Űrkutatás

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Fade

Well-Known Member
2010. április 20.
3 662
3 514
113
Meg ember nem ment ki az urbe a teljes urhajojaval de o mar marsi varost epit...
Lehagyott mindenkit mindentern fenyeveket vert mindenkire. De embert a kompletten kesz urhajoja meg mindig nem juttatott az urbe.
De ugy van beallitva mintha mar ezerve menne neki rutinbil...
Ja hogy vagy fel vagy lefele robban szet a cucc... Tok jo hogy ujrahasznalhato kessz szerencse. Sajnos az asztronautak meg nem rakhatoak ossze egett cafatokbol.

Sztem tökéletesen bemutattad a fogalmatlan Musk hater vonalat.

Köszönjük.

szerk: Ja és ez Űrkutatás topik. Nem autós. (Igen szerintem is túlértékelt Tesla. Musk szerint is. Lehet jövőre negyed ennyit se ér. De csődbe menni nem fog. De ha igen Musk azt se bánja. Az autók területén is elindult, elindította a forradalmat ami szerinte (is) fontos mert CO2. Tudom semmi innováció nem volt benne.)
 
  • Tetszik
Reactions: pöcshuszár

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
22 154
36 294
113
Musk lepesibol a kovetkezok jonnek le aranyosan.
Embert juttat az irbe a szerkezete = bejelentes csillagkozi terben torteno utazas. X ev mulva meglatogatjuk a legkozelebbi csilagot.
Tartosan par napot tolt az ureszkoze az urben legenyseggel= nem csak a legkozelebbi csillagrendszert latogatjuk meg x ev mulva hanem x+y ev mulva a legkozelebbi lakhatonak itelt bolygot.
Mekgerulig a holdat a rakettalyaval=a szomszedos galaxist is meglatogatjuk es kolonizaljuk az egeszet
Leszall a holdra=a teljes vilagegyetemet kolonizaljuk x ev mulva.

Tok jo lenne hallani/olvasni de nem fog idaig eljutni.

Oszinten a holdra szallas a nagyn maximum ami eletebe bekovetkezhetne az onallo szerkezetevel. De szerintem mar ezelott befuccsol a buesnis. Robotot vagy egy teslat meg csak csak kuld a holdra... De ez is csak ha tovabbra is mar bocsanat hulyiteni tudja meg majd a nepet az igereteivel.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby and bel

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
22 154
36 294
113
Most komolyan evek ota ezt a marsi dolgot erolteti es gyre tobben lhiszik neki ... A lehetetlent mar varost tervz... Eleinte csak nehany onkents ongyilkosrol volt szo /sot hogy o is menne a vissza nem tero expdicioval.../ de meg embert nem juttatott az urbe a szerkezet amivel messzebre akarna embert juttatni mint barki eddig...

Strofolja az igertit /behulyit./nepiesen./ de nm vitatkozok rszmrol lzarom.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby and bel

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 757
66 588
113
Engem semmivel. Rámutattam, hogy egyoldalon kikéred magadnak másik oldalon meg fullba tolod a személyeskedést.

Ha neked egy Spaceship technologia értelemben véve nem forradalmi akkor nem. Értem én neked rakéta, rakéta. Gizike, Gőzeke. Lyuk, Lyuk. Köszönjük, hogy szakértelmeddel elmagyaráztad ezt nekünk.
Kivel személyeskedtem? Elon Musk-al?
Most hívjam fel, hogy bocsásson meg, mert a HTKA fórumában megkérdőjeleztem a nagyságát?

A Starship technológiai értelemben nem forradalmi. Erről már írtam. Attól, hogy a Space X építi meg a koncepciót, még nem az ő találmánya, lásd a német terveket. Ez az ember (illetve a stábja) csak összegyűjti mások jó ötleteit és mert nála van az erre mobilizálható tőke, ő építi meg. Ez a Space X diadalútjának lényege.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 757
66 588
113
Pontosan, mindig lesz hova továbbmozgatni azt a bizonyos gólvonalat...
Mindig lesznek alapvetően lényegtelen árnyalatok amin a végtelenségig lehet lovagolni.
Akár tetszik egyeseknek, akár nem, ez a SpaceX évtizede volt.
Éljen! Én veletek együtt örülök a Space X földöntúli sikerének!
Meg annak, ahogy ez a cég legalább megvalósítja mások álmait, terveit, technológiai újításait. Nekem nem fáj, végül is nem az én terveim voltak.
Az se baj, ha a széles tömegek ezt forradalminak gondolják.
A lényeg a hit. Minden más csak provinciális, keleteurópai kishitűség. Mi más...
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 757
66 588
113
Amúgy, látva, hogy ebben a fórumban a témát nálam jobban ismerők vannak többségben, valaki összeszedné, hogy a Space X vállalat rakétáiban pontosan mi az, ami forradalmi, saját és innovatív?
Ami nem korábban lejárt szabadalom, összelegózás, vagy egy az egyben átvétele megtervezett, de meg nem épített dizájnoknak?
Gondolom inkább a szoftver, semmint a hardver, mert ez utóbbiban sok újdonságot nem látok.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
Hát téged meg mivel bántottalak meg?
Itt mindenki Elon Musk rokona tán, hogy ezzel a bezzeg te attidűddel érvel mellette?

Azt kéne megérteni, hogy ez a drága jóember nem tett egyebet, mint zömében az adófizetők pénzén kifejlesztett és menet közben az asztalfiókok mélyére száműzött állami projekteket karolt fel a Space X cégnév alatt, amely projekteket mint gyakorló űrrajongó, befektetők pénzén valósít meg.
Ő csak egy a téma iránt sajátos rajongással is megáldott menedzser, “műszaki vezető”, aki nem technológiai értelemben hozott újat az űriparba.
Csak a magántőkét hozta össze az addig szigorúan a szövetségi állam által dominált szektorral.

Megértem, hogy sok űrrajongó számára elhozta az izgalmakat az eladdig NASA-USAF-NRO / Atlas-Titan-Delta-Space Shuttle uralta egyhangú világba.

Persze, nyilvánvaló, hogy a Space X rakétái itt vannak, működnek, van bennük potenciál és perspektíva, csak ne tekintsük őket technológiai értelemben annyira forradalminak, mint ami miatt ezt a jóembert ez a felesleges hype a mennybe kívánja.
Én nem veszek tőled ilyet személyeskedésnek...

A gőzhajó mennyire volt forradalmi?
Semmi olyat nem használtak fel benne, ami korábban nem létezett.
Volt gőzgép. Voltak lapátkerekek. És alapvetően hagyományos hajókra került fel a megoldás.
Forradalmi volt? Hát persze.
 
  • Tetszik
Reactions: Fade and speziale

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
Most komolyan evek ota ezt a marsi dolgot erolteti es gyre tobben lhiszik neki ... A lehetetlent mar varost tervz... Eleinte csak nehany onkents ongyilkosrol volt szo /sot hogy o is menne a vissza nem tero expdicioval.../ de meg embert nem juttatott az urbe a szerkezet amivel messzebre akarna embert juttatni mint barki eddig...

Strofolja az igertit /behulyit./nepiesen./ de nm vitatkozok rszmrol lzarom.
Nem Musk találta ki a "Marsi dolgot".
Alapvetően a NASA belesüppedt saját alulfinanszírozott tehetetlenségébe. Ezért kellett elkezdeni újabb célokat kitalálni, mert ha nem tűznek ki új célokat, akkor a saját érdektelenségükbe süllyednek el. És vele együtt az amerikai "szürkeállomány" igen jelentős része is.
A Holdra való visszamenetel is csak egy pótcselekvés. Az SLS mint olyan egy "low budget" szuperprogram. Az űrsikló elemeinek felhasználásával menjünk vissza a Holdra? Na ne hülyéskedjünk már!
Az egész programnak egyetlen tényleg használható eleme a Gateway űrállomás, amit ha megépítenek akkor tényleg érdemi munkát lehet rajta majd végezni a félig mélyűri körülmények miatt.
Magára a Holdra lemenni szerintem teljességgel értelmetlen.
Ugyanakkor ne felejtsük el, hogy egy SpaceXnek van már egy mélyűri programja. Mégpedig a megypiros Roadster. Mert ne felejtsük el, hogy amellett, hogy egy kurv@ nagy médiahack volt, attól az még egy igen fontos kísérlet is egyben. Mert azért, ha csak egy pénzgyűjtő project lett volna, akkor miért kellett a Roadstert ellátni olyan szenzorokkal, amelyek folyamatosan monitorozzák a Marsig vezető utat? Pontosan azt a pályát, amit a SpaceX is be akar járni a leendő Starshippel.
Igen, mindezt akkor, amikor még kanyarban sem volt a Starship.
  • Tehát egy úttal (minden értelemben) sikerült kitesztelni a Falcon Heavy koncepciót. /Ne felejtsük el, hogy a legtovább üzemelő középső gyorsító rakéta megsemmisült, ezzel hasznos infót biztosítva a későbbi Heavy-k indításaihoz. /
  • Sikerült rohadt sok befektetőt bevonni a programba a zseniális előadással.
  • És sikerült egy mélyűri szondát a marsi utazás pályájára állítani.
Miközben a haterek véresre pörögtek azon, hogy mekkora egy nímand ötlet egy rohadt kocsit az űrbe küldeni....(pláne egy Tesla-t... :rolleyes: )

Észre kellene venni, hogy a SpaceX úgy kellett a NASAnak, mint egy falat kenyér. És annak ellenére, hogy folyamatosan korbácsot kap a "gazdától", a nagy pénzeket azért csak ők fogják learatni.
Mindemellett a leghatékonyabb is a pénzek felhasználása, mert azért csak ott vannak a sarkukban a különböző contractorok, akik azért csak fenntartják a nyomást rajtuk, hogy hatékonyak legyenek.
 

Cifu

Well-Known Member
2010. július 12.
3 043
10 149
113
A nuclear shuttle mit takart?

A NASA az 1960-as években a Space Transportation System (STS) keretében egy komplett rendszert vázolt fel az Apollo-utáni korszakra.

Ennek főbb elemei:



1.: Egy kémiai rakétahajtóművekkel működő, újrafelhasználható jármű, amely embereket és hasznos terhet vihet fel a Földről a világűrbe. (Earth-to-Orbit Shuttle, később simán Space Shuttle, ami nehezen magyarítható, maradjunk az Űrsiklónál)
2.: Egy kémiai hajtóművekkel működő orbitális jármű, amely a világűrben való közlekedésre és teherszállításra szolgál, ideértve adott esetben a Hold körüli pályáról a Hold felszínére való közlekedést is. (Space Tug, szintén nehezen magyarítható, kb. űrvontató)
3.: Egy nukleáris rakétahajtóművel (a NERVA-val) működő orbitális jármű, amely az égitestek közötti személy- és teherszállításra használható, úgy a Föld-Hold, mint a Föld-Mars és még távolabbi útvonalakon. (Nuclear Ferry vagy Nuclear Shuttle, kb. nukleáris űrkomp).
4.: Egy tartósan működő űrállomás, amely először 6-12 embert tud befogadni, majd később, az 1980-as évekre, 50 fősre is bővíthető, illetve ennek alapján megépíthető egy Hold körül keringő űrállomás is (Space Station). Itt jegyezzük meg, hogy szinte minden korai terven forgó modulokkal létrehozott mesterséges gravitációt biztosító állomásról volt szó.

A fenti képen látható még két plusz modul, egy Astronomy Module, ami egy űrbéli csillagvizsgáló mini-állomás, illetve a Liquid Propellant Depot, ami szintén egy kvázi külön űrállomás, egyfajta benzinkút, ahol a Space Tug és Nuclear Shuttle fel tud tankolni folyékony oxigénből és folyékony hidrogénből. Ennek utántöltését szintén a Space Shuttle hajtaná végre.

Ez másik ábrán így nézett ki:

140_nasanas_9_9_61827_165674.jpg


Itt annyi változás történt, hogy ez most kifejezetten a tartós Hold-bázis kiépült állapotát mutatja. A Space Shuttle marad továbbra is az egyetlen tényező, amely a Föld felszínéről a részelemeket felviszi a világűrbe, lenne egy alacsony Föld körüli pályán keringű űrállomás (egyben hajtóanyag-bázis), lenne egy Geoszinkron pályán keringő űrállomás és lenne egy Hold körül keringő űrállomás. A Földi űrállomás és a Hold körüli űrállomás között Nuclear Shuttle-k szállítják a terheket és az embereket. Utóbbiak mindig a Space Tug tetejére csatlakoztatható személyszállító modullal közlekednek, a Föld és a Hold között például úgy, hogy rácsatlakoznak a Nuclear Shuttle-ra.

Ez a Space Tug, egy mini-rakéta, amely hengeres tehermoduloktól kezdve az előbb említett személyszállító modulon át akár műholdakat is vihet akármerre. Hajtóanyaga Folyékony Oxigén és Folyékony Hidrogén:

140_spacetug70.jpg


Itt a koncepciónak azon végét mutatják be, hogy a Space Shuttle által vitt felszereléseket és ellátmányokat egy Nuclear Shuttle-ra helyezi át, a robotkarral bíró modul a Személyszállító Modul:

140_sts_70_2.jpg


És most jöjjön a Nuclear Shuttle, amit kérdeztél. A Space Tug fő problémája, hogy bár a hagyományos kémiai hajtóművek közül az említett LOX / LH2 páros a legjobb, leghatékonyabb (cserébe mélyhűtésben kell tárolni mindkettőt), ennél hatékonyabb megoldás kellene, hogy minimalizálják a Föld körüli pályára folyamatosan feljuttatandó hajtóanyag-utánpótlást. A még hatékonyabb meghajtás a nukleáris-kémiai hajtómű, a korábban említett NERVA, ez egy atomreaktor, amelynek a reaktív zónáján keresztül vezetik a mélyhűtött hidrogént, amely hirtelen kitágulva tolóerőt ad le, ha ehhez még oxigént is adnak pluszba, hogy a hidrogént elégessék, nagyobb tolóerőt is el lehet érni.

140_sts_70_3.jpg


A Nuclear Tug legfőbb problémája a radioaktív hajtómű, egy kis sugárvédő pajzsot szereltek volna rá csak, ami előre, a rakéta többi része felé árnyékol. A manőverezésnél és a hasznos teher fel- és lepakolásánál végig ügyelni kellett volna arra, hogy mindig csak szemből közelítse meg jármű (vagy űrállomás) a Nuclear Shuttle-t.
Az 1960-as években a nukleáris rakétahajtómű-fejlesztések előrehaladott állapotba kerültek, 1960-ban tesztelik az első kísérleti egységet, a Kiwi A-t, ami bizonyítja, hogy a koncepció működőképes, további három teszthajtómű épül tapasztalatszerzésre (Kiwi B, Phoebus 1 és 2) az 1960-as évek folyamán:

KIWI_Phoebus_comparison.jpg


A végleges hajtómű a NERVA nevet kapta, és az 1960-as évek közepén már az első verzióval megkezdték a teszteket, 1966 decemberében már egy órán át folyamatosan működtették a hajtóművet (NRX A6). A prototípus ugyan a több, mint három napig tartó folyékony nitrogénes hűtési fázis után súlyosan megsérült (megrepedt a berillium köpeny), de az eredmények kielégítőek voltak. További több tucatnyi tesztből a legutolsó a NERVA XE Prime volt, ahol a 6,9 méter hosszú, 18.1 tonnás és 247kN tolóerőt tudott leadni, 710-es Isp érték mellett (ez mutatja meg, mennyire hatékony a hajtómű a hajtóanyag felhasználása terén, viszonyítás képen a SpaceX Merlin-1D Vacuum értéke 348, az űrsikló SSME hajtóművéé pedig 452-es).

A NERVA XE tesztálláson:

NTS_-_ETS-1_002.jpg


Az 1969-1970-es években a McDonnel-Douglas konkretizált terveket dolgozott ki a Nuclear Shuttle üzemeltetése kapcsán, elemezve a lehetőségeket mind Hold-, mind Mars-missziók kapcsán. A NASA ütemterve 1978 körülre várta az első NERVA-hajtóműves Nuclear Shuttle pályára állítását (ehhez Saturn V-öt használtak volna még, mivel egyfelől az űrsikló raktere kicsi lett volna, másfelől a reaktort nem lehetett volna megfelelő sugárvédelemmel ellátni).

Ez az McDD által felvázolt megoldás:

140_mcdonnel_douglas_nuclear_shuttle.jpg


Hogy mi lett a vége? Nixon politikai csatározásainak esett áldozatul. Az 1970-es költségvetésben az elnök még azért nem kaszálta el, mert a program nagyjából 20 000 állást adott California államban, Nixon pedig nagy harcot várt az államban az 1972-es választásokra, ezért csökkentett költségvetéssel, de életben tartotta. 1971-ben viszont már úgy döntött, hogy lelövi a projektet, mivel nem látta politikailag sem életképesnek. A kongresszusban azonban csúnyán keresztbe tettek Nixonnak, a NERVA költségvetését jóváhagyták, ellenben kivégezték az elnök által sokat babusgatott Boeing 2707 szuperszonikus utasszállító programot, ami nagy arcul csapás volt számára. 1972-ben viszont a kongresszusi támogatás ellenére is elérte a vég a programot és 1973-ban végleg leállították, a fejlesztő csapatot pedig szélnek eresztették. A nukleáris rakéthajtóművekre addig 17 évet és 1,4 milliárd dollárt költöttek...
 
T

Törölt tag 4082

Guest
"úgy van beállítva, mint látnok és feltaláló"
Nem. Ezt a te egód által gyártott képzet.

Az idegen tollakkal ékeskedős kifogáskeresés pedig igencsak gáz bizonyos műszaki szint felett...

Nem csak a kőbalta feltaláláséval lehet innovatívnak és forradalminak lenni ugyanis.
Egy új kombinációja a meglevő ötleteknek is lehet forradalmi, vagy iparágakat átalakító változásokat hozni képes.
Ilyen volt a nukleáris robbanófejjel ellátott ballisztikus rakéta és ilyen volt az első Iphone is. Ilyen volt a Falcon-9 első fokozata is.

Innovatív és forradalmi lehet egy olyan régi ötlet olyan megvalósítása is, amihez előtte senki másnak nem volt bátorsága és/vagy erőforrása. Ilyen amikor fogják a régi Gatling géppuska ötletét és összekapcsolják egy motorral és egy szállítószalaggal.

"az a nagyobbik baj, hogy az ipse egyéb “szakterületein” is megkérdőjelezhetetlen szaktekintélyként szédíti nem csak a népet, de már az államok vezetőit"
Ez megint csak a végtelenül komplexusos kelet-európai kisember által belelátott kép. Egyszerűen csak leírja amit gondol.
Nézzünk egy másik területet. Paypal
1998ban megalapul a Confinity ami egy egyetemi ötletböl kinőtt kis garázscég. Igazából Musk még sehol az eddigi folyamatban.
99-ben egy többek között Musk által alapított cég az X.com megszerzi. Átnevezik paypalra. Az alapötlet jó, csak az a baj, hogy Musk se tudja sikerre vinni, így pénz az nincs, csak egy jó ötlet. (A nagy szabadságharcban elfelejtödik banki tevékenységre engedélyt kerni) Viszont megjelenik az e-bay és ajánl érte egy baromi nagy összeget mert az ötlet jó. És itt jön ki az, hogy Muskot megpuccsolják, mert a többi befektetö pénzt is szeretne látni. Majd az e-bay sikerre viszi az egészet.
És ma úgy él a köztudatban, hogy Musk kitalálta megalapította, sikeressé tette, csak a sok többiek eladatták.
Hát nem
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
Nézzünk egy másik területet. Paypal
1998ban megalapul a Confinity ami egy egyetemi ötletböl kinőtt kis garázscég. Igazából Musk még sehol az eddigi folyamatban.
99-ben egy többek között Musk által alapított cég az X.com megszerzi. Átnevezik paypalra. Az alapötlet jó, csak az a baj, hogy Musk se tudja sikerre vinni, így pénz az nincs, csak egy jó ötlet. (A nagy szabadságharcban elfelejtödik banki tevékenységre engedélyt kerni) Viszont megjelenik az e-bay és ajánl érte egy baromi nagy összeget mert az ötlet jó. És itt jön ki az, hogy Muskot megpuccsolják, mert a többi befektetö pénzt is szeretne látni. Majd az e-bay sikerre viszi az egészet.
És ma úgy él a köztudatban, hogy Musk kitalálta megalapította, sikeressé tette, csak a sok többiek eladatták.
Hát nem
Most nem szeretném felsorolni a fent összefoglaló összes csúsztatását és tévedését.
Legalább a wiki-t megnézhetted volna... o_O
Paypal
x.com
 
M

molnibalage

Guest
Az a radiátor -40 celsius fokon dolgozik, azért olyan nagy.
Nem ez a baj, az amit Allesmor is írt, pl. a forgó tömeg. Meg az, hogy minden gőzciklusnál van hűtés. Egy Paks I paraméterekkel bíró reaktornál a hatásfok 30% tája. Tehát a villamos teljesítmény majd 2/3-a megjelenik a kondenzátoron szükséges hűtésként...
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
Wiki (főleg az angol) mára teljesen hiteltelenné vált, fizetett emberek szerkesztik a cikkeket a megrendelő szája íze szerint...
4 perc alatt elolvastad az egészet? Miközben megírtad a hozzászólást is?
Mert ha elolvastad volna, akkor értenéd, hogy olyan lényegi dolgokban volt "hibás" @redreg hozzászólása. o_O
 

gafzhu

Well-Known Member
2019. június 15.
4 722
10 663
113
Nem csináltak az oroszok atomreaktort a radaros felderítő műholdjaikhoz? Az mennyit nyomott és mennyi volt a teljesítménye?
 
T

Törölt tag 1711

Guest
4 perc alatt elolvastad az egészet? Miközben megírtad a hozzászólást is?
Mert ha elolvastad volna, akkor értenéd, hogy olyan lényegi dolgokban volt "hibás" @redreg hozzászólása. o_O

A vitátok nem érdekel, musk az én szememben ugyanolyan istenített semmirekellő, mint jobs és mcfarland volt, de wikivel érvelni nagyon gyenge.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
Az a baj, hogy még a wikiben is ott van a Confinity. Amit elegánsan ignorál...
Ezek szerint egy újabb gyorsolvasóval bővültünk!
Akkor csak párat felsorolok a marhaságaidból.
A Confinity hamarabb vette fel a Paypal nevet, mint hogy összeolvadt volna az X.com-mal. Tehát nem megszerezte (felvásárolta) Musk a Confinity-t, hanem összeolvadt vele. Mindkét cég bedobta a közösbe a saját részét.
Az X.Com volt a legelső Amerikában bejegyzett online bank.
A Paypal alapvetően nem mindenhol volt bankként bejelentve, "csak" money transfer szolgáltatásnak. Mindenhol a helyi szabályozás szerint.
Az Ebay csak az IPO után vásárolta fel a Paypalt, ami ráadásul valahol törvényszerű is volt. Tekintve, hogy mennyire kiegészítette a szolgáltatását.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
A vitátok nem érdekel,
De azért "beleböfögsz"... :cool:
musk az én szememben ugyanolyan istenített semmirekellő, mint jobs és mcfarland volt,
...és állást is foglalsz abban a vitában, ami alapvetően téged nem érdekel. :oops:
de wikivel érvelni nagyon gyenge.
mivel nem olvastad el, így azért az téged minősít, hogy olyat becsmérelsz, amiről fogalmad sincs.
 

Cifu

Well-Known Member
2010. július 12.
3 043
10 149
113
Nézzünk egy másik területet. Paypal
1998ban megalapul a Confinity ami egy egyetemi ötletböl kinőtt kis garázscég. Igazából Musk még sehol az eddigi folyamatban.
99-ben egy többek között Musk által alapított cég az X.com megszerzi. Átnevezik paypalra. Az alapötlet jó, csak az a baj, hogy Musk se tudja sikerre vinni, így pénz az nincs, csak egy jó ötlet. (A nagy szabadságharcban elfelejtödik banki tevékenységre engedélyt kerni) Viszont megjelenik az e-bay és ajánl érte egy baromi nagy összeget mert az ötlet jó. És itt jön ki az, hogy Muskot megpuccsolják, mert a többi befektetö pénzt is szeretne látni. Majd az e-bay sikerre viszi az egészet.
És ma úgy él a köztudatban, hogy Musk kitalálta megalapította, sikeressé tette, csak a sok többiek eladatták.
Hát nem

A tények kedvéért:

1998-ban megalapítják a Fieldlinket, amit átneveznek később Confinity-ra, a cég Palm Pilot-ra szeretne titkosítási applikációkat fejleszteni. A pénzátutalás infraporton keresztül oldják meg két Palm Pilot között, titkosítással védve.
1999 januárjában alapítja meg Musk az X.com-ot, internetes fizetési szolgáltatásra.
1999 elején a Confinity egyik alapítója (Max Levchin) egy e-mailre épülő pénzátutalási koncepciót vázol fel.
1999 júliusában a Confinity elindítja ezt a szolgáltatást PayPal néven (az egyik befektető az első éles használója, 3 millió dollárt utal a Confinity-nek), de a nagyközönség csak szeptembertől veheti használatba és novemberben indul el a különálló honlapja.
1999 decemberében az X.com hasonló online szolgáltatást indít el, és ez lesz a fő profiljuk.
2000 februárjában az X.com tárgyalni kezd a Confinity-vel való egyesülésről, amit márciusban be is jelentenek, Elon Musk a felügyelőbizottság elnöke, az X.com CEO-ja Bill Harris marad a cégvezető, a Confinity vezetői igazgató-helyettesi posztot kapnak a felügyelőbizottsági tagságon felül. A cég neve X.com marad.
2000 márciusában az eBay elindítja a saját online fizetési rendszerét (Billpoint), hogy a PayPal egyre sikeresebb modelljét a saját felületükön átvegyék (a PayPal leginkább az eBay-en sikeres, ahol addig csekken utaltak egymásnak az eladók).
2000 májusában Bill Harris távozik az X.com éléről, miután Musk rossz vezetői döntésekkel vádolja meg (megbízhatatlan startupokat von be alvállalkozóként és nem fejleszti szerinte kellő ütemben a céget), a felügyelőbizottság elnöke Peter Thiel lesz.
2000 októberében Muskot leváltják a CEO posztról, és a felügyelőbizottság Peter Thiel-t nevezi ki új (ideiglenes) CEO-nak. A döntés mögött leginkább az áll, hogy Musk úgy dönt, az addigi UNIX alapú szerverekről álljanak át Windows alapú rendszerra. Ezt nagyjából senki sem tartotta jó ötletnek rajta kívül, de Musk úgy gondolta, hogy ettől még Ő a CEO, az Ő felelőssége, hát utasítást adott a végrehajtásra. Ez volt az a pont, ahol a felügyelőbizottság összeült (Musk nélkül, aki éppen elutazott a mézes heteire első feleségével) és úgy döntöttek, hogy leváltják Muskot. Musk mint fő részvényes, megtarthatta persze helyét a felügyelőbizottságban.*
Még szintén 2000 októberében az X.com névtől elkezdtek eltávolodni, mivel a legtöbb embernek valami pornó oldal jutott erről az eszébe, így végül ezt az oldalt be is zárták.
2001 eleje, a cég nevét hivatalosan is PayPal-ra változtatják meg.
2002 a Billpoint vs. PayPal "háború" eldőlni látszik, az utóbbi javára, a cég részvénykibocsátásba (IPO) kezd, és mivel igen sikeres, az eBay-hez pedig túlságosan is sok szállal kötődik (ott a legsikeresebb), ezért az eBay úgy dönt, hogy felvásárlási szándékkal tárgyalásokat kezd.

*Musk sose tagadta, hogy kvázi megpuccsolták, de Peter Thiel-el a kapcsolatát nem nevezte rossznak, többször is ebédeltek együtt, voltak közös üzleti kapcsolataik. Arra pedig önérzetesen mindig igyekszik felhívni a figyelmet, hogy a PayPal alapvető felépítése az időben kristályozódott ki, amikor Ő volt a CEO... :D