Űrkutatás

Na de mennyi zsét is kaptak érte az oroszok? Az amerikai pénz nélkül nem nagyon maradt volna meg a rendszerváltozás után az orosz űripar.
Ezt nem nevezném segítségnek ez egy jó üzlet volt az amerikaiaknak és erősen kétlem, hogy nem marad meg az USA pénze nélkü az oroszl űripar. Az oroszoknál az űripari stratégiai ágazat, ICBM -eket kell fejleszteni, gyártani ráadásul az oroszok olcsóbban juttattak fel műholdakat mint az amerikaiak és voltak is megrendeléseik. Az oroszok nélkül nem tudtak volna feljutni az ISS- re rá voltak utalva az oroszokra és ők segítettek ebben amit most azzal háláltak meg, hogy dömpingárakat vezettek be a műholdpiacon meg mindenféle szankciókkal sújtották az oroszokat, hogy kitúrják őket a piacról. Az USA nem egy jótékonysági intézmény.
 
  • Vicces
Reactions: Törölt tag
Ezt nem nevezném segítségnek ez egy jó üzlet volt az amerikaiaknak és erősen kétlem, hogy nem marad meg az USA pénze nélkü az oroszl űripar. Az oroszoknál az űripari stratégiai ágazat, ICBM -eket kell fejleszteni, gyártani ráadásul az oroszok olcsóbban juttattak fel műholdakat mint az amerikaiak és voltak is megrendeléseik. Az oroszok nélkül nem tudtak volna feljutni az ISS- re rá voltak utalva az oroszokra és ők segítettek ebben amit most azzal háláltak meg, hogy dömpingárakat vezettek be a műholdpiacon meg mindenféle szankciókkal sújtották az oroszokat, hogy kitúrják őket a piacról. Az USA nem egy jótékonysági intézmény.
Valahogy nem gondolom, hogy a rendszerváltás után ontoták volna az újnál újabb ICMB-eket az orosz gyárak... Inkább volt nagy leszerelési hullám.
 
  • Tetszik
Reactions: BJani and bel
Az oroszok nélkül nem tudtak volna feljutni az ISS- re rá voltak utalva az oroszokra és ők segítettek ebben amit most azzal háláltak meg, hogy dömpingárakat vezettek be a műholdpiacon meg mindenféle szankciókkal sújtották az oroszokat, hogy kitúrják őket a piacról. Az USA nem egy jótékonysági intézmény.
Ne röhejeskedj már! :)
Tehát nyilván jótétlélekként kértek majdnem dupla pénzt minden feljuttatott űrhajósért, amint leállt az Űrsikló Program...
Hangsúlyozom! PER SEAT!

57c987e809d2939b008b5da1
 
Ezt nem nevezném segítségnek ez egy jó üzlet volt az amerikaiaknak és erősen kétlem, hogy nem marad meg az USA pénze nélkü az oroszl űripar.
Az üzlet az üzlet, ingyér biztos nem viszik fel az usákokat az ISS-re.
Most akkor döntsd már el, hogy nyerészkedtek-e azon, hogy az amerikaiak leállították a SS programot, vagy ahogy írod:
"és ők segítettek ebben amit most azzal háláltak meg, hogy". :rolleyes::cool:
Mert az általam betett egzakt ábra nagyon azt mondatja, hogy a NASA-t ott próbálták szívatni, ahol tudták.
Most meg hisztiznek - Rogozinnal az élen - hogy a saját vermükbe lökték őket vissza, amit ráadásul a NASA a SpaceX-esre hímzett nyelű ásóval, kb. 10x olyan mélyre ásott időközben, amíg ők kimásztak belőle.
 
Most akkor döntsd már el, hogy nyerészkedtek-e azon, hogy az amerikaiak leállították a SS programot, vagy ahogy írod:
"és ők segítettek ebben amit most azzal háláltak meg, hogy". :rolleyes::cool:
Mert az általam betett egzakt ábra nagyon azt mondatja, hogy a NASA-t ott próbálták szívatni, ahol tudták.
Most meg hisztiznek - Rogozinnal az élen - hogy a saját vermükbe lökték őket vissza, amit ráadásul a NASA a SpaceX-esre hímzett nyelű ásóval, kb. 10x olyan mélyre ásott időközben, amíg ők kimásztak belőle.
A NASA- nak két lehetősége volt, mivelhogy nem volt űrhajójuk , hogy hagyják a fenébe az ISS-t vagy fizetnek az oroszoknak hogy vigyék fel az űrhajósaikat. Először olyan 25 millió volt az ár később ment felfelé, magyarázható az inflációval esetleg az oroszok úgy találták, hogy túl keveset kértek eleinte és felsrófolták kicsit az árakat. Mondhatták volna a yenkiknek, oldjátok meg ahogy tudjátok, használjátok trampolint, vagy léggömböt. Aki másnak vermet ás maga esik bele.
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0
Na de mennyi zsét is kaptak érte az oroszok? Az amerikai pénz nélkül nem nagyon maradt volna meg a rendszerváltozás után az orosz űripar.
Valahol régebben azt olvastam, hogy a SZU összeomlása után stratégiai prioritás volt az USA-ban a széthulló orosz űriparnak valami munkát adni, hogy megakadályozzák a szakemberek elvándorlását kevésbé baráti országok (Irán, Korea, Kína, Arabok, stb.) űriparát segíteni.
 
Rogozin megint hozza a formáját.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Egy olyan cikkre hivatkozik ami szerint a Soyuz ülései messze olcsóbbak a SpaceX és a Boeing hajóinál.
z5sp6xlxdg156yaflpfz6spnkng.jpeg


Persze az összes fejlesztési támogatást beleszámolja, és csak 12 küldetésre osztja le. De még ez is oké lenne, csak elfelejti megemlíteni, hogy ezek az árak az újabb küldetésekkel, majd érdemben csökkeni fognak.

Külön poén, hogy most jelentették be, hogy az Oryol-ra további 1.88 milliárd rubelt költenek, hogy 2025re kész legyen. Remélem majd ott is beleszámolják a fejlesztési pénzeket az ülések árába.

Az Oryol egyébként remek példája a jelen kor Orosz képességeinek, finanszírozásának, és ütemtervének érzékeltetésére.
 
  • Tetszik
Reactions: Törölt tag
A NASA- nak két lehetősége volt, mivelhogy nem volt űrhajójuk , hogy hagyják a fenébe az ISS-t vagy fizetnek az oroszoknak hogy vigyék fel az űrhajósaikat. Először olyan 25 millió volt az ár később ment felfelé, magyarázható az inflációval esetleg az oroszok úgy találták, hogy túl keveset kértek eleinte és felsrófolták kicsit az árakat. Mondhatták volna a yenkiknek, oldjátok meg ahogy tudjátok, használjátok trampolint, vagy léggömböt. Aki másnak vermet ás maga esik bele.
3. csinálnak saját űrhajót. Ha nem lett volna Szojuz, akkor addig nem állt volna le a Shuttle, míg nincs kész. Időben bele is kezdtek volna.
 
3. csinálnak saját űrhajót. Ha nem lett volna Szojuz, akkor addig nem állt volna le a Shuttle, míg nincs kész. Időben bele is kezdtek volna.
Amikor 2010-ben megbízták a SpaceX -et meg a Boeinget, hogy légyszi tákoljatok már össze valami űrhajóféleséget akkor olyan 5 vagy 6 évvel számoltak a kész űrhajóval. Az első emberes repülés a Sárkánnyal 2020-ban történt.
 
Amikor 2010-ben megbízták a SpaceX -et meg a Boeinget, hogy légyszi tákoljatok már össze valami űrhajóféleséget akkor olyan 5 vagy 6 évvel számoltak a kész űrhajóval. Az első emberes repülés a Sárkánnyal 2020-ban történt.
Ha valamire égető szükségük lezt volna, azt megcsinálták volna normális idő alatt. De nem volt. Most kezd egy kicsit az lenni az idióta orosz politika miatt, de most már van alternatíva.
 
  • Tetszik
Reactions: bel
3. csinálnak saját űrhajót. Ha nem lett volna Szojuz, akkor addig nem állt volna le a Shuttle, míg nincs kész. Időben bele is kezdtek volna.
Nem véletlenül tolták a hosszú fenntartózkodású kísérleteket sem. Ugye, az adott embert ebben az esetben nem kell cserélgetni.
 
Ezt nem nevezném segítségnek ez egy jó üzlet volt az amerikaiaknak és erősen kétlem, hogy nem marad meg az USA pénze nélkü az oroszl űripar. Az oroszoknál az űripari stratégiai ágazat, ICBM -eket kell fejleszteni, gyártani ráadásul az oroszok olcsóbban juttattak fel műholdakat mint az amerikaiak és voltak is megrendeléseik. Az oroszok nélkül nem tudtak volna feljutni az ISS- re rá voltak utalva az oroszokra és ők segítettek ebben amit most azzal háláltak meg, hogy dömpingárakat vezettek be a műholdpiacon meg mindenféle szankciókkal sújtották az oroszokat, hogy kitúrják őket a piacról. Az USA nem egy jótékonysági intézmény.
Nem Amerika hibája hogy ott tart az orosz űripar ahol.

Amerika 30 éve tömi őket pénzzel, és ennyire futotta. Az hogy nincs technológia transzfer, na puff, Oroszország nagy ország, tud magának saját űripart csinálni - ha finanszírozza az állam.
De nem finanszírozta, maga az állam a legnagyobb gátja annak hogy kiteljesedjenek. A tény az hogy 30 évig tudnak egy szovjet korszakból megmaradt modult farigcsálni hogy repképes legyen.
Nincs jövője az orosz űrkutatásnak az ISS után. Van egy Nauka modul és ennyi. Az Energia modulokat talán még el sem kezdték hegeszteni.
Az orosz szegmensről nincs mit elvinni a jövendőbeli Naukán kívül. Van 2 minimodul ami esetleg jó - esetleg nem és ennyi.

Az hogy a SpaceX színrelépésével új olcsó alternatíva van a kereskedelmi indítások területén, azért nem kellene már megsértődni. Kapitalizmus van.
Volt elég idejük az oroszoknak hogy olcsóbbá tegyék a szolgáltatásukat, de nekik kényelmes volt lehúzni a nyugati vásárlókat.

Tényleg azt hitték hogy Koroljov örökségéből élve 100 évig tényezők tudnak maradni? Ennél azért több innováció kell már a 21. században.
 
Az hogy a SpaceX színrelépésével új olcsó alternatíva van a kereskedelmi indítások területén, azért nem kellene már megsértődni. Kapitalizmus van.
Volt elég idejük az oroszoknak hogy olcsóbbá tegyék a szolgáltatásukat, de nekik kényelmes volt lehúzni a nyugati vásárlókat.

Tényleg azt hitték hogy Koroljov örökségéből élve 100 évig tényezők tudnak maradni? Ennél azért több innováció kell már a 21. században.
Az oroszok árban versenyképesek, csak megbízhatóságban nem és most politikailag is "inkompatibilisek" lettek. Szvsz.
Most is a Koroljovi örökségből élnek. Hány évesek is a jelenlegi hordozórakétáik? 60?
Az innováció drága és van olcsó hazai alternatíva, viszont kevés a forrás. Marad az álmodozás.
 
Az oroszok árban versenyképesek, csak megbízhatóságban nem és most politikailag is "inkompatibilisek" lettek. Szvsz.
Most is a Koroljovi örökségből élnek. Hány évesek is a jelenlegi hordozórakétáik? 60?
Az innováció drága és van olcsó hazai alternatíva, viszont kevés a forrás. Marad az álmodozás.
Sokáig abban a kényelmes pozícióban voltak, hogy ők voltak az Amerikaiakkal szemben az egyetlen alternativa. Aztán idővel persze megjelent még az ArianeGroup, meg Kína, de a piac így is jól felosztott volt közöttük. A hordozórakéta szegmensben viszonylag stabilan álltak. Persze műholdas elektronikában/technológiában már ekkor lépéshátrányban voltak az USA, a Europa, és Japánnal szemben, de ez nem volt látványos. Közben az amerikaiak meg Kína megvették a maradék értékes technológiájukat is, meg székeket a szojuzokra, szóval fojt a jó kis valuta Moszkvába.

Csak közben a kereskedelmi szektor szintet lépett, keresletben, és technológiában is. A SpaceX megjelenésével pedig a magán szektor berúgta az ajtót a rakéta piacon.

Ezt még egy 2019-es Eu tanulmányból olloztam ki, jól mutatja a rakéta generációk árképzését.
Közben a Szojuz székek nemhogy csökkentek, hanem egyre drágultak...

Talán ezt előre látva a NASA időben elkezdte támogatni a kereskedelmi partnereit, aminek eredményét jól látni az árképzésekben. Még az ULA is viszonylag jó ütemben regált, de ők egyébként is biztos állami megrendeléseken állnak.
Sorra jelennek meg az újabb rakéta startup cégek. Még Kína is rájött, hogy a magánszektort is be kell vonni a hatékony piac szerzéshez, és az innováció ösztönzéséhez.

A Roszkozmos a külföldön bevált példák ellenére továbbra is ódzkodik a magáncégekkel való partnerségtől, attól tartva, hogy ennek nyomán elszivárognak majd az "állami űrköltségvetés tételei és fix szerződései"

Ehhez hozzá jön még a kapkodás, a rendszeres variálás, a futó projektek alul finanszírozása, és a korrupció a Roszkoszmosznál, meg az épülő rakéta központ körül.

De azért legyen új rakéta, új szállító kapszula is kell, ja meg akkor már önálló állomás, újrahasználható szuper heavy rakéta is kell, meg nukleáris vontató, holdbázis, meg toronyóra lánccal... Mindezt tizedannyi pénzből, autókrata vezetéssel..
 
Sokáig abban a kényelmes pozícióban voltak, hogy ők voltak az Amerikaiakkal szemben az egyetlen alternativa. Aztán idővel persze megjelent még az ArianeGroup, meg Kína, de a piac így is jól felosztott volt közöttük. A hordozórakéta szegmensben viszonylag stabilan álltak. Persze műholdas elektronikában/technológiában már ekkor lépéshátrányban voltak az USA, a Europa, és Japánnal szemben, de ez nem volt látványos. Közben az amerikaiak meg Kína megvették a maradék értékes technológiájukat is, meg székeket a szojuzokra, szóval fojt a jó kis valuta Moszkvába.

Csak közben a kereskedelmi szektor szintet lépett, keresletben, és technológiában is. A SpaceX megjelenésével pedig a magán szektor berúgta az ajtót a rakéta piacon.

Ezt még egy 2019-es Eu tanulmányból olloztam ki, jól mutatja a rakéta generációk árképzését.
Közben a Szojuz székek nemhogy csökkentek, hanem egyre drágultak...

Talán ezt előre látva a NASA időben elkezdte támogatni a kereskedelmi partnereit, aminek eredményét jól látni az árképzésekben. Még az ULA is viszonylag jó ütemben regált, de ők egyébként is biztos állami megrendeléseken állnak.
Sorra jelennek meg az újabb rakéta startup cégek. Még Kína is rájött, hogy a magánszektort is be kell vonni a hatékony piac szerzéshez, és az innováció ösztönzéséhez.

A Roszkozmos a külföldön bevált példák ellenére továbbra is ódzkodik a magáncégekkel való partnerségtől, attól tartva, hogy ennek nyomán elszivárognak majd az "állami űrköltségvetés tételei és fix szerződései"

Ehhez hozzá jön még a kapkodás, a rendszeres variálás, a futó projektek alul finanszírozása, és a korrupció a Roszkoszmosznál, meg az épülő rakéta központ körül.

De azért legyen új rakéta, új szállító kapszula is kell, ja meg akkor már önálló állomás, újrahasználható szuper heavy rakéta is kell, meg nukleáris vontató, holdbázis, meg toronyóra lánccal... Mindezt tizedannyi pénzből, autókrata vezetéssel..
Ahogy Magyarországon is az állami rendszereknél sincs, s nem is lesz szemléletváltás mindaddig, amíg dolgoznak ott emberek, akik a szocializmusban akár már csak felnőttek, addig az oroszoknál sem lesz versenyképes alkalmazkodás az űriparban.
Pedig azok az embereknek; űrhajósoknak, mérnököknek, stb. rengeteget köszönhet az orosz állam, nép, stb.
De ők a kerékkötői is a megújulásnak - a szemléletükkel.
 
"Segítették épp eleget az amerikaiak az Orosz űripart"???????

Az amerikaiak használtak orosz(szovjet) rakétamotorokat, nem pedig fordítva, lásd Atlasz 5 RD180-ast, az Antares 100-as az NK33-ast amit még az N1-es Holdrakétájukhoz fejlesztettek ki, az Antares 200 as meg az RD191-est használta, amit most az Angara használ. Ki fuvarozta az idióta yenkiket az ISS-re mikor idő előtt nyugdíjazták az űrsiklójukat? Elárulom az oroszok vótak. Tíz évükbe telt az amiknak, hogy kijöjjenek az új űrhajójukkal, az elon musk Sárkányával. A Boeing Starlinere még mindíg nem szállíthat űrhajósokat mert megbukott a teszteken, annak is 2010-ben kezdték a fejlesztését.

Ahogy írták már az amerikaiak kerestek voltak más megoldást, ha az oroszok nem szállították volna az űrhajósaikat vagy nem szállítottak volna rakétát. Meg azért gyanítom rengeteg amerikai technológiát használtak az oroszok a fejlesztésekhez, gyártásokhoz. Gépgyártás, vegyészet, anyagtudomány, elektronika stb.
 
  • Vicces
Reactions: sidewinder12
Az Emirátusok a Japán iSpace-el együttműködve már jövőre Rovert küldenek a Holdra.
Japán technológiával, de teljesen UAE építésű 10 kg-os Rashid rover nagy felbontású kamerákat és a hold felszín elektromos töltését vizsgáló műszert visz majd, és legalább egy hold napig működik, amihez a kapcsolatot a japán lander biztosítja majd.
Bővebben >
 
Magam is alig hiszem, pedig a hír igaz, a SpaceX-et választotta a NASA a Hold lander megépítésére, 2,9 milliárd dolláros szerződés keretében..

Meg kell kövessem magam, mert én nem láttam esélyt a győzelmükre!
@pöcshuszár, te alighanem a jövőbe látsz :)