Vitorlás hadihajók

A Sátán admirálisa - 01.

 
A Sátán admirálisa - 02.


A Sátán admirálisa - 03.

 
  • Tetszik
Reactions: SirHiggins
Ezért /is/ zajlik a restaurálása.
 
A Sátán admirálisa - 04.


A Sátán admirálisa - 05.

 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
A Sátán admirálisa - 06.

 
Ez igen szép
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
 
  • Tetszik
Reactions: endre and enzo
 
A Sátán admirálisa - 09.

 
először a nők és gyermekek!
Az HMS Birkenhead tragikus de roppant felemelő szerencsétlensége
Amikor a fedélzeten szállított katonaság vigyázz! állásban várta az elkerülhetetlen véget.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: Filter
először a nők és gyermekek!
Az HMS Birkenhead tragikus de roppant felemelő szerencsétlensége
Amikor a fedélzeten szállított katonaság vigyázz! állásban várta az elkerülhetetlen véget.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Hasonlò volt Dien Bien Phu.
Aminek van magyar szàla is.
Az AV-személyzetek 90 fokra àllítottàk a csöveket ,mikor màr közelharcban voltak.
Sajàt magukat verették aknàkkal.
(Telefonon vagyok, gàz kikeresni, de fel van dolgozva az eset. Magyar AV-sek kifejezetten jòk voltak abban az időben. Sőtt....
Ide datàlòdik a mai napig a legjobban dekoràlt katonàk a Francia fegyveres erőkben, története is. Mindhàrman Magyarok. )
 
  • Tetszik
  • Hűha
Reactions: fishbed and enzo
Hasonlò volt Dien Bien Phu.
Aminek van magyar szàla is.
Az AV-személyzetek 90 fokra àllítottàk a csöveket ,mikor màr közelharcban voltak.
Sajàt magukat verették aknàkkal.
(Telefonon vagyok, gàz kikeresni, de fel van dolgozva az eset. Magyar AV-sek kifejezetten jòk voltak abban az időben. Sőtt....
Ide datàlòdik a mai napig a legjobban dekoràlt katonàk a Francia fegyveres erőkben, története is. Mindhàrman Magyarok. )
Szép.
De azért kicsit szebb élet mentésért áldozatot hozni :P *
De nyilvánvalóan ehhez a nemes britT faj képviselői kellettek :P :D

*vmik h.tengerész mondta egyszer, mikor kérdezték melyik kitüntetésére büszke.
Azt mondta, hogy arra a medálra, amit élet mentésért kapott.
 
először a nők és gyermekek!
Az HMS Birkenhead tragikus de roppant felemelő szerencsétlensége
Amikor a fedélzeten szállított katonaság vigyázz! állásban várta az elkerülhetetlen véget.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Valahol olvastam, hogy Churchill azt mondta,( a 2.VH elött...) hogy ö lehetöleg olasz hajóval utazik, mert ott nincs semmi nök, gyerekek elöször, hanem mindenki magáèrt.
Állitólag.
 
  • Vicces
Reactions: SirHiggins
Kérdezném.
A " Man-O-War" típusù ,vitorlàs hadihajók, hol is helyezkedtek el, a korabeli haditengerèszeti erősorrendben?
Helyes-e,az a feltételezésem, hogy ezek a hajòk adtàk a "tömeg"-et, a korabeli "Csatasor"-ban? Befűzve közéjük màsod, ès első osztàlyù csatahajòkat?
Ezekkel a hajòkkal kapcsolatos infò felület lètezik?
Igaz-e hogy ezeket a "sorhajò"- kat mèg gyàrtottàk "döfő-orr"-al?
 
Valahol olvastam, hogy Churchill azt mondta,( a 2.VH elött...) hogy ö lehetöleg olasz hajóval utazik, mert ott nincs semmi nök, gyerekek elöször, hanem mindenki magáèrt.
Állitólag.
Olasz haditengerèszet egy unicum.
Màr ha csak azt nèzem hogy az első vh-ban, a flotta nem harcolt èjjel.
Talàn a "Matapan"-i ütközet volt az ahol naplementekor, az olaszok összepakoltak, ès elindultak hazafelé.
Menet-hez rendeztèk a gèpeket, csövek dugòzva, majd holnap folyt.köv....
Az Angolok nem így gondoltàk.
3 nehèzcirkàlò+egy cirkàlò minusz, 5-6 perc alatt.
( Majd javítanak a "hajòb@zik".)
 
Kérdezném.
A " Man-O-War" típusù ,vitorlàs hadihajók, hol is helyezkedtek el, a korabeli haditengerèszeti erősorrendben?
Helyes-e,az a feltételezésem, hogy ezek a hajòk adtàk a "tömeg"-et, a korabeli "Csatasor"-ban? Befűzve közéjük màsod, ès első osztàlyù csatahajòkat?
Ezekkel a hajòkkal kapcsolatos infò felület lètezik?
Igaz-e hogy ezeket a "sorhajò"- kat mèg gyàrtottàk "döfő-orr"-al?
a man-o-war -t minden vitorlás, ágyús hadihajóra használják, sorhajóra és fregattra is.
Specifikusan nincs meghatározva.
A Royal Navy-nél 6 'rate' -et határoztak meg: 1st rate-nek volt a legnagyobb csőszáma, 6-nak a legkevesebb.
Sorhajók:
1st rate: 100+ ágyú
2nd: 80-98
3rd: 64-80
4th: 50-60
Fregattok:
5th: 32-44
6th: 20-24

Döfő orról ezeknél nem tudok, de nem is lenne praktikus, mert lékelés után hogyan tudna hátramenetet végezni.

Olasz haditengerèszet egy unicum.
Màr ha csak azt nèzem hogy az első vh-ban, a flotta nem harcolt èjjel.
Talàn a "Matapan"-i ütközet volt az ahol naplementekor, az olaszok összepakoltak, ès elindultak hazafelé.
Menet-hez rendeztèk a gèpeket, csövek dugòzva, majd holnap folyt.köv....
Az Angolok nem így gondoltàk.
3 nehèzcirkàlò+egy cirkàlò minusz, 5-6 perc alatt.
( Majd javítanak a "hajòb@zik".)
Ilyenre emlékszem én is, csak a 2.-ban volt, nem az elsőben
 
  • Tetszik
Reactions: Filter
Kérdezném.
A " Man-O-War" típusù ,vitorlàs hadihajók, hol is helyezkedtek el, a korabeli haditengerèszeti erősorrendben?
Helyes-e,az a feltételezésem, hogy ezek a hajòk adtàk a "tömeg"-et, a korabeli "Csatasor"-ban? Befűzve közéjük màsod, ès első osztàlyù csatahajòkat?
Ezekkel a hajòkkal kapcsolatos infò felület lètezik?
Igaz-e hogy ezeket a "sorhajò"- kat mèg gyàrtottàk "döfő-orr"-al?
Szerintem nehéz ezt határozottan kijelenteni, békeidőben lehetséges, de háború alatt, legalábbis a nagyobb haditengerészeteknél nem. A tömeget az 1. és 2. osztályú sorhajók adták, már a fregattokat is "szükségből" állították be a csatasorokba, hogy növeljék az ágyúk számát. A Hét Tenger blogon idén nagyon jó írások jöttek ki az angol-holland, és a 18. századi angol-francia tengeri háborúkról. Az aktív flották 2/3-a, 3/4-e nagy sorhajókból álltak (itt fontos megjegyezni azt is, hogy ahogy manapság, akkoriban sem volt univerzális, egységes besorolás. Ami az angoloknak pl 2. osztályú sorhajó volt, az a hollandoknak mondjuk már 1. osztályú).

Döfőorrt szerintem ezeken a hajókon is nagyon max kivétel erősíti a szabályt szinten alkalmaztak. A kosolás nem is volt része a harci szabályzatoknak, ha nem tudták/akarták tüzerséggel szétlőni az ellenséget, akkor mellé hajóztak (ha tudtak persze), és megcsáklyázták, aztán brutális kézitusában foglalták el (ha tudták, nem volt ritka, hogy visszaverték a megszállókat).