[HUN] Vadászgépek beszerzése

Az Aeroban vagy egy bemutató az Erikről.

Még mielőtt... Van egy hirdetés is, mennyire frankó a magyar flotta MS20 Block 2 frissítése, mert lehetővé teszi pl. A Meteor rakéták integrációját.



E előnye.

Erősebb Volvo Flymotor GE F414es hajtómű. Nőtt a hatótáv, maximális felszállósúly, több fegyverzethordozás, összesen 10 függesztési pontot alakítottak ki. Új ASEA radar, új aktiv és passzív felderítő és érzékelőrendszer.

Cél, hogy szenzorokkal és data link képességekkel harci körülmények közt is láthatatlan maradjon és így semmisítse meg az ellenséget. Képes a levegőben más gépektől, földi vagy tengeri megfigyelési pontokról kapott adatokkal passzívan bemérni a céljait és rakétát indítani.
 
Az Aeroban vagy egy bemutató az Erikről.

Még mielőtt... Van egy hirdetés is, mennyire frankó a magyar flotta MS20 Block 2 frissítése, mert lehetővé teszi pl. A Meteor rakéták integrációját.



E előnye.

Erősebb Volvo Flymotor GE F414es hajtómű. Nőtt a hatótáv, maximális felszállósúly, több fegyverzethordozás, összesen 10 függesztési pontot alakítottak ki. Új ASEA radar, új aktiv és passzív felderítő és érzékelőrendszer.

Cél, hogy szenzorokkal és data link képességekkel harci körülmények közt is láthatatlan maradjon és így semmisítse meg az ellenséget. Képes a levegőben más gépektől, földi vagy tengeri megfigyelési pontokról kapott adatokkal passzívan bemérni a céljait és rakétát indítani.
Miért E, és miert ne ötödik generációs gép a Gripen tesztpilotája szerint??
A lopakodótechnológia nem jelent annyi pluszelőnyt a gépek számára, mint amennyi pluszköltség keletkezik a fejlesztés és gyártás során. Illetve mit sem ér, amikor egy harci feladat során a fegyvertér ajtaját nyitja és elvesztik a láthatatlanságukat. Illetve régebbi típusú radarok alkalmazásával könnyen felderíthetőek.

Mitől marad az E hosszú távon versenyképes?
Számítógépes kornyezet. Nyitott architektúra egyszerűen fejleszthető., átprogramozható. A mesterséges intelligencia a beérekező adatokból gyorsan meghatározza, milyen taktikát alkalmazzunk, milyen fegyverzetet válasszunk.

A cél a gép láthatatlanul lássa az ellenséget és az érzékelők és zavaróberendezések révén pajzsot vonjon a gép köré.

Fegyverei.
METEOR láthatótávolságon túli célok ellen, IRIS-T ami akkor is hatekony, ha az ellenség a Gripen mögött repül.
 
Az Aeroban vagy egy bemutató az Erikről.

Még mielőtt... Van egy hirdetés is, mennyire frankó a magyar flotta MS20 Block 2 frissítése, mert lehetővé teszi pl. A Meteor rakéták integrációját.



E előnye.

Erősebb Volvo Flymotor GE F414es hajtómű. Nőtt a hatótáv, maximális felszállósúly, több fegyverzethordozás, összesen 10 függesztési pontot alakítottak ki. Új ASEA radar, új aktiv és passzív felderítő és érzékelőrendszer.

Cél, hogy szenzorokkal és data link képességekkel harci körülmények közt is láthatatlan maradjon és így semmisítse meg az ellenséget. Képes a levegőben más gépektől, földi vagy tengeri megfigyelési pontokról kapott adatokkal passzívan bemérni a céljait és rakétát indítani.
Az a kár,hogy ezt már 20 éve tudni kéne......És lokátorral még mindig bemérhető,már jó messziről.
 
Miért E, és miert ne ötödik generációs gép a Gripen tesztpilotája szerint??
A lopakodótechnológia nem jelent annyi pluszelőnyt a gépek számára, mint amennyi pluszköltség keletkezik a fejlesztés és gyártás során. Illetve mit sem ér, amikor egy harci feladat során a fegyvertér ajtaját nyitja és elvesztik a láthatatlanságukat. Illetve régebbi típusú radarok alkalmazásával könnyen felderíthetőek.

Mitől marad az E hosszú távon versenyképes?
Számítógépes kornyezet. Nyitott architektúra egyszerűen fejleszthető., átprogramozható. A mesterséges intelligencia a beérekező adatokból gyorsan meghatározza, milyen taktikát alkalmazzunk, milyen fegyverzetet válasszunk.

A cél a gép láthatatlanul lássa az ellenséget és az érzékelők és zavaróberendezések révén pajzsot vonjon a gép köré.

Fegyverei.
METEOR láthatótávolságon túli célok ellen, IRIS-T ami akkor is hatekony, ha az ellenség a Gripen mögött repül.
Műszerfal
1 nagy méretű panorámamonitor, amelyen csak a feltétlenül szükséges taktikai és navigációs infók lathatóak. Érintőképernyős, de körülötte vannak dedikált funciókat vezérlő gombok is. Működik a HOTAS funkció, azaz a pilóta harci helyzetben úgy kezeli a fegyverzetet, hogy a két keze a gázkaron és a botkormányon van. A repülési paraméterek a HUD-on jelennek meg a műszerfal fölött. Továbbá lehetőség a legújabb Cobra sisakcélzó berendezés ami a harci feladatokat hatékonyabbá teszi.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby
Az a kár,hogy ezt már 20 éve tudni kéne......És lokátorral
Lokator. :cool:
még mindig bemérhető,már jó messziről.
Micsoda? Az F-35? Azt tudjuk mar jo ideje.

FYI mar sokszor kibukott az elmult par honapban, nem ertesz a radarokhoz (sem.) Minden, amit tudsz roluk, minimum 20-30 evvel el van maradva a valosagtol... ezek utan mit lehet "lokatorozni"...?
 
  • Tetszik
  • Vicces
Reactions: Negan and gafzhu
Tehát akkor nem rossz taktika, hogy húzzuk ki a 6.gen gépig a gripenekkel minél olcsóbban, és akkor ugorjuk át ezt az 5. generációt?
Jó kérdés. Ez teljes mértékben a környékbeli országok vásárlásaitól függ. A gond az, hogy mind rákapcsoltak, lásd legutóbb románok, akiknek kész az ütemterve, F-16 nagy számban, majd átmenet az F-35-ig... és totál hülyeség lesajnálni őket (az ugye hová szokott vezetni), meg fogják csinálni. És akkor a Gripenek mehetnek a lefolyóba.

A választék nagyon sovány, jelenleg a japán a legerőrehaladottabb talán (már ami eladó lesz, NGAD nem játszik természetesen), a koreai későbbi verziói jók lehetnek... de ezek is mikor?
EU programokkal meg az a bajom, hogy aki tudja mi szopás volt minden résztvevőnek a fő vassal a legutóbb... hagyjuk. Abban nem biztos részt kéne venni. Török... kösz nem. Indiai... hagyjuk.
Keleti remélem nem kerül képbe.

Na innentől kezdve én szívem szerint egy gyors EU gépnek örülnék - de arra bevethető formában jelenlegi állás szerint belátható időn belül semmi esély. Az F-35 marad az egyetlen opció, bárhogy is forgatom.

A németek, franciák és spanyolok nincsenek benne a tempestbe! Ők az fcas-t nyomják. Az más történet. Lehet, összemosod a kettőt.

Mert lényegtelen, én majdani egyként kezelem az öszes európai programot - mert ha nem érnek össze, nem lesz belőlük úgysem semmi értékelhető forrás és megrendeléshiány miatt.
 
Ez már megint mi a retek... sTeAlh zSákUtCa reload.
A lopakodótechnológia nem jelent annyi pluszelőnyt a gépek számára, mint amennyi pluszköltség keletkezik a fejlesztés és gyártás során.
Akkor menjél te megdögleni stealth gépek ellen.
80-220:1 kill-loss ratio jön össze minden stealth-non stealth összecsapásban minden alkalmazó szerint (legyen az F-22 vagy J-20).

lletve mit sem ér, amikor egy harci feladat során a fegyvertér ajtaját nyitja és elvesztik a láthatatlanságukat.
Hát baszod, akkor neked már reszeltek... (ide most lehetne oldalakat írni hogy trackelsz be egy cél egy másodperces RCS növekedés idejére, kerülsz indítási paraméterek közepébe... felesleges)

Illetve régebbi típusú radarok alkalmazásával könnyen felderíthetőek.
És vajon miért régebbiek és miért nem azokat használjuk manapság... mert kurva nagyok és nehezek, szar minden paraméterük.
Mitől marad az E hosszú távon versenyképes?
Számítógépes kornyezet. Nyitott architektúra egyszerűen fejleszthető., átprogramozható. A mesterséges intelligencia a beérekező adatokból gyorsan meghatározza, milyen taktikát alkalmazzunk, milyen fegyverzetet válasszunk.
Ez minden létező top harci gép sajátja... csak ennek nincs semmi mása.

A cél a gép láthatatlanul lássa az ellenséget és az érzékelők és zavaróberendezések révén pajzsot vonjon a gép köré.
Mi a fasz?? :D:D:D:D
Ez hülye... ezt kibogozni oldalak lenne. Talán okkal indult mindenki a stealth irányába, és a 6.th gen meg azt még szélesíti is mindkét hullámhossz irányba.

Hát ez kész... mintha a régi orosz okosságokat olvasnám, mielőtt képesek nem lettek LO kasztnit gyártani - furamód azóta nem pörög náluk ez a lemez, csak azoknál a lúzereknél, akik nem tudnak.
 
Ez már megint mi a retek... sTeAlh zSákUtCa reload.

Akkor menjél te megdögleni stealth gépek ellen.
80-220:1 kill-loss ratio jön össze minden stealth-non stealth összecsapásban minden alkalmazó szerint (legyen az F-22 vagy J-20).


Hát baszod, akkor neked már reszeltek... (ide most lehetne oldalakat írni hogy trackelsz be egy cél egy másodperces RCS növekedés idejére, kerülsz indítási paraméterek közepébe... felesleges)


És vajon miért régebbiek és miért nem azokat használjuk manapság... mert kurva nagyok és nehezek, szar minden paraméterük.

Ez minden létező top harci gép sajátja... csak ennek nincs semmi mása.


Mi a fasz?? :D:D:D:D
Ez hülye... ezt kibogozni oldalak lenne. Talán okkal indult mindenki a stealth irányába, és a 6.th gen meg azt még szélesíti is mindkét hullámhossz irányba.

Hát ez kész... mintha a régi orosz okosságokat olvasnám, mielőtt képesek nem lettek LO kasztnit gyártani - furamód azóta nem pörög náluk ez a lemez, csak azoknál a lúzereknél, akik nem tudnak.
Azért szólok nem én irtam, idéztem a Aeromagazin cikket.
Online nem vilt meg, ezert kivonatoltam.
 
Ezt SAAB tolja a Gripen E/F marketingjében. Persze közben van a SAAB-nak saját csökkentett észlelhetőségű típus terve (Flygsystem 2020) és a Tempest-be is részt venne, de ezekhez pénz kell és az meg az eladott Gripen E/F-ből lesz...
"A lopakodás addig szar, amíg nem lesz nekünk is ilyen!" - SAAB :D
 
Ezt SAAB tolja a Gripen E/F marketingjében. Persze közben van a SAAB-nak saját csökkentett észlelhetőségű típus terve (Flygsystem 2020) és a Tempest-be is részt venne, de ezekhez pénz kell és az meg az eladott Gripen E/F-ből lesz...
Elég nagy tévedésben vagy. A Tempestben a Svéd Védelmi Minisztérium szállt be. Ők pénzelik a Tempest programot. A SAAB csak később csatlakozott a programhoz - meghívottként. Persze a kettő között komoly összefüggés van, de egyáltalán nem függ a Tempest program az E/F sikerétől.
 
Elég nagy tévedésben vagy. A Tempestben a Svéd Védelmi Minisztérium szállt be. Ők pénzelik a Tempest programot. A SAAB csak később csatlakozott a programhoz - meghívottként. Persze a kettő között komoly összefüggés van, de egyáltalán nem függ a Tempest program az E/F sikerétől.
Igen, emlékszem az általatok belinkelt cikkre és az "integrátor" vitára, ne kezdjétek újra...