Űrkutatás

Sikeresen "hazatelefonált" a Hayabusa–2 által tegnap a Ryugu felszínére lebocsátott két rover:

http://www.hayabusa2.jaxa.jp/en/topics/20180922e/
https://ipon.hu/magazin/cikk/sikeresen-landoltak-a-japan-roverek-a-ryugun
"A Földről 2014-ben indított Hajabusza-2 a tervek szerint további két mintavevő eszközt bocsájt még a kisbolygó felszínére (Rover 2 és MASCOT), valamint egy becsapódó egység segítségével több méter átmérőjű krátert is váj a kisbolygó felszínébe, hogy a kráterben lévő, felszín alatti anyagokból mintákat vehessen. A mintákat a Földre 2020-ban visszatérő kapszulában tárolja.

A Hajabusza-2 elődje – a név japánul vándorsólymot jelent – 2003-ban indult hét éves útjára és szerzett mintát az Itokava aszteroidáról."

https://index.hu/techtud/2018/09/23/landoltak_az_aszteroidan_a_hajabusza-2_apro_robotjai/
 
Épp most néztem a hírt. Kemény munkával elérte az emberiség, hogy most már egy aszteroidát is tönkre tudunk tenni :) Egy égitestnek most már elég csak elhaladni a Föld közelében, hogy feltúrjuk a felszínét, kiszedjük a nyersanyagokat és telerakjuk műanyagszeméttel. Ha lenne légköre még globális felmelegedést is okoznánk rajta :)
Ez olyan hatásvadász hozzászólásnak tűnik, a királyi többessel együtt. Mint űrtúrista, vigyetek pókokat is, hátha fon valamilyen hálót oszt fennakad a cumó (valamelyik úrutazásnál vittek keresztespókot, oszt összezavarodott 0 gravitációban.).

Addig is:

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

:)
 
Orosz rakétahajtómúvek
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: rappali_
Orosz rakétahajtómúvek
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Tetszenek azért a költői túlzások:

  • A világ legmegbízhatóbb hajtóműve az RD-191 - amely 2014-ben repült először (Angara-1.2pp) és azóta mindössze egy indításnál használták (Angara A5, szintén 2014)
  • Az AJ-26 amerikai hajtóműnek van aposztrofálva, mert hát felrobbant miatta egy Antares. Az, hogy eredetileg szovjet NK-33-asnak született, meg sincs említve.
  • Szó sem esik a 2014/2015/2016-os gyártásminőségi problémákról...
 
The AJ 26 tényleg egy majd 40 éve épített NK 33 hajtómű (amit még a holdraszálláshoz építettek a volt Szovjetúnióban ) egy kicsit felpofozva. Az évek során kicsit elrozsdálódott.
"Az Antares tartályát az ukrán Yuzhnoye Design Bureau-ban gyártották. Yuzhnoye széles körű ismeretekkel rendelkezik a kerozin rakétatestek gyártásában, mint a Zenit indító jármű gyártója."
https://www.nasaspaceflight.com/2014/05/antares-aj-26-engine-fails-stennis-testing/
 
21006136_9c192c0f1446485c388d6338d9604087_wm.jpg

https://index.hu/techtud/2018/09/25/valami_nemreg_a_tejutrendszerbe_utkozott/
 
"A hónap elején a NASA bejelentette, hogy 45 napig fog aktívan próbálkozni a marsjáró felébresztésével, ha az égbolt elég tisztává válik a kommunikációs kapcsolat helyreállításának megkezdéséhez. Ha az Opportunity nem reagál 45 napig, az valószínűleg azt jelenti, hogy a missziója végét jelentő meghibásodást szenvedett."

https://index.hu/techtud/2018/09/26/megtalaltak_az_elnemult_marsjarot/
 
Most folyik a NASA vezetőjének szenátusi meghallgatása az FY19-es költségvetésről.

A lényeg nagyjából az, hogy a NASA az emberes Hold körüli, majd Holdraszálló küldetésekre helyezi a hangsúlyt a 2020-as években, lásd koncepcióterv:

swooshchart-879x485.jpg


E szerint 2020-ban személyzet nélküli Orion út, 2022-ben a 'The Gateway' (~A Kikötő) első eleme, egy energia és meghajtást biztosító modul indítása, majd 2022-ben egy személyzettel ellátott Orion út, és utána több modulból felépítve a 'The Gateway' űrállomás 2026-ban fogadhatná az első legénységét (akik csak az Orion kikötéséig, cirka 10-15 napig lennének ott). Eközben 2019-től először kisebb, 2022-től közepes méretű, majd 2026-tól fejlett Holdszondákat és rovereket küldenének a Hold felszínére. Az ábra alapján 2028 és 2030 között pedig emberes Holdraszállás lenne a célja a programnak.
 
https://avilagtitkai.com/articles/view/a-nasa-terhajtomuve-tenyleg-valosagga-valik

Még egy iylen repcsitől is távol állunk :hadonaszos::hadonaszos:
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Az első cikk vicc és tele van hibákkal. Eleve idén márciusban volt hír, hogy az EM hajtómű teszteknél mért minimális tolóerő valójában a Föld mágneses mezejére reagáló erő a legújabb tesztek szerint.

A videó pedig egy légköri vadász elvére épülő űrvadászt ábrázol, ami a valóságban értelmetlen...
 
https://avilagtitkai.com/articles/view/a-nasa-terhajtomuve-tenyleg-valosagga-valik

Még egy iylen repcsitől is távol állunk :hadonaszos::hadonaszos:
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Nagyon szépen illusztrált oldal. :)

A fénysebesség feletti utazás is olyan kutatási terület még, hogy a szponzorok pénzét fel lehessen venni.

A leírás szerint felbukkanhatunk bárhol a világmindenségben. Vissza kéne írni nekik a könyvet

https://moly.hu/konyvek/stanislaw-lem-a-vilagur-csavargoja

Rég nevettem ennyit. :D

Kár, hogy nem találom magyarul a neten, a Kiberiáda fenn van doc formátumban és egyből letölti a Chrome

https://www.google.hu/search?q=lem+...i57j0j69i64.7524j1j7&sourceid=chrome&ie=UTF-8
 
  • Tetszik
Reactions: fip7
Okt. - Long March 3B - Beidou műhold

Okt. 6 - Falcon 9 - Argentín SAOCOM

Okt. 11 - Soyuz MS-10 - ISS - 2 ember

Okt. - PSLV - műholdak - India

Okt 17 - Atlas 5 - AEHF műhold

Okt 18 - Ariane 5 - Merkúr

Okt. 26 - Pegasus XL - ICON műhold

Okt. - Long March 2C - CFOSAT

Okt. 29 - H-2A - Japán GOSAT

Okt 30 - Soyuz - Progress 71P
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and Luthero