[HUN] Embraer KC-390 Millennium

Találtam egy érdekességet, nem tudom előjött-e itt korábban a kérdés. Azt írja a Haditechnika magazin 2021/4-es száma a 25-ik oldalon az angol nyelvű KC-390 cikkben, hogy "one of the two aircraft to be procured is equipped with a complete AAR system". (Air to air refueling system.) Azaz a két repülőgép EGYIKE fel lesz szerelve teljes légi utántöltő rendszerrel.
Tehát a két gépből csak az egyik végezhet légi utántöltést. Nem tudom, hogy a berendezés átszerelhető-e a másikra. Remélem igen, az lenne a logikusabb és praktikusabb ha már csak egy lesz belőle.
 
  • Hűha
Reactions: vasszekely
Azt írja a Haditechnika magazin 2021/4-es száma a 25-ik oldalon az angol nyelvű KC-390 cikkben, hogy "one of the two aircraft to be procured is equipped with a complete AAR system". (Air to air refueling system.) Azaz a két repülőgép EGYIKE fel lesz szerelve teljes légi utántöltő rendszerrel.
Marhaság.
 
  • Tetszik
Reactions: kamm
hmmm...
Van valami konkrét infód hogy hány Cobham konténert rendeltünk / van szándékunkban rendelni?
Vagy csak reméljük hogy marhaság?
hmmm...pl. mert a minap nyilatkozták a brazilok, mikor nekiálltak az első magyar gépnek. Eléggé meggyőző elsőkézből vehető nyilvános infó.
Nekem ugyanilyen infóim vannak, DE...
...azt el tudom képzelni -jó magyar szokáshoz hiven- ,hogy fillérb.szásként egy készlet Cobham konténert veszünk, amit majd az ép küldetést teljesitő gépre rakunk. Ettől függetlenül mindkét gép légiutántöltésre képes. (H145M HForce szindróma)
 
hmmm...pl. mert a minap nyilatkozták a brazilok, mikor nekiálltak az első magyar gépnek. Eléggé meggyőző elsőkézből vehető nyilvános infó.
Nekem ugyanilyen infóim vannak, DE...
...azt el tudom képzelni -jó magyar szokáshoz hiven- ,hogy fillérb.szásként egy készlet Cobham konténert veszünk, amit majd az ép küldetést teljesitő gépre rakunk. Ettől függetlenül mindkét gép légiutántöltésre képes. (H145M HForce szindróma)
Remélem tényleg így van, hogy mind a kettő gép képes a légi utántöltésre, és a konténer átszerelhető.
 
Remélem tényleg így van, hogy mind a kettő gép képes a légi utántöltésre, és a konténer átszerelhető.
@kamm ,hogyan kell a sorokat jól értelmezni:
"...the Hungarian government signed a contract with Embraer for the acquisition of two C-390 Millennium multi-mission transport aircraft, in its Air-to-Air Refueling (AAR) configuration, designated KC-390"
"The KC-390 for the Hungarian Defence Forces will be the first in the world with the Intensive Care Unit in its configuration, an essential feature to perform humanitarian missions. The aircraft fully meets the requirements of the Hungarian Defence Forces, being able to perform different types of military and civilian missions including Medical Evacuation, Cargo and Troops Transport, Precision Cargo Airdrop, Paratroopers Operations and AAR."
Mert nekem ebből két egyforma képességű gép olvasódik ki...
 
..azt el tudom képzelni -jó magyar szokáshoz hiven- ,hogy fillérb.szásként egy készlet Cobham konténert veszünk, amit majd az ép küldetést teljesitő gépre rakunk.
Elég nagy böszmeség lenne ha a konténerből csak egy készletet vennének.
Ha azt akarják hogy minde a két gép egy időben legyen képes utántölteni akkor minimum 4+1 = 5 db konténert kell beszerezni.
Plusz a tehertérbe szerelhető üza. póttartályokból 2 db...
Ettől függetlenül mindkét gép légiutántöltésre képes. (H145M HForce szindróma)
Mivel a csövezés ott van minden KC-390 szárnyában és a konténerek felfüggesztési pontjai is adottak ezért ez nem kérdés.

Sokkal inkább az a kérdés hogy a dolgok jelenlegi állása szerint jó érzékkel sikerült egy olyan tipust választanunk amiből összesen 22 db fog röpködni az egész világon...:D
Ennek pár év múlva szomorú következményei lesznek a tipus üzemeltetési költségeire nézve.
 
sikerült egy olyan tipust választanunk amiből összesen 22 db fog röpködni az egész világon...:D
A jelen állás szerint,..tegyük hozzá. 2024-ig, mikor megérkezik az első hozzánk, még sok viz lefolyik a Dunán, ahogyan azt felénk mondani szokás... ;)
Egyébként meg a fenti "versenyed" haderőfejlesztési szempontból a Lynx vezeti! Hamár...:)
 
@kamm ,hogyan kell a sorokat jól értelmezni:
"...the Hungarian government signed a contract with Embraer for the acquisition of two C-390 Millennium multi-mission transport aircraft, in its Air-to-Air Refueling (AAR) configuration, designated KC-390"
"The KC-390 for the Hungarian Defence Forces will be the first in the world with the Intensive Care Unit in its configuration, an essential feature to perform humanitarian missions. The aircraft fully meets the requirements of the Hungarian Defence Forces, being able to perform different types of military and civilian missions including Medical Evacuation, Cargo and Troops Transport, Precision Cargo Airdrop, Paratroopers Operations and AAR."
Mert nekem ebből két egyforma képességű gép olvasódik ki...
Persze, hogy az. Anno en irtam azt a bekezdest hozza a Millenium wikijehez, jol emlekszem, mindketto tanker es mindkettovel jon az ICU kepesseg is.
 
  • Tetszik
Reactions: arcas
Elég nagy böszmeség lenne ha a konténerből csak egy készletet vennének.
Ha azt akarják hogy minde a két gép egy időben legyen képes utántölteni akkor minimum 4+1 = 5 db konténert kell beszerezni.
Plusz a tehertérbe szerelhető üza. póttartályokból 2 db...

Mivel a csövezés ott van minden KC-390 szárnyában és a konténerek felfüggesztési pontjai is adottak ezért ez nem kérdés.

Sokkal inkább az a kérdés hogy a dolgok jelenlegi állása szerint jó érzékkel sikerült egy olyan tipust választanunk amiből összesen 22 db fog röpködni az egész világon...:D
Ennek pár év múlva szomorú következményei lesznek a tipus üzemeltetési költségeire nézve.
Tekintve, hogy mar most olcsobb az uzemeltetese, mint a sokkal kevesebbet szallito, lassabban repulo draga turbopropos C-130, ezert ez utobbi kizart, ahogy egyre tobbet adnak el belole, ugy lesz egyre olcsobb. :P
 
Ehhez a ponthoz "...A gép - mint manapság az megszokott - valójában egy "nemzetközi termék: részegységeket portugál, argentin és cseh cégek is szállítanak be...." berakhatnád ezt a hivatkozást. "Embraer C-390 Millennium - program supplier guide | Airframer"
A "nemzetközi termék" kategóriát sokkal jobban kéne hangsúlyozni, mert a felsorolt országokon és cégeken kívül sokkal-sokkal több beszállítója van a programnak.

Ehhez a ponthoz "...A KC-390 repülőgépek önvédelmi rendszerét a legmodernebb technikai megoldások alkalmazásával alakították ki..." feltétlen be kéne rakni, hogy az önvédelmi rendszer nem integráns része a gépnek hanem egy választható opció.
A Portugálok pl. az ELBIT rendszerét választották, de a vevő döntése (és klts.e) hogy kér e ilyet és ha igen akkor milyet...
A Portugál - ELBIT üzlethez a link: Portuguese MoD Selects Elbit Systems to Provide a Complete EW Suite for the Portuguese Air Forces’ New KC-390 Aircraft - Elbit Systems
 
Ha van lóvé jelenleg mindenre is, akkor miért nem rendelik meg a harmadikat? Vagy közben rájöttek hogy elég lesz kettő is?
 
  • Vicces
Reactions: formosa1