Azóta visszaeresztették vízszintesbe a Falcon Heavyt.
(Freud elmorzsolna egy könnycseppet :-D )
(Freud elmorzsolna egy könnycseppet :-D )
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
A Lockheed X-33/VentureStar-ra gondolsz? Leginkább a kompozitból készült hidrogéntartály problémái miatt állították le a programot.
https://www.nasaspaceflight.com/2006/01/x-33venturestar-what-really-happened/
Én mondjuk nagyon sajnálom, jó kis űrrepülő lett volna, ha megépül. Pl. ezen már fémes (főleg Inconel 617-ből álló) TPS lett volna a Space Shuttle sérülékeny, minden repülés után nagyon alapos és költséges átvizsgálást-karbantartást igénylő szilikát "csempéi" helyett.
ŐŐőőőőő....
A Venture Star. Illetve annak technikai demonstrációs modellje, az X-33. Bemutató videó erre. A Lockheed 700 millió dollárt költött rá, plusz a NASA tolt bele egy hasonló összeget. De a támogatástól megfosztották, csak mert azért. Hivatalosan volt az az ok, hogy nem sikerült az LH2 tartályt kompozitból megépíteni, a könnyűfémből készült tartály a tervezett kompozit tartálynál is valamivel könnyebb volt. A másik két jelentős technológiai fejlesztés (XRS-2200 Aerospike hajtómű és a fémes hővédő pajzs) teljesen jól haladt. Szóval ez egy kongresszusi / szenátusi döntés volt...
...erős tippem az, hogy az egy belsős (az EELV / nem újrafelhasználható rakétákat támogató) Boeing / Lockheed lobby miatt, hiszen ekkoriban zajlott az EELV botrány is...
Az USAF kétszer próbálta újra életre hívni az X-33-at, de mindkétszer rájuk csapták az ajtót a törvényhozásban.
Érdekes koncepció:
Persze, ezért is linkeltem be azt az oldalt, ahol bővebben kifejtették. Eléggé bűzlik a dolog. Arra azért kíváncsi lettem volna, ha sikerül a kompozit tartály, akkor is vajon elkaszálják valami másra hivatkozva, vagy nem?
Valakinek nagyon szúrhatta a szemét, de azt azért nem hinném, hogy pont a Lockheed (nyilván a VentureStar-t is ő gyártotta volna) beleharapott volna a saját kezébe egy olyan bizonytalan terület miatt, ahol még erős konkurencia is volt akkor.
Az Aerospike nagyon régi dolog. Eredetileg a Space Shuttle fő hsjtóművének is ezt szánták.
Akkor se és húsz évvel később, a Delta Clipper tervezése idején se lett belőle semmi, különösebb érdemi magyarázat nélkül.
Ez igazan jol hangzik, de miert nem elterjedt?A repülésben is van hasonló. Változtatható keresztmetszetű szuperszonikus inverz Laval profilra a legjobb példa talán a Koleszov RD-36-51A, ami a Tu-144D gépeket mozgatta Mach 2.1-el, bárminemű utánégetés nélkül.
És Nyugaton? Ott nem volt ilyen fúvócső, de időrendben a szovjet Tu-144D hetvenes évekbeli felbukkanásakor már igény se. Se civil, se katonai vonalon. Az utolsó szuperszonikus nyugati nagygép, ami gyártásba került, a B-1B, de ennél a sebességet visszavették Mach 1.2-re, az inverz Laval profil igazi terepének számító 15 ezer méter feletti repülési magasság pedig szóba se jött.
Ez az ok.
Közelinek látszik, de egy ilyen trükkös átszálló pályán van a szonda (a gép dinamikusan frissül a honlapon):
Remélem nem a startnál, mert akkor túl rövid lenne. A Max Q-tól jobban tartok, meg a boosterek leválasztásától (hidraulikus cucc végzi majd nem pirotöltet). De leszállásnál a core tuti durranni fog egy szépet.Lehet tenni a téteket lassan, hogy vajon a repülés melyik fázisában fog kudarcot vallani...
Remélem nem a startnál, mert akkor túl rövid lenne. A Max Q-tól jobban tartok, meg a boosterek leválasztásától (hidraulikus cucc végzi majd nem pirotöltet). De leszállásnál a core tuti durranni fog egy szépet.