Il-76 Candid / Il-476 / Il-78 Midas (Iljusin)

Az Ukrspetsexport szerződést kötött a Pakisztáni Légierővel két UPAZ-1 IL-78-as repülőgép nagyjavítására.

UPAZ-1_%281%29.jpg


Az "Ukrspetsexport" állami vállalat képviselői továbbra is aktívan együttműködnek a külföldi partnerekkel a "Fegyverek és biztonság - 2021" XVII. nemzetközi szakkiállításon.És szerződést kötöttek a Pakisztáni Légierővel két UPAZ-1 légi utántöltő egység nagyjavításáról.


"Aktívan fejlesztjük az együttműködést stratégiai partnerünkkel, a Pakisztáni Iszlám Köztársasággal. Csak ezen a kiállításon több találkozóra is sor került, amelyek során megállapodtunk az együttműködés elmélyítésében a katonai-műszaki szférában" - mondta Artur Makszimov, az Ukrspetsexport vezérigazgató-helyettese a pakisztáni hivatalos küldöttségekkel folytatott tárgyalások eredményeit kommentálva. Ezenkívül a "Fegyverek és biztonság" kiállítás második napján szerződést írtak alá a Pakisztáni Légierő második üzemanyag-utántöltő repülőgépének (Il-78) javításáról és korszerűsítéséről.


Érdemes megjegyezni, hogy a két ország közötti kapcsolatok aktivizálása az IRP szárazföldi erői parancsnokának, Kamar Javed Bajwa tábornoknak az ukrajnai hivatalos látogatása után kezdődött. Bajwa tábornok látogatása különös jelentőséggel bír az ukrán-pakisztáni katonai-műszaki együttműködés nagyszabású, leendő projektjeivel összefüggésben. Ez az első ilyen magas rangú pakisztáni tisztviselő látogatása Ukrajnában az Ukrajna és Pakisztán közötti katonai-műszaki együttműködés 25 éves történetében.


K.D. Bajwa tábornok kijevi látogatását kommentálva Artur Makszimov, az "Ukrspetsexport" állami vállalat vezérigazgató-helyettese a következőket mondta: "A katonai-műszaki együttműködés az ukrán-pakisztáni kétoldalú kapcsolatok egyik fő iránya, amelyek a hagyományosan magas szintű bizalmon és kölcsönös megértésen alapulnak".


"Így Ukrajna és Pakisztán elmélyíti együttműködését" - jegyezte meg Artur Makszimov. Elmondása szerint a korábban felvázolt projektek előrehaladása mellett a kiállítás során intenzíven keresték az Ukrajna és Pakisztán közötti együttműködés új területeit a védelmi ágazatban.

most két repülőgépet nagyjavítanak, vagy két konténert?
 
most két repülőgépet nagyjavítanak, vagy két konténert?
Kicsit zavaros a megfogalmazása az orosz cikknek de én azt hámoztam ki belőle,hogy két UPAZ-1 légi utántöltő egység és egy pakisztáni IL-76-s nagyjavításáról illetve modernizációjáról állapodtak meg
 
  • Tetszik
Reactions: borisz
Iráni IL-76 a törökországi tüzek oltásán dolgozik...

Törökországot jelenleg Oroszország, Irán, Azerbajdzsán és Ukrajna repülőgépei és helikopterei segítik a tüzek oltásában. Ebben az esetben az iráni IRGC Iljusin-76-os tűzoltó repülőgépe látható a képeken.

5503978_1000.jpg

5504028_1000.jpg

5504345_1000.jpg


Az iráni Tasnim ügynökség által készített videofelvételen látható a "tűzoltó berendezés", amelyet az IRGC Törökországba küldött iráni Iljusin-76-osára szereltek fel, hogy segítsen a tüzek oltásában.

Ebben a török videóban egy orosz IL-76-s tűzoltógép látható működés közben.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: gacsat and fishbed
Iráni IL-76 a törökországi tüzek oltásán dolgozik...

Törökországot jelenleg Oroszország, Irán, Azerbajdzsán és Ukrajna repülőgépei és helikopterei segítik a tüzek oltásában. Ebben az esetben az iráni IRGC Iljusin-76-os tűzoltó repülőgépe látható a képeken.

5503978_1000.jpg

5504028_1000.jpg

5504345_1000.jpg


Az iráni Tasnim ügynökség által készített videofelvételen látható a "tűzoltó berendezés", amelyet az IRGC Törökországba küldött iráni Iljusin-76-osára szereltek fel, hogy segítsen a tüzek oltásában.

Ebben a török videóban egy orosz IL-76-s tűzoltógép látható működés közben.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Minden nagyobb országnak kéne keresni egy nagy, és néhány kicsi párt a déli féltekén, és közös tűzoltó repülőgép flottát tartani. Akkor a flotta mindig ott tudna lenni, ahol az erdőtűz szezon van.
 
Jól láttam, hogy a görögöknek Berijevjeik vannak? Nekik megfelelt az alacsony sebességű manőverezőképessége?
 
Jól láttam, hogy a görögöknek Berijevjeik vannak? Nekik megfelelt az alacsony sebességű manőverezőképessége?
Emlékszem az Aranysasban egy Kővári féle szokás szerint fikázós cikkre a Berijevről, hogy annak milyen rossz a kis sebességű manőverezőképessége. Egyszer láttam repülni Be-200-ast. Nagyon az ellenkezőjét mutatta, mint amiket Kővári írt róla.
 
Emlékszem az Aranysasban egy Kővári féle szokás szerint fikázós cikkre a Berijevről, hogy annak milyen rossz a kis sebességű manőverezőképessége. Egyszer láttam repülni Be-200-ast. Nagyon az ellenkezőjét mutatta, mint amiket Kővári írt róla.
A nyilazott szárnyú Berjev a világ leggyorsabb amfíbiája, ám alacsony sebességű manőverezhetőségnél az egyenes szárnyú gépek a nyerők. - Ez nem "Kővári", hanem sima fizika, melyről a net is készséggel tájékoztat...
 
A nyilazott szárnyú Berjev a világ leggyorsabb amfíbiája, ám alacsony sebességű manőverezhetőségnél az egyenes szárnyú gépek a nyerők. - Ez nem "Kővári", hanem sima fizika, melyről a net is készséggel tájékoztat...
Te nagyon okos vagy, csak gondolom a nagyfokú szárnymechanizációról szóló rész kimaradt az életedből. Például az orrsegédszárny aminek, pont a kis sebességű manőverezést segíti. Említeni lehet a megfelelő kialakítású fékszárnyakat is, mert azoknak is az a szerepe,hogy a szárny íveltségét tovább növelve a kis sebességű repülőtulajdonságokat segítse. Meg nyilván az is kimaradt az életedből,hogy kétszer annyi oltóanyagot tud egy feltöltéssel vinni, mint a CL-415.
 
Ha jól emléxem a kanadaiak pont az alacsony sebességű manőverezőképesség silány volta miatt nem vásároltak belőle.
 
  • Tetszik
Reactions: formosa1
Például az orrsegédszárny aminek, pont a kis sebességű manőverezést segíti.
Segíti, de egyik nyilazott szárny sem versenyezhet az egyenes szárnyú gépek alacsony sebességű manőverezésével. Ezért kitalálták a variaszárnyat /változtatható szárnyállás/, de az sem váltotta be a reményeket...
kétszer annyi oltóanyagot tud egy feltöltéssel vinni, mint a CL-415.
Na és...?!? Ezzel a logikával az egyetlen átalakított B747 Jumbo "tűzoltógép" vinné el a pálmát. De /mint néhány hete kiderült, újabb átalakítás után/ az inkább árut fog fuvarozni...

Összegezve: Van nyugati /Chile és USA/ érdeklődés a Berjev iránt, de nem tűzoltógépként, hanem gyors amfíbiaként vásárolnának ilyen gépet...
 
Segíti, de egyik nyilazott szárny sem versenyezhet az egyenes szárnyú gépek alacsony sebességű manőverezésével. Ezért kitalálták a variaszárnyat /változtatható szárnyállás/, de az sem váltotta be a reményeket...

Na és...?!? Ezzel a logikával az egyetlen átalakított B747 Jumbo "tűzoltógép" vinné el a pálmát. De /mint néhány hete kiderült, újabb átalakítás után/ az inkább árut fog fuvarozni...

Összegezve: Van nyugati /Chile és USA/ érdeklődés a Berjev iránt, de nem tűzoltógépként, hanem gyors amfíbiaként vásárolnának ilyen gépet...



1. A leghatékonyabb tűzoltógépek pont az amfíbiák. Mert sokkal rövidebb fordulóidővel dolgoznak mint a hagyományos társaik, köztük a Boeing is. Folyamatos üzemben olthatják a tüzet. Az IL-76-osnak és a Boeingnak sem megy ez. Mert azokat először feltöltik oltóanyaggal. Dobnak egyet, leszállnak, majd minimum fél óra mire feltöltik őket, de lehet,hogy jóval több. Ez az idő mindig kiesik az oltásból. Ezen idő alatt a Be-200 vagy egy CL több oltókört is le tud repülni.Mert ezek az amfíbiák kevesebb mint egy perc alatt fel tudnak venni, 6 vagy a Berijev esetében 12 tonna vizet az oltáshoz. Folyamatosan tudnak oltani, a hagyományos gépek pedig csak hosszabb megszakításokkal,aminek sok negatív következménye lehet. Valószínűleg ezért szállíttatnak inkább árút a tűzoltó 747-essel is. Az oroszok is építhetnének még nagyobb kivehető oltóanyag tartályokat például az An-124-esekbe. Ehelyett inkább a Berijevet választják.
2. Tiszteld már meg a tervezőiroda alapítójának emlékét azzal, hogy helyesen írod a nevét: ami NEM "Berjev" hanem Berijev.
 
Emlékszem az Aranysasban egy Kővári féle szokás szerint fikázós cikkre a Berijevről, hogy annak milyen rossz a kis sebességű manőverezőképessége. Egyszer láttam repülni Be-200-ast. Nagyon az ellenkezőjét mutatta, mint amiket Kővári írt róla.

Kővárival nem kell foglalkozni, csak okoskodik, meg puffog.
Ha jól emléxem a kanadaiak pont az alacsony sebességű manőverezőképesség silány volta miatt nem vásároltak belőle.

Valamit ki kellett találni.