Szu-57 / Su-57 Felon / PAK-FA (T-50) / FGFA (Szuhoj, Oroszország)


Ezt is megértem, hogy az oroszok használnak AESA radart. Le a kalappal.
Azt ugyanakkor furcsálom hogy a Szu-75-be nem rakják bele. Így ki akarná megvenni 2030-ban?
 
  • Tetszik
Reactions: Nagy Csaba

Ezt is megértem, hogy az oroszok használnak AESA radart. Le a kalappal.
Azt ugyanakkor furcsálom hogy a Szu-75-be nem rakják bele. Így ki akarná megvenni 2030-ban?
Ha tartják a beharangozott árat, akkor konkrétan mindenki.
 
Hoppá!
Állítólag a ma bemutatott új Ohotnyik mellett(lásd Orosz UAV-k topik) az új Szu-57 is lapos fúvócsövet kap.
Kizártnak tartom.
Az átdolgozott Ohotnyik AL-41 hajtóművéről eltávolították a komplett forszázskamrát és a prototípuson még szintén meglévő, de fixre megfogott TVC fúvócsövet.
Magyarán, a turbina és az azt követő diffúzor után egy fix profilú, kör keresztmetszetből szögletesbe átmenő fúvócső toldatot kapott a szerkezet.
A felvételeken tisztán kivehető, hogy ez a többi, már ismert (F-117, B-2, X-47, Tacit Blue, Bird of Prey, Neuron…stb) szubszonikus alacsony észlelhetőségű típusokhoz hasonlóan csak egy hűtőlevegő árammal hűtött, de egyszerűsített szerkezetű, szögletes keresztmetszetű, mozgó alkatrészeket nemigen tartalmazó toldat.

A szuperszonikus Szu-57-es ezzel szemben továbbra is rendelkezni fog utánégetéssel és vektorálással is.
Ennek megfelelően a fúvócsöve leginkább az F135-ösére, vagy az XA100/XA101 valamelyikére fog hasonlítani.
 
Kizártnak tartom.
Az átdolgozott Ohotnyik AL-41 hajtóművéről eltávolították a komplett forszázskamrát és a prototípuson még szintén meglévő, de fixre megfogott TVC fúvócsövet.
Magyarán, a turbina és az azt követő diffúzor után egy fix profilú, kör keresztmetszetből szögletesbe átmenő fúvócső toldatot kapott a szerkezet.
A felvételeken tisztán kivehető, hogy ez a többi, már ismert (F-117, B-2, X-47, Tacit Blue, Bird of Prey, Neuron…stb) szubszonikus alacsony észlelhetőségű típusokhoz hasonlóan csak egy hűtőlevegő árammal hűtött, de egyszerűsített szerkezetű, szögletes keresztmetszetű, mozgó alkatrészeket nemigen tartalmazó toldat.

A szuperszonikus Szu-57-es ezzel szemben továbbra is rendelkezni fog utánégetéssel és vektorálással is.
Ennek megfelelően a fúvócsöve leginkább az F135-ösére, vagy az XA100/XA101 valamelyikére fog hasonlítani.
Szerintem a nem hivatalos hír forrása az F119 félére gondolt.
7502584-5718207.jpg

A 30-as gyártmány eléggé késik, legújabban 2027-re ígérik.



Ezt kapta az Ohotnyik:
bpla-s-70-ohotnik-konstrukciya-ploskogo-sopla-8.jpg
 
Szerintem a nem hivatalos hír forrása az F119 félére gondolt.
7502584-5718207.jpg

A 30-as gyártmány eléggé késik, legújabban 2027-re ígérik.



Ezt kapta az Ohotnyik:
bpla-s-70-ohotnik-konstrukciya-ploskogo-sopla-8.jpg
De ennek semmi értelme.
Szögletes fúvócsővel az utánégetés és a vektorálás több problémát szül, mint amit megold. Lásd: F119.
Ráadásul a Szu-57-esen ferde síkban megy a vektorálás, ami miatt eleve értelmét veszti a lapos fúvócső.
 
De ennek semmi értelme.
Szögletes fúvócsővel az utánégetés és a vektorálás több problémát szül, mint amit megold. Lásd: F119.
Ráadásul a Szu-57-esen ferde síkban megy a vektorálás, ami miatt eleve értelmét veszti a lapos fúvócső.

Szu-75 lesz az inkább, nem Szu-57. Valaki felcserélhette a számokat.
 
ez így ok, de akkor ezeket a cuccokat hova építik (épitették) be? vagy ez az elméleti kapacitás?
2024-ig , tehát 2023. dec.31-ig 24 Szu-57 gépet kell legyártani a tervek szerint. Tavaly 1 épült, idén 4 lesz átadva, marad 19 darab 2022-2023-ra. Utána 52 darab legyártása 2028-ig.Ezekbe a gépekbe kerülnek az AESA radarok.