Zumwalt osztály / DDG-1000 (USA)

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Mindössze 2016-tól van szolgálatban, de már teljesen rozsdás...

7gZBuLq6rk8.jpg
 
Krisztián, hülyeség volt az egész program. Nem kellett volna még azt 3 hajót sem megépíteni.
Annak mi köze a rozsdához? Bármilyen hajó ami pár hónapot a nyílt tengeren tölt az így néz ki mindentől függetlenül. Csak ez nincs megszokva az US NAVY-től, mert ott gondolom pont emiatt nem nagyon fényképeztetnek visszatérő hajókat. Kicsit előbb járnak marketingben mint pl a cég.
 
Mindössze 2016-tól van szolgálatban, de már teljesen rozsdás...

7gZBuLq6rk8.jpg
Mint minden acéltestű tengerjáró hajó, amelynél vagy nincs méregdrága felületkezelés (a nyaraló-hajóknál használnak ilyet), vagy nem festik folyamatosan, az ilyen.

BTW ilyen téren tök mindegy, mikor készült. Lehet egy 100 éves hajó is frissen festve gyönyörű, és egy egy éve vízre bocsátott hajó is rozsdabarna. Nem is volt olyan rég, amikor hol egy Burke-osztályú egységnél csodálkozott rá erre a média, hogy egy San Antoio osztályúnál... Most éppen a Zumwalt van soron...

Az US NAVY erre vonatkozó kitétele az, hogy miután befutott egy US NAVY egység tengeren túli küldetésről az anya-kikötőben (home port), hibátlan külső festéssel kell bírnia egy héten belül. Szóval a Zumwalt legénységének van egy hete rendbe tenni a ladikot...
 
Krisztián, hülyeség volt az egész program. Nem kellett volna még azt 3 hajót sem megépíteni.

Especiel ezzel ebben a formában nem értek egyet.
A Zumwalt-osztály eredeti koncepciója nagyon ambiciózus volt, és egy hajótestre épült volna a CG-21 / CG(X) AEGIS cirkáló osztállyal. A Zumwalt esetén tesztelték volna az új megoldásokat, ott kellett volna a fellépő technikai nehézségeket megoldani, amit aztán a CG-21 / CG(X) esetén már egy kiforrott alapra építkezhettek volna.

Hozott egy sor új kísérleti megközelítést, mert a beszállítók azt ígérték, hogy ezeket záros határidőn belül szállítani tudják.

Az tény, hogy a 2000-es években az amerikai védelmi minisztérium és a haditengerészeti vezetés hozott egy sor rossz döntést, a kritikusok szerint amiatt, mert a Secretary of the Navy posztra üzletembereket ültettek. Ennek a következménye az lett, hogy a Zumwalt-osztály helyét nem tudták rendesen megtalálni, a fejlesztést effektíve félbe vágták, a Zumwalt problémái miatt a CG(X)-et úgy ahogy van, lelőtték, majd e mellé jött az LCS osztály (véleményem szerint még nagyobb) blamája.

Igazából a Zumwalt lehetett volna egy olyan előre mutató hajóegység, mint volt anno az amerikai Oliver Hazard Perry-osztály vagy a francia La Fayette osztály. Ehhez azonban megfelelő politikai támogatás kellett volna, egyértelműbb célokkal és keményebb, következetesebb projektvezetés.

Abból a szempontból egyetértek vele, hogy így, három egységgel nem sokat ér az egész, pláne, hogy a hozott újdonságokat nem viszik tovább, pl. Mk.56 VLS vagy magas szintű automatizálás...

Legalább 7-13 egységgel kellett volna megépíteni, AEGIS rendszerrel a Burke Flight III helyett, Arsenal shipként...Csak akkor elnyeste volna a CG(X)-et...
 
Mint minden acéltestű tengerjáró hajó, amelynél vagy nincs méregdrága felületkezelés (a nyaraló-hajóknál használnak ilyet), vagy nem festik folyamatosan, az ilyen.

Simán elhittem volna, hogy az USN-nél is ez van. Jó a marketingjük, na.
 
Simán elhittem volna, hogy az USN-nél is ez van. Jó a marketingjük, na.

Léteznek nagyon jó minőségű alapozó és festő rétegek, de azok sem tudnak csodát tenni. A Cunard cég a Queen Mary 2 esetén azt várta el, hogy 30 évig ne kelljen a hajót újra festeni, végül a 2003-ban vízre bocsátott hajót 2016-ban teljes nagy renoválásnak vetették alá, és többek között teljes újrafestésre is szükség volt...
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and enzo
Mert kivesztek már a feketecipős csatahajó-kapitányok, akiknél a takarítás-festés-fényesítés volt a legfőbb haditengeszész erény! :D
Nem vesztek ki, két éve, amikor legutóbb volt ilyen "jajj, megeszi a rozsda a US NAVY-t" felkiáltás, akkor írta pár tengerész, hogy az Ő hajójukon úgy néz ez ki, hogy ha valakinek van éppen szabad fél órája, akkor a fedélzetmester már nyomja is a kezébe az ecsetet és a festékes vödröt. De nyilván egy hadgyakorlat vagy cudarabb időjárási időszak esetén erre kevesebb vagy semennyi lehetőség nincs...

Szvsz egy Zumwalt-hoz hasonló hajón ezt macerásabb megcsinálni, mert egyszerűen kevesebb kéz van erre.
Sok mindent lehet automatizálni, de a hajó festésére egyenlőre nincs jobb eszköz, mint a Tengerészkéz Mark 1 :)
 
Especiel ezzel ebben a formában nem értek egyet.
A Zumwalt-osztály eredeti koncepciója nagyon ambiciózus volt, és egy hajótestre épült volna a CG-21 / CG(X) AEGIS cirkáló osztállyal. A Zumwalt esetén tesztelték volna az új megoldásokat, ott kellett volna a fellépő technikai nehézségeket megoldani, amit aztán a CG-21 / CG(X) esetén már egy kiforrott alapra építkezhettek volna.

Hozott egy sor új kísérleti megközelítést, mert a beszállítók azt ígérték, hogy ezeket záros határidőn belül szállítani tudják.

Az tény, hogy a 2000-es években az amerikai védelmi minisztérium és a haditengerészeti vezetés hozott egy sor rossz döntést, a kritikusok szerint amiatt, mert a Secretary of the Navy posztra üzletembereket ültettek. Ennek a következménye az lett, hogy a Zumwalt-osztály helyét nem tudták rendesen megtalálni, a fejlesztést effektíve félbe vágták, a Zumwalt problémái miatt a CG(X)-et úgy ahogy van, lelőtték, majd e mellé jött az LCS osztály (véleményem szerint még nagyobb) blamája.

Igazából a Zumwalt lehetett volna egy olyan előre mutató hajóegység, mint volt anno az amerikai Oliver Hazard Perry-osztály vagy a francia La Fayette osztály. Ehhez azonban megfelelő politikai támogatás kellett volna, egyértelműbb célokkal és keményebb, következetesebb projektvezetés.

Abból a szempontból egyetértek vele, hogy így, három egységgel nem sokat ér az egész, pláne, hogy a hozott újdonságokat nem viszik tovább, pl. Mk.56 VLS vagy magas szintű automatizálás...

Legalább 7-13 egységgel kellett volna megépíteni, AEGIS rendszerrel a Burke Flight III helyett, Arsenal shipként...Csak akkor elnyeste volna a CG(X)-et...
Egy ellenseg nélküli világba született meg inkább.
 
Léteznek nagyon jó minőségű alapozó és festő rétegek, de azok sem tudnak csodát tenni. A Cunard cég a Queen Mary 2 esetén azt várta el, hogy 30 évig ne kelljen a hajót újra festeni, végül a 2003-ban vízre bocsátott hajót 2016-ban teljes nagy renoválásnak vetették alá, és többek között teljes újrafestésre is szükség volt...
Szerintem meg kell kûlônböztetni a korrozióvédelmet és a festést. Kizárt dolog, hogy egy tengerjáró hajó kûlső festése 30 évig tartson. Már pár hónap után megjelenik a felszini rozsda.
Lenyegeben minden hajót folyamatosan festenek, ez a napi rutin része, pl a felepitményeket.
A testet ritkàbban, mert azt nem lehet nyilt tengeren csinálni, csak száraz dokkban. Még az antifouling sem tart többnyire tovább mint egy év. A Queen Mary legalább évente megy a szárazdokkba, mert menet közben a surlódàs leviszi a felûletkezelést. Pl a United States utasszállitónál a hajótest kezelését nagy reszben levitte a surlódàs egy út alatt New York -Liverpool között a sebesség rekordi kiserlet alatt .
 
  • Tetszik
Reactions: Centquri prime
Mint minden acéltestű tengerjáró hajó, amelynél vagy nincs méregdrága felületkezelés (a nyaraló-hajóknál használnak ilyet), vagy nem festik folyamatosan, az ilyen.

BTW ilyen téren tök mindegy, mikor készült. Lehet egy 100 éves hajó is frissen festve gyönyörű, és egy egy éve vízre bocsátott hajó is rozsdabarna. Nem is volt olyan rég, amikor hol egy Burke-osztályú egységnél csodálkozott rá erre a média, hogy egy San Antoio osztályúnál... Most éppen a Zumwalt van soron...

Az US NAVY erre vonatkozó kitétele az, hogy miután befutott egy US NAVY egység tengeren túli küldetésről az anya-kikötőben (home port), hibátlan külső festéssel kell bírnia egy héten belül. Szóval a Zumwalt legénységének van egy hete rendbe tenni a ladikot...
Ez mind tiszta és nem mondtál semmi újat. Ez a poszt néhány kommentelőnek szólt, akik korábban 30-40 éves(!) orosz hajókon gúnyolódtak , hogy rozsdás.
 
Szerintem meg kell kûlônböztetni a korrozióvédelmet és a festést. Kizárt dolog, hogy egy tengerjáró hajó kûlső festése 30 évig tartson. Már pár hónap után megjelenik a felszini rozsda.
Lenyegeben minden hajót folyamatosan festenek, ez a napi rutin része, pl a felepitményeket.
A testet ritkàbban, mert azt nem lehet nyilt tengeren csinálni, csak száraz dokkban. Még az antifouling sem tart többnyire tovább mint egy év. A Queen Mary legalább évente megy a szárazdokkba, mert menet közben a surlódàs leviszi a felûletkezelést. Pl a United States utasszállitónál a hajótest kezelését nagy reszben levitte a surlódàs egy út alatt New York -Liverpool között a sebesség rekordi kiserlet alatt .
.
.
.
Két éve nyaraltunk egy óriás, vagy 20 emeletes tengerjárón, néha tengeri nap is, de többnyire minden nap kikötött valahol és ott program. A hajó rozsdamentes volt, hibátlan kinézet, de ehhez az kellett, hogy amikor kikötöttünk, még ki se szálltak az utasok, már népes hajófestő csapat várta a hajót minden egyes kikötőben minden nap, emelőkosaras kocsikkal, kötélről leeresztett ipari alpinistákkal, és bármi rozsdát egyből festették.
.
Gyakorlatilag a rozsdamentesség titka, hogy minden nap festették a hajót, és ez nem valami öreg roncs volt, hanem egy új, full modern hajó.
 
azóta vannak a gondok amíóta az ólóm tartalmú alapozókat betíltották.
elötte is rendszeresen kelett festeni a hajókat a legénység napi rutinjába tartozott a festés ahogy a fedélzet karbantartása is.
ismerősöm matróz egy tengerjárón ők is rendszeresen hengerelnek...

de az ólómtartalmú alapozók kivonása nagyon érződik szerinte is ez már vólt téma köztünk.
ólóm minium.
 
aa másik nagy probléma hadihajók esetében hogy kék pigmenteket is tartalmaz nagy mértékben a festék.
és mint festők számára alap és köztudott a kék pigmenteknek nagyon gyenge az ellenáló képessége nagy mértékben rontják a zománcok ellenálóságát környezeti hatásokkal szemben. előnyük hogy jól bírják a az olaj és oldószer kitettséget (autószerelő műhelyek ezért kékek) és könnyen takarítható távólítható el rolluk az ilyen jellegű szennyeződés.

a pigmenteknél az átlag ember csak a szineket látja de sokkal nagyobb jelentőségük van a színnél. a szín csak 2. lagos ipari szempontból (kötelező jelőléseket nem számolva.) ipari szempontból nem azért szines valami hogy szép legyen esztétikailag hanem a szineknek (pigmenteknek) funkcióik vannak.
különböző tulajdonságaiknak hála. (máskülnben a lakkok lennének a legelterjedtebb zománcok a mai napig.)
 
  • Tetszik
Reactions: FilcTroll