Vadászgépek (2. világháború)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

weasel007

Well-Known Member
2011. július 15.
3 591
7 844
113
Jak-3_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

tarka kiszedve
665675235Jak-3_1080p_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

FullHD
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 029
113
Utánanéztem: a replika Jak-ból Allison V-1710 motorral tizenvalahány darab épült, talán az összes nyugaton repül (nekik van rá pénzük). Hivatalos típusjelzésük Yak-3M, és még egy különbség az eredetihez képest - óramutatóval ellentétesen forog rajtuk a légcsavar, míg az eredeti Jakokon megegyezett az irány az óra-járással.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 202
81 089
113
New A6M Zero restoration ready for delivery...

The fighter has been restored to airworthy condition for the Military Aviation Museum in Virginia Beach (VA). During the restoration the original powerplant was replaced by a US built Pratt & Whitney R-1830 radial. It has not made its first post restoration flight yet, but that can happen any time soon.

Warbirds_Zero_NX9940_640.jpg
 

ZsoltHun

Well-Known Member
2018. október 26.
809
2 195
93
A japán Zéró az tényleg jó volt?
Kérdés, hogy mikor, melyik változata és mi az ellenfél?

Maga az alap, az egy jó könnyű fordulékony gép. Fegyverzet terén lásd kérdésem. :)
Viszont majd minden változatának jelentős gondjai voltak a könnyű súly miatt.
Páncél a gépen kb a nulla felé stagnált. Plusz az üzemanyag tartály a szárnytőben volt a pilóta alatt, semmi védelemmel.
A szokásos .50 kaliberes amerikai fedélzeti fegyvereket imádta egy látványos tűzgömb képében.
A könnyű súly miatt a másik gondja, hogy alacsony volt a zuhanási sebessége.
Gyakran használták ki az ellenfél ezt a hiányát is, ha volt hozzá magasság persze.

A háború alatt folyamatosan fejlesztés alatt állt, javítva a tulajdonságait. A legnagyobb példányban a A6M5 Modell 55 készült, de ebben is voltak eltérések M5a, M5b és M5c amik tűzerőben, páncélban tért el egymástól más külső jellemzőkel egyetemben.

A6M5Ab súlya 1895 kg, sebessége pedig egy 1130 LE Nakajima Sakae 21 kétsoroscsillagmotorral 561 km/h 6000 m-en.
2x 20 mm gépágyú, 1-1x 12,7mm és egy 7,7 mm géppuska.

Ezzel szemben pl az amerikai F6-F Hellcet: 4100 kg, 602 km/h 2000 LE P&W R-2800-10 Double Wasp 5280 m-en, 6x 12,7 mm géppuska.
Vagy pedig F4U-4: 4180 kg, 714 km/h 2450 LE P&W R2800-18W Double Wasp 7940 m-en, 6x 12,7mm géppuska.
És ezek csak a Navy, Marines gépeinek az adatai, számolj mellé a P-38-al, P-51-el mikor már foglaltak el szigeteket.

A korai illetve régebbi típusokat nem vettem figyelembe, hogy legyen összehasonlítási alap.

Amúgy tényleg egy jó, szép gép volt. Jó kezekben igazi gyilkológép volt.
 

zsolti

Well-Known Member
2015. augusztus 8.
17 176
50 406
113
Kérdés, hogy mikor, melyik változata és mi az ellenfél?

Maga az alap, az egy jó könnyű fordulékony gép. Fegyverzet terén lásd kérdésem. :)
Viszont majd minden változatának jelentős gondjai voltak a könnyű súly miatt.
Páncél a gépen kb a nulla felé stagnált. Plusz az üzemanyag tartály a szárnytőben volt a pilóta alatt, semmi védelemmel.
A szokásos .50 kaliberes amerikai fedélzeti fegyvereket imádta egy látványos tűzgömb képében.
A könnyű súly miatt a másik gondja, hogy alacsony volt a zuhanási sebessége.
Gyakran használták ki az ellenfél ezt a hiányát is, ha volt hozzá magasság persze.

A háború alatt folyamatosan fejlesztés alatt állt, javítva a tulajdonságait. A legnagyobb példányban a A6M5 Modell 55 készült, de ebben is voltak eltérések M5a, M5b és M5c amik tűzerőben, páncélban tért el egymástól más külső jellemzőkel egyetemben.

A6M5Ab súlya 1895 kg, sebessége pedig egy 1130 LE Nakajima Sakae 21 kétsoroscsillagmotorral 561 km/h 6000 m-en.
2x 20 mm gépágyú, 1-1x 12,7mm és egy 7,7 mm géppuska.

Ezzel szemben pl az amerikai F6-F Hellcet: 4100 kg, 602 km/h 2000 LE P&W R-2800-10 Double Wasp 5280 m-en, 6x 12,7 mm géppuska.
Vagy pedig F4U-4: 4180 kg, 714 km/h 2450 LE P&W R2800-18W Double Wasp 7940 m-en, 6x 12,7mm géppuska.
És ezek csak a Navy, Marines gépeinek az adatai, számolj mellé a P-38-al, P-51-el mikor már foglaltak el szigeteket.

A korai illetve régebbi típusokat nem vettem figyelembe, hogy legyen összehasonlítási alap.

Amúgy tényleg egy jó, szép gép volt. Jó kezekben igazi gyilkológép volt.
Nagyjából korrekt amit írsz, viszont a P-51, meg a késői 700km/h feletti végsebességű Corsair ellenfele már nem a Zero volt Japán oldalról, hanem a Ki84, J2M3, az meg simán tudta azt amit kell, egyszerűen legyárrották őket az amcsik, és megölte a japókat a nyersanyag és üzemanyag hiány.

A gépeik nem voltak rosszabbak adott korszakban mint az amerikai ellenfeleik, sőt az elején a Zero A6M2, M3 jobb volt mindennél a saját idejében a hadszíntéren. Olyan forduló köre volt, amit semmi nem csinált utána, korát megelőző tűzerővel. Ahogy le lett írva, sérülékeny és később a többiekhez képest lassú/alulmotorizált is lett már, aki akart el tudott menekülni előle.

Viszont háború után saját üzemanyaggal teszteltek az amcsik Ki84-est, leemelkedte, legyorsulta, lefordulta a saját akkori sztárjukat, a P-51D20 Mustanggot, csak lestek hogy milyen jó volt.

A japók nagyon jó repülőgépeket gyártottak, csak keveset, és elfogyott az ipar, .eg a nyesanyag.
 
  • Tetszik
Reactions: beta and LMzek 2.0