Űrkutatás

Twitterről bemásolva.
A német A2-es autópályán (Magdeburg közelében) fotózták az alábbi képeket.
Szóval a németek is hozzájárulnak a SpaceX gépeihez.

_nIzj77q_normal.jpg


Max._.

@Max9907826460
· 7h
@TeslaratiTeam Hey, I just saw this on the German Autobahn (A2 near Magdeburg) this morning. It's coming from Austria and might be heading to Hamburg or Rotterdam port. Looks like a part of a future transport vehicle for getting Starship to the launch pad. Any other ideas ?

E-MLByLWQAIwT1z

E-MLClMXoAEKq0S

E-MLDWDWUAYXKoC

Úgy néz ki megérkezett a saját SpaceX daru Texasba.


FDXikmQXoAUj7ki
 
A tektonikai lemezek szerintem jobban mozognak mint mi azt gondolnánk. elméletem szerint bizonyos időközönként hatalmas mozgásokat végeznek amit hosszas nyugalmi állapot követ.
hogy mire alapozom mind ezt? a délamerikai és afrikai élővilágra. egyszerűen lehetetlen akkor távolodjon el egymástól a 2 kontinens mint amire teszik. (amit ugye a jelenlegi mozgásból számoltak ki mint ha a mostani mozgás állandó lenne.)
 
Starbase explained:

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
vagy a 330k ruandai...
A ruandai ügyben lehet annyi csavar, hogy valamilyen vállalati érdek nevében járnak el az igényléssel. Hogy magának Ruandának van-e erre ipari-tudományos kapacitása (nyilván nincs), az mellékes. Aki erre a piacra anonim akar belépni, az kereshet valami lúzer országot, ahol link a szabályzás és a leeső filléreknek is örülnek, ráadásul politikailag is jól hangzik, hogy a szegény brühühü ország mekkorát fejlődik. Ha pedig bedől a biznisz, vagy bármilyen gebasz van, ők viselik a következményeket. (Oké, ez űrkonteó :))
 
"Az Egyesült Államok űrhadereje egy ismeretlen új tárgyat fedezett fel az október végén felbocsátott kínai műhold, a Sicsan–21 közelében. Az amerikaiak szerint a tárgy egy műholdak geostacionárius pályára állításához használatos rakéta-segédhajtómű lehet, ezeket azonban munkájuk végeztével a légkörbe manőverezik, hogy ne jelentsenek veszélyt más műholdakra.

A Sicsan–21-et a sanghaji űrtechnológiai akadémián tervezték, és a szeptemberi Zhuhai nemzetközi légi bemutatón láthatta először a nagyközönség. Az űreszköz fő funkciója a kínai állami média jelentései szerint az űrszemét elhárítása.

A radarokon feltűnő objektum akár az űrszemét elhárításának tesztelésére is szolgálhat, de Kína nem szokott bővebb tájékoztatást adni űrprogramjáról, miközben az új lendületet kapó fegyverkezés miatt a felek egyre feszültebben figyelik egymás űrbéli tevékenységét.

Az elmúlt években például az USA 271 kémműhold megközelítette a kínai Sicsan–20 műholdat, míg az orosz Luch/Olymp 1,8 kilométerre közelített meg egy amerikai kereskedelmi műholdat. Mint ismert, Kína nemrégiben kifejezetten műholdak elpusztítására fejlesztett fegyvert is bemutatott. Az amerikai űrhaderő helyettes vezetője ezért november elején egy olyan nemzetközi forródrót létrehozását kezdeményezte, amelyen keresztül a felek tisztázhatják az esetleg félreértéseket."

 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

:D
A VDNH-n lévő Űrhajózási Múzeumban láttam ennek az építéséről egy fotó sorozatot. Egy makett/prototípus készült belőle, még 2002-ben! A fotók azt mutatták, ahogyan a Bajkált nézegetik a szakemberek a gyárban. A rakéta leszálló konfigurációban volt, a saját futóművein állt a csarnokban. Nekem ez egy sokkal szimpatikusabb visszatérési/újrahasznosítási mód, mint a Musk-féle "szálljunk vissza az indítóplatformra" megoldás. Még mielőtt indulna a kórus, nem azért szimpatikusabb, mert ezt a módszert oroszok találták ki,hanem azért mert nem kell rengeteg plusz üzemanyagot felvinni és elhasználni csak arra, hogy abból a rakétafokozat visszatérjen az indítóplatformra. Hanem az üzemanyagot teljes egészében a hasznos teher űrbe juttatásának elősegítésére használhatják fel.Kár,hogy 19 év alatt nem fejezték be ennek a fejlesztését.
 
Az orosz költségvetés,. következő három évben, 2022 és 2024 között csökkenti az űrrepülési tevékenységek finanszírozását. A csökkentés évente mintegy 16 százalék lesz.

A közlemények szerint Vlagyimir Putyin orosz elnök elégedetlen az orosz űrprogram teljesítményével. Szeptember 29-én egy űripari találkozón Putyin bírálta, hogy az iparág nem teljesítette a hosszú távú célokra vonatkozó irányelveket.

Az orosz elnök azt mondta növelnie kell az orosz rakéták megbízhatóságát, és választ kell adni a következő generációs hordozórakétákra különösen az amerikai SpaceX-re.
Esetleg a hír linkje megvan?
 
A VDNH-n lévő Űrhajózási Múzeumban láttam ennek az építéséről egy fotó sorozatot. Egy makett/prototípus készült belőle, még 2002-ben! A fotók azt mutatták, ahogyan a Bajkált nézegetik a szakemberek a gyárban. A rakéta leszálló konfigurációban volt, a saját futóművein állt a csarnokban. Nekem ez egy sokkal szimpatikusabb visszatérési/újrahasznosítási mód, mint a Musk-féle "szálljunk vissza az indítóplatformra" megoldás. Még mielőtt indulna a kórus, nem azért szimpatikusabb, mert ezt a módszert oroszok találták ki,hanem azért mert nem kell rengeteg plusz üzemanyagot felvinni és elhasználni csak arra, hogy abból a rakétafokozat visszatérjen az indítóplatformra. Hanem az üzemanyagot teljes egészében a hasznos teher űrbe juttatásának elősegítésére használhatják fel.Kár,hogy 19 év alatt nem fejezték be ennek a fejlesztését.
Nem kell rengeteg üzemanyagot felvinni?
Jah, csak egy gázturbinás sugárhajtóművet, annak üzemanyagát, mozgatható szárnyakat, futóművet, stb.
Egyáltalán nem vagyok biztos benne, hogy tömegarányosan jobb megoldás lenne.

Elegánsabb, az biztos...
 
Ha jól ertem, akkor 3 vasat tartunk a tűzben.

1. Nincs elfeledve az orosz-magyar program.
Magyar-orosz űrkutatási projektek indításáról, valamint a 2024-2025-ben a Nemzetközi Űrállomásra felküldendő magyar űrhajós kiválasztásának és kiképzésének megkezdéséről már korábban megállapodás született Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter és Dmitrij Rogozin, a Roszkoszmosz orosz állami űrkutatási vállalat igazgatója között.

2. Van az USA progi.


A magyar kormány nyáron kutatóűrhajós misszió megvalósításához kapcsolódó iparágfejlesztő intézkedési terveket is bejelentett, amelyeket a texasi Axiom Space vállalattal együttműködésben tervez megvalósítani.


Vagy ez a 2 program egymásra épül??

3. Csatlakoztunk a német - francia programhoz is.

A kormány mai határozatával felhívta a külgazdasági és külügyminisztert, illetve az általa kijelölt személyt, hogy gondoskodjon a Magyarország Kormánya és a német Airbus Defence and Space GmbH (székhely: Willy Messerschmitt Str. 1., 82024-München, cégjegyzékszám: HRB 107648), valamint a francia Thales Alenia Space (székhely: 26 Avenue Jean Francois Champollion – 31100 Toulouse, cégjegyzékszám: 414725101-00037) űripari vállalatokkal kötendő stratégiai együttműködési megállapodások, kormány nevében történő aláírásáról.
Itt elmagyarazzak:

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: SilvioD
Nem kell rengeteg üzemanyagot felvinni?
Jah, csak egy gázturbinás sugárhajtóművet, annak üzemanyagát, mozgatható szárnyakat, futóművet, stb.
Egyáltalán nem vagyok biztos benne, hogy tömegarányosan jobb megoldás lenne.

Elegánsabb, az biztos...
Elegánsabb, és azt figyelembe véve, hogy a légkörben vitorlázni is tud a szárnyaival, így azért van arra esély, hogy kevesebb üzemanyag kelljen a visszatéréshez, mint a Musk-féle megoldásnak.Plusz mivel az Angara rakétacsalád része lenne a Bajkál, így azért ideje volna minimum leporolni a projectet.
Itt elhangzik pár mondat, ami erre ad reményt:
Многоразовой российской ракете быть? - YouTube
 
  • Tetszik
Reactions: Nemerson
Elegánsabb, és azt figyelembe véve, hogy a légkörben vitorlázni is tud a szárnyaival, így azért van arra esély, hogy kevesebb üzemanyag kelljen a visszatéréshez, mint a Musk-féle megoldásnak.

Ezt szívesen látnám valahol levezetve, mert bár a CNES / ArianeSpace is vizsgálta az első fokozat újrafelhasználhatóságának lehetőségeit, többek között a Bajkál-féle hajtóművel visszatérést is (lenti képen "F" opció), mégis maradtak a "Musk-féle" megoldásnál (ami nem egészen Musk-é, de ezen most ne akadjuk fent) az Ariane Next esetén.

140_visszateresi_modszerek_2.jpg
 
Shkaplerov orosz űrhajós veszi át az ISS parancsnokságát. A legénység hét tagja jelenleg dolgozik az orbitális előőrs fedélzetén, köztük Shkaplerov és Pjotr Dubrov Roszkoszmosz űrhajósai, Mark Vande Hei, Shane Kimbrough és Megan McArthur NASA űrhajósok, Thomas Pesquet, az Európai Űrügynökség (ESA) űrhajósa és a Japán Űrkutatási Ügynökség (Hokokihiide AastronautA) . Pesquet október 4-e óta volt az ISS parancsnoka.


A NASA illetékese megerősítette a járatváltás lehetőségét Oroszországgal. Dmitrij Rogozin, a Roszkomszosz vezetője egy október végi tájékoztatón elmondta, hogy az orosz és az amerikai űrkutatási ügynökségek érdemben tárgyalni kezdtek az orosz űrhajósok amerikai űrjárműveken való repüléseiről és fordítva. Rogozin azt mondta, hogy jelenleg nincs szükség e repülési sémák alkalmazására.

A Crew Dragon űrszonda harmadik legénységének felbocsátását a Nemzetközi Űrállomásra (ISS) november 10-re tervezték, a dokkolás időpontja moszkvai idő szerint november 12-én 3 óra 10 perckor. A küldetést a NASA űrhajósai, Raja Chari, Tom végzik. Marshburn és Kayla Barron, valamint az Európai Űrügynökség űrhajósa, Matthias Maurer.

 
"A kínai űrhajós, Vang ja-ping történelmet írt vasárnap, amikor az ország első nőjeként végzett űrsétát. A három fős csapat hat hónapot tölt az űrben."
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.