IL-78M, ennyi kiszolgáló teherautó kell hozzá?
Szerintem igen is, meg nem is.
A két TZ-22 (22 köbméter fér bele) szükséges, vagy legalább egy, mert azzal töltik fel keróval.
A mellettük lévő Uralról nem látom szemből, hogy micsoda, de lehet, hogy APA-5d... Ez adja az áramot a VSzU (alias APU) indításához... Ez igencsak fontos, hogy ne akkumulátorról kelljen a VSzU-t indítani... (ha a VSzU már megy, akkor az termel levegőt a nagy hajtóművek beindításához..meg onnét van áram is..) az APA-kocsi is tud mindenféle áramnemet szolgáltatni, ha szükséges..
A következő Ural (a felépítmény oldalán kék csík, rajta Кислород felirattal
) un. AKZSz, vagyis oxigén töltő kocsi... Ha ezen az Il-76 változaton sincs még OBOGS, akkor erre is szükség van.
Mellette a platós kamaz szerény véleményem szerint nélkülözhető.
A következő Ural narancssárga csíkkal egy UGZSz... Elvileg képes bármilyen „műszaki gázt” tölteni a repülőgépekbe (levegő, oxigén, nitrogén),m mert Univerzális (ezt jelenti az első betű ) szóval lehetséges, hogy ki tudja válktani az AKZSZ-t, meg a mellette álló VZ-20-ast (a Zilt [fekete csíkkal Воздух felirattal)... bár ilyen taligát én még élőben nem láttam.
A fekete csíkos oldalú Zil, a VZ-20, az levegőtöltő (van egy rakás levegőpalack (gondolom 20db) a hátuljában és kb.130bar-ig képes levegőt tölteni repülőgépbe)...szerintem az Il-76-oshoz nem kell..
A két hátsó, egy Zil, meg egy Ural .. hát azokat nem látom, hogy mik lehetnek...
ami még elő szokott fordulni reptéren (mármint orosz stílusú reptéri kiszolgáláshoz), az a Zil alvázon lévő UPG-300. Az a hidraulikus rendszerpróbához kell (amit akkor kötelező csinálni, ha meg lett bontva a hidraulikarendszer, vagy időszakos munkák alkalmával), szóval arra ritkán van szükség.
Ami még gyakori, az az UKSz-kocsi... Az komolyabb cucc, mert 400bar-ig tud sűrített levegőt előállítani... egy 3 fokozatú dugattyús kompresszort hajt egy V8-as dízelmotor.. egy JaMZ-238 (A Krazokban is ezt a mocit használják, meg még sok járműben).
Nitrogénfeltöltéshez még nem láttam, hogy létezne teherkocsi, mert azt palackról meg lehet csinálni... (rugóstagokba, hidraulika akkumulátorokba szokott kelleni max 60-70bar-ig utántölteni)
De például olyan járgány nincs a képen, amit vontatáshoz lehet használni... az pedig mindenképpen kell. Egy Il-76-osnak meg neki kell feszülni, mert 170-200tonna között van valahol, ha tele van.
Klotyóleszívató kocsi, meg cateringes, meg ilyen járgányok szerintem nem kellenek hozzá.