Ott van fentebb, hogy hány problémára derült fény csak ezzel az egy teszttel.Valószínűleg statikus teszt nyélgázon ugyanígy kicsinálja az indítót, vagy esetleg kevéssé, ha látják a kezdődő dezintegrációt és leállítják a hajtóműveket. Külön bónusz, hogy a lerohadt hajtóműveket könnyen meg lehetett volna alaposan vizsgálni, már ha nem megy szét az egész Supeheavy az indítóasztalan, ami jelen készültségi foknál nem lehetetlen.
Szerintem volt egy teszt a médiának, mert már régen robbantottak fel valamit. És igen, kaptak tesztadatokalt is.
A tesztelési időszakban nincs költséghatékonyabb egy állatorvosi lónak minősülő indításnál.
Az, hogy az FAA kiakad, és Musk vérét követeli egy alapos vizsgálattal, az borítékolható volt. Ezen nem kell kárörvendően meglepődni. Van már előéletük.
Ne feledjük az FAA adott engedélyt az indításra, holott "mindenki mondta, hogy baj lesz".
A beton szétcsapásáról egy esetleges full gázon végrehajtott indítási teszt kapcsán hogyan tervezel real time adatot gyűjteni? Ott semmilyen szenzor, kamera nem marad meg. Meg ugye a portól nem is lát semmit.
Erről az erozióról csak utólag lehet bármilyen infót szerezni.
Mellesleg nagyon érdekes az is, amit a srácok boncolgattak a videójukban, hogy bár a raptorok indítási szekvenciái miatt tovább kell az indító platformnak bírnia, de eddig (8mp) egészen biztosan nem kell majd, mint a mostani indításnál.
Hja és ne feledjük el, a SpaceX jelenleg nem csak a rakéta komplexumot fejleszti, hanem minden mást is. Köztük az inditási platformot is.
Jelzem a Superheavy koncepciónak egyik fontos eleme az is, hogy ne legyen egyetlen indítóhoz, egyetlen lokációhoz kötve.
Tehát nem lehet azt gondolni, hogy minden helyszínen Bajkonurhoz, Cape Canaveralhoz hasonló infrastruktúrat építsenek fel.
Más még csak hasonlót sem próbált csinálni. Tudtommal, már csak azzal is hatalmas újítást csinálnak, hogy magát a 2 fokozatot az indítóálláson rakják össze. Ekkora méretben biztosan!