Űrkutatás

Tegnap este 8 után a felhők megengedték, hogy lássam az ISS átrepülést, :)a Dragont és a Progreszt nem...:(.

Szabad szemmel én is többször láttam már, azt hittem, távcsővel sikerült elkapni.
Jófogáson nézz körbe, már olcsón is lehet kapni kezdő távcsöveket.

Gondolom, hogy ez megvan. :)
Most Miskolc van beállítva észlelő helynek. :)

http://www.heavens-above.com/main.aspx?lat=48.1035&lng=20.7784&loc=Miskolc&alt=128&tz=CET

http://www.heavens-above.com/PassSu...8.1035&lng=20.7784&loc=Miskolc&alt=128&tz=CET

Szerintem komolyabb távcsővel elkapni, és követni nem könnyű dolog.

Én binokulárral már néztem (7x50), nem nagy élmény.

De az igen, hogy tudtam, hogy hol kell keresni. Régen sokat foglalkoztam csill. észlelésekkel amatőr szinten, és az akkori tech. szintjén láttam a műhold észleléseket katonai szempontok figyelembe vételével, idehaza, kicsit fapados volt. :eek:
 
Igen ezert is mukodik az atomenergia termeles az urben zomeben termoelektromos rendszerben. Ami rendszereket egyebkent a hutoradiatorokra is tennek bar lehet hogy van is. Vagy ki is van hasznalva. Amug nagyon jo dolog egy berendezett faluhazba lattam permoelektromos petroleumlampat begyujtottak majd a belolle kilogo elektromoskabelbe bedugtak a sokolt es gond nelkul szolt is a Kossuth
 
Semennyire. Csak, ha távcső elejére rakod, bár én akkor se néznék bele. Az optikába építhetők simán elégnek, te meg megvakulsz. Napot csak fényképezni, vagy kivetíteni.
 
  • Tetszik
Reactions: sirdavegd
Ezért van gáz az atomreaktor űrbeli alkalmazásánál, nincs pl. Duna a Földel együtt, ahova a felesleget átadhassuk.
Nem is ezer megawattosak. A legújabb stirling motoros, 500 wattos. Egy vödörnyi atomreaktor, nyolc hővezető csővel. Nyolc öklömnyi stirling motorral, és egy nagy esernyőnyi hősugárzóval.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

http://www.urvilag.hu/emberes_marsutazas/20180404_a_jovo_urkoloniainak_energiaforrasa
 
A nagy esernyonyi hosugarzoba kellene meg beepiteniuk par hoelektromos palcat u alakba es jobban ki lenne hasznalva a potyadek ho. Es meg munkavegzes is lene.
 
  • Tetszik
Reactions: sirdavegd
A nagy esernyonyi hosugarzoba kellene meg beepiteniuk par hoelektromos palcat u alakba es jobban ki lenne hasznalva a potyadek ho. Es meg munkavegzes is lene.
Te valamit nem értesz. Baszhatod a meleget. Nekünk hőmérséklet KÜLÖNBSÉG kell. A hőelem egyik felét fűti az atom, a másik felét hűti a világűr. Mégpedig úgy hűti, hogy a lap kisugározza a hőt.
 
  • Tetszik
Reactions: jani22
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

  • Nincs tőkeerős támogató / befektető mögötte. E nélkül csak egy a kismillió lelkes startup közül.
  • Nincs saját demonstrációs / teszt platformja. A konkurens Bigelow Aerospace két modult küldött már fel egy évtizeddel korábban, és egy tesztmoduljuk jelenleg is az ISS-re van csatlakoztatva.
  • Még csak egy életnagyságú makettjük sincs. Vagy legalábbis nem mutatják meg.
  • Nincs indítási szerződésük senkivel.
  • Nem tudni, ki fogja a modulokat legyártani.
  • A kialakítása nem optimális, például a videó végén az összekapcsolt elemeknél gondok vannak - pl. egymást árnyékolják a napelemek.
  • A jelenlegi videókon / fantáziarajzokon a Boeing CST-100 látható, ez az űrhajó az Atlas V. / Vulcan rakétával fog indulni. Az Atlas V. erre alkalmas változatának a piaci ára 120 millió dollár körül van, a Vulcan-é, ha igaz, nagyságrendileg 60-70 millió dollár, plusz az űrhajó ára, amit nem ismerünk, de mondjuk legyen 25-40 millió dollár. Ez még a legolcsóbb árakat számolva is 85 millió dollár, de inkább 110-150 millió. Osszuk el 4 fizető űrhajóssal: fejenként 21,25 millió dollár, de inkább közel van a 30 millióhoz.
  • Vagy nézzük a másik oldalról: 4x 9,5 millió dollár = 38 millió dollár. Ennyiért jelenleg maximum újrafelhasznált első fokozattal repülő Falcon 9-est kapsz. De ebben még se űrhajó, se az űrállomás költségei, se semmi.
  • Szóval a 9,5 millió dollár per 12 nap nekem sántit. Nem kicsit, nagyon...
 
A BFR testének gyártásához készült negatív modell, erre fogják felhúzni ugye a szénszálas paplant, amiből a kompozit műanyag létrejön.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
http://www.urvilag.hu/uj_eszkozok_es_anyagok/20180411_ujfajta_ionhajtomu
"Egy, az ESA vezetésével működő csoport a világon elsőként olyan elektromos műholdhajtóművet épített és működtetett, amelyik a felsőlégkör levegőmolekuláit használja fel...
...A fejlesztés megnyithatja az utat a Föld körül nagyon alacsony pályán akár évekig keringeni képes műholdak előtt...
...A beszívott gáznak nem feltétlenül kell levegőnek lennie, így a hajtómű más bolygók légkörének ritka, felső rétegében is használható..."
 
http://www.urvilag.hu/uj_eszkozok_es_anyagok/20180411_ujfajta_ionhajtomu
"Egy, az ESA vezetésével működő csoport a világon elsőként olyan elektromos műholdhajtóművet épített és működtetett, amelyik a felsőlégkör levegőmolekuláit használja fel...
...A fejlesztés megnyithatja az utat a Föld körül nagyon alacsony pályán akár évekig keringeni képes műholdak előtt...
...A beszívott gáznak nem feltétlenül kell levegőnek lennie, így a hajtómű más bolygók légkörének ritka, felső rétegében is használható..."

Amit nem tudunk:
  • Mégis pontosan mekkora tolóerőt ad le egy 200-250km magasan összegyűjtött gázmolekulákból.
  • Mert ugyan az ion-hajtóműhöz hasonlítják, csakhogy ott a gázsűrűség megvan.
  • Nem tudjuk, mekkora energiaigénye van.
Kiváncsi leszek, hogy életben működni fog-e....
 
  • Tetszik
Reactions: sirdavegd
A SpaceX a Falcon 9 második fokozatát "hatalmas party-léggömbben" szándékozik visszahozni:

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: sirdavegd
Shotwell a TED 2018-on mutatott pár képet a BFR/BFS-ről, és a jelek szerint a CGI képet frissítették:


Balra egy teher BFS (nincs ablaka), négy függőleges lábon áll, az induló személyszállító variáción újdonság, hogy a BFS alján mindha négy hasonló, de behúzott lábat láhatunk. Az indítóállás a floridai LC-39A-nak tűnik



Ugyanez, indításkor


Teherváltozat indítása
Meglesték a jelenleg sátor alatt tárolt BFR/BFS negatív mintát, úgy tűnik, hogy cirka 9 méteres lesz, mint Musk IAC 2017-es bemutatójában:

2zuhma6w97s01.png