Wasp LHD osztály (USA)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 029
113
Tuti. Viszont ilyenkor korrektul felhasznaljak a maradekot az ujhoz, nem sok fem vesz karba. :)
Igen, vagyis lebontják, kohó, újra ötvözik, öntik, hengerelik és EDZIK, mert enélkül a maradék az már nem acél, hanem csak kilágyult, elgyöngült, sokkal kisebb szilárdságú anyag. Szóval gyakorlatilag újra kell építeni a hajót, vagy legalábbis azt a részét, amit ért a tűz. Hogy ez mekkora rész és hogyan éri meg újra hasznosítani, azt majd kitalálják az aranysapkások meg a pénzügyesek.
 
T

Törölt tag 1586

Guest
A fentről készült fotók szerint hatalmas, átégett lyukak tátonganak a fedélzeten sokfelé.
A képeken látszik hogy sziget alumíniumból készült részei szimplán elégtek.
Ez ismét rávilágít hogy az alumíniumnak mint építőanyag a hadihajóknál legalább annyi előnye van mint hátránya.
Bizonyára rengeteg súlyt takarítanak meg vele, de egy tűzesetnél veszélyes.
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 029
113
Igen, valami ilyesmi. De gondolom külső szivattyúkkal is lehet szivattyúzni, nem csak a hajón lévőkkel.
Elméletileg igen, DE :
- nagyon nagy teljesítményű spec szivattyúkra van szükség ehhez, meg vagy közvetlen csővezetékre valami nagy tárolóhoz, vagy tartálykocsik százaira
- a szivattyú mint megnevezés egyébként is kissé megtévesztő, egy többszáz atmoszférát nyomni képes szivattyú szívni csak néhány atmoszférát képes, viszont nagyobb mélységből felszívni vele a folyadékot elég problémás, tehát inkább "nyomattyú" lenne a korrekt neve (ezért repgépen hidraulika-tartályokban is alkalmaznak pár atm túlnyomást, pedig azok mindig a szivattyúknál magasabban vannak beépítve, tehát ejtő-tartályok).
- az ilyen hajókon az üzemanyag ált. jó mélyen van a hajófenék környékén, szóval szerintem legalább 8-12m mélyről kellene felszippantani ... és akkor még mindig ott a tárolás/elszállítás problémája extra tűzveszélyes, gyakorlatilag káosz-közeli helyzetben ... :(
 

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 605
14 766
113
Elméletileg igen, DE :
- nagyon nagy teljesítményű spec szivattyúkra van szükség ehhez, meg vagy közvetlen csővezetékre valami nagy tárolóhoz, vagy tartálykocsik százaira
- a szivattyú mint megnevezés egyébként is kissé megtévesztő, egy többszáz atmoszférát nyomni képes szivattyú szívni csak néhány atmoszférát képes, viszont nagyobb mélységből felszívni vele a folyadékot elég problémás, tehát inkább "nyomattyú" lenne a korrekt neve (ezért repgépen hidraulika-tartályokban is alkalmaznak pár atm túlnyomást, pedig azok mindig a szivattyúknál magasabban vannak beépítve, tehát ejtő-tartályok).
- az ilyen hajókon az üzemanyag ált. jó mélyen van a hajófenék környékén, szóval szerintem legalább 8-12m mélyről kellene felszippantani ... és akkor még mindig ott a tárolás/elszállítás problémája extra tűzveszélyes, gyakorlatilag káosz-közeli helyzetben ... :(
De gondolom ilyesmikkel eleve fel vannak szerelve a kikötők. Ok, hogy a hajókat tengeren is után lehet tölteni, de a kikötők is rendelkezniük kell ilyen képességekkel.
 
  • Tetszik
Reactions: aquarell

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 029
113
De gondolom ilyesmikkel eleve fel vannak szerelve a kikötők. Ok, hogy a hajókat tengeren is után lehet tölteni, de a kikötők is rendelkezniük kell ilyen képességekkel.
Igen, de nem akárhol és nem minden mólónál tankolható egy hajó, mint ahogy kocsit se tudsz megtankolni a parkolóban vagy egy szervízben, csak a benzinkútnál. A kikötőkben is az állóhelytől/mólóktól és a javító-dokkoktól külön terület az üzemanyag tárolása és a tankolása, már csak a tűzveszély és ellene való védelem miatt is (hajóknál egyébként a tankolást bunkerolás-nak hívják). Egy San Diego méretű hadikikötő meg több-10 négyzetkilométer területű, egy javító-dokktól a bunkeroló-pont lehet akár 10km-re is - légvonalban, de csak vízen/az öblön keresztül, úton meg sokkal több is! Nézz rá egy ilyen kikötőre madártávlatból a guglin, én Pearl Harbort már néztem ...
 

Python

Well-Known Member
2010. augusztus 8.
26 684
7 996
113
Igen, vagyis lebontják, kohó, újra ötvözik, öntik, hengerelik és EDZIK, mert enélkül a maradék az már nem acél, hanem csak kilágyult, elgyöngült, sokkal kisebb szilárdságú anyag. Szóval gyakorlatilag újra kell építeni a hajót, vagy legalábbis azt a részét, amit ért a tűz. Hogy ez mekkora rész és hogyan éri meg újra hasznosítani, azt majd kitalálják az aranysapkások meg a pénzügyesek.

Kuka és kohó az egész hajó. Pénzügyileg kb. egy új hajó árából lehetne felújítani, mert a középső szekció, az első torony, parancsnoki híd, orrszekció ránézésre is kukázandó. Szerintem nem fogják elővenni már a Wasp-osztályt még egyszer, szóval kinéz egy 12. hajó megrendelése az Amerika-osztálynak (LHA). De majd meglátjuk.
 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 678
14 641
113
Igen, de nem akárhol és nem minden mólónál tankolható egy hajó, mint ahogy kocsit se tudsz megtankolni a parkolóban vagy egy szervízben, csak a benzinkútnál. A kikötőkben is az állóhelytől/mólóktól és a javító-dokkoktól külön terület az üzemanyag tárolása és a tankolása, már csak a tűzveszély és ellene való védelem miatt is (hajóknál egyébként a tankolást bunkerolás-nak hívják). Egy San Diego méretű hadikikötő meg több-10 négyzetkilométer területű, egy javító-dokktól a bunkeroló-pont lehet akár 10km-re is - légvonalban, de csak vízen/az öblön keresztül, úton meg sokkal több is! Nézz rá egy ilyen kikötőre madártávlatból a guglin, én Pearl Harbort már néztem ...
Ne misztifikáljuk túl a dolgot. Ha ki akarták volna üríteni, odaállnak mellé egy tartályhajóval, és kiürítik. Persze ha már ég, úgy nehezebb.
Szerintem amúgy nem biztos, hogy megy a vasba. Attól függ, hány éves. Úgy látom, legfeljebb az 1/3a sérült. Ha jó 2/3ban van még bőven üzemóra, akkor azt érdemes megtartani.
 

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 605
14 766
113
Igen, de nem akárhol és nem minden mólónál tankolható egy hajó, mint ahogy kocsit se tudsz megtankolni a parkolóban vagy egy szervízben, csak a benzinkútnál. A kikötőkben is az állóhelytől/mólóktól és a javító-dokkoktól külön terület az üzemanyag tárolása és a tankolása, már csak a tűzveszély és ellene való védelem miatt is (hajóknál egyébként a tankolást bunkerolás-nak hívják). Egy San Diego méretű hadikikötő meg több-10 négyzetkilométer területű, egy javító-dokktól a bunkeroló-pont lehet akár 10km-re is - légvonalban, de csak vízen/az öblön keresztül, úton meg sokkal több is! Nézz rá egy ilyen kikötőre madártávlatból a guglin, én Pearl Harbort már néztem ...
Végülis megoldották így is. A hajónak annyi, de legalább nem halt meg senki.
 
  • Tetszik
Reactions: emel

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 029
113
Ne misztifikáljuk túl a dolgot. Ha ki akarták volna üríteni, odaállnak mellé egy tartályhajóval, és kiürítik. Persze ha már ég, úgy nehezebb.
Szerintem amúgy nem biztos, hogy megy a vasba. Attól függ, hány éves. Úgy látom, legfeljebb az 1/3a sérült. Ha jó 2/3ban van még bőven üzemóra, akkor azt érdemes megtartani.
Egy lángokkal égő hajó mellé egy tartályhajóval???!!! :eek::(:confused: Hááát, lehet, de szerintem inkább nem!!! Mint ahogy NEM is álltak oda ... :mad:
 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and Rotten878

Tcat

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2009. április 27.
2 106
9 430
113
Last edited:
  • Tetszik
Reactions: fishbed

arbalest

Well-Known Member
2011. január 11.
8 587
18 571
113
A hajótörzs nem lyukadhatott ki, mi történhetett? Egy (több?) elárasztáshoz használatos szelepet elért a tűz?