Kb így van. Csak egy aprócska kérdés, hágy gép repül jelenleg PS-90 hajtóművel és hány van hadrendben?
Jelenleg, a hajtóműveket tekintve, három fő Il-76-os verziót különböztethetünk meg (nem számolva a Taskent-i Il-76MF-eket, mert az helyi dizájn és eleve más konstrukció):
- Régi Il-76-osok, a régi D-30-as hajtóművel
- Régi Il-76-osok az új PSz-90-76-os hajtóművel átépítve (csak a civil szektor gépei közül kerültek átépítésre, pl a Volga Dnepr társaság gépei is ilyenek)
- Új Il-76-osok (Il-476), szintén az új PSz-90-76-osokkal
A már említett Il-76MF gépek is PSz-90-esekkel vannak szerelve, de nem a 14 tonnára leredukált PSz-90-76-osokkal, hanem a Tu-204/214-eseken és Il-96-osokon használt 15-16 tonnás tolóerejű, alapváltozatú PSz-90-esekkel. Ennek oka részint az, hogy a kilencvenes években a Taskent-i gyár csak ilyenek köré tudta építeni a projektjét, illetve, hogy az MF az hosszabb törzzsel és nagyobb fesztávval bíró, nehezebb sárkány. A típus egyetlen használója a jordán légierő. Néha Európában is látni a három gép egyikét.
Az áthajtóművezett civil Il-76-osok sárkánya, vezérlőrendszere a régi, avionikájuk viszont új.
Az új építésű és egyelőre csak katonai Il-76-osok (és Il-78-asok) sárkánya viszont új. A törzs a régi, de a futómű új. A szárny fesztávja a régi, de maga a konstrukció az új. A kormányvezérlés már FbW, az avionika pedig szintén megújult.
Hogy végül hány régi Il-76-osra került PSz-90-76-os hajtómű, azt nem számoltam össze, nem tudom. De olyan sok azért nem lehet.
Igazából a kérdésre a lényegi választ csak az új építésű példányok adhatják meg.