Zubr / Projekt 1232.2 osztály (Szovjetunió)

Valóban van ilyen hajójuk, de kétlem, hogy ilyen szerepkörben használható.
185732n0i90y6sp44nl1xb_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
 
Mackensen
Nem túl elegáns, és meg vannak a hátrányai.

Akkor most nézzük az USA egyik megoldását hasonló problémára

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Mondjuk ez azt feltételezi, hogy az ellenfélnek nincs egyáltalán tengeralattjárója. De mondjuk egy partraszállási övezetet gondolom amúgy is bevédenek, ahogy csak tudnak.
 
Nekem a Kínaiak megoldása jobbnak tűnik, főleg ha majd finomítanak a koncepción, és két zubrt rá tudnak tenni egy "hordozó-szállítóra (hosszabbítás?).
A zubrnak mindenképpen nagyobb a hatótávja is, így nagyobb kockázatú partraszállásnál is használhatóbb a koncepció.
 
Csak kell mellé a csapatszállító is, mivel a platformon nem fér el annyi minden.
 
Lehet, hogy rosszul tudom, de Görögország a Zubr légpárnás hajóját éppen Kínának adta/adja el. (működési és karbantartási költsége túl nagy és nem tudják kihasználni, felesleges).
 
Lehetséges, de nem láttam róluk képeket. Csak azokról amiket Ukrajnában építettek és amiket otthon.
 
Mondjuk annyi egy kicsit "recseg" az egész sztoriban, hogy még áll a fegyvereladási embargó Kínával szemben a nyugati országok részéről. Elméletileg a görögök még annak számítanak, tehát elméletileg egy ilyesmivel megsértik azt.
 
8 db-t gyártottak a Krím félszigeten található PO More hajógyárban, ebből 7 db aktív. 4 db a görög, 2 db az orosz és 1 db a kínai haditengerészet állományában található. Kína 2 db-t vett, de csak az egyiket aktiválták.
Az egyik görög masina
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
ABV és zaj, rezgés védelemmel is ellátták. "A hajótest mindemellett védve van a mágneses fegyverektől, aknáktól, mivel olyan anyaggal borították, ami a második világháborúban használt zimmerithez hasonló, csak annál sokkal fejlettebb, így nem érzékeli semmilyen mágneses kölcsönhatásra aktiválódó fegyver."
A 31 fős személyzetből 4 tiszt és 27 tengerész. Üres tömeg 340 tonna, normál tömeg 415 tonna, üzemanyag tömege 56 tonna. 5 db Kuznyecov NK-12MV gázturbina (5x11.836 LE). 2 db emelő és 3 db mozgásra. Max. sebesség 120 km/h, hatótávolság 560 km (100km/h sebesség mellett).
Típus kategória: LCAC
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
2.jpg

vol4%2Fmedia%2Foriginal%2F0000%2F0630%2F03%2F000006300354_0%3A0%3A0%3A0_1400x1000_80_9_1_0JzQuNGF0LDQuNC7INCT0L7Qu9C10L3QutC%2B0LIgIzYzMDAzNTQ%3D_92%3A89_ria-6300354-preview_435cf67b1db4e418ab2900c1163e4e4f.jpg

1532706384_pr.-12322-zubr-mdk-57.jpg

imgpreview
in_article_webp_021032baec.webp
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and Negan