A II. világháború (1939 - 1945)

Sajna nem. Nem lehet teherautók nélkül gépesített egységeket ellátni. Nem lehet kaja nélkül embereket harcoltatni. Nem lehet modern híradóeszközök nélkül modern háborút vívni.
És qrva nagy szívás az is ha nincs mivel megtölteni a bombákat és gránátokat... No meg ez is egy nagy igazság amit feljebb említettél:

A SZU azért gyárthatott annyi tankot amennyit, mert komplett dolgokat nem kellett gyártania, hisz megkapta őket készen. Tehát, ha a háború megnyeréséhez 100 dolog kell, akkor neked mind a 100-at vagy le kell tudnod gyártani, vagy amit nem tudsz legyártani azt mástól kell beszerezned. Na ezutóbbit csinálta a SZU és a nem gyártott dolgok miatt felszabadult kapacitással növelte a gyártott dolgok számát és így sem tudott eleget gyártani pl tankból.
 
Sajna nem. Nem lehet teherautók nélkül gépesített egységeket ellátni. Nem lehet kaja nélkül embereket harcoltatni. Nem lehet modern híradóeszközök nélkül modern háborút vívni.
Beszéld meg a történészekkel.
Az, hogy az ipar valamit nem termelt bizonyos számban a lend lease felpörgésének hatására (pl teherautók, vasúti vagonok) nem azt jelenti, hogy az ipar ezen termékeket nem képes gyártani más termékek gyártásának rovására. Igazán pótolhatatlan dolgok pl a fejlett elektronikai eszközök illetve a magas oktánszámú üzemanyagok lettek volna. Ezek hiánya jelentősen több emberéletbe került volna, de a végeredményen nem változtatott volna.
 
Azt általánosságban ki lehet jelenteni, hogy a SzU-t egyedül a Lend Lease mentette meg. Nélküle esélyük sem lett volna megnyerni a háborút. Ez az amiről az oroszok máig mélyen hallgatnak.
Nem is igazából a haditechnika az ami számított. Hanem egyrészt a több százezer teherautó amit kaptak, másrészt meg a robbanóanyagok. Kevesen tudják, hogy a SzU által felhasznált robbanóanyagoknak több mint az 1/3-a nyugatról származott!
Már nem hallgatnak, nemrég Putyin elismerte.
 
Beszéld meg a történészekkel.
Az, hogy az ipar valamit nem termelt bizonyos számban a lend lease felpörgésének hatására (pl teherautók, vasúti vagonok) nem azt jelenti, hogy az ipar ezen termékeket nem képes gyártani más termékek gyártásának rovására. Igazán pótolhatatlan dolgok pl a fejlett elektronikai eszközök illetve a magas oktánszámú üzemanyagok lettek volna. Ezek hiánya jelentősen több emberéletbe került volna, de a végeredményen nem változtatott volna.
Nem azt írtam, hogy képteln, hanem azt, hogy ipari kapacitás szabadult fel.
Így sem tudtak elég tankot gyártani, mennyit tudtak volna ha nem szabudlnak fel ipari kapacitások?
 
Nem azt írtam, hogy képteln, hanem azt, hogy ipari kapacitás szabadult fel.
Így sem tudtak elég tankot gyártani, mennyit tudtak volna ha nem szabudlnak fel ipari kapacitások?
Most megzavarodtam, azt mondod, hogy a németek elfoglalták moszkvát, és megnyerték a háborút? Itt a Kentaurin nem ilyen történelem könyvek vannak.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and antigonosz
Csak úgy halkan megjegyzem... 400.000 teherautót kaptak... Ennek a fele is brutálisan leterhelte volna az ipart.
A kérdés csupán a mikor, és nem a mennyit.
Még Kurksz idején is szinte jelentéktelen volt, a szovjet viszonyokhoz képest a mennyiségük.
 
Én úgy tudom, hogy a moszkvai csatáig lényegtelen volt az amcsi szállítás.

Az biztos, hogy a Lend Lease nagyon nagy segítség volt, különösen a spéci cikkek tekintetében lehetne sorolni, én az alu lemezeket emelném ki, ami nélkül a repülőgyártásuk nehezen futott volna fel.

Talán felesleges is vitázni azon, hogy mennyire volt fontos a kölcsönbérleti szerződés, mivel az angolszászok mindenképp, minden áron meg akarták buktatni a III. birodalmat, az oroszoknak meg elemi érdekük volt.
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány
Akkor tanulj meg olvasni már bocsanat.
Azt írtad, hogy így sem tudtak elég tankot gyártani. De ha nem tudtak, akkor kifogytak a tankokból. Tankok nélkül, meg a németek átsöpörtek rajtuk. Ehhez képest nem egészen ez történt.
Mire az LL szállítások egyáltalán éreztetni kezdték a hatásukat, a keleti front már eldőlt.
 
A kérdés csupán a mikor, és nem a mennyit.
Még Kurksz idején is szinte jelentéktelen volt, a szovjet viszonyokhoz képest a mennyiségük.
Csakhogy pont 1943-tól kezdtek egyre elviselhetetlenebbé válni a harckocsiveszteségek. 1944-ben 14147 T-34-est gyártottak, ugyanakkor a veszteség kb. 13700 volt. Pontosan ezért volt életmentő a LL. Mindenképpen át kellett volna irányítani a termelés egy részét, így pont a kritikus időszakban nem lett volna elég harckocsi. Vond le belőle még a kb. 10.000 nyugati tankot is, köztük a kb. 4000 Shermant aminek a harcértéke messze a T-34-esé fölött volt.

De amúgy nem csak a teherautókat kell nézni.
  • Ahogy már említettem, a robbanószereknek több mint 1/3-a is nyugatról származott.
  • Élelmiszerből is igen sokat kaptak
  • Létfontosságú nyersanyagok, pl. alumínium
  • Létfontosságú késztermékek, pl. csapágyak
  • repülőgépek üzemanyaga, több mint 50%!
  • vasúti kocsik, mozdonyok

Ha csak a teherautókat vesszük figyelembe, oké, akkor még talán egyet tudok érteni a linkelt mű szerzőjével, hogy a SzU megnyerhette volna a háborút. De ha a fentieket is levonjuk... teljesen esélytelen.
 
Csakhogy pont 1943-tól kezdtek egyre elviselhetetlenebbé válni a harckocsiveszteségek. 1944-ben 14147 T-34-est gyártottak, ugyanakkor a veszteség kb. 13700 volt. Pontosan ezért volt életmentő a LL. Mindenképpen át kellett volna irányítani a termelés egy részét, így pont a kritikus időszakban nem lett volna elég harckocsi. Vond le belőle még a kb. 10.000 nyugati tankot is, köztük a kb. 4000 Shermant aminek a harcértéke messze a T-34-esé fölött volt.

De amúgy nem csak a teherautókat kell nézni.
  • Ahogy már említettem, a robbanószereknek több mint 1/3-a is nyugatról származott.
  • Élelmiszerből is igen sokat kaptak
  • Létfontosságú nyersanyagok, pl. alumínium
  • Létfontosságú késztermékek, pl. csapágyak
  • repülőgépek üzemanyaga, több mint 50%!
  • vasúti kocsik, mozdonyok

Ha csak a teherautókat vesszük figyelembe, oké, akkor még talán egyet tudok érteni a linkelt mű szerzőjével, hogy a SzU megnyerhette volna a háborút. De ha a fentieket is levonjuk... teljesen esélytelen.
sőt rengeteg alkoholt is kaptak anélkül meg az oroszok nem tudtak vólna nyerni az hétszentség.
ha nincs tank de van vodka megoldják
ha nincs teherautó de van vodka leszarják
de ha van tank és teherautó de nincs vodka akkor lehet akárhány repülőgépük... elbukják. :P
 
Azt írtad, hogy így sem tudtak elég tankot gyártani. De ha nem tudtak, akkor kifogytak a tankokból. Tankok nélkül, meg a németek átsöpörtek rajtuk. Ehhez képest nem egészen ez történt.
Mire az LL szállítások egyáltalán éreztetni kezdték a hatásukat, a keleti front már eldőlt.
Nem. 44 végén a hadosztályaik kb 60-ra voltak csak feltöltve (generálisan) harckocsikkal, egész egyszerűen nem tudtak annyit gyártani amennyit a németek kilőttek.
 
Rendben van hogy tank meg teher auto stb.
Csak, a haboru kitoresekor volt 4,5 millio szovjet katona, meghalt kozel 9 milio, es a haboru vegen maradt 12,5 millio szovjet katona. Nem tudom volt e ennyi osszesen a tengelyhatalmaknak vagy a szovetsegeseknek.
Meselhetunk tankokrol, repulokrol, bakancsokrol ha nincs aki legyartsa es hasznalja. A hires neves D nap utan is a keleti fronton 2x annyi nemet katona halt meg mint a nyugatin.
Lehet hogy xar volt a T 34,de elment Berlinbe.
 
Rendben van hogy tank meg teher auto stb.
Csak, a haboru kitoresekor volt 4,5 millio szovjet katona, meghalt kozel 9 milio, es a haboru vegen maradt 12,5 millio szovjet katona. Nem tudom volt e ennyi osszesen a tengelyhatalmaknak vagy a szovetsegeseknek.
Meselhetunk tankokrol, repulokrol, bakancsokrol ha nincs aki legyartsa es hasznalja. A hires neves D nap utan is a keleti fronton 2x annyi nemet katona halt meg mint a nyugatin.
Lehet hogy xar volt a T 34,de elment Berlinbe.
Mennyi szovjet katona halt meg és mennyi bármelyik más nemzetből?
 
Felejtsük el ezt a vérrel fizettün mrhaságot. A saját kepzetlenségük okozt azt az emberáldozatot amit hoztak. Mondjatok a történelemben olyan győztes háborút ahol a vesztes fél kisebb veszteséget szenved mint a győztes.
 
Mennyi szovjet katona halt meg és mennyi bármelyik más nemzetből?


Az európai hadviselő felek embervesztesége a II. világháborúban
Ország​
Lélekszám
(1838. XII. 3-án,
Mo. és Ro.
1941. XII. 31.)​
Összveszteség (fő)​
Katonaveszteség (fő)​
Veszteség az
összes
lélekszámhoz
képest (%)​
Európa (a Szu. és No. nélkül)​
313.900.000​
11.000.000​
2.200.000​
3,51​
Lengyelország​
35.100.000​
5–5.000.000​
300.00​
14,96​
Szovjetunió​
190.000.000​
12-20.000.000​
7,5–8.000.000​
8,42​
Magyarország​
13.702.855​
830–950.000​
340–360.000​
6,49​
Németország​
80.000.000​
5–5.300.000​
3.500.000​
6,44​
Románia​
19.850.000​
550–600.000​
300.000​
2,90​
Finnország​
3.697.000​
100.000​
90.000​
2,70​
Bulgária​
6.270.000​
110.000​
100.000​
1,75​
Franciaország​
41.680.000​
600.000​
250.000​
1,44​
Nagy-Britannia​
47.814.000​
460.000​
400.000​
0,96​
Olaszország​
43.780.000​
400.000​
330.000​
0,91​
A szovjet katona es tank jutott el Berlinbe. Azert mert volt belole sok. Abban a haboruban ez szamitott.
 
Rendben van hogy tank meg teher auto stb.
Csak, a haboru kitoresekor volt 4,5 millio szovjet katona, meghalt kozel 9 milio, es a haboru vegen maradt 12,5 millio szovjet katona. Nem tudom volt e ennyi osszesen a tengelyhatalmaknak vagy a szovetsegeseknek.
Meselhetunk tankokrol, repulokrol, bakancsokrol ha nincs aki legyartsa es hasznalja. A hires neves D nap utan is a keleti fronton 2x annyi nemet katona halt meg mint a nyugatin.
Lehet hogy xar volt a T 34,de elment Berlinbe.
Nem arról van szó, hogy a szovjetek ne nyerték volna meg a háborút, az senki nem tagadja. Csupán arról folyt a társalgás, hogy Lend-Lease nélkül megnyerték volna e.
 
  • Tetszik
Reactions: Catles and Crusader