Il-76 Candid / Il-476 / Il-78 Midas (Iljusin)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Littlejohn

Well-Known Member
2010. április 20.
3 478
14 750
113
Allesmor..... nem lehet, hogy sajátos orosz munkaügyi megoldás? Azt a sok rádióst, fedélzeti mérnököt át kellene képezni vagy elbocsátani, amit az oroszok nem szívesen tennének. Ezért hiába modernizálnak egy gépet, a személyzet marad....
 

enzo

Well-Known Member
2014. augusztus 4.
12 828
31 841
113
Érdekes rakomány:

201637.jpg

Nem cikkcakkos a levelek széle, szóval nem kell rosszra gondolni, ezek mangócserjék, ha igaz.
 

enzo

Well-Known Member
2014. augusztus 4.
12 828
31 841
113
Allesmor..... nem lehet, hogy sajátos orosz munkaügyi megoldás? Azt a sok rádióst, fedélzeti mérnököt át kellene képezni vagy elbocsátani, amit az oroszok nem szívesen tennének. Ezért hiába modernizálnak egy gépet, a személyzet marad....

Igen, anno az Aeroflotnál állítólag ezért maradtak meg az ötfős "ekvipázsnál", hiába lehetett volna a Tu-134, Tu-154-et is már 3 fővel üzemeltetni, ahogy a Malév így is tett. A SZU-ban majd Oroszországban viszont a Tu-204 előtt minden utasszállító 5 fővel repült, amíg ki nem vonták őket. Meg a teherszállítók is.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 085
60 174
113
Dr. Fülöp András nagyon jó munkát végzett a Malévnál. Három fős személyzet, angol nyelvtanfolyam, angol fónia betanulása mind nagyban megkönnyítette a Malév átállását a Boeing-ekre és az áltálában bevezetett új szemlélet hatékonyan leredukálta a repesemények számát.
A szovjetek meg csak erőltették a teljes foglalkoztatottság szocialista eszményét.

Amikor az a Tu-154M bedugózott 11 ezer méteren 2005-ben, mert a kapitány azt hitte(?!) egy Tu-154B2-esben ül és 13 ezren felülről akarta megkerülni a zivatarcellát, a kabinban ott volt az ötfős legénység, a váltás öt főből a kapitány és az elsőtiszt, meg egy műrepülőbajnok.
Földig dugóztak, de végig húzott bottal.

A Malév háromfős átállásához az utolsó lökést a ferihegyi Il-18-as katasztrófa adta meg, ahol az öt ember kis túlzással, ötfelé figyelt, kommunikált és dolgozott.
 
M

molnibalage

Guest
Dr. Fülöp András nagyon jó munkát végzett a Malévnál. Három fős személyzet, angol nyelvtanfolyam, angol fónia betanulása mind nagyban megkönnyítette a Malév átállását a Boeing-ekre és az áltálában bevezetett új szemlélet hatékonyan leredukálta a repesemények számát.
A szovjetek meg csak erőltették a teljes foglalkoztatottság szocialista eszményét.

Amikor az a Tu-154M bedugózott 11 ezer méteren 2005-ben, mert a kapitány azt hitte(?!) egy Tu-154B2-esben ül és 13 ezren felülről akarta megkerülni a zivatarcellát, a kabinban ott volt az ötfős legénység, a váltás öt főből a kapitány és az elsőtiszt, meg egy műrepülőbajnok.
Földig dugóztak, de végig húzott bottal.

A Malév háromfős átállásához az utolsó lökést a ferihegyi Il-18-as katasztrófa adta meg, ahol az öt ember kis túlzással, ötfelé figyelt, kommunikált és dolgozott.
Akkor legyen meg itt, én eddig nem hallottam róla.
https://www.tu-154.hu/dr-fulop-andras-1928-2008/
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
47 731
80 570
113
.
.
Uj gyar, ujraszerszamozva, de a gep vilaghaborus stilusu uvegezett orrat nem tudjak/akarjak eltuntetni. Ha sajat ötlet nincs, legalabb masolnak le a kinai Y-20 megoldasat. :) De legalabb a faroklövesz már nem ül ott hatul disznek. :)
Nézd a dolog jó oldalát, legalább a kutató-mentő feladatokhoz jól jön alul az üvegezett rész. :)
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
46 791
75 846
113
.
.
Uj gyar, ujraszerszamozva, de a gep vilaghaborus stilusu uvegezett orrat nem tudjak/akarjak eltuntetni. Ha sajat ötlet nincs, legalabb masolnak le a kinai Y-20 megoldasat. :) De legalabb a faroklövesz már nem ül ott hatul disznek. :)

Az üvegezett orrrban sem ül senki,csak dísznek van ott az új változaton.
 

Capslock27

Well-Known Member
2017. október 30.
2 577
5 985
113
Nézd a dolog jó oldalát, legalább a kutató-mentő feladatokhoz jól jön alul az üvegezett rész. :)
.
.
Beszerelnek az orrba egy akár a géptestbe fel-le behúzható, és forgatható szenzortornyot pár különféle kamerával, többre mennek vele, mintha valakit odaültetnek egy távcsővel a kezében..... :)