Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Az ESA helyében már annak is örülnék, ha ez nem fúródna bele a bolygóba. Annyi blama után jó lenne végre rendesen is leszállni a Marson.Finel two Exomars lnading site chosen
http://www.esa.int/Our_Activities/Space_Science/ExoMars/Final_two_ExoMars_landing_sites_chosen
Ha ez a ki alakítása lesz a rovernek, akkor nagyon érdekes kerekei lesznek valószínűleg ezzel már nem ássa el magát.
Én azt gondolom hogy a holdutazás után a MIR és az ISS volt két hatalmas előrelépés, annak a megteremtésével hogy folyamatosan ember legyen a világűrben. Ez is jelentős, csak még bizonyítani kell azt, hogy valóban 90+% ban megbízhatóak lesznek az újrafelhasznált Falcon-9 ek. Eddig szép, csak maradjon is így, én azért nem vagyok hurráoptimista MÉG, mert az űrrepülő (STS) rendszer is nagyon szépen indult, aztán mi lett belőle...A holdutazás óta nem volt ekkora előrelépés.
Közel nem indult ilyen szépen. A legjobb évben is valami 7 STS út volt fel és az sem az első indítás után ennyivel. Az STS-hez képest ez eddig szinte egy fáklyásmenet. Igen, dőlt fel rakéta, de senki nem halt meg és tarhatóak a műszaki paraméterek. Az STS rendszer közelében nem volt soha a havi indításnak. Még a legjobb évben sem. A költségei meg messze a számított felett voltak.Én azt gondolom hogy a holdutazás után a MIR és az ISS volt két hatalmas előrelépés, annak a megteremtésével hogy folyamatosan ember legyen a világűrben. Ez is jelentős, csak még bizonyítani kell azt, hogy valóban 90+% ban megbízhatóak lesznek az újrafelhasznált Falcon-9 ek. Eddig szép, csak maradjon is így, én azért nem vagyok hurráoptimista MÉG, mert az űrrepülő (STS) rendszer is nagyon szépen indult, aztán mi lett belőle...
Nem is ugyan az a kategória volt a két rendszer hasznos tömegben. A SpaceX költséghatékonyságának a kulcsa pedig pont az lesz, hogy ha majd MINDIG megbízhatóan tudják újrahasznosítani az I. fokozatot. Eddig ahogy mondam, jól haladnak, de azért én még nem innék előre a maci bőrére. Idővel nehogy kiderüljön, hogy nem jó ötlet feltétlenül az újrahasznosítás. Szurkolok nekik, csak picit még óvatos vagyok.Közel nem indult ilyen szépen. A legjobb évben is valami 7 STS út volt fel és az sem az első indítás után ennyivel. Az STS-hez képest ez eddig szinte egy fáklyásmenet. Igen, dőlt fel rakéta, de senki nem halt meg és tarhatóak a műszaki paraméterek. Az STS rendszer közelében nem volt soha a havi indításnak. Még a legjobb évben sem. A költségei meg messze a számított felett voltak.
Forradalmi megoldás, jövőbe mutató, ha hozza azt a megbízhatósági szintet amit a Szojuz, akkor egyértelmű előrelépés lesz, mert igazából ez még olcsóbb pont azért, hogy többször lehet a rakéta fokozatot felhasználni, szinte "csak" az üzemanyagot kell feltölteni megint, nem semmisülnek meg a rakéta hajtóművek, és a test, üzemanyagtartályok etc. Ezzel csak az a gond, hogy ahhoz hogy költséghatékony legyen, valóban az kell hogy használat után szinte semmit ne kelljen költeni a fokozat felújítására, ne kelljen nagyon szétszedni, anyagfáradt részeket cserélni etc, viszont a rakétakilövés azért elég stresszes mutatvány. A fő veszélyt én abban érzem, hogy ha a költséghatékonyság/termelékenység felé megy el a jövő koncepciója, ott bizony benne lehet a gyakori bumm. Balázs írta hogy egy csak azért mert egy eldőlt a visszaérkezésnél, ez még nem nagy dolog, én azért ezt kicsit bagatellizálásnak érzem, mert ha jól tudom, egy meg felrobbant utána üzemanyag töltés közben, úgy hogy ment vele a kilövő állás egy része is a lecsóba.Én annyira nem vagyok ennek a megoldásnak a rajongója. Tulajdonképpen felvisznek egy halom üzemanyagot ahoz, hogy lehozzák a rakétát és ehez mégtöbb üzemanyag kell a felszálláshoz. Fasza meg ekónak tűnik, mint Musk napelemparkja, de nem vagyok meggyőződve, hogy egy olcsóra tervezett egyszer használatos nem lenne jobb megoldás.