BFR számomra is overkill a mostani, jellemzően műholdas piachoz. Arra a dögre fel lehetne egyben tenni az összes motyót, ami egész év alatt felmegy. Amire mindenki játszik az az, hogy a nagyságrendnyi kg/usd költségcsökkenés miatt megnő a piac valahogy.BFRnek üzletileg van vmi értelme? Márha a személy szállítás New York, Sydney, Moszkva közt nem számolom. Hehe mekkora is lenne ha ICBM leszállna Seremetyjevón, vagy vhol Moszkvában.
Néha úgy érzem, hogy ha ez az egész üzletről, pénzről szólna Musknak itt block5nél kéne megállnia. Innen Spacex csak fossa a pénzt ezekkel az árakkal konkurencia nem tud versenyezni.
A toljuk tele a LEO-pályát komm-műholddal című dolognak van egy Kessler-szindróma veszélye - mert most már tényleg mindenki felküldhet bármit...
Egy intelligens adminisztráció ilyenkor kicsit kíjebb tolná a cégeket, mondjuk a Deep Space Gateway felpörgetésével vagy hasonlóval, mert így a SpaceX és a Blue O mindenkit megöl és egymást is szépen. És az eddigi ULA meg Arianespace monopóliumok helyett majd lesz egy falu bikája, ami meg se az áraknak, se a fejlődésnek nem tesz megint jót. Kár, hogy jelenleg épp csak az "intelligens" és az "adminisztráció" hiányzik. Sosem gondoltam volna, hogy ifj. Bush valakihez képest még lángelme lesz (alatta szülték meg a COTS meg a CRS programok alapjait).
SLS-t meg szerintem el fogják gombázni valamelyik költségvetési bizottságban előbb utóbb. Megfelő lobbitevékenység mellett is max 1-2 alibifellövést kap már most is csak a dolog - a kereskedelmi cégeket kár LEO-GEO pályára kárhoztatni, ha az SLS beérésékor már újrahasznosítható és Hold-képes platformokkal bírnak. Akkor tolják azt a pénzt a NEXT űrállomásos technológiai demonstrátor programjába.