Kemény szereken élhet az öreg
És akkor még pilóta volt egy kis Kft-nél Tökölön!
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Kemény szereken élhet az öreg
Kicsit sokat szívja reggel a tecnokoltÉs akkor még pilóta volt egy kis Kft-nél Tökölön!
Es mi az az adt?az adt-n megvan a 2.-tól a 12.-ik évfolyamig. hiányzik pár, de beteszik ha megkülditek nekik.
Trans es supersonikus tartomanyban messze a Mirage volt a legjobb.Subsoonicus tartomanyban meg alta a sarat az smcsi gepekkel.A harcelektronikaja meg akkoriban a legjobb volt.Rafalehoz kifejlesztett vadiúj REH rendszere voltessze jobb,mint a masik haromnakNetten ezt találtam összehasonlitásra. (Itt az F/A-18E/F Super Hornet szerepel)
Mirage 2000-5 vs F-18 Hornet
Ez alapján a Mirage a jobb, viszont mivel a super Hornet van vele szemben, csak emiatt. A Super Hornet nagyobb nehezebb mint a F/A-18A/B/C/D, kezeljük fentartásokkal.
kérdés az, hogy miben jobb? Milyen célra alkalmazzák?Netten ezt találtam összehasonlitásra. (Itt az F/A-18E/F Super Hornet szerepel)
Mirage 2000-5 vs F-18 Hornet
Ez alapján a Mirage a jobb, viszont mivel a super Hornet van vele szemben, csak emiatt. A Super Hornet nagyobb nehezebb mint a F/A-18A/B/C/D, kezeljük fentartásokkal.
Ez utóbbi az, amiben nem vagyok biztos. Eddig a véleményedet írtad le, semmilyen hivatkozás nem volt elérhető dokumentumhoz, ami a véleményedet alátámasztaná.Trans es supersonikus tartomanyban messze a Mirage volt a legjobb.Subsoonicus tartomanyban meg alta a sarat az smcsi gepekkel.A harcelektronikaja meg akkoriban a legjobb volt.Rafalehoz kifejlesztett vadiúj REH rendszere voltessze jobb,mint a masik haromnak
Nem.Korabeli szaklapokban megjelent szakértői velemenyeket irtam le.kérdés az, hogy miben jobb? Milyen célra alkalmazzák?
Ez utóbbi az, amiben nem vagyok biztos. Eddig a véleményedet írtad le, semmilyen hivatkozás nem volt elérhető dokumentumhoz, ami a véleményedet alátámasztaná.
RepszeszKemény szereken élhet az öreg
Oké, tehát gyakorlatilag nincs elérhető dokumentum.Nem.Korabeli szaklapokban megjelent szakértői velemenyeket irtam le.
Ha nem hiszed el,fogod magad,es egy alkalmatos konyvtar raktaraban atnyalazod az akkori szaklapokat.Bar a Ht,Logisztikai Szemle,Hadtudomanyi Szemle digitalizalva is elérhető.De a tobbi nem.
En biztos nem fogom atnyalazni őket.
Emlékszem, hogy a rendszerváltás után arról szóltak a hírek, hogy összesen 100 darab F-16, Mirage 2000, és Jaguár gépet szeretnénk rendszeresíteni, vegyesen.Volt F-15 is, mint felmerülő lehetőség, hiszen az USAF és az ANG is tologatta a technikáit a sakktáblán, miközben az McDD, majd Boeing is próbált valahogy helyezkedni, mikor 1998 nyarán a frissen megválasztott Orbán Viktor az augusztusi kecskeméti repülőnapon közölte, hogy módosul a koncepció és új gépet nem, csak használtat szeretnénk beszerezni.
Ugye használt F/A-18-as elérhető nemigen volt, de F-15-ös még összejöhetett volna.
A kilencvenes évektől ugyanis megkezdődött az F-15A/B gépek tartós tárolásba helyezése, illetve a későbbi évjáratú példányok átmozgatása az ANG-hez. A legutolsó ilyen gépekből pár 2008-ban járt nálunk, de jól mutatja a képet, hogy a vendég Louisiana-i ANG 10 gépe is vegyesen volt 1976-os és 77-es F-15A és 79-81-es F-15C.
Vissza a 90-es évek végére.
Szóval az amerikaiak felől se volt komolyan fókuszált a szándék, hogy itt bizniszt csináljanak mindenáron.
Úgy valahogy a magyar vadászgép beszerzés kurvára nem érdekelt senkit, őszintén szólva még minket magunkat sem.
Nem tudom, hogy mi lenne ma a helyzet, de azért az jól látszik, hogy minket azért tudott beszipkázni a Nyugat, mert elfogyott a pénzünk és emiatt 1989 után kitört a béke. És mert kitört a béke, mindenhol leépültek a haderők, kivonódtak a haditechnikák. És mert nálunk se pénz, se paripa, míg Nyugaton volt pénz és nem kellett már a paripa, így nálunk nem volt kereslet, ott meg volt ugyan kínálat, de mégse akaródzott azt felajánlani sehová.
Illetve de, pl Szaúd-Arábia az 1978-ban aláírt vadonat új gyártású és emiatt eleve csak 1979 után elérhető F-15C gépeit - Izrael közbenjárására - csak kis részben kaphatta meg akkor. A zömét ugyanis csak az 1991-es CFE szerződés miatt Európából kivont kontingensből teljesítették az amerikaiak. Volt nem egy olyan F-15C, amit a felszámolt Bitburg-ból csak 1994-ben kaptak meg a szaúdiak és... legalább tényleg 1979-es, 80-as gyártású volt...
Akkor már mennyivel jobban jártak az 1987-es részteljesítéssel, mikor az utolsónak gyártott 1986-os F-15C-ket kapták, melyek a világ egyetlen olyan együléses 15-ösei, amelyek már a Strike Eagle sárkányán alapulnak. Hét évvel a teljesítés vége előtt újabb példányokat kaptak, mint a végén!
Tehát a 90-es években nem mi voltunk a fegyverbizniszek mekkája, így faramuci módon minden is felmerülhetett, mint félkomoly kósza ötlet, de kb minden megmaradt ezen a szinten és a végén egyedül az adta el nekünk a portékáját, akinek semmi más üzlet nem látszott a horizonton. Vagyis, ha akartuk volna, a SAAB-ot és a Wallenberg csoportot lehúzhattuk volna a "mennyit engedsz a feléből" hozzáállással, de nem. Rájöttek a nagyjaink, hogy ebben van pénz és inkább még mi kértük, hogy legyen csak jó drága az a Gripen! Aztán elnézést kértünk és megkérdeztük őket, hogy van-e mód mégtovább emelni az árat...
Pszt. Most is oda lóg. Pszt.Emlékszem, hogy a rendszerváltás után arról szóltak a hírek, hogy összesen 100 darab F-16, Mirage 2000, és Jaguár gépet szeretnénk rendszeresíteni, vegyesen.
Aztán a bilibe lógott a kezünk.
Naná. Alacsony hullámellenállású deltaszárny, lényegében a Mirage III-as Fly by Wire-el.Trans es supersonikus tartomanyban messze a Mirage volt a legjobb.Subsoonicus tartomanyban meg alta a sarat az smcsi gepekkel.A harcelektronikaja meg akkoriban a legjobb volt.Rafalehoz kifejlesztett vadiúj REH rendszere voltessze jobb,mint a masik haromnak
Miért ne lenne?Csak ki kell keresni őket.Értesz angolul,és angolul biztos van fent sok minden az M2000-5 gépről.Oké, tehát gyakorlatilag nincs elérhető dokumentum.
Es mi az az adt?
A félgömbök alatt vannak a rakétaközeledésjelző IR érzékelői.Egyébként továbbfejlesztett változata ma is gyártásban van,szerb/horvát Rafaleokon rajt lesz.Ez most kicsit így néz ki: