Űrkutatás

Távlatokban gondolkozva, van néhány évünk, hogy költözni tudjunk. A Napunk hasonló lesz.

aa-2.jpg


300px-Redgiants.svg.png


https://hu.wikipedia.org/wiki/Antares
http://player.hu/tech-3/foto-az-antaresrol/
 
  • Tetszik
Reactions: Luthero
Végül magyar idő szerint 8 körül felment.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
A hivatalos rettenet helyett itt a lényegre törő változat, elég durván gyorsul ez a tisztán szilárd hajtóanyagú platform. Nomeg jobb ilyen profilban látni egy ICBM-et:
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
elég durván gyorsul ez a tisztán szilárd hajtóanyagú platform.

Végül is 20 éve is fürge volt :)
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Ám ha már "leszerelt" ICBM: műholdat cipelő Topol ICBM 2000-ben. Az első 3. fokozat lényegében itt is módosítás nélküli volt, ahogy a Minotaur IV esetében.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

https://en.wikipedia.org/wiki/Start-1
 
Találtak 3 db közel Föld tömegű bolygót a "közelben" az YZ Ceti jelölésű vörös törpe körül. Egyik sincs a csillaga lakható övezetében. Illetve gyanítják, hogy van egy jóval kisebb 4. bolygó is a rendszerben:

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
India tegnap előtt állított volna pályára egy navigációs műholdat, de a műhold rakétáról történő leválasztása előtt derült ki, hogy nem vált le a fairing (a műanyag kúp-formájú cucc, ami a légkörben védi a rakományt), így semmi nem megy sehová:
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
(bajszos bácsik are not so impressed)

Adós voltam még egy 19-i japán fellövéssel. Azt hiszem oka van annak, hogy nem a "belpiacos" videókat nezzük :-D
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Lehet, hogy a hír nem megbízható, de tetszik. :D

"Egyesült Államok úgy döntött, hogy továbbra is használja az orosz motorok 2024-ig vagy 2025. kiadvány forrás úgy véli, hogy ez az időszak meghosszabbítható 2028-ig"

Tuti, hogy a rakéta motorban benne van a kristálygömb, de még eddig nem bírták kibányászni belőle. Kitolták a határidőt. :eek: :D

https://news.mail.ru/economics/30895475/?frommail=1
 
10 hónapos fejleszés után az Orbital-ATK sikeresen tesztelte a dolgok megfogására alkalmas, majdan elektronsugaras hegesztővel (electron beam welder) ellátott építő robotját a NASA The Commercial Infrastructure for Robotic Assembly and Services (CIRAS) projektje keretében. A NASA Intelligent Jigging and Assembly Robot (NINJAR) 2.0 robot feladata az volt, hogy állítson be és tartsa meg tökéletes kocka-formában rudakat, hogy ezt utána meg lehessen hegeszteni.
ninjar.jpg

A következő, NINJAR 3.0 földi demonstrátor 2018-ban már képes lesz kiértékelni a rudak dőlésszögének helyességét (felismeri a rudakat és méri őket egy állapot felismerő rendszer segítségével - szóval lát).
Az így épített térbeli hálós szerkezetek adnák a jövőbeli állomások/műholdak szerkezeti alapját, illetve a modulokat, napelem tároló koszorúkat a helyszínen lehetne összeszerelni, nem korlátozna be mindent a rakéták mérete.
2018-ben indulna az Orbital-ATK Mission Extension Vehicle (MEV-1) szondája, amivel orbitális pályán demonstrálnák ezeket a képességeket (emlékeztetőül: az ISS pályáján 24 óra alatt 16x kel fel és nyugszik a nap, állandóan változó megvilágítással és árnyékokkal, tehát a barkácsolást nem egy jól megvilágított gyárcsarnokban kell végezni).
 
Van, amikor nem jön össze: magyar idő szerint éjfél körül, pár másodpercel a gyújtás folyamat megkezdése előtt az Ariane 5 főhajtóműve hibát jelzett és leállt, így most az egész rakéta megy vissza elemzésre az összeszerelő csarnokba. Új időpont később és bocses a két műholdas cégnek a késésért.
(én pont akkor kapcsoltam be, amikor elkezdett nőni a visszaszámlálásig hátralévő idő :oops:)
 
Ma lett volna egy Hosszú Menetelés 5-tel történő műhold fellövés, de a H-M5 legutóbbi hibás fellövésének még zajlik a vizsgálata, így bizonytalan ideig elhalasztva:
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Közben az éjszakai Ariane 5 indulás előtti automata holdnál ("launchus interruptus") kiderült, hogy a szilárd fokozatoknál lehet a hiba. Most visszagurítják a szerelő csarnokba és 7-én jó alaposan megvizsgálják.
Szóval a héten már csak a holnapi Space-X OTV-5 X-37B fellövésben lehet bízni, pontos időpont: 9:50 a.m. EDT (közben Irma kitartóan araszol arrafelé)
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Élő közvetítés, T-8 perc
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
Élő közvetítés, T-8 perc
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Nem volt most se Szőke Mérnöknéni (hanyagol minket, csak a hangját hallani).
Viszont érdekes a sebesség a visszatérés során:
- csúcson: 132 km magasság, 1605 km/h (T+4:45)
- innen gyorsul a visszatérési begyújtásig: 53,7 km magasság, 4646 km/h sebesség (T+6:34) - 27785 km/h2
- ezzel visszalassul 31,1 km magasan 2789 km/h-ra (T+6:58) - -15993 km/h2
- ez után jön a leszállási begyújtás 3km magasan 926 km/-nál (T+7:49) - -14300 km/h2
- de még 0,9 km magasan is 463 km/h a sebessége (T+8:00) - -3472 km/h2
- 0,5 km-nél pedig 298km/h (T+8:04) - -1227km/h2
- leszálláskor T+8:26 van - -2120km/h2
Szóval én nagyon nem szeretnék egy ilyennel parabolát repülni :D :D :D
 
Nem volt most se Szőke Mérnöknéni (hanyagol minket, csak a hangját hallani).
Viszont érdekes a sebesség a visszatérés során:
- csúcson: 132 km magasság, 1605 km/h (T+4:45)
- innen gyorsul a visszatérési begyújtásig: 53,7 km magasság, 4646 km/h sebesség (T+6:34) - 27785 km/h2
- ezzel visszalassul 31,1 km magasan 2789 km/h-ra (T+6:58) - -15993 km/h2
- ez után jön a leszállási begyújtás 3km magasan 926 km/-nál (T+7:49) - -14300 km/h2
- de még 0,9 km magasan is 463 km/h a sebessége (T+8:00) - -3472 km/h2
- 0,5 km-nél pedig 298km/h (T+8:04) - -1227km/h2
- leszálláskor T+8:26 van - -2120km/h2
Szóval én nagyon nem szeretnék egy ilyennel parabolát repülni :D :D :D
Kiszámoltam g-ben a rakéta lassulását a pénteki fellövés nyomán, a fenti mérési pontok információi alapján. Elvileg nincsenek elrontva.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Itt van végre az Elon Musk által beharangozott SpaceX fail videó. Nagyon jó az önkritikus szöveg hozzá és látványosak a robbanások :D elvileg az összes sikertelen indítások/leszállások felvétele benne van.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.