De nah, ez még így is abszurd.mondjuk a teszt @gorkamorka forrása szerint májusban volt hollandiában...ott gondolom nem jött elő ez a probléma![]()
De nah, ez még így is abszurd.mondjuk a teszt @gorkamorka forrása szerint májusban volt hollandiában...ott gondolom nem jött elő ez a probléma![]()
egyébként a CAT könyvben többször előjön, hogy azért is tervezték a németek a Leo-t ilyan könnyen üzemeltethetőre (mindenféle szempontból), mert Németországban sorozott sereg volt akkoriban (szemben Kanadával vagy az USA-val, a briteknél nem tudom mi volt ekkoriban a helyzet)
Lehet ők szeretik ha van fűtés a tankbanKanadaiaknak milyen gondolatmenetük van, hogy nem kellenek nekik sem az Amerikai, sem a Brit fegyverek, hanem a Németekbe vannak beleszerelmesedve ?

Ezt biztosan nem nekem akartad.Briteknél 1916-tól 1920-ig tartott, majd 1939-től 1945-ig, és Nemzeti Szolgálatként (National Service) 1948-tól 1957-ig. A sorkatonaság felfüggesztését megkezdték, de eltartott a folyamat, 1960-ban vonultak be az utolsó sorkatonák, és őket 1963-ban szerelték le.
Amerikaiaknál 1972 tavaszán hívták be az utolsó sorköteleseket, és 1973-ban átálltak az önkéntes alapúra, de gyakorlatban a szegényebb, elesettebb rétegekből toboroznak, hogy normális szolgálják végig az idejüket, kapnak normális EÜ-t, állami segélyt a tanulmányokhoz, stb.
Mit szólsz a racionalitáshoz? Vagy a pragmatizmushoz?A Kanadaiaknak milyen gondolatmenetük van, hogy nem kellenek nekik sem az Amerikai, sem a Brit fegyverek, hanem a Németekbe vannak beleszerelmesedve ?
Mit szólsz a racionalitáshoz? Vagy a pragmatizmushoz?
Ezt biztosan nem nekem akartad.
Vannak országok ahol a haditechnikai beszerzéseket 0% hozzáadátt politika vagy egyéb érvvel ellenben 100% hozzáadott katonai szakmaisággal hozzák.Mi a racionalitás a Leopárd 1-esben ? Az M60-as Patton-t a szomszédoktól szerezték volna be, nem pedig a tengerentúlról. A Britek meg államfőjük, és Brit hívásra mennek a Canuck-ok mindenhova.
Nem.De igen, vagy nem te kérdezted, hogy mi a helyzett a sorkatonákkal az Amiknál ?
Hm...A Kanadaiaknak milyen gondolatmenetük van, hogy nem kellenek nekik sem az Amerikai, sem a Brit fegyverek, hanem a Németekbe vannak beleszerelmesedve ?
Hm...
A teljes repülő eszköz park szint jenki, és mindig is az volt kb., a '60-as évek óta.
Amióta a brit repipar sem élvonalbeli volt már.
Ez kb. ugyanaz amit az amerikai harckocsizó is ír... Az Abrams stabilizátora persze, hogy sokkal jobb mint az M60A3-é. De ugyanakkor az M60A3 stabilizátora is lényegesen jobb mint a Leopardé.hogy ne a szent Chieftain topikot szennyezzük....
őszintén nehéz egy ilyen berakott szövegre mit mondani...ki mondta, mi mondta, pontosan mire értette, ugye....
viszont úgy általánosságban:
- a CAT-on nem(csak) álló helyzetből lőttek
- az M60A3 83-ban és 85-ben (máskor nem indult) is tendenciózusan gyengén szerepelt, míg az M1 rögtön a megjelenésétől kezdve (ez is 83) eléggé az elejébe volt a mezőnynek...szóval ha csak nem gondolod, hogy az M60a3-on csak a lúzerek voltak, akkor itt bizony technikai eltérés a maygarázat
- ez a kongresszusi beszámoló sem ért veled egyet (egyébként nagyon sok érdekesség van benne mindenféle témában): a 2407. oldaltól
https://books.google.hu/books?id=HQ...sIHXOkBNcQ6AF6BAg5EAI#v=onepage&q=m60&f=false
de kiemelem ezt:
![]()
Vannak országok ahol a haditechnikai beszerzéseket 0% hozzáadátt politika vagy egyéb érvvel ellenben 100% hozzáadott katonai szakmaisággal hozzák.
Egy háborúban az tök mind1, hogy a szomszédod gyártja-e a tankodat vagy sem, hisz azzal harcolsz ami már a tulajdonodban van.
És egyiken sem nyert csak német tank ha az emlékeim nem csalnak.Ez kb. ugyanaz amit az amerikai harckocsizó is ír... Az Abrams stabilizátora persze, hogy sokkal jobb mint az M60A3-é. De ugyanakkor az M60A3 stabilizátora is lényegesen jobb mint a Leopardé.
A CAT nem egy rendes összehasonlító teszt. A holland viszont az volt. Vagy a görög, svéd tesztek...
De az nem egy olyan elavult szar volt mint a Leo-1 a 80-as években...És egyiken sem nyert csak német tank ha az emlékeim nem csalnak.
Sosem szabad abból kiindulni, hogy másodvonal. A másodvonal mint "intézmény" azért létezik, mert egy ország túl csóró egy az egyben cserélni a régi technikát újra, tehát nagyon nagy kompromisszum amolyan melyik lábammal rúgja a radiátorba, hogy ne érezzem, hogy fáj a fogam.A Leopárd 1 vs M60 Patton témában milyen katonai szakmai érvek vannak ? A Törököknek mindkettő lett, és ők meg a Patton vonalat viszik, a Leó 1-eseik csak egy tessék - lássék FCS modernizációt kaptak, harmadvonalas harckocsik kábé.
Valóban mind komplett egész (és így kell vizsgálni) targikusan elavult volt az új generációhoz képest a Leopard 1 meg úgy általában minden is. De ha autóskártya szinten nézzük lehettek olyan paraméterek amiben nem volt rosszabb.De az nem egy olyan elavult szar volt mint a Leo-1 a 80-as években...
Igen, egyetlen dologban volt jobb. Bitang gyors volt a remek felfüggesztése és erős motorja miatt. Ezen kívül... semmiféle előnye nem volt az M60A3-hoz képest. Sőt. Még a T-55AM is jelentősen jobb volt a mozgékonyságot kivéve.Valóban mind komplett egész (és így kell vizsgálni) targikusan elavult volt az új generációhoz képest a Leopard 1 meg úgy általában minden is. De ha autóskártya szinten nézzük lehettek olyan paraméterek amiben nem volt rosszabb.
A kanadaiak mikor döntöttek?Igen, egyetlen dologban volt jobb. Bitang gyors volt a remek felfüggesztése és erős motorja miatt. Ezen kívül... semmiféle előnye nem volt az M60A3-hoz képest. Sőt. Még a T-55AM is jelentősen jobb volt a mozgékonyságot kivéve.
Legalábbis a Leo1A5 változatig. Az tényleg kapott egy remek tűzvezetőrendszert.
A működés biztosítása érdekében a fórum alapvető, illetve opcionális sütiket használ..