Il-76 Candid / Il-476 / Il-78 Midas (Iljusin)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
8 140
10 849
113
Az Ukrspetsexport szerződést kötött a Pakisztáni Légierővel két UPAZ-1 IL-78-as repülőgép nagyjavítására.

UPAZ-1_%281%29.jpg


Az "Ukrspetsexport" állami vállalat képviselői továbbra is aktívan együttműködnek a külföldi partnerekkel a "Fegyverek és biztonság - 2021" XVII. nemzetközi szakkiállításon.És szerződést kötöttek a Pakisztáni Légierővel két UPAZ-1 légi utántöltő egység nagyjavításáról.


"Aktívan fejlesztjük az együttműködést stratégiai partnerünkkel, a Pakisztáni Iszlám Köztársasággal. Csak ezen a kiállításon több találkozóra is sor került, amelyek során megállapodtunk az együttműködés elmélyítésében a katonai-műszaki szférában" - mondta Artur Makszimov, az Ukrspetsexport vezérigazgató-helyettese a pakisztáni hivatalos küldöttségekkel folytatott tárgyalások eredményeit kommentálva. Ezenkívül a "Fegyverek és biztonság" kiállítás második napján szerződést írtak alá a Pakisztáni Légierő második üzemanyag-utántöltő repülőgépének (Il-78) javításáról és korszerűsítéséről.


Érdemes megjegyezni, hogy a két ország közötti kapcsolatok aktivizálása az IRP szárazföldi erői parancsnokának, Kamar Javed Bajwa tábornoknak az ukrajnai hivatalos látogatása után kezdődött. Bajwa tábornok látogatása különös jelentőséggel bír az ukrán-pakisztáni katonai-műszaki együttműködés nagyszabású, leendő projektjeivel összefüggésben. Ez az első ilyen magas rangú pakisztáni tisztviselő látogatása Ukrajnában az Ukrajna és Pakisztán közötti katonai-műszaki együttműködés 25 éves történetében.


K.D. Bajwa tábornok kijevi látogatását kommentálva Artur Makszimov, az "Ukrspetsexport" állami vállalat vezérigazgató-helyettese a következőket mondta: "A katonai-műszaki együttműködés az ukrán-pakisztáni kétoldalú kapcsolatok egyik fő iránya, amelyek a hagyományosan magas szintű bizalmon és kölcsönös megértésen alapulnak".


"Így Ukrajna és Pakisztán elmélyíti együttműködését" - jegyezte meg Artur Makszimov. Elmondása szerint a korábban felvázolt projektek előrehaladása mellett a kiállítás során intenzíven keresték az Ukrajna és Pakisztán közötti együttműködés új területeit a védelmi ágazatban.

most két repülőgépet nagyjavítanak, vagy két konténert?
 
W

Wilson

Guest
most két repülőgépet nagyjavítanak, vagy két konténert?
Kicsit zavaros a megfogalmazása az orosz cikknek de én azt hámoztam ki belőle,hogy két UPAZ-1 légi utántöltő egység és egy pakisztáni IL-76-s nagyjavításáról illetve modernizációjáról állapodtak meg
 
  • Tetszik
Reactions: borisz
W

Wilson

Guest
Iráni IL-76 a törökországi tüzek oltásán dolgozik...

Törökországot jelenleg Oroszország, Irán, Azerbajdzsán és Ukrajna repülőgépei és helikopterei segítik a tüzek oltásában. Ebben az esetben az iráni IRGC Iljusin-76-os tűzoltó repülőgépe látható a képeken.

5503978_1000.jpg

5504028_1000.jpg

5504345_1000.jpg


Az iráni Tasnim ügynökség által készített videofelvételen látható a "tűzoltó berendezés", amelyet az IRGC Törökországba küldött iráni Iljusin-76-osára szereltek fel, hogy segítsen a tüzek oltásában.

Ebben a török videóban egy orosz IL-76-s tűzoltógép látható működés közben.

 
  • Tetszik
Reactions: gacsat and fishbed

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 696
14 667
113
Iráni IL-76 a törökországi tüzek oltásán dolgozik...

Törökországot jelenleg Oroszország, Irán, Azerbajdzsán és Ukrajna repülőgépei és helikopterei segítik a tüzek oltásában. Ebben az esetben az iráni IRGC Iljusin-76-os tűzoltó repülőgépe látható a képeken.

5503978_1000.jpg

5504028_1000.jpg

5504345_1000.jpg


Az iráni Tasnim ügynökség által készített videofelvételen látható a "tűzoltó berendezés", amelyet az IRGC Törökországba küldött iráni Iljusin-76-osára szereltek fel, hogy segítsen a tüzek oltásában.

Ebben a török videóban egy orosz IL-76-s tűzoltógép látható működés közben.

Minden nagyobb országnak kéne keresni egy nagy, és néhány kicsi párt a déli féltekén, és közös tűzoltó repülőgép flottát tartani. Akkor a flotta mindig ott tudna lenni, ahol az erdőtűz szezon van.
 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 696
14 667
113
Jól láttam, hogy a görögöknek Berijevjeik vannak? Nekik megfelelt az alacsony sebességű manőverezőképessége?
 

sidewinder12

Well-Known Member
2016. október 11.
1 608
8 788
113
Jól láttam, hogy a görögöknek Berijevjeik vannak? Nekik megfelelt az alacsony sebességű manőverezőképessége?
Emlékszem az Aranysasban egy Kővári féle szokás szerint fikázós cikkre a Berijevről, hogy annak milyen rossz a kis sebességű manőverezőképessége. Egyszer láttam repülni Be-200-ast. Nagyon az ellenkezőjét mutatta, mint amiket Kővári írt róla.
 

formosa1

Well-Known Member
2016. augusztus 30.
1 575
978
113
Emlékszem az Aranysasban egy Kővári féle szokás szerint fikázós cikkre a Berijevről, hogy annak milyen rossz a kis sebességű manőverezőképessége. Egyszer láttam repülni Be-200-ast. Nagyon az ellenkezőjét mutatta, mint amiket Kővári írt róla.
A nyilazott szárnyú Berjev a világ leggyorsabb amfíbiája, ám alacsony sebességű manőverezhetőségnél az egyenes szárnyú gépek a nyerők. - Ez nem "Kővári", hanem sima fizika, melyről a net is készséggel tájékoztat...
 

sidewinder12

Well-Known Member
2016. október 11.
1 608
8 788
113
A nyilazott szárnyú Berjev a világ leggyorsabb amfíbiája, ám alacsony sebességű manőverezhetőségnél az egyenes szárnyú gépek a nyerők. - Ez nem "Kővári", hanem sima fizika, melyről a net is készséggel tájékoztat...
Te nagyon okos vagy, csak gondolom a nagyfokú szárnymechanizációról szóló rész kimaradt az életedből. Például az orrsegédszárny aminek, pont a kis sebességű manőverezést segíti. Említeni lehet a megfelelő kialakítású fékszárnyakat is, mert azoknak is az a szerepe,hogy a szárny íveltségét tovább növelve a kis sebességű repülőtulajdonságokat segítse. Meg nyilván az is kimaradt az életedből,hogy kétszer annyi oltóanyagot tud egy feltöltéssel vinni, mint a CL-415.
 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 696
14 667
113
Ha jól emléxem a kanadaiak pont az alacsony sebességű manőverezőképesség silány volta miatt nem vásároltak belőle.
 
  • Tetszik
Reactions: formosa1

formosa1

Well-Known Member
2016. augusztus 30.
1 575
978
113
Például az orrsegédszárny aminek, pont a kis sebességű manőverezést segíti.
Segíti, de egyik nyilazott szárny sem versenyezhet az egyenes szárnyú gépek alacsony sebességű manőverezésével. Ezért kitalálták a variaszárnyat /változtatható szárnyállás/, de az sem váltotta be a reményeket...
kétszer annyi oltóanyagot tud egy feltöltéssel vinni, mint a CL-415.
Na és...?!? Ezzel a logikával az egyetlen átalakított B747 Jumbo "tűzoltógép" vinné el a pálmát. De /mint néhány hete kiderült, újabb átalakítás után/ az inkább árut fog fuvarozni...

Összegezve: Van nyugati /Chile és USA/ érdeklődés a Berjev iránt, de nem tűzoltógépként, hanem gyors amfíbiaként vásárolnának ilyen gépet...
 

sidewinder12

Well-Known Member
2016. október 11.
1 608
8 788
113
Segíti, de egyik nyilazott szárny sem versenyezhet az egyenes szárnyú gépek alacsony sebességű manőverezésével. Ezért kitalálták a variaszárnyat /változtatható szárnyállás/, de az sem váltotta be a reményeket...

Na és...?!? Ezzel a logikával az egyetlen átalakított B747 Jumbo "tűzoltógép" vinné el a pálmát. De /mint néhány hete kiderült, újabb átalakítás után/ az inkább árut fog fuvarozni...

Összegezve: Van nyugati /Chile és USA/ érdeklődés a Berjev iránt, de nem tűzoltógépként, hanem gyors amfíbiaként vásárolnának ilyen gépet...



1. A leghatékonyabb tűzoltógépek pont az amfíbiák. Mert sokkal rövidebb fordulóidővel dolgoznak mint a hagyományos társaik, köztük a Boeing is. Folyamatos üzemben olthatják a tüzet. Az IL-76-osnak és a Boeingnak sem megy ez. Mert azokat először feltöltik oltóanyaggal. Dobnak egyet, leszállnak, majd minimum fél óra mire feltöltik őket, de lehet,hogy jóval több. Ez az idő mindig kiesik az oltásból. Ezen idő alatt a Be-200 vagy egy CL több oltókört is le tud repülni.Mert ezek az amfíbiák kevesebb mint egy perc alatt fel tudnak venni, 6 vagy a Berijev esetében 12 tonna vizet az oltáshoz. Folyamatosan tudnak oltani, a hagyományos gépek pedig csak hosszabb megszakításokkal,aminek sok negatív következménye lehet. Valószínűleg ezért szállíttatnak inkább árút a tűzoltó 747-essel is. Az oroszok is építhetnének még nagyobb kivehető oltóanyag tartályokat például az An-124-esekbe. Ehelyett inkább a Berijevet választják.
2. Tiszteld már meg a tervezőiroda alapítójának emlékét azzal, hogy helyesen írod a nevét: ami NEM "Berjev" hanem Berijev.
 

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
8 140
10 849
113
Emlékszem az Aranysasban egy Kővári féle szokás szerint fikázós cikkre a Berijevről, hogy annak milyen rossz a kis sebességű manőverezőképessége. Egyszer láttam repülni Be-200-ast. Nagyon az ellenkezőjét mutatta, mint amiket Kővári írt róla.

Kővárival nem kell foglalkozni, csak okoskodik, meg puffog.
Ha jól emléxem a kanadaiak pont az alacsony sebességű manőverezőképesség silány volta miatt nem vásároltak belőle.

Valamit ki kellett találni.