Il-76 Candid / Il-476 / Il-78 Midas (Iljusin)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Littlejohn

Well-Known Member
2010. április 20.
3 665
16 257
113
Allesmor..... nem lehet, hogy sajátos orosz munkaügyi megoldás? Azt a sok rádióst, fedélzeti mérnököt át kellene képezni vagy elbocsátani, amit az oroszok nem szívesen tennének. Ezért hiába modernizálnak egy gépet, a személyzet marad....
 

enzo

Well-Known Member
2014. augusztus 4.
14 835
37 621
113
Érdekes rakomány:

201637.jpg

Nem cikkcakkos a levelek széle, szóval nem kell rosszra gondolni, ezek mangócserjék, ha igaz.
 

enzo

Well-Known Member
2014. augusztus 4.
14 835
37 621
113
Allesmor..... nem lehet, hogy sajátos orosz munkaügyi megoldás? Azt a sok rádióst, fedélzeti mérnököt át kellene képezni vagy elbocsátani, amit az oroszok nem szívesen tennének. Ezért hiába modernizálnak egy gépet, a személyzet marad....

Igen, anno az Aeroflotnál állítólag ezért maradtak meg az ötfős "ekvipázsnál", hiába lehetett volna a Tu-134, Tu-154-et is már 3 fővel üzemeltetni, ahogy a Malév így is tett. A SZU-ban majd Oroszországban viszont a Tu-204 előtt minden utasszállító 5 fővel repült, amíg ki nem vonták őket. Meg a teherszállítók is.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 939
67 958
113
Dr. Fülöp András nagyon jó munkát végzett a Malévnál. Három fős személyzet, angol nyelvtanfolyam, angol fónia betanulása mind nagyban megkönnyítette a Malév átállását a Boeing-ekre és az áltálában bevezetett új szemlélet hatékonyan leredukálta a repesemények számát.
A szovjetek meg csak erőltették a teljes foglalkoztatottság szocialista eszményét.

Amikor az a Tu-154M bedugózott 11 ezer méteren 2005-ben, mert a kapitány azt hitte(?!) egy Tu-154B2-esben ül és 13 ezren felülről akarta megkerülni a zivatarcellát, a kabinban ott volt az ötfős legénység, a váltás öt főből a kapitány és az elsőtiszt, meg egy műrepülőbajnok.
Földig dugóztak, de végig húzott bottal.

A Malév háromfős átállásához az utolsó lökést a ferihegyi Il-18-as katasztrófa adta meg, ahol az öt ember kis túlzással, ötfelé figyelt, kommunikált és dolgozott.
 
M

molnibalage

Guest
Dr. Fülöp András nagyon jó munkát végzett a Malévnál. Három fős személyzet, angol nyelvtanfolyam, angol fónia betanulása mind nagyban megkönnyítette a Malév átállását a Boeing-ekre és az áltálában bevezetett új szemlélet hatékonyan leredukálta a repesemények számát.
A szovjetek meg csak erőltették a teljes foglalkoztatottság szocialista eszményét.

Amikor az a Tu-154M bedugózott 11 ezer méteren 2005-ben, mert a kapitány azt hitte(?!) egy Tu-154B2-esben ül és 13 ezren felülről akarta megkerülni a zivatarcellát, a kabinban ott volt az ötfős legénység, a váltás öt főből a kapitány és az elsőtiszt, meg egy műrepülőbajnok.
Földig dugóztak, de végig húzott bottal.

A Malév háromfős átállásához az utolsó lökést a ferihegyi Il-18-as katasztrófa adta meg, ahol az öt ember kis túlzással, ötfelé figyelt, kommunikált és dolgozott.
Akkor legyen meg itt, én eddig nem hallottam róla.
https://www.tu-154.hu/dr-fulop-andras-1928-2008/
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
43 726
84 295
113
Russian Il-76MD take off and landing on dirt strip

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 

Capslock27

Well-Known Member
2017. október 30.
2 618
6 117
113
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
.
.
Uj gyar, ujraszerszamozva, de a gep vilaghaborus stilusu uvegezett orrat nem tudjak/akarjak eltuntetni. Ha sajat ötlet nincs, legalabb masolnak le a kinai Y-20 megoldasat. :) De legalabb a faroklövesz már nem ül ott hatul disznek. :)
 
  • Tetszik
Reactions: alfa74

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 953
86 574
113
.
.
Uj gyar, ujraszerszamozva, de a gep vilaghaborus stilusu uvegezett orrat nem tudjak/akarjak eltuntetni. Ha sajat ötlet nincs, legalabb masolnak le a kinai Y-20 megoldasat. :) De legalabb a faroklövesz már nem ül ott hatul disznek. :)
Nézd a dolog jó oldalát, legalább a kutató-mentő feladatokhoz jól jön alul az üvegezett rész. :)
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
51 431
86 575
113
.
.
Uj gyar, ujraszerszamozva, de a gep vilaghaborus stilusu uvegezett orrat nem tudjak/akarjak eltuntetni. Ha sajat ötlet nincs, legalabb masolnak le a kinai Y-20 megoldasat. :) De legalabb a faroklövesz már nem ül ott hatul disznek. :)

Az üvegezett orrrban sem ül senki,csak dísznek van ott az új változaton.
 

Capslock27

Well-Known Member
2017. október 30.
2 618
6 117
113
Nézd a dolog jó oldalát, legalább a kutató-mentő feladatokhoz jól jön alul az üvegezett rész. :)
.
.
Beszerelnek az orrba egy akár a géptestbe fel-le behúzható, és forgatható szenzortornyot pár különféle kamerával, többre mennek vele, mintha valakit odaültetnek egy távcsővel a kezében..... :)