Na végre! Így remélhetőleg lesz is belőle valami, mert a múltkori CIFU-elemzés alapján még nincs NASA pénz erre elkülönítve.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Na végre! Így remélhetőleg lesz is belőle valami, mert a múltkori CIFU-elemzés alapján még nincs NASA pénz erre elkülönítve.
Gondolom tömött sorokban állnak majd a vevők, kötve hiszem hogy rentábilisen meg tudnák ezt valósítani a közeljövőben. Ez már a Concorde-nak sem ment igazán, ez meg az lenne a köbön. Jók ezek a "merjünk nagyot álmodni" dolgok, de a valóságtól azt gondolom néha elrugaszkodottak... Az hogy pár unatkozó milliárdost, híres embert felviszel az űrbe (Kármán vonal fölé) mint űr túrista, jó sok pénzért, az a kezdetektől hihető volt nekem, ez a duma, hogy ALTERNATÍVÁT nyújt a földi légiközlekedéssel szemben, jelenleg hiteltelen.Ma hajnalban volt Musk prezentációja a most futó ausztrál nagy űrös konferencián. A prezentációt még nem néztem meg, de az alábbi frissen publikált videó alapján az már tavaly beharangozott új generációs platformmal először a földi légiközlekedésnek nyújtanának alternatívát azzal, hogy egy 12 órás repülőben aszalódás helyett fél óra alatt lehetne eljutni a bolygó túlfelére.
Teljesen nevetséges elképzelés. Egy ilyen rendszer biztonsági szitnje fényévektől van egy repülőgéptől. Musk lehet, hogy elért nagy dolgokat is, de sokszor félelmetesen ostobaságokat képeses mondani a hírverésért cserébe.Ma hajnalban volt Musk prezentációja a most futó ausztrál nagy űrös konferencián. A prezentációt még nem néztem meg, de az alábbi frissen publikált videó alapján az már tavaly beharangozott új generációs platformmal először a földi légiközlekedésnek nyújtanának alternatívát azzal, hogy egy 12 órás repülőben aszalódás helyett fél óra alatt lehetne eljutni a bolygó túlfelére.
Nekem ami tetszik, az a prezentációs stílus, aminek a feléért keresztben lenyelne egy preziguru. Időnként okos emberek kitalálják, hogy ilyen oktatásokra kell(ene) járnunk, mert a nulla mondanivalójú TED előadók azok tudják. Remélem Musk továbbra is ilyen marad :-DTeljesen nevetséges elképzelés. Egy ilyen rendszer biztonsági szitnje fényévektől van egy repülőgéptől. Musk lehet, hogy elért nagy dolgokat is, de sokszor félelmetesen ostobaságokat képeses mondani a hírverésért cserébe.
Bennem inkább az maradt meg:Gondolom tömött sorokban állnak majd a vevők, kötve hiszem hogy rentábilisen meg tudnák ezt valósítani a közeljövőben. Ez már a Concorde-nak sem ment igazán, ez meg az lenne a köbön. Jók ezek a "merjünk nagyot álmodni" dolgok, de a valóságtól azt gondolom néha elrugaszkodottak... Az hogy pár unatkozó milliárdost, híres embert felviszel az űrbe (Kármán vonal fölé) mint űr túrista, jó sok pénzért, az a kezdetektől hihető volt nekem, ez a duma, hogy ALTERNATÍVÁT nyújt a földi légiközlekedéssel szemben, jelenleg hiteltelen.
Néhány kép közül a legortopédabb a BFR-hajó az ISS-re dugva. Más kérdés, hogy mire ez repül, addigra már az ISS eléggé a végét járja:Összefoglaló:
- idén eddig 13 fellövés volt, még 7, jövőre 30
- Dragon 2 (személy és teher) automatán dokkol ISS-re, Canadarmos beemelés helyett
BFR-platformról:
- Falcon 9 újrahasznosított első fokozattal 16 tonnát tud eljuttatni a Marsra, F Heavy 30-at, BFR 150-et (újra tankolva, mert amúgy xsak LEO-ra tud ennyit)
- első fokozat 31 Raptor hajtóművel emeli LEO-ra (metán+O2)
- hajó egybe építve a 2. fokozattal, 4 vákum Raptor, 2 atmoszférikus Raptor, LEO pályán újratölthetőség (4 tankolásból fel lehet tölteni egy Mars odaúthoz, vagy oda-vissza Holdhoz)
- hajó nyomás alatti lakótere 825m3, 40 kabinnal 3-6 főnek, napvihar-menedékkel
- újratankolás LEO pályán: farral egymásra cuppannak és az ellenkező irányba gyorsulva szivattyúzás nélkül is átmegy a szmötyi
- naptár: 2022-ben két teher BFR a Marsra (üanyagot gyárt az emberes küldetésnek), 2024-ben 2 emberes és 2 teher BFR a Marsra
(a videó a 25. percnél indul)
A nagy difi az, hogy az újrahasznosítható első fokozatra van és volt igény, mert a költség csökken vele. A műszaki megoldás nehézségei miatt voltak károgók. Aztán bebizonyították, hogy ez lehetséges műszakilag, tehát az üzelti modell működőképes.Nekem ami tetszik, az a prezentációs stílus, aminek a feléért keresztben lenyelne egy preziguru. Időnként okos emberek kitalálják, hogy ilyen oktatásokra kell(ene) járnunk, mert a nulla mondanivalójú TED előadók azok tudják. Remélem Musk továbbra is ilyen marad :-D
Ez vállalati stratégia, pár éve még az újrahasznosítás miatt is körbe lett röhögve. Ha összejön a 30 fellövés jövőre az a teljes piac FELE. Az idei 20 meg a HARMADA. Úgy, hogy már idén is tömegével mentek fel másodjára első fokozatok benyaköltségen.
Különösen furcsa lenne ez a mai kommunikációs lehetőségek mellett. Mikor lassan zsebméretű kütyükkel konferencia-hívásokat lehet lebonyolítani New York, Rio, Tokió, Berlin és szabadon választható stb. között, nem látom annak fontosságát hogy bárkinek egy-két órán belül halaszthatatlan sürgős megjelenése lenne a Föld túlsó felén, ráadásul ilyen horror-költséggel!!A nagy difi az, hogy az újrahasznosítható első fokozatra van és volt igény, mert a költség csökken vele. A műszaki megoldás nehézségei miatt voltak károgók. Aztán bebizonyították, hogy ez lehetséges műszakilag, tehát az üzelti modell működőképes.
Ennél a koncepciónál a baj az, hogy hol van a fizetőképes kereslet...? Ha csak ~ 10 millió USD egy ilyen rakéta - totál sci-fi - akkor is mennyibe kerülne az út...? Több százezer USD egy jegy, de ha nincs megtelve az egész, akkor milliós tétel. A légitársaságoknál meg ugye hónapokra előre folgal jegyet a nem üzelti utas. Aki ilyennel utazik az viszont nem ilyen, tehát arról álmondni, hogy ez 80-100% táján telilesz számomra több, mint vicces feltevés. Ráadásul ennek minden célállomásnál külön indító és leszállóhely kell a meglevő infrastruktúrát nem használhatja. Első látsára is teljes pénzügyi képtelenségnek tűnik az egész.
Igen, ez a része amúgy a teljes prezentáció végére volt berakva minden különösebb komment nélkül. Kinézem amúgy, hogy valamelyik céges kreatív azon kezdett gondolkozni, hogy mit kezdenek a BFR-val, ha napokon át ott áll üresen két űrmisszió között. A leszálló platform meg drónahjónak tűnik a videóból. Szóval ez olyan mint az éttermi fasírozott: a tegnap előtt rántotthúsa és a tegnap pörköltje.A nagy difi az, hogy az újrahasznosítható első fokozatra van és volt igény, mert a költség csökken vele. A műszaki megoldás nehézségei miatt voltak károgók. Aztán bebizonyították, hogy ez lehetséges műszakilag, tehát az üzelti modell működőképes.
Ennél a koncepciónál a baj az, hogy hol van a fizetőképes kereslet...? Ha csak ~ 10 millió USD egy ilyen rakéta - totál sci-fi - akkor is mennyibe kerülne az út...? Több százezer USD egy jegy, de ha nincs megtelve az egész, akkor milliós tétel. A légitársaságoknál meg ugye hónapokra előre folgal jegyet a nem üzelti utas. Aki ilyennel utazik az viszont nem ilyen, tehát arról álmondni, hogy ez 80-100% táján telilesz számomra több, mint vicces feltevés. Ráadásul ennek minden célállomásnál külön indító és leszállóhely kell a meglevő infrastruktúrát nem használhatja. Első látsára is teljes pénzügyi képtelenségnek tűnik az egész.
Én minig azt kérdezem, hogy magán vállalkozás miért és hogyan megy a Marsra? Minden magáncég alapja az, hogy gazdasági tevékenységgel profitot termeljen. A Marson ki, mivel és hogyan termelne profitot...? Jó lenne ezt már, ha végre valaki megmagyarázná...A mars megszállása
2050-re beválna?
Juj, ez nekem túl konteór szagú. Egyébként meg a mars szondák kb. annyit látnak, minth a a hangya egy kert felmérésből akarna bolygószintű megállapítást tenni a terepre.Molni, két dologról lehet szó... Az egyik, amiről nem tudunk. Ki tudja, hogy a mars-járművek mit találtak ott? Amit nekünk, átlagembereknek csepegtettek, az érdekes volt, de információértéke szinte a 0-hoz konvergál.
A másik ok pedig nagyon hosszú távú. Ha és amennyiben Musknak infója van arról, hogy bárki is komolyan a Marsra, a Holdra készül, és neki, illetve cégének akkorra már kész technológiája lesz, akkor szükség lesz rá, ergo kaszálni fog de nagyon.
Gondolom tömött sorokban állnak majd a vevők, kötve hiszem hogy rentábilisen meg tudnák ezt valósítani a közeljövőben. Ez már a Concorde-nak sem ment igazán, ez meg az lenne a köbön. Jók ezek a "merjünk nagyot álmodni" dolgok, de a valóságtól azt gondolom néha elrugaszkodottak... Az hogy pár unatkozó milliárdost, híres embert felviszel az űrbe (Kármán vonal fölé) mint űr túrista, jó sok pénzért, az a kezdetektől hihető volt nekem, ez a duma, hogy ALTERNATÍVÁT nyújt a földi légiközlekedéssel szemben, jelenleg hiteltelen.
Teljesen nevetséges elképzelés. Egy ilyen rendszer biztonsági szitnje fényévektől van egy repülőgéptől. Musk lehet, hogy elért nagy dolgokat is, de sokszor félelmetesen ostobaságokat képeses mondani a hírverésért cserébe.
Nekem ami tetszik, az a prezentációs stílus, aminek a feléért keresztben lenyelne egy preziguru. Időnként okos emberek kitalálják, hogy ilyen oktatásokra kell(ene) járnunk, mert a nulla mondanivalójú TED előadók azok tudják. Remélem Musk továbbra is ilyen marad :-D
Ez vállalati stratégia, pár éve még az újrahasznosítás miatt is körbe lett röhögve. Ha összejön a 30 fellövés jövőre az a teljes piac FELE. Az idei 20 meg a HARMADA. Úgy, hogy már idén is tömegével mentek fel másodjára első fokozatok benyaköltségen.
Nekem inkább az a fontos, hogy a többi iparági szereplő ne csak összefossa magát vagy jófajta zsoldosként számolja az adófizetőktől behúzott pénzt, mielőtt lelécel máshová dolgozni, hanem most már marha gyorsan elő kellene állni egy hasonlóan gazdaságos platformmal, mert különben 2030-ra nem lesz Boeing-LM, meg az eddig is piacról élő Arianespace (szokás szerint az európaiak tudják jobban megszívni).
Az, meg ha van egy tömegtermelt, többször hasznosított nagy kuglóf, amivel marha sok mindent el lehet vinni A-ból B-be elég logikus, hogy a Földön is termelhet pénzt, ha lehajolnak érte (cash flow áramlást simítja).