[HUN] Vadászgépek beszerzése

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Aladeen

Well-Known Member
2021. július 17.
19 952
38 211
113
Ezt SAAB tolja a Gripen E/F marketingjében. Persze közben van a SAAB-nak saját csökkentett észlelhetőségű típus terve (Flygsystem 2020) és a Tempest-be is részt venne, de ezekhez pénz kell és az meg az eladott Gripen E/F-ből lesz...
"A lopakodás addig szar, amíg nem lesz nekünk is ilyen!" - SAAB :D
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 832
47 144
113
Ezt SAAB tolja a Gripen E/F marketingjében. Persze közben van a SAAB-nak saját csökkentett észlelhetőségű típus terve (Flygsystem 2020) és a Tempest-be is részt venne, de ezekhez pénz kell és az meg az eladott Gripen E/F-ből lesz...
Elég nagy tévedésben vagy. A Tempestben a Svéd Védelmi Minisztérium szállt be. Ők pénzelik a Tempest programot. A SAAB csak később csatlakozott a programhoz - meghívottként. Persze a kettő között komoly összefüggés van, de egyáltalán nem függ a Tempest program az E/F sikerétől.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
39 592
76 502
113
Elég nagy tévedésben vagy. A Tempestben a Svéd Védelmi Minisztérium szállt be. Ők pénzelik a Tempest programot. A SAAB csak később csatlakozott a programhoz - meghívottként. Persze a kettő között komoly összefüggés van, de egyáltalán nem függ a Tempest program az E/F sikerétől.
Igen, emlékszem az általatok belinkelt cikkre és az "integrátor" vitára, ne kezdjétek újra...
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 832
47 144
113
"A lopakodás addig szar, amíg nem lesz nekünk is ilyen!" - SAAB :D

Valószínűleg az Airbus is ezt mondja hasonló okokból...
Nem erről van szó.
A lopakodás egy olyan feature, ami előbb utóbb standardá fog válni.
Mondok egy egyszerűsített példát.
Annak idején a Második Világháborúban fontossá volt, hogy milyen színűre festették a gépeket (a földközelieket kimondottan terepszínűre is akár), de mára már senki nem érdekel. Inkább esztétikai okai vannak a gépek színének, mert már nem szemmel (távcsővel) keresik az őrszemek a gépen az ellenséget, hanem radarral, IR, és EO szenzorokkal.
A kérdés a lopakodás létjogosultságára ott kezd majd felvetődni, amikor a kínaiak kijönnek a következő generációs radarokkal, illetve amikor a Gripen radarjának képességeit pusztán egy szoftverfrissítéssel, 20-30%-kal növelték meg.

Szerintem senki nem kérdőjelezi meg a lopakodás létjogosultságát, csak a rohamos technikai fejlődés elerodálja az általa nyújtott előnyt. Ne feledjük, hogy az F-35 orrában is csak egy AESA radar van.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 832
47 144
113
Igen, emlékszem az általatok belinkelt cikkre és az "integrátor" vitára, ne kezdjétek újra...
Egyáltalán nem arra akarok ezzel célozni. CSak ez nem egy "tyúk vagy a tojás" jellegű vita.
A Tempest - mint ahogy az F-35 is - nem egy magáncég tulajdonolta fejlesztés. A fejlesztést a benne részt vevő kormányok finanszírozzák, és ennek folyományaként vehetnek részt a vállalataik a fejlesztésben illetve a majdani gyártásban.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
39 592
76 502
113
Egyáltalán nem arra akarok ezzel célozni. CSak ez nem egy "tyúk vagy a tojás" jellegű vita.
A Tempest - mint ahogy az F-35 is - nem egy magáncég tulajdonolta fejlesztés. A fejlesztést a benne részt vevő kormányok finanszírozzák, és ennek folyományaként vehetnek részt a vállalataik a fejlesztésben illetve a majdani gyártásban.
Jó meglátás, hogy a katonai repülőgépeket mindig egy-egy állam veszi és a kifejlesztését is ő rendeli meg. Azaz nem a hadiipari cégek "irányítják" az államokat, hanem az államok a hadiipari cégeket.

Akkor ha jól értem, a Saab pl. erre a központra a pénzt valamelyik államtól kapta?

Saab launches expanded UK presence to support Team Tempest: "Further supporting the development program, Saab has announced its intent to create a new FCAS centre in the UK as a hub for its participation in the program. Saab said it is committed to building a long-term relationship with the UK related to FCAS by investing initially £50 million."
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 832
47 144
113
Akkor ha jól értem, a Saab pl. erre a központra a pénzt valamelyik államtól kapta?

Saab launches expanded UK presence to support Team Tempest: "Further supporting the development program, Saab has announced its intent to create a new FCAS centre in the UK as a hub for its participation in the program. Saab said it is committed to building a long-term relationship with the UK related to FCAS by investing initially £50 million."
50 millió font?!? Ne hülyéskedj már! :) Ez egy infrastruktúrális beruházás a Saab-tól. Egy telephely. Kb. mint az Embraer magyar fejlesztési központja.
Ennél több pénzbe kerül egy szélső védő játékojoga a Premier League-ben! :D

A brit kormány 2Mrd GBP-vel rúgta el a labdát a Tempest programban. Ez bár eredetileg a Tempest kapcsán kerül elszámolásra, de alapvetően ez nem tartozik közvetlenül a fejlesztéshez. Ha a Saab egyéb programjai miatt szintén kötődik a britekhez, akkor azon programokat is innen managelik majd. De ha vége a programnak, akkor akár az ingatlan értékesíthető, és gyakorlatilag azonnal visszakapják a befektetést.
 
  • Tetszik
Reactions: Terminator
K

kamm

Guest
A kérdés a lopakodás létjogosultságára ott kezd majd felvetődni, amikor a kínaiak kijönnek a következő generációs radarokkal, illetve amikor a Gripen radarjának képességeit pusztán egy szoftverfrissítéssel, 20-30%-kal növelték meg.
Jo lesz az 50-100% kozott is...

Szerintem senki nem kérdőjelezi meg a lopakodás létjogosultságát, csak a rohamos technikai fejlődés elerodálja az általa nyújtott előnyt. Ne feledjük, hogy az F-35 orrában is csak egy AESA radar van.
Errol van szo. A Saab anno osztott-szorzott es egyertelmu volt, hogy 10+ eve meg aranytalanul sokat kellett volna rakolteni, viszont kerdeses, meddig lett volna eleg a kepesseg (mert az EW avagy a radar konstans upgradekkel ellentetben hiaba 'festik' ujra az F-35, attol nem fog mar sosem "jobban lopakodni.") Egyebkent ez latszik mar ma is, csak a teljesen hulyek hiszik el, hogy a VHF stb radarok veletlenul vannak ott mindenhol keleten (folyamatosan modernizalva, ameddig ki nem jon az uj) avagy hogy ugyanaz a 10-15 eves stealth kepesseg ugyanazt jelenti ma is, mint 10-15 evvel ezelott.

Ezt SAAB tolja a Gripen E/F marketingjében. Persze közben van a SAAB-nak saját csökkentett észlelhetőségű típus terve (Flygsystem 2020) és a Tempest-be is részt venne, de ezekhez pénz kell és az meg az eladott Gripen E/F-ből lesz...
Nem, ezt kizarolag @angelsoul meg @Xpert es hasonlok toljak, akik felig (sem) ertik meg a cikkeket, a tema muszaki oldalahoz meg lovesuk nincs.
 
K

kamm

Guest
Ezt SAAB tolja a Gripen E/F marketingjében. Persze közben van a SAAB-nak saját csökkentett észlelhetőségű típus terve (Flygsystem 2020) és a Tempest-be is részt venne, de ezekhez pénz kell és az meg az eladott Gripen E/F-ből lesz...
Igen, emlékszem az általatok belinkelt cikkre és az "integrátor" vitára, ne kezdjétek újra...

FYI nincs mar regen Flygsystem 2020.
A Tempestet meg tenyleg ne kezdjuk el, mert 10x elmagyaraztuk es belinkeltuk, erthetetlen, miert ismeteled most ugyanazt a meset, hogy "reszt venne", mikozben reg meghivtak a svedeket a britek es be is leptek. Anno ezt valamelyik masik olvtars csokonyosen nem akarta megerteni, hiaba forditottuk le neki szorol-szora - ne legy te is csokonyos olvtars.:p
Latom, @pöcshuszár helyrerakta a sok tevedest, hallelujah. :cool:
 

Rferi66

Well-Known Member
2020. február 14.
2 617
5 358
113
A kérdés a lopakodás létjogosultságára ott kezd majd felvetődni, amikor a kínaiak kijönnek a következő generációs radarokkal, illetve amikor a Gripen radarjának képességeit pusztán egy szoftverfrissítéssel, 20-30%-kal növelték meg.

Szerintem senki nem kérdőjelezi meg a lopakodás létjogosultságát, csak a rohamos technikai fejlődés elerodálja az általa nyújtott előnyt. Ne feledjük, hogy az F-35 orrában is csak egy AESA radar van.
A lopakodás addig lesz előny, amíg van olyan zóna, ahol még nem látják a lopakodó gépet, de az már tud rakétát indítani a célra. Ha akkor veszed észre az ellenséget, amikor már úton van a feléd a rakéta, akkor nagy bajban vagy. :D
És mivel a rakéta hatótávolságát könnyebb növelni mint a radarét, ez az előny szerintem sokáig fenn fog maradni.
 
  • Tetszik
Reactions: Negan
M

molnibalage

Guest
A kérdés a lopakodás létjogosultságára ott kezd majd felvetődni, amikor a kínaiak kijönnek a következő generációs radarokkal, illetve amikor a Gripen radarjának képességeit pusztán egy szoftverfrissítéssel, 20-30%-kal növelték meg.
A szoftverrel történő észlelési táv növekedés csak azt jelenti, hogy a hardverben volt tartalék.
De ezzel egy vadászgépbe épített radar ettől a fizikát nem tudja meghágni.

Az a 20-30% észlelési táv növekedés égháttérben repülő cél ellen volt, ami 0 dBsm RCS tartományban volt. Egy -30 dBSm cél ellen ez kb. azt jelenti, hogy 15 km helyett mondjuk 17 km-re jön ki az észlelés. A hajadra kenheted.
Szerintem senki nem kérdőjelezi meg a lopakodás létjogosultságát, csak a rohamos technikai fejlődés elerodálja az általa nyújtott előnyt. Ne feledjük, hogy az F-35 orrában is csak egy AESA radar van.
Ez jó marketing duma.
A valóság meg az, hogy mindenki, aki csak tud stealth gépet szerez vagy fejleszt.
Biztos merő poénból.
 

angelsoul

Well-Known Member
2016. február 13.
2 362
14 240
113
A szoftverrel történő észlelési táv növekedés csak azt jelenti, hogy a hardverben volt tartalék.
De ezzel egy vadászgépbe épített radar ettől a fizikát nem tudja meghágni.

Az a 20-30% észlelési táv növekedés égháttérben repülő cél ellen volt, ami 0 dBsm RCS tartományban volt. Egy -30 dBSm cél ellen ez kb. azt jelenti, hogy 15 km helyett mondjuk 17 km-re jön ki az észlelés. A hajadra kenheted.

Ez jó marketing duma.
A valóság meg az, hogy mindenki, aki csak tud stealth gépet szerez vagy fejleszt.
Biztos merő poénból.

Ezt most meséld el a Gripen hívők táborának, akik pont ugyanolyan fanatix bagázs, mint annó a MiG-29 hívők szektája volt (akik szerint az F-22 is esélytelen volt ellene, mert Magyarországban ez van) :D

Fenntartom amit eddig - egyetlen petákot sem szabad kiadni non-stealth gépre, mert 10 éven belül a környéken azok leszen, és igen, a románoknál is (ha beledöglenek is, mert a Lengyeleknek is lesz, és ők a "másik bástya"). Sokkal gyorsabban fejleszt mindenki, mint arra akár pár éve számítani lehetett.
 

yangwenli

Well-Known Member
2015. június 19.
1 210
2 694
113
Ezt most meséld el a Gripen hívők táborának, akik pont ugyanolyan fanatix bagázs, mint annó a MiG-29 hívők szektája volt (akik szerint az F-22 is esélytelen volt ellene, mert Magyarországban ez van) :D

Fenntartom amit eddig - egyetlen petákot sem szabad kiadni non-stealth gépre, mert 10 éven belül a környéken azok leszen, és igen, a románoknál is (ha beledöglenek is, mert a Lengyeleknek is lesz, és ők a "másik bástya"). Sokkal gyorsabban fejleszt mindenki, mint arra akár pár éve számítani lehetett.
De a hasznalt norveg F-16-os nem stealth o_O Vagy attol lesz majd az, hogy meg repulni se latjuk majd? :oops:
 
M

molnibalage

Guest
Ezt most meséld el a Gripen hívők táborának, akik pont ugyanolyan fanatix bagázs, mint annó a MiG-29 hívők szektája volt (akik szerint az F-22 is esélytelen volt ellene, mert Magyarországban ez van) :D

Fenntartom amit eddig - egyetlen petákot sem szabad kiadni non-stealth gépre, mert 10 éven belül a környéken azok leszen, és igen, a románoknál is (ha beledöglenek is, mert a Lengyeleknek is lesz, és ők a "másik bástya"). Sokkal gyorsabban fejleszt mindenki, mint arra akár pár éve számítani lehetett.
Ez csak szigorúan magánvélemény.

A további román HASZNÁLT F-16 beszerzés nekem csak azt mutatja, hogy ők is jó ~15 évre beleragadnak az F-16-ba és rohadtul nincs pénzük F-35A-ra.
Vagy pontosabban fogalmazva, lenne, csak kitörne a parasztlázadás, ha erre tolnának el +5 mrd USD-t. Van annak máshol is helye.
Kb. 3 db F-35A árából történik most a flotta felbővítése.

Az, amit @rudi írt kb. nagyságrendileg helyes. Alig 1 mrd USD/EUR nagyságrendből tudsz ilyen használt F-16AM és Gripen C szerű gépekkel flottát bővíteni.
Ehhez képest ugyanekkora méretű F-35A csere alsó hangon hatszor többe kerül.

Kb., mint amit @Hpasp írt le, hogy hogyan lett itthon A full MiG-23MF 3 db (?) század helyett 1 db és mellé MiG-21BISz.-
Meg 400 db T-55AM korszerűsítés és 1 db T-72-es alakulat. Erre telt. a többiből lett a Gazdagrét és amire úgy ahogy jutott, a legvidámabb barakk létre.
És még ez is el lett szabotálva, mert ugye a Bastion ATGM nem gyütt vele...

Lengyelország egy 40 milliós ország, nagyobb, mint mi HUN és ROM együtt.
És ők a II. vh és más ok miatt komolyan veszik magukat, láthatóan. Nekik telik erre, hiszen ÚJ F-16 beszerzése is ~20+ éve történt már. Közben kihasználva koppig kifutott az Szu-22M3 és a MiG-29 9.12. Így jön most az F-35A, de az F-16C mellé.

Semmit nem ér a nagyon fejlett gép, ha nagyon kevés van belőle, szélsőségesen alacsony mennyiséggel nem lehet őket még keverve se használni más gépekkel. Románia területileg is nagy, V korszerűsítési csomag is létezik, hát megoldják a kérdés egy időre ezzel. Ameddig nem terveznek réteges csapatlégvédelmek nekimenni, hanem a haza légtérvédelme a cél és a CAS védekezésben, addig az F-16AM-mel is ellesznek még. Egy ideig. Egyik szomszédjuk sem gazdag és tervez F-35 beszerzést, az orosz Szu-57 meg szinte csak blöffnek tekinthető.

2010-ben ment a vetítés, hogy új hajtóművel 2018-ban már két század lesz.
2022-ben vagyunk lassan és még gyengébb változatából sincs két század.
Az F-35-öt meg fossa ki magából a jenki.
Amit beszerez az ex. keleti blokkban POL, meg a gazdag nyugatiak.
Aztán a használt gépek mennek keletre, ahogy a használ autók.

Vegyük azt is észre, hogy ezen gépek eladásából részben finanszírozható az F-35 program.
Ok, nem a világ teteje, de a pénz az pénz. A norvégoknak ebből kijön úgy 3 db F-35A és sok ezer óra repülés.
 

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
28 903
123 248
113
Ez csak szigorúan magánvélemény.

A további román HASZNÁLT F-16 beszerzés nekem csak azt mutatja, hogy ők is jó ~15 évre beleragadnak az F-16-ba és rohadtul nincs pénzük F-35A-ra.
Vagy pontosabban fogalmazva, lenne, csak kitörne a parasztlázadás, ha erre tolnának el +5 mrd USD-t. Van annak máshol is helye.
Kb. 3 db F-35A árából történik most a flotta felbővítése.

Az, amit @rudi írt kb. nagyságrendileg helyes. Alig 1 mrd USD/EUR nagyságrendből tudsz ilyen használt F-16AM és Gripen C szerű gépekkel flottát bővíteni.
Ehhez képest ugyanekkora méretű F-35A csere alsó hangon hatszor többe kerül.

Kb., mint amit @Hpasp írt le, hogy hogyan lett itthon A full MiG-23MF 3 db (?) század helyett 1 db és mellé MiG-21BISz.-
Meg 400 db T-55AM korszerűsítés és 1 db T-72-es alakulat. Erre telt. a többiből lett a Gazdagrét és amire úgy ahogy jutott, a legvidámabb barakk létre.
És még ez is el lett szabotálva, mert ugye a Bastion ATGM nem gyütt vele...

Lengyelország egy 40 milliós ország, nagyobb, mint mi HUN és ROM együtt.
És ők a II. vh és más ok miatt komolyan veszik magukat, láthatóan. Nekik telik erre, hiszen ÚJ F-16 beszerzése is ~20+ éve történt már. Közben kihasználva koppig kifutott az Szu-22M3 és a MiG-29 9.12. Így jön most az F-35A, de az F-16C mellé.

Semmit nem ér a nagyon fejlett gép, ha nagyon kevés van belőle, szélsőségesen alacsony mennyiséggel nem lehet őket még keverve se használni más gépekkel. Románia területileg is nagy, V korszerűsítési csomag is létezik, hát megoldják a kérdés egy időre ezzel. Ameddig nem terveznek réteges csapatlégvédelmek nekimenni, hanem a haza légtérvédelme a cél és a CAS védekezésben, addig az F-16AM-mel is ellesznek még. Egy ideig. Egyik szomszédjuk sem gazdag és tervez F-35 beszerzést, az orosz Szu-57 meg szinte csak blöffnek tekinthető.

2010-ben ment a vetítés, hogy új hajtóművel 2018-ban már két század lesz.
2022-ben vagyunk lassan és még gyengébb változatából sincs két század.
Az F-35-öt meg fossa ki magából a jenki.
Amit beszerez az ex. keleti blokkban POL, meg a gazdag nyugatiak.
Aztán a használt gépek mennek keletre, ahogy a használ autók.

Vegyük azt is észre, hogy ezen gépek eladásából részben finanszírozható az F-35 program.
Ok, nem a világ teteje, de a pénz az pénz. A norvégoknak ebből kijön úgy 3 db F-35A és sok ezer óra repülés.
Ezt szerintem nagyon jól összefoglaltad.

Az F-35 lesz az 5. Generációs F-16 és a NATO tagállamok zömének (vagyis a teljes NATO-nak) ez lesz az alapgépe ahogy szépen csökken az ára. Ez a 2030-as évek realitása. És a FCAS programban részt vevő országoknak kurvára fel kell kötni a gatyát ha ebből a tortából egy kis szeletet ki akarnak szedni.
 
K

kamm

Guest
A szoftverrel történő észlelési táv növekedés csak azt jelenti, hogy a hardverben volt tartalék.
De ezzel egy vadászgépbe épített radar ettől a fizikát nem tudja meghágni.
Err, hogy mi...? o_O
A S/N ratio lett sokkal jobb a sokkal erosebb CPU es az arra fejlesztett ujfajta algo miatt, ugy lett 50-100% ugras az Mk4 radarnal.

Az a 20-30% észlelési táv növekedés égháttérben repülő cél ellen volt, ami 0 dBsm RCS tartományban volt. Egy -30 dBSm cél ellen ez kb. azt jelenti, hogy 15 km helyett mondjuk 17 km-re jön ki az észlelés. A hajadra kenheted.
Mint irtam, 50-100% volt az es ez a "hajadra kenheted" meg aztan total gyerekes hulyeseg, te is tudod.

Ez jó marketing duma.
A valóság meg az, hogy mindenki, aki csak tud stealth gépet szerez vagy fejleszt.
Biztos merő poénból.
Szerintem olvasd el ujra, mit irtunk, mert mar megint az strawman argument technikaddal probalkozol...

Ez csak szigorúan magánvélemény.

A további román HASZNÁLT F-16 beszerzés nekem csak azt mutatja, hogy ők is jó ~15 évre beleragadnak az F-16-ba és rohadtul nincs pénzük F-35A-ra.
Vagy pontosabban fogalmazva, lenne, csak kitörne a parasztlázadás, ha erre tolnának el +5 mrd USD-t. Van annak máshol is helye.
Kb. 3 db F-35A árából történik most a flotta felbővítése.

Az, amit @rudi írt kb. nagyságrendileg helyes. Alig 1 mrd USD/EUR nagyságrendből tudsz ilyen használt F-16AM és Gripen C szerű gépekkel flottát bővíteni.
Ehhez képest ugyanekkora méretű F-35A csere alsó hangon hatszor többe kerül.

Kb., mint amit @Hpasp írt le, hogy hogyan lett itthon A full MiG-23MF 3 db (?) század helyett 1 db és mellé MiG-21BISz.-
Meg 400 db T-55AM korszerűsítés és 1 db T-72-es alakulat. Erre telt. a többiből lett a Gazdagrét és amire úgy ahogy jutott, a legvidámabb barakk létre.
És még ez is el lett szabotálva, mert ugye a Bastion ATGM nem gyütt vele...

Lengyelország egy 40 milliós ország, nagyobb, mint mi HUN és ROM együtt.
És ők a II. vh és más ok miatt komolyan veszik magukat, láthatóan. Nekik telik erre, hiszen ÚJ F-16 beszerzése is ~20+ éve történt már. Közben kihasználva koppig kifutott az Szu-22M3 és a MiG-29 9.12. Így jön most az F-35A, de az F-16C mellé.

Semmit nem ér a nagyon fejlett gép, ha nagyon kevés van belőle, szélsőségesen alacsony mennyiséggel nem lehet őket még keverve se használni más gépekkel. Románia területileg is nagy, V korszerűsítési csomag is létezik, hát megoldják a kérdés egy időre ezzel. Ameddig nem terveznek réteges csapatlégvédelmek nekimenni, hanem a haza légtérvédelme a cél és a CAS védekezésben, addig az F-16AM-mel is ellesznek még. Egy ideig. Egyik szomszédjuk sem gazdag és tervez F-35 beszerzést, az orosz Szu-57 meg szinte csak blöffnek tekinthető.

2010-ben ment a vetítés, hogy új hajtóművel 2018-ban már két század lesz.
2022-ben vagyunk lassan és még gyengébb változatából sincs két század.
Az F-35-öt meg fossa ki magából a jenki.
Amit beszerez az ex. keleti blokkban POL, meg a gazdag nyugatiak.
Aztán a használt gépek mennek keletre, ahogy a használ autók.

Vegyük azt is észre, hogy ezen gépek eladásából részben finanszírozható az F-35 program.
Ok, nem a világ teteje, de a pénz az pénz. A norvégoknak ebből kijön úgy 3 db F-35A és sok ezer óra repülés.
Ebben nagyreszt egyetertunk, csak mi kevesebb locsifecsivel mondjuk azt, hogy amig nem muszaj, addig eszement penzpazarlas lenne F-35 szazadokat venni, egyetlennek meg vegkepp nincs ertelme.

Ezt most meséld el a Gripen hívők táborának, akik pont ugyanolyan fanatix bagázs, mint annó a MiG-29 hívők szektája volt (akik szerint az F-22 is esélytelen volt ellene, mert Magyarországban ez van) :D
Hat ez csak a szokasos csusztatasod - lasd fenn, amit valojaban irtunk versus ezt a hazugsagot rola. :rolleyes:

Fenntartom amit eddig - egyetlen petákot sem szabad kiadni non-stealth gépre, mert 10 éven belül a környéken azok leszen, és igen, a románoknál is (ha beledöglenek is, mert a Lengyeleknek is lesz, és ők a "másik bástya"). Sokkal gyorsabban fejleszt mindenki, mint arra akár pár éve számítani lehetett.
Igen-igen, ez megint a vegtelenul magabiztos totalis fogalmatlansag... :cool:
 

angelsoul

Well-Known Member
2016. február 13.
2 362
14 240
113
Ez csak szigorúan magánvélemény.

A további román HASZNÁLT F-16 beszerzés nekem csak azt mutatja, hogy ők is jó ~15 évre beleragadnak az F-16-ba és rohadtul nincs pénzük F-35A-ra.
Vagy pontosabban fogalmazva, lenne, csak kitörne a parasztlázadás, ha erre tolnának el +5 mrd USD-t. Van annak máshol is helye.
Kb. 3 db F-35A árából történik most a flotta felbővítése.

Az, amit @rudi írt kb. nagyságrendileg helyes. Alig 1 mrd USD/EUR nagyságrendből tudsz ilyen használt F-16AM és Gripen C szerű gépekkel flottát bővíteni.
Ehhez képest ugyanekkora méretű F-35A csere alsó hangon hatszor többe kerül.

Kb., mint amit @Hpasp írt le, hogy hogyan lett itthon A full MiG-23MF 3 db (?) század helyett 1 db és mellé MiG-21BISz.-
Meg 400 db T-55AM korszerűsítés és 1 db T-72-es alakulat. Erre telt. a többiből lett a Gazdagrét és amire úgy ahogy jutott, a legvidámabb barakk létre.
És még ez is el lett szabotálva, mert ugye a Bastion ATGM nem gyütt vele...

Lengyelország egy 40 milliós ország, nagyobb, mint mi HUN és ROM együtt.
És ők a II. vh és más ok miatt komolyan veszik magukat, láthatóan. Nekik telik erre, hiszen ÚJ F-16 beszerzése is ~20+ éve történt már. Közben kihasználva koppig kifutott az Szu-22M3 és a MiG-29 9.12. Így jön most az F-35A, de az F-16C mellé.

Semmit nem ér a nagyon fejlett gép, ha nagyon kevés van belőle, szélsőségesen alacsony mennyiséggel nem lehet őket még keverve se használni más gépekkel. Románia területileg is nagy, V korszerűsítési csomag is létezik, hát megoldják a kérdés egy időre ezzel. Ameddig nem terveznek réteges csapatlégvédelmek nekimenni, hanem a haza légtérvédelme a cél és a CAS védekezésben, addig az F-16AM-mel is ellesznek még. Egy ideig. Egyik szomszédjuk sem gazdag és tervez F-35 beszerzést, az orosz Szu-57 meg szinte csak blöffnek tekinthető.

2010-ben ment a vetítés, hogy új hajtóművel 2018-ban már két század lesz.
2022-ben vagyunk lassan és még gyengébb változatából sincs két század.
Az F-35-öt meg fossa ki magából a jenki.
Amit beszerez az ex. keleti blokkban POL, meg a gazdag nyugatiak.
Aztán a használt gépek mennek keletre, ahogy a használ autók.

Vegyük azt is észre, hogy ezen gépek eladásából részben finanszírozható az F-35 program.
Ok, nem a világ teteje, de a pénz az pénz. A norvégoknak ebből kijön úgy 3 db F-35A és sok ezer óra repülés.
Teljesen igaz, így legyen, tényleg!
A baj az, hogy oláhéknál a józan ész... szóval na. Éheztették már ki a népet a fegyverkezés oltárán és most van hozzá egy külföldi támogató nagyhatalom is, akinek ez kapóra jön.
Remélem nem lesz szükség erre a kategóriára, mert nem fekszik rá a szomszédság (kurvadrága és kéne ezer más dolog is) - de attól félek fog, ha belegebed is, és nem úgy gondolkoznak, mint te, józan ésszel.
Ha nem lesz F-35 a szomszédban, a jelenlegi irány tök jó (Gripen fejlesztés), de ha igen... na ott a baj.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby