Wasp LHD osztály (USA)

Tuti. Viszont ilyenkor korrektul felhasznaljak a maradekot az ujhoz, nem sok fem vesz karba. :)
Igen, vagyis lebontják, kohó, újra ötvözik, öntik, hengerelik és EDZIK, mert enélkül a maradék az már nem acél, hanem csak kilágyult, elgyöngült, sokkal kisebb szilárdságú anyag. Szóval gyakorlatilag újra kell építeni a hajót, vagy legalábbis azt a részét, amit ért a tűz. Hogy ez mekkora rész és hogyan éri meg újra hasznosítani, azt majd kitalálják az aranysapkások meg a pénzügyesek.
 
A fentről készült fotók szerint hatalmas, átégett lyukak tátonganak a fedélzeten sokfelé.
A képeken látszik hogy sziget alumíniumból készült részei szimplán elégtek.
Ez ismét rávilágít hogy az alumíniumnak mint építőanyag a hadihajóknál legalább annyi előnye van mint hátránya.
Bizonyára rengeteg súlyt takarítanak meg vele, de egy tűzesetnél veszélyes.
 
Igen, valami ilyesmi. De gondolom külső szivattyúkkal is lehet szivattyúzni, nem csak a hajón lévőkkel.
Elméletileg igen, DE :
- nagyon nagy teljesítményű spec szivattyúkra van szükség ehhez, meg vagy közvetlen csővezetékre valami nagy tárolóhoz, vagy tartálykocsik százaira
- a szivattyú mint megnevezés egyébként is kissé megtévesztő, egy többszáz atmoszférát nyomni képes szivattyú szívni csak néhány atmoszférát képes, viszont nagyobb mélységből felszívni vele a folyadékot elég problémás, tehát inkább "nyomattyú" lenne a korrekt neve (ezért repgépen hidraulika-tartályokban is alkalmaznak pár atm túlnyomást, pedig azok mindig a szivattyúknál magasabban vannak beépítve, tehát ejtő-tartályok).
- az ilyen hajókon az üzemanyag ált. jó mélyen van a hajófenék környékén, szóval szerintem legalább 8-12m mélyről kellene felszippantani ... és akkor még mindig ott a tárolás/elszállítás problémája extra tűzveszélyes, gyakorlatilag káosz-közeli helyzetben ... :(
 
Elméletileg igen, DE :
- nagyon nagy teljesítményű spec szivattyúkra van szükség ehhez, meg vagy közvetlen csővezetékre valami nagy tárolóhoz, vagy tartálykocsik százaira
- a szivattyú mint megnevezés egyébként is kissé megtévesztő, egy többszáz atmoszférát nyomni képes szivattyú szívni csak néhány atmoszférát képes, viszont nagyobb mélységből felszívni vele a folyadékot elég problémás, tehát inkább "nyomattyú" lenne a korrekt neve (ezért repgépen hidraulika-tartályokban is alkalmaznak pár atm túlnyomást, pedig azok mindig a szivattyúknál magasabban vannak beépítve, tehát ejtő-tartályok).
- az ilyen hajókon az üzemanyag ált. jó mélyen van a hajófenék környékén, szóval szerintem legalább 8-12m mélyről kellene felszippantani ... és akkor még mindig ott a tárolás/elszállítás problémája extra tűzveszélyes, gyakorlatilag káosz-közeli helyzetben ... :(
De gondolom ilyesmikkel eleve fel vannak szerelve a kikötők. Ok, hogy a hajókat tengeren is után lehet tölteni, de a kikötők is rendelkezniük kell ilyen képességekkel.
 
  • Tetszik
Reactions: aquarell
De gondolom ilyesmikkel eleve fel vannak szerelve a kikötők. Ok, hogy a hajókat tengeren is után lehet tölteni, de a kikötők is rendelkezniük kell ilyen képességekkel.
Igen, de nem akárhol és nem minden mólónál tankolható egy hajó, mint ahogy kocsit se tudsz megtankolni a parkolóban vagy egy szervízben, csak a benzinkútnál. A kikötőkben is az állóhelytől/mólóktól és a javító-dokkoktól külön terület az üzemanyag tárolása és a tankolása, már csak a tűzveszély és ellene való védelem miatt is (hajóknál egyébként a tankolást bunkerolás-nak hívják). Egy San Diego méretű hadikikötő meg több-10 négyzetkilométer területű, egy javító-dokktól a bunkeroló-pont lehet akár 10km-re is - légvonalban, de csak vízen/az öblön keresztül, úton meg sokkal több is! Nézz rá egy ilyen kikötőre madártávlatból a guglin, én Pearl Harbort már néztem ...
 
Igen, vagyis lebontják, kohó, újra ötvözik, öntik, hengerelik és EDZIK, mert enélkül a maradék az már nem acél, hanem csak kilágyult, elgyöngült, sokkal kisebb szilárdságú anyag. Szóval gyakorlatilag újra kell építeni a hajót, vagy legalábbis azt a részét, amit ért a tűz. Hogy ez mekkora rész és hogyan éri meg újra hasznosítani, azt majd kitalálják az aranysapkások meg a pénzügyesek.

Kuka és kohó az egész hajó. Pénzügyileg kb. egy új hajó árából lehetne felújítani, mert a középső szekció, az első torony, parancsnoki híd, orrszekció ránézésre is kukázandó. Szerintem nem fogják elővenni már a Wasp-osztályt még egyszer, szóval kinéz egy 12. hajó megrendelése az Amerika-osztálynak (LHA). De majd meglátjuk.
 
Igen, de nem akárhol és nem minden mólónál tankolható egy hajó, mint ahogy kocsit se tudsz megtankolni a parkolóban vagy egy szervízben, csak a benzinkútnál. A kikötőkben is az állóhelytől/mólóktól és a javító-dokkoktól külön terület az üzemanyag tárolása és a tankolása, már csak a tűzveszély és ellene való védelem miatt is (hajóknál egyébként a tankolást bunkerolás-nak hívják). Egy San Diego méretű hadikikötő meg több-10 négyzetkilométer területű, egy javító-dokktól a bunkeroló-pont lehet akár 10km-re is - légvonalban, de csak vízen/az öblön keresztül, úton meg sokkal több is! Nézz rá egy ilyen kikötőre madártávlatból a guglin, én Pearl Harbort már néztem ...
Ne misztifikáljuk túl a dolgot. Ha ki akarták volna üríteni, odaállnak mellé egy tartályhajóval, és kiürítik. Persze ha már ég, úgy nehezebb.
Szerintem amúgy nem biztos, hogy megy a vasba. Attól függ, hány éves. Úgy látom, legfeljebb az 1/3a sérült. Ha jó 2/3ban van még bőven üzemóra, akkor azt érdemes megtartani.
 
Igen, de nem akárhol és nem minden mólónál tankolható egy hajó, mint ahogy kocsit se tudsz megtankolni a parkolóban vagy egy szervízben, csak a benzinkútnál. A kikötőkben is az állóhelytől/mólóktól és a javító-dokkoktól külön terület az üzemanyag tárolása és a tankolása, már csak a tűzveszély és ellene való védelem miatt is (hajóknál egyébként a tankolást bunkerolás-nak hívják). Egy San Diego méretű hadikikötő meg több-10 négyzetkilométer területű, egy javító-dokktól a bunkeroló-pont lehet akár 10km-re is - légvonalban, de csak vízen/az öblön keresztül, úton meg sokkal több is! Nézz rá egy ilyen kikötőre madártávlatból a guglin, én Pearl Harbort már néztem ...
Végülis megoldották így is. A hajónak annyi, de legalább nem halt meg senki.
 
  • Tetszik
Reactions: emel
Ne misztifikáljuk túl a dolgot. Ha ki akarták volna üríteni, odaállnak mellé egy tartályhajóval, és kiürítik. Persze ha már ég, úgy nehezebb.
Szerintem amúgy nem biztos, hogy megy a vasba. Attól függ, hány éves. Úgy látom, legfeljebb az 1/3a sérült. Ha jó 2/3ban van még bőven üzemóra, akkor azt érdemes megtartani.
Egy lángokkal égő hajó mellé egy tartályhajóval???!!! :eek::(:confused: Hááát, lehet, de szerintem inkább nem!!! Mint ahogy NEM is álltak oda ... :mad:
 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and Rotten878
Helyi idő szerint szerda este, itteni idő szerint ma reggel egy rövidebb időre elővigyázatosságból kiürítették a hajót és a mólót, mert változott a teknő dőlése.

A képeket nézve balra dőlt át.

Aktuális állapot:
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Ez a kép meg még elvileg 14-én, kedden készült:
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Last edited:
  • Tetszik
Reactions: fishbed
A hajótörzs nem lyukadhatott ki, mi történhetett? Egy (több?) elárasztáshoz használatos szelepet elért a tűz?