyik tagja és a kutatómodul a Marson marad. Az űrhajós csodával határos módon életben marad, és sikeresen felveszi a kapcsolatot az irányítással.A repülésirányító,aki egyben jó barátja, többször is próbálkozik a megmentésével, ám intrikák kereszttüzébe kerül. Amerikai verzió: a világ első amerikai Mars missziója vészhelyzetbe kerül a bolygó felszínén egy óriási porvihar miatt. Az űrhajónak azonnal fel kell szállnia, ám a személyzet egyik tagja és a kutatómodul a Marson marad. Az űrhajós csodával határos módon életben marad és sikerrel felveszi a kapcsolatot az irányítással. A repirányító aki egyben jó barátja, többször is próbálkozik a megmentésével, ám intrikák kereszttüzébe kerül." Három fejezetből olvas, igazából minimális a különbség a lét verzióban. Annyi,hogy például az orosz változatban egy személyes valóságshow-t akar szervezni a Marson az irányító, hogy az összegyűlt nagy tv-s bevételből fedezzék a mentőűrhajó árát, az amerikai verzióban pedig a sajtónyilvánosságot veszi igénybe a repirányító ahhoz, hogy megmentsék az űrhajóst. Az oroszok lényegében azt gondolták, hogy az amerikaiak a 20th Fox oroszországi irodájától egyszerűen nyúlták a forgatókönyvet és megcsinálták saját filmnek,az amerikaiak persze ezt tagadják. Szurajev úgy került képbe, hogy segített Raszhodnyikovnak a hosszú időtartamú egyedüllét során tapasztaltak élethűbb leírásában. Az a baj,hogy rengeteget lehetne írni róla,de itt nincs hely egy 44 perces interjú szó szerinti leírására. A lényeg,hogy Szurajev és Raszhodnyikov úgy gondolja, hogy a 20th Fox az ő forgatókönyvüket nyúlta le, az amerikaiak meg ezt tagadják.Vajon Szurajev tisztában van azzal, hogy a filmet egy 2011-es novella alapján forgatták?
Szóval akkor most a film, vagy a novella "ötletét" lopták el azok a csúf, gonosz amerikaiak?
Moldova megmondta: Nem azé a sztori, aki kitalálta, hanem aki jobban mondja el.A lényeg a következő,amit Sota Georgidze ügyvéd mond el: 2007 Mihail Raszhodnyikov elkészít egy film szinopszist "Marsi" munkacímen. Elküldi a 20th Century Fox SZNG(független államok közössége) studio részére. 2009-ben elkészít egy komplett forgatókönyvet A-tól Z-ig szintén a "Marsi" munkacímen. Elküldi ismét a 20thCentury Fox részére ezt is. Ugyanúgy semmi választ nem kap, mint ahogy a szinopszisra sem. Így elküldi egyéb, kizárólag orosz filmkészítő cégeknek. 2010: elkezdik az első előzetes készítését, amiben Szergej Szvetlakov játszik,a készítést a 7Art nevű cég végzi, ami az oroszországi Comedy Club műsor és TV csatorna fő producer cége. 2012: feltűnik egy író,egy vadonatúj könyvvel,amelynek címe: "Marsi". 2013: az első hírek arról,hogy filmet készítenek Andy Weir könyvéből. "Meglepetés": a filmet az a 20th Century Fox készíti, amelynek oroszországi része válasz nélkül eltette Raszhodnyikov szinopszisát, majd a komplett forgatókönyvet is. 2011 május 4: Oroszországban megkezdik a "Marsi" című film forgatását. 2011. okt. 12: az OF Kulturális Minisztériuma kiadja a filmhez a támogatói igazolást, amin az szerepel, hogy a film 1 részes, a forgatókönyvíró és a rendező Mihail Raszhodnyikov. Az igazolást be is mutatta a Vesztyi FM- rádió studióban. Az igazoláson Vlagyimir Megyinszkij kulturális miniszter aláírása is szerepel. Utána elkezd felolvasni mindkét műből. Első rész:Orosz változat: "a világ első orosz Mars missziója vészhelyzetbe kerül a bolygó felszínén egy óriási porvihar miatt. Az űrhajonak azonnal fel kell szállnia, ám a személyzet egyik tagja és a kutatómodul a Marson marad. Az űrhajós csodával határos módon életben marad, és sikeresen felveszi a kapcsolatot az irányítással.A repülésirányító,aki egyben jó barátja, többször is próbálkozik a megmentésével, ám intrikák kereszttüzébe kerül. Amerikai verzió: a világ első amerikai Mars missziója vészhelyzetbe kerül a bolygó felszínén egy óriási porvihar miatt. Az űrhajónak azonnal fel kell szállnia, ám a személyzet egyik tagja és a kutatómodul a Marson marad. Az űrhajós csodával határos módon életben marad és sikerrel felveszi a kapcsolatot az irányítással. A repirányító aki egyben jó barátja, többször is próbálkozik a megmentésével, ám intrikák kereszttüzébe kerül." Három fejezetből olvas, igazából minimális a különbség a lét verzióban. Annyi,hogy például az orosz változatban egy személyes valóságshow-t akar szervezni a Marson az irányító, hogy az összegyűlt nagy tv-s bevételből fedezzék a mentőűrhajó árát, az amerikai verzióban pedig a sajtónyilvánosságot veszi igénybe a repirányító ahhoz, hogy megmentsék az űrhajóst. Az oroszok lényegében azt gondolták, hogy az amerikaiak a 20th Fox oroszországi irodájától egyszerűen nyúlták a forgatókönyvet és megcsinálták saját filmnek,az amerikaiak persze ezt tagadják. Szurajev úgy került képbe, hogy segített Raszhodnyikovnak a hosszú időtartamú egyedüllét során tapasztaltak élethűbb leírásában. Az a baj,hogy rengeteget lehetne írni róla,de itt nincs hely egy 44 perces interjú szó szerinti leírására. A lényeg,hogy Szurajev és Raszhodnyikov úgy gondolja, hogy a 20th Fox az ő forgatókönyvüket nyúlta le, az amerikaiak meg ezt tagadják.
A működés biztosítása érdekében a fórum alapvető, illetve opcionális sütiket használ..