[HUN] Vadászgépek beszerzése

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 796
47 027
113
Elmész te a búsba...
Kivételesen nem basztatás miatt írtam.
Ez a te "superképességed". :cool:
Lehet, hogy fejből tolod az F-15 tömeg/range adatait, csak lesz@rod a dolog gazdasági részét. Te folyamatosan az amerikai gépek technológiai felsőbbrendűségét hangoztatod. Ami persze igaz is lehet, csak a kisboltba leugrani elég egy IGNIS is (ha nincs többre pénz), nem kell feltétlen a Panamera.
Lehet, hogy tudnál bérelni Panamerát, de azt a pénzt, amit annak a 2 heti bérlésére elköltesz, abból kijön az IGNIS egész éves fenntartása.
Szóval 2 hétig Panamerával jársz a boltba, utána meg megint gyalog. Vagy továbbra is Panameraval, csak venni már nem tudsz semmit a kisboltban...
Szóval én mindig is elismertem pl. az F-35 technológiai felsőbbrendűségét, a kérdés az, hogy annak mi az ára.
És most ebben a topicban nem akarok végeláthatatlan F-35 vitát elindítani - ismét...
 
  • Tetszik
Reactions: Karak95 and Catles
M

molnibalage

Guest
Pedig van benne igazság. Altalaban k paramétereket és ignoralsz minden mást, ami nem passzol a prekoncepciodhoz.
Rizsa, konkrét példát kérek.
Ennél nagyobb sértést és hazugság leírásához nagyon meg kellene feszülnie itt bárkinek, hogy én autóskártyás módon hasonlítok dolgokat.
Amikor b*meg faszfejhuszártól soha nem láttam semmiféle eredeti doksit, de dumát és rizsát, azt bezzeg igen.
Már bánom, hogy levettem róla az ignore-t.

Esetleg majd akkor legyetek Patreon tagok és nézzétek meg az üzemanyag számításokat amin az Opera videó alapszik.

A szomorú igazság az, hogy egy AIM-120 nélküli Gripen bármilyen félkomoly vadászellenállás esetén csak elmenekülni tud és még fedezni sem tudja azt. Ezzel szemben egy ARH-s gép képes arra, hogy indítson ARH-t és ezzel az ellenfelet is minimum kitérésre kényszerítse sőt, ha nagyon pattog, akkor belefuthat pofonba.

Egy SR IR AAM-es Gripen C-re még egy MiG-21 LanceR is komoly veszély, ha úgy dönt, hogy akkor felveszi a harcot vele, hogy elérje a célját.

Alapvető difi az, hogy ha csak SR IR AAM-mal vagy MED BVR ARH-val mész bevetésre.
Az 30+ éves F-16-nak sem kell ilyen kompromisszumot tennie.
Az Block 50+ óta meg CFT is lehet az F-16C-n (rugalmasabb bevetéstervezés a több keró miatt) és mivel integrált az ECM ezért a pótosok mennyisége is növelhető igény esetén. A GE F110 viszont lépést tart a gép tömegének növelésével.

Szegény Gripen C/D ilyet nem tud sehogy. Az a +1/+1 db szárnytartó nagyon hiányzik neki.
Nem AG fegyverzethez, csak azért, hogy ott legyen 1-1 db AIM-120.

Az ilyen CGI-t komolyan venni meg nem kell. Ennyi fegyvert tenni egy ekkora gépre semmi értelme. Repteljesítmény a béka segge alatt, a hatósugár is.
A Gripen E esetén is flexibilitásról van szó. Ha kell akkor pótós, ha kell akkor ott az a + AAM, ami nagyon kell. De nem azért kell a sok függesztő, hogy 3-4 tonna fegyverzet legyen rajta.
LjBqDviKz47BsZQPKict2ilt9wznhCGqMonbJv5bE3oGKqPhIJmLF1UsXv9qLgxFbLepFUt5Xf3_upcQwIiI4Qe1SHNoM6mCsOsQzJApIErmQ-yZ6ePDlA
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and alali77
M

molnibalage

Guest
Lehet, hogy fejből tolod az F-15 tömeg/range adatait,
Ilyet nem lehet fejből tudni, mert profilfüggő.
Szóval köszönjük, de tolod autóskártyás szinten.
Mert én pontosan abban térek el, hogy a "range" értéken röhögök konfig és profil nélkül.

Az Opera videó egyik lényege volt megmutatni a fajlagos fogyasztás iszonyatos eltéréseit.
csak lesz@rod a dolog gazdasági részét.
Nem, pont emiatt vicces az F-15EX.
Az F-15E drágábban repül, mint az F-35A úgy, hogy töredékét nem tudja annak.
És mégis, a politika, elnézést, a korrupció miatt mégis megrendelte az állam.
Nem az USAF.

Te folyamatosan az amerikai gépek technológiai felsőbbrendűségét hangoztatod
Ez sem igaz.
  • Konkrétan az USAF F-16C mai szemmel elavultak az exportált Block 50+ és kis számú Block 60-hoz képest, hogy ehaj. ECM poddal szórakoznak. AESA radar sehol, CFT használatára nem képesek.

  • Az USAF F-15E-k 60%-a még a PW-229-et sem kapta meg, nemhogy a GE F110-et.

  • Az export F-15E legacy gépek fejlesztésiből szinte semmit nem kaptak meg.
    Van rajtuk JHMCS és AESA Radar + COMM upgade, de IRST sehol, új hajtómű sehol, MAWS-ot sem látok rajtuk.
Az amerikai gépek tech. vezetése sokszor azok megjelenésekor volt, de az export és a hh utáni részleges leépítés és a közel-keleti operatív költségek igen mély nyomot hagytak az USAF flottán. Az F-22őt lehet, hogy úgy fogják kivonni, hogy soha nem kapja meg a tervezett HOBS képességet. Ej...

Szóval elnézét, de jól lenne befejezni a hazudozást és személyeskedést, mert nagyon elegem van ebből.
De persze stílusom csak nekem lehet.

Mert nem értesz a temahoz.
Van ilyen, ignorance is bliss, ugye.
Ez vélemény és marketing.
Bizonyítékot nem mutattál semmire.
Megszoktuk.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 796
47 027
113
1, esetleg 2 szazad. Más lehetőség nemigen van, lássuk be. :)
Ok, csak ha egységnyi pénz van erre, akkor nem mindegy, hogy 12db E jön ki belőle, vagy mondjuk 12db C+ meg még hozzá mondjuk 6-8db D+.
Sajnos márpedig egységnyi van.
Nekem még mindig az az érzésem, hogy a csehekre várunk.
Mert a náluk felszabaduló 14 gép (ha nem tartják meg a gépeket) javítani fogja a mi alkupozíciónkat.
Ha meg maradnak a Gripen platformnál, akkor várhatóan náluk is bővülés lesz. (Eredetileg is dupla ennyit akartak) akkor pedig a gépeink lennének elpasszolhatóak nekik, ami után tényleg bele lehetne ugrani az E/F-be. De akár közösen is felszívhatóak lennének a svédek kivonásra kerülő gépei. Akkor meg ugye megint képbe kerül az Aero.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 796
47 027
113
A szomorú igazság az, hogy egy AIM-120 nélküli Gripen bármilyen félkomoly vadászellenállás esetén csak elmenekülni tud és még fedezni sem tudja azt. Ezzel szemben egy ARH-s gép képes arra, hogy indítson ARH-t és ezzel az ellenfelet is minimum kitérésre kényszerítse sőt, ha nagyon pattog, akkor belefuthat pofonba.
Miért beszélsz még mindig AIM-120-ról a magyar Gripenek kapcsán? :rolleyes:
Akkor vegyünk egy ilyen esetet:
Szerinted 3db lesajnál Gripen C+ (4 Meteor, 2 IRIS-T+ törzs alatti póttartály) ellen mennyi esély van 2db F-16V-nek (mondjuk 6 AIM-120 + 2 AIM-9 )?
Naugye!
 
  • Tetszik
Reactions: Karak95
M

molnibalage

Guest
Miért beszélsz még mindig AIM-120-ról a magyar Gripenek kapcsán? :rolleyes:
Akkor vegyünk egy ilyen esetet:
Szerinted 3db lesajnál Gripen C+ (4 Meteor, 2 IRIS-T+ törzs alatti póttartály) ellen mennyi esély van 2db F-16V-nek (mondjuk 6 AIM-120 + 2 AIM-9 )?
Naugye!
Te totálisan nem figyelsz...
Az AG bevetésen levő pótosos Gripenen nincs AMRAAM.
Amit meg írtam az nem lesajnálás, korlát.

Bár, ha ilyen nagy arccal írsz, akkor halkan kérdezném meg, hogy n+1 helyszín esetén a Gripen hatótávolsága hogyan viszonyul a CFT-s három pótosos F-16-hoz?

Amúgy F-16-ra is lehet integrálni a Meteort.

Másegyéb elmés észrevétel?
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and alali77
K

kamm

Guest
Te írtad be a lentit...
Igen, azt hogy a B2 kornyekere teszik. Ebbol hogy jon, hogy stealth? Szabadfelfogasu verselemzessel? :rolleyes:
A B2 egy kabe 3x akkora, stealth-kategoriaju bomber, ha valoban akorul jar a "sorrendben* (azaz nem nagysagrendben), akkor az kifejezetten jo (mert az alatt mar a stealth fighterrk jonnek, meg talan az F-117 es kesz.)
 
  • Tetszik
Reactions: pöcshuszár
K

kamm

Guest
Ez vélemény és marketing.
Bizonyítékot nem mutattál semmire.
Megszoktuk.
Nem, leirtuk, csak vagy nem vagy hajlandó emlekezni ra. Mint mondtam, nem az én dolgom újra és újra elokotorni, mert te nem vagy hajlandó elfogadni.
A kereső tényleg gyenge, de a username+Gripen+networked vagy hasonlo keresés biztosan kiadja.
 
M

molnibalage

Guest
Igen, azt hogy a B2 kornyekere teszik. Ebbol hogy jon, hogy stealth? Szabadfelfogasu verselemzessel? :rolleyes:
A B2 egy kabe 3x akkora, stealth-kategoriaju bomber, ha valoban akorul jar a "sorrendben* (azaz nem nagysagrendben), akkor az kifejezetten jo (mert az alatt mar a stealth fighterrk jonnek, meg talan az F-117 es kesz.)
Te tényleg arra az ábrára alapozol, amin az szerepel, hogy a B-2 RCS-e -10 dBsm tája?
Ha csak annyi lenne, akkor meg sem építették volna a gépet, mert nem lenne értelme.
Az area denial SAM-ek ellen semmit nem érne a gép akkor.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
8 241
11 115
113
a tajekozottabb forrasok a B2 kornyekere teszik, az alatt meg mar csak az F-22, F-35 van

Ki mondta, hogy stealth? :rolleyes:
Olyan unalmas ez a béna, óvodás strawman argument technikad, amikor belemagyarazol valami meretes okorseget, majd arra reagalsz... Nagyon csodalnam, ha valaha vezető pozícióba jutnal barhol, egyszerűe ln képtelen vagy követni barmilyen beszélgetés logikáját.

Hát baszki...
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 796
47 027
113
Te totálisan nem figyelsz...
Az AG bevetésen levő pótosos Gripenen nincs AMRAAM.
Amit meg írtam az nem lesajnálás, korlát.

Bár, ha ilyen nagy arccal írsz, akkor halkan kérdezném meg, hogy n+1 helyszín esetén a Gripen hatótávolsága hogyan viszonyul a CFT-s három pótosos F-16-hoz?

Amúgy F-16-ra is lehet integrálni a Meteort.

Másegyéb elmés észrevétel?
Miért gondolod, hogy AG konfigban fogunk felküldeni Gripeneket addig, amíg egyetlen ellenséges gép is felkerülhet az égre???

Mit ér a CFT tankban meg a szárny alatt lévő tankban lévő üzemanyag a Meteor ellen?
Egyszerűen a több üzemanyag miatt nagyobbat robban. Semmi többet. :rolleyes:
Mondjuk az elég sokat dob a látványelemeken...:D
 
T

Törölt tag 1586

Guest
C/D verzióval tervezés még 20 évig kérdésköre. Ami a legfontosabb: a svédek nem terveznek ilyet
Ez tévedés....(a durvább fajtából)
A Svédeknek igen is szándékukban áll rendszerben tartani a C/D gépeik egy részét 2030 as évek végéig.
Lsd.: Fehér Könyv 5. oldal
"...During the defence bill period 2021-2025, the core of the Air Force will be six fighter squadrons. The fighter JAS 39 C/D will be maintained, while JAS 39 E is integrated into the squadrons and becomes operative. During the entire coming defence bill period, JAS 39 C/D will be the core of the fighter aircraft system. Together with the JAS 39 E, it will be an important part of the organisation also beyond 2030. During the next defence bill period, the development
of the next generation fighter aircraft will commence. The next generation fighter aircraft will
replace JAS 39 C towards the end of the 2030s..."
 
K

kamm

Guest
Kerdezz batran, neked leirjuk harmadszorra is, ha muszáj.:oops:

Igen, azt hogy a B2 kornyekere teszik. Ebbol hogy jon, hogy stealth? Szabadfelfogasu verselemzessel? :rolleyes:
A B2 egy kabe 3x akkora, stealth-kategoriaju bomber, ha valoban akorul jar a "sorrendben* (azaz nem nagysagrendben), akkor az kifejezetten jo (mert az alatt mar a stealth fighterrk jonnek, meg talan az F-117 es kesz.)

(Itt ennyien buktak magyarbol középiskolában?)
 
M

molnibalage

Guest
Miért gondolod, hogy AG konfigban fogunk felküldeni Gripeneket addig, amíg egyetlen ellenséges gép is felkerülhet az égre???
Ez kb. azon a szinten van, mint az A-10 agyatlan híveinél, hogy "addig úgy sem megy bevetésre, amíg a légvédelem nincs kinyírva és az ellenséges vadászok".
Aha. És az ellenség ehhez mit szól? Akkor addig 0 db CAS lesz, amíg nem lősz le minden vadászt?

Honnan tudod, hogy minden ellenséges gép elfogyott már?
Vagy sikerül igazolni a killeket, vagy nem.
Ha az ellenfél meg csak időhúzásra játszik ASF terén, hogy mindig megchallengeli a légteret akár sweep akár közeli CAP bevetésekkel, akkor a CAS meg soha nem jön el vagy mi?

Pislogok, de igen erősen.
Mit ér a CFT tankban meg a szárny alatt lévő tankban lévő üzemanyag a Meteor ellen?
Az, hogy addig húzzák a konfrontációt, hogy szépen haza kell menni a másiknak és az üzemanyag szűke miatt harcolni nem tudó gépet lelövöd.
Vagy az üzemanyag hiány miatt az x db Gripen sokkal kevesebb ideig és kisebb sugáron ad fedezetet, mint x F-16 ilyen F-16.
Nem tűnik fel a vadászgép építésnél azon trend, hogy kb. az F-16 alatti gépeknek kb. reszeltek? A JF-17-et és a Tejas (csóró országok vagy azok számára) senki nem fejleszt ennyire kis gépeket, mert a legendákkal ellentétben nem olcsóbbak annyival, cserébe a nagyon rugalmatlanok és korlátosak egy ponton túl.

Kb a 8+1 függsztős vadászgépeknél kezdődik a sweet spot, csak lehetőleg ne 11 tonnás tömeg és két hajtómű mellett.
(Ugye MiG-29?).

Fogalmam sincs, mire gondolsz.
Ezek szerint a saját kommentedet sem érted, amikor leírtad azt a marhaságot, hogy egy Gripen E és B-2 egy kategória lehet RCS terén?
Az igen...
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 796
47 027
113
Ez kb. azon a szinten van, mint az A-10 agyatlan híveinél, hogy "addig úgy sem megy bevetésre, amíg a légvédelem nincs kinyírva és az ellenséges vadászok".
Aha. És az ellenség ehhez mit szól? Akkor addig 0 db CAS lesz, amíg nem lősz le minden vadászt?
Nagyjából pontosan. 14 gépünk van jelenleg.
Gondolkozz el azon, hogy a csehek pl. a 14 Gripenre miért nem vettek EGYÁLTALÁN semmilyen AG képességet - kezdetben!
Később is csak azért, mert a NATO elvárta.
Miért vettünk mi is jelképes mennyiségű AG fegyverzetet a gépekhez?
14 gép esetén már az is nagy szó, hogyha addig kitartanak, amíg az elleséges gépeket lelövöldözik.
Egy AA csata után megmaradt 3-4 géppel akarsz általános CAS-t adni?

Honnan tudod, hogy minden ellenséges gép elfogyott már?
Vagy sikerül igazolni a killeket, vagy nem.
Ha az ellenfél meg csak időhúzásra játszik ASF terén, hogy mindig megchallengeli a légteret akár sweep akár közeli CAP bevetésekkel, akkor a CAS meg soha nem jön el vagy mi?

Pislogok, de igen erősen.
Egy AESA radaron azért csak feltűnik, ha eltűnik a célpont, nem? Számolni meg azért nem kell olyan sokáig, hogy bármelyik szomszédunk gépeinek számába belezavarodjunk.
Az, hogy addig húzzák a konfrontációt, hogy szépen haza kell menni a másiknak és az üzemanyag szűke miatt harcolni nem tudó gépet lelövöd.
Vagy az üzemanyag hiány miatt az x db Gripen sokkal kevesebb ideig és kisebb sugáron ad fedezetet, mint x F-16 ilyen F-16.
Nem tűnik fel a vadászgép építésnél azon trend, hogy kb. az F-16 alatti gépeknek kb. reszeltek? A JF-17-et és a Tejas (csóró országok vagy azok számára) senki nem fejleszt ennyire kis gépeket, mert a legendákkal ellentétben nem olcsóbbak annyival, cserébe a nagyon rugalmatlanok és korlátosak egy ponton túl.

Kb a 8+1 függsztős vadászgépeknél kezdődik a sweet spot, csak lehetőleg ne 11 tonnás tömeg és két hajtómű mellett.
(Ugye MiG-29?).
Na és itt jön képbe a több gép azonos pénzből tematikája. Mire az első géppárnak el kell mennie tankolni, addigra a következő pár tudja váltani őket. Nem távolsági csapásmérésről van szó. Mi védelemre rendezkedünk be elsősorban. Az ellenségnek kell IDE jönnie. A mi combat range -ünkbe.