Ha már szó volt a SpaceX-ről;
Érdemes külön kezelni az üzemszerű működést +Starlink és a Starship fejlesztést.
Mert ami az elsőt illeti Igen egészségesnek mutatkozik a cég. A Starlink átlépte az 1millió előfizetőt, 45 országban vannak jelen és több mint 3300 műholdjuk van pályán, amiből az utóbbi pár indítás már egy újabb generációs fejlettebb egységeket vitt pályára.
Az igásló Falcon9-el idén 61 mind sikeres küldetést teljesítettek, van Booster ami már 15x repült! Őket csak a Kína múlta felül ami az idei indítások számát illeti.
Na és ami a Starship-et illeti, sok látványos fejlődést nem láttunk idén, persze ez nem azt jelenti, hogy vakaróznanak. A Raptor második verzióját gyártjak ugyan de Musk szerint ez még nem a végleges.
Most került tesztpadra az a verzió ami már megkapta at elektromos vektorálást a korábbi hidraulikus helyett, és mostanában olyan látványos hajtómű eldurranásra sem emlékszem. Az év első felében még szinte hetente pukkantak el a Raptorok.
Ugye felépült az első torony (a második meg épül Floridában) emelő/elkapó karral, csak egy statikus teszten megsérült az alján némi kapcsolódó technika meg a beton is, ezért most csúsznak, pedig elvileg már a Booster kész lenne egy teszt repülésre.
Ahol én nem látok érdemi előre lépést az a Csillaghajó hővedő pajzsa! Rossz ránézni egy rövid statikus teszt után;
Eleve tarthatatlannak bizonyult azon ígéret, hogy egyfajta "panelbol" megoldják majd az egeszet, csak ezen a részleten vagy 20féle formát számolni. Ami meg a rögzítét illeti, háát nem túl biztató! Még a homogénebb felületekknél is hullámzik az egész.
Ez ami kívülről látszik. Hogy a borítás alatti részén hogy állnak, azt nem tudni. Annyi biztos, bőven van még megoldani váró feladatuk. Látva a haladást, továbbra is tartom korábbi jóslatom, hogy legkorábban 24-re várható orbitális repülés, és úgy 30-ra az első emberes.
Jobban örülnék ha Musk nem a Twitterrel cseszné el az idejét, hanem ezen dolgozna.