"The German Aerospace Center, DLR, conducted an analysis of Falcon 9 first-stage reuse and concluded that SpaceX could begin to realize significant cost savings with as few as 20-25 launches per year, lower than previous outside assessments."
E mellett az egyelőre csak rajzasztalon lévő, jóval drágább Ariane 6 létjogosultsága erősen kérdőjeles.
https://www.spaceintelreport.com/eu...hallenge-seen-threat-ariane-systems-survival/
Azért ennél egyszerűbb: nincs olyan józan vagy alaposan ittas ember, aki bármilyen műholdat fel menne rakni a Falcon Heavy szűzfelszálló missziójára. Sajtot már reptettek a Falcon-9 szűzrepülésén is, tehén miatt nyígna a PETA, szóval miért is ne egy Teslát tegyen marsi pályára? Tesla van a garázsban, meg Mars-b***i. A meglepő az lenne, ha a Vénusz köré lőne egy pantomimművészt. Plusz ezzel valóban kiteszi a farkát az asztalra (by Szilícium Völgy), mert eddig csak csilliádos űrügynökségek engedhették meg maguknak az ilyesmit. 1,3 tonna a verda, a Mars Maven meg 0,8.Celebeskedik. Az agyára ment már a hírnév. Azon kívül, hogy a címlapokon akar lenni, ennek semmi értelme. Egyes színésznők ezt-azt villantanak a hírverés miatt, mivel neki nincs melle, ő meg ezzel akar villantani, csak ez dollármilliárdokba kerül.
Miért nem valami hasznos dolgot küld oda? Jah, hogy azzal csak a világ okosabbik (kisebbik) felét tudná lenyűgözni?
Celebeskedik. Az agyára ment már a hírnév. Azon kívül, hogy a címlapokon akar lenni, ennek semmi értelme. Egyes színésznők ezt-azt villantanak a hírverés miatt, mivel neki nincs melle, ő meg ezzel akar villantani, csak ez dollármilliárdokba kerül.
Miért nem valami hasznos dolgot küld oda? Jah, hogy azzal csak a világ okosabbik (kisebbik) felét tudná lenyűgözni?
Azért ennél egyszerűbb: nincs olyan józan vagy alaposan ittas ember, aki bármilyen műholdat fel menne rakni a Falcon Heavy szűzfelszálló missziójára. Sajtot már reptettek a Falcon-9 szűzrepülésén is, tehén miatt nyígna a PETA, szóval miért is ne egy Teslát tegyen marsi pályára? Tesla van a garázsban, meg Mars-b***i. A meglepő az lenne, ha a Vénusz köré lőne egy pantomimművészt. Plusz ezzel valóban kiteszi a farkát az asztalra (by Szilícium Völgy), mert eddig csak csilliádos űrügynökségek engedhették meg maguknak az ilyesmit. 1,3 tonna a verda, a Mars Maven meg 0,8.
Egyfelől egyetértek veled, másfelől....
Nem.
Alapvető probléma, hogy a SpaceX mire költ. Na most egy Roadster árából nehézkesen hozol ki értelmes hasznos terhet. Feltehetően alapvető dolgok (kommunikáció, kamera, stb.) lesznek, de ezen kívül? A lényeg valahol az is lenne, hogy kellően nagy teherrel dolgozzon a rakéta, és bizonyítsa, hogy adott tömeget el tud juttatni a Mars körüli pályára. Amúgy valami sima súlymakett lenne, lehetne ott, ehelyett elküld egy autót. Nach so...
Hát azért az online Mars videó nézéshez kellene rendes sávszél. Ahhoz meg egy rakás műholdat kellene telepíteni jó sok helyre, ami nem éri meg. A kocsi meg gondolom ott porosodik amúgy is a garázsban, meg foglalja a helyet és a macskák is összejárták. Ráadásul jön ki hamarosan az újabb modell, haszáltautó.hu-ra meg mégse teheti ki. Szóval az egy szem járható utat választotta: pályára állítja a lêtező legnagyobb rakétával a kedvenc bolygója körül.A kocsi is pénzbe kerül, ha annak az árából csak egy videókamerát küldenének fel, annak is több haszna lenne, mint egy kocsinak. Pl. online, élőben lehetne nézni a Marsot.
Na ha már zsoldos CEO-k:
komment: ó Babám, mire a Boeing eljut a Marsra emberrel, addigra te már a 3. vállalat élén számolgatod a részvény opciódat...
Musk csak ennyi reagált:
Trolloloooo

Az emberes űrrepülést azért nem nevezném hülyeségnek (űrmeghódíccsa!!!).Nekiallnak hulyesegben versenyezni. Szuper.![]()
Az emberes űrrepülést azért nem nevezném hülyeségnek (űrmeghódíccsa!!!).
Másfelől, ha jobban megnézzük a Boeing-LM leány ULA rendelkezik egyedül rendes tapasztalattal a Mars-utazás terén az egész bolygón (ok, pályára tudott állni az ESA és az indiaiak is, de a felszínbe eddig csak beleállnia sikerült a konkurenciának :-( ).
- Vikingek: Titan III. + Centaur, gyártó: Glenn L. Martin (később több áttétellel beolvadt a LM-ba)
- Pathfinder / Carl Sagan Memorial Station: Delta II., gyártó: MDD majd ULA
- Opportunity (2004 óta dolgozik!!!!) és Spirit (2004-2010): Delta II, gy.: ULA
- Curiosity (ez is már 5 éves...): Atlas V 541, gy.: ULA
Plusz a most aktív műholdak:
- Mars Reconnaissance Orbiter: Atlas V 401
- Mars Express: Soyuz-FG, Fregat
- Mars Odyssey: Delta II.
- Mars Atmosphere and Volatile EvolutioN: Atlas V 401
Szóval ilyen tapasztalat tényleg csak a Boeing-LM-ULA biztokában van, az más kérdés, hogy ezeknek a misszióknak a többsége 2000-es években történt, így az emberi erőforrás azóta mozoghatott masfelé is.
Az emberes urrepules nyilvan nem hulyeseg, a Mars megcelzasa meg az.
Egy allando holdbazis kiepiteseben kjelentosen nagyobb fantaziat latok tapasztalatszerzeshez, tudomanyos kiserletekhez, stb.

Tudtommal a Holdon nincs metán, a Space X meg azért megy direkt a Marsra, mert ott feltöltheti a rakétákat. Az ilyen versenygés meg mindig jót tesz a kutatásoknak. Legutóbb amikor versenyeztünk, kijutottunk az űrbe, majd a Holdra.
A működés biztosítása érdekében a fórum alapvető, illetve opcionális sütiket használ..