Il-76 Candid / Il-476 / Il-78 Midas (Iljusin)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

nyugger

Well-Known Member
2012. szeptember 30.
6 996
31 068
113
.
.
A komoly modernizálás olyan lenne, mint a kinai Y-20, amiről sikerült leszedni a világháborús eredetű faroklövészt és a teljesen elavult ámde ormótlan üvegezett orrot is.
Az Il-78M2 program a már meglévő Il-78M gépek átalakításával jön létre az Il-78M-90A egyes elemeinek beépítésével, illetve a tervezett élettartam kitolásával 40 évre. Nem összekeverendő az új gyártású Il-78M-90A modellekkel, amiknek az alapja az Il-76MD-90A és már nem tartalmazzák a faroklövészt vagy annak a helyét. Az orr átdolgozása meg vélhetően anyagilag nem érné meg a strukturális változtatások mellett.
 
  • Tetszik
Reactions: boki

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 678
14 641
113
.
.
A komoly modernizálás olyan lenne, mint a kinai Y-20, amiről sikerült leszedni a világháborús eredetű faroklövészt és a teljesen elavult ámde ormótlan üvegezett orrot is.
Az üvegorr kell a fűre leszálláshoz. Mögötte meg radar van. Inkább arra gondoltam, hogy még az őskori motorjait se cserélték le a középkori PS-90esre.
 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 678
14 641
113
A többi típus hogy oldja meg üvegezett orr nélkül?
Sehogy. Olvastam régen egy cikket, amiben arról volt szó, hogy cseszegettek valami ENSZ szervezetet, hogy miért ócska Il-76osokkal viszenk segélyeke a világ végére. A pilóták mondták, hogy azért, mert azokat küldik előre a pusztába leszállni, és utána megy csak oda a többi fajta repülő.
 
  • Tetszik
Reactions: borisz

nyugger

Well-Known Member
2012. szeptember 30.
6 996
31 068
113
Az üvegorr kell a fűre leszálláshoz. Mögötte meg radar van. Inkább arra gondoltam, hogy még az őskori motorjait se cserélték le a középkori PS-90esre.
Talán Allesmor vagy emel írta, hogy egy adott típus áthajtóművezése esetén nagy eséllyel a szárnyat, az abban futó üzemanyagrendszert, hidraulikát meg úgy kb mindent áttervezni/cserélni kell ami az Il-78-ak átlagéletkorát tekintve nem éri meg, főleg, hogy jönnek az újabb gyártású példányok. A B-52 áthajtóművezésnél is azért marad meg a 4×2 gondolás elrendezés, mert nem éri meg anyagilag a szárnyak cseréje.
 

vilmoci

Well-Known Member
2010. április 24.
1 740
4 262
113
A többi típus hogy oldja meg üvegezett orr nélkül?
Van egy olyan érzésem, hogy nem az üvegezett orr a dolog kulcsa, hanem az Il-76-os robusztus felépítése és a strapabíró futómű, meg a sárkány.
Illetve még talán az, hogy az ukrán/orosz személyzet hajlandó volt vállalni a kockázatot némi dodóért.
Szerintem az üvegezett orrból csak annyit lát a muksó leszállás előtt, hogy megy alatta hátra a talaj. De biztos van olyankor más dolga is :)
Teherdobáskor, meg ejtőernyős ugratáskor lehet inkább jelentősége.

Ma már nem működik, de mikor még elérhető volt a Hungarian Ukrainian Heavy Lift (vagy az Atlant Hungary-é... nem mernék megesküdni, hogy melyik volt) weboldala, akkor a cégtörténet fülön olvasható volt, hogy igen büszkék arra, hogy ők voltak az elsők, akik segélyszállítmányt vittek a népirtás után Ruandába valami Isten háta mögötti helyre, mert más nem mert ott leszállni... Külön kihangsúlyozták, hogy még a híres C-130-assal sem volt hajlandó rá előttük senki...
 
  • Tetszik
Reactions: nyugger and fishbed

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 598
12 674
113
19 óra 40-kor kimentem az udvarra szippantani még utoljára friss levegőt, amikor felfigyeltem valamire:
Repülőgép gázturbinák hangjára!
Teljesen ugye nem halt ki a légtér, de ez most valami gyönyörű hang volt.
A hangereje alapján úgy hirtelen 6-8000 méterre tippeltem az utazási magasságát. Felnéztem az égre, de úgy meg így inkább tippeltem kb. 10000 méterre.
Ez valami régi típus lesz!!!
Még élveztem a hangját fél percig, aztán berohantam a telefonért, s rákerestem a Flightradar24-en.

Egy Il-76MD volt, az Orosz Légierő gépe, az RA-78762-es lajstromjelű, Belgrádból tart hazafele - most éppen Breszt közelében jár...
Hátborzongatóan gyönyörű erőmű hangja volt a halkuló estében!
32088_1527538523.jpg
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 753
66 507
113
Ez a típus, főleg ezekkel az "új" hajtóművekkel, az egyik legjobb ár-érték arányú szállítógép. Jót tett neki az új szárny, a PSz-90-esek installálása és az új avionika. Bár ez utóbbi miatt tuti,hogy fölösleges az üvegezett orr, de nélküle nem is lehetne Il-76-osnak nevezni :)
 

aquarell

Well-Known Member
2015. január 20.
16 496
59 969
113
Az új szârnyról lehetne ( röviden!) valamit irni? Vagy volt itt mâr, csak elsiklottam felette?
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 567
85 015
113
Konkrétan a képen lévő gép Taganrogban volt fényképezve 2015-ben Ezt a gépet építetták át A-100 Awacs-ra.
 
  • Tetszik
Reactions: gacsat

Capslock27

Well-Known Member
2017. október 30.
2 613
6 083
113
Ez a típus, főleg ezekkel az "új" hajtóművekkel, az egyik legjobb ár-érték arányú szállítógép. Jót tett neki az új szárny, a PSz-90-esek installálása és az új avionika. Bár ez utóbbi miatt tuti,hogy fölösleges az üvegezett orr, de nélküle nem is lehetne Il-76-osnak nevezni :)
.
.
Számomra nagy talány az új Il-76 glass cockpitja. Mert első blikkre egy korrekt glass cokcpit, de pl mögötte ott van egy rádiós? és fedélzeti mérnök? munkahely a kép két lenti szélén:

http://farm9.staticflickr.com/8395/9009883348_ff8fa231a2_o.jpg

Vagy az üvegezett orrban is a munkahely kapott két képernyőt, de mellette egy csomó analóg cucc is ott virit. Valahogy az az érzésem, hogy az Il-76 elekronikájának csak erősen részleges a modernizálása, és a szép képernyős műszerfal messze nem vett át minden funkciót.

http://farm8.staticflickr.com/7405/9008700177_c4f235c2f3_o.jpg

Mi az, amit nem lehetne megoldani kamerákkal, elektronikával, és valakit még mindig oda kell ültetni egy régi faasztalka mellé? :) Legalább másolnák le a kinai Y-20 orrát, tolvajtól lopni nem bűn alapon, ha jobb saját ötletük nincs. :)
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 211
81 102
113
KSA_004398_00001_1_t236_190236.webp

The Russian Kommersant’s reported that the Russian Ministry of Defense concluded, under new conditions, the largest contract so far for the supply of Il-76MD-90A military transport aircraft with the Aviastar-SP Ulyanovsk plant that is part of the United Aircraft Corporation (UAC), which again is part of Rostec.

The previous contract, dated from 2012, provided for the supply of 39 Il-76MD-90As at an average price of USD 51,3 million (3,6 billion rubles) per aircraft, in a total sum of some USD 2 billion (140 billion rubles). So far, Aviastar SP delivered six Il-76MD-90As. These will be followed by thirteen aircraft during 2020 and 2021, all under the old contract. In 2021, the new contract will be activated with fourteen new Candids that will be delivered by 2028, the unit-price will increase to USD 65 million.

The production of the Ilyushin was hindered by the acceptance of PS-90A-76 engines, manufactured by the United Engine-Building Corporation (UEC), which is also part of Rostec. UEC faced for quite a while troubles with the engine fans, but it is said these problems have been resolved.