Ezt magyaráztuk Kammnak,de szokás szerint álomvilágban él.Egyetértünk...
a GlobalEye nak ALAP SIGINT képességei vannak.
egy vadászgép EW / RWR rendszere is bizonyára képes összegyűjteni a vett jeleket, de egy vadászgépnek sem ez az alapfeladata.
Mindenesetre arról még kevés szó esett hogy egy repülőgép fedélzeti SIGINT adatgyűjtő rendszer (mindegy hogy GlobalEye vagy csak egy síma vadászgép) mit sem ér egy komoly földi EW labor nélkül ahol feldolgozzák és kielemzik a vett jeleket és folyamatosan naprakészen tartják a "veszély könyvtárat".
Nekünk pl. ez sincs...(a hangsúly a "komoly" jelzőn van!)
Nem véletlen hogy SIGINT feladatokra külön gépeket rendszeresítenek.
Én úgy gondolom hogy a GlobalEye esetén talán van a konstrukcióban annyi rugalmasság hogy a tengerészeti ISR feladatkör helyett egy komolyabb SIGINT képességet lehetne rá integrálni. Erre a célra adja magát hogy a tengerészeti radar helyett - annak a helyére - egy komoly SIGINT (COMINT) antenna farmot lehetne telepíteni.
Én azt hiszem lefordítottam minden lényegeset és nem hiszem hogy túl sok bullshitet nyomtam??
Valamikor volt egy komoly jelfekderitő rendszerünk,az Egérluk.90es évek végén megszüntették.MN/MH valamikor KE-i szinten nagyon jó rádiófelderitő/REH alakulatai voltak.Hogy azokbol mi maradt,azt nem tudni.Egyszerűen vissza kell épiteni a képességet,mind hadászati,mind harcászati szinten.Legalább KM-i szinten fel kell állitanunk saját könyvtárat.És akivel csak lehet,ki kell épiteni ez irányú kapcsolatokat.