Csakhogy pont 1943-tól kezdtek egyre elviselhetetlenebbé válni a harckocsiveszteségek. 1944-ben 14147 T-34-est gyártottak, ugyanakkor a veszteség kb. 13700 volt. Pontosan ezért volt életmentő a LL. Mindenképpen át kellett volna irányítani a termelés egy részét, így pont a kritikus időszakban nem lett volna elég harckocsi. Vond le belőle még a kb. 10.000 nyugati tankot is, köztük a kb. 4000 Shermant aminek a harcértéke messze a T-34-esé fölött volt.
De amúgy nem csak a teherautókat kell nézni.
- Ahogy már említettem, a robbanószereknek több mint 1/3-a is nyugatról származott.
- Élelmiszerből is igen sokat kaptak
- Létfontosságú nyersanyagok, pl. alumínium
- Létfontosságú késztermékek, pl. csapágyak
- repülőgépek üzemanyaga, több mint 50%!
- vasúti kocsik, mozdonyok
Ha csak a teherautókat vesszük figyelembe, oké, akkor még talán egyet tudok érteni a linkelt mű szerzőjével, hogy a SzU megnyerhette volna a háborút. De ha a fentieket is levonjuk... teljesen esélytelen.