GlobalEye AEW&C (Saab)

Egyetértünk...
a GlobalEye nak ALAP SIGINT képességei vannak.

egy vadászgép EW / RWR rendszere is bizonyára képes összegyűjteni a vett jeleket, de egy vadászgépnek sem ez az alapfeladata.
Mindenesetre arról még kevés szó esett hogy egy repülőgép fedélzeti SIGINT adatgyűjtő rendszer (mindegy hogy GlobalEye vagy csak egy síma vadászgép) mit sem ér egy komoly földi EW labor nélkül ahol feldolgozzák és kielemzik a vett jeleket és folyamatosan naprakészen tartják a "veszély könyvtárat".
Nekünk pl. ez sincs...(a hangsúly a "komoly" jelzőn van!)

Nem véletlen hogy SIGINT feladatokra külön gépeket rendszeresítenek.
Én úgy gondolom hogy a GlobalEye esetén talán van a konstrukcióban annyi rugalmasság hogy a tengerészeti ISR feladatkör helyett egy komolyabb SIGINT képességet lehetne rá integrálni. Erre a célra adja magát hogy a tengerészeti radar helyett - annak a helyére - egy komoly SIGINT (COMINT) antenna farmot lehetne telepíteni.

Én azt hiszem lefordítottam minden lényegeset és nem hiszem hogy túl sok bullshitet nyomtam??
Ezt magyaráztuk Kammnak,de szokás szerint álomvilágban él.
Valamikor volt egy komoly jelfekderitő rendszerünk,az Egérluk.90es évek végén megszüntették.MN/MH valamikor KE-i szinten nagyon jó rádiófelderitő/REH alakulatai voltak.Hogy azokbol mi maradt,azt nem tudni.Egyszerűen vissza kell épiteni a képességet,mind hadászati,mind harcászati szinten.Legalább KM-i szinten fel kell állitanunk saját könyvtárat.És akivel csak lehet,ki kell épiteni ez irányú kapcsolatokat.
 
Ezt magyaráztuk Kammnak,de szokás szerint álomvilágban él.
:rolleyes: Le van irva vilagosan a GlobalEye kapcsan mindenhol lasd feljebb.

Valamikor volt egy komoly jelfekderitő rendszerünk,az Egérluk.90es évek végén megszüntették.MN/MH valamikor KE-i szinten nagyon jó rádiófelderitő/REH alakulatai voltak.Hogy azokbol mi maradt,azt nem tudni.
Ennek semmi koze a GE kepessegeihez.

Egyszerűen vissza kell épiteni a képességet,mind hadászati,mind harcászati szinten.Legalább KM-i szinten fel kell állitanunk saját könyvtárat.És akivel csak lehet,ki kell épiteni ez irányú kapcsolatokat.
Ahogy @dudi mar jelezte, csaknem kizart dolog, hogy ne lenne sajat db mar jo ideje, evek ota jarnak mar a Gripenek is kulfoldre.
 
Azért az szórakoztató, milyen olcsón veszi a svéd állam a gepet - kettot kap $710-720M korul:

Flightglobal: Sweden follows NATO membership approval with GlobalEye contract.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby
Saab’s Fourth GlobalEye Conducted Successful First Flight...

20230403-en-4508157-1.jpg
 
Saab delivers fourth GlobalEye to the UAE...

The delivery took place on 18 April 2024 and follows Saab’s previous deliveries of three GlobalEye to the UAE in 2020 and 2021.

The UAE has ordered a total of five GlobalEye aircraft from Saab, with the initial contract signed in 2015 and an order for two additional aircraft received in 2021.

20240425-en-4804838-1.jpg
 

Saab signs contract with Swedish FMV for a third GlobalEye...

Saab has today signed a contract with the Swedish Defence Materiel Administration (FMV) regarding delivery of a third GlobalEye airborne early warning and control aircraft to Sweden. The order value is approximately SEK 2.6 billion and the delivery period is 2024-2029.


-------
SEK 2.6 billion = 244,6 millió USD
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
Saab and KAI sign MoU for the AEW&C II competition and future Korean opportunities...

The MoU’s collaborative arrangements relate to the transformation of the Global 6500 business jet into a GlobalEye AEW&C special mission aircraft. This includes airframe and aerodynamics modifications, system installation, testing and integration and comes with an extensive package of training and technical assistance to build competencies in these areas. KAI will therefore be self-sufficient in carrying out future modifications, maintenance and repair of GlobalEye (AEW&C II).
 
A franciák már nem bíznak az amcsi gépekben...

 
A franciák már nem bíznak az amcsi gépekben...

Szerintem inkább csak az van, hogy amiből lehet abból európait vesznek (én is ezt csinálnám).
 
Ebben egyetértünk - az USA már nem teljen megbízható partner. Sajnos...
Nem megbízhatósag kérdése, hanem elemi dolog, hogy európaiként európai haditechnikai eszközt kell választani ha az legalább ugyanolyan jó mint bármelyik más (tehát nem csak amerikával szemben kell az európait priorizálni) termék.
 
Nem megbízhatósag kérdése, hanem elemi dolog, hogy európaiként európai haditechnikai eszközt kell választani ha az legalább ugyanolyan jó mint bármelyik más (tehát nem csak amerikával szemben kell az európait priorizálni) termék.
Iparpolitika is fontos szempont, de azt sem mindegy hogy jön-e alkatrész ha "beüt a szarvihar".
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and Ocses