[HUN] Vadászgépek beszerzése

Thx.

Úgy gondolom nálunk a légifölény képesség a fontosabb eszköz, második az ellenséges radarok/légvédelem kikapcsolása.

Szóval inkább mondjuk 3 század modernizált C/D mint két század E/F.
800px-Keres-AGM-78-hatzerim-2.jpg

Sajnos a rakéta nem látszik,de ez egy Standard ARM inditó.Izrael használta 82ben a Beeka völgyben.Valójában a szir SAMok elleni döntő csapást a földröl csinálták,a vb-ok csak befejezték a dolgot.
A hadviselés komplex dolog,a SEAD képesség is összfegyvernemi képesség.A modern kori hadtörténelem tele van a példákkal.Mudzsahedek támadták a felszálló szovjet gépeket Stingerrel,Saron tankjai szétágyúzták az egyiptomi légvédelmi ernyő állásait,tüzérség tette harcképtelenné a beeka völgyi SAMokat,és az SAS német vadászokat robbantott fel Libiában.
A légi fölényt nem csak vadászgéppel lehet kivivni.Bár kétségtelenül azzal a legkézenfekvőbb.
 
Látnátok értelmét tartalékos repülőszázad létrehozását olyan pilótákkal, akik mondjuk párhuzamoson a civil szférában is repülnek?
 
Jobb lenne, ha nem századokban, hanem rajokban gondolkodnánk. Egy század állna két vagy három rajból, legalább hat géppel rajonként. Kezdetben négy D-vel fejleszthetnék a meglévő századot SEAD képesség végett: + 4 használt D

Puma század: 18 gép
  • 1. raj: Gripen C
  • 2. raj: Gripen C
  • 3. raj: Gripen D SEAD

Aztán jöhetne mégegy C raj: +6 használt C
Puma század: 12 gép
  • 1. raj: Gripen C
  • 2. raj: Gripen C

Griff század: 12 gép
  • 1. raj: Gripen C
  • 2. raj: Gripen D SEAD

És szerintem itt kellene megállni.

Tetszik, bár szerintem az ideális század 12/15 gépből áll.

8/10db együléses, 4/5 db kétüléses.

A+2 ill. +1 a 25% tartalék a rendelkezésreálláshoz.

A személyzet ideális esetben duplája a normál gépszámnak, vagyis nálam egy század:

10db egy üléses és 5db kétüléses gép 24 pilótával + 8 SEAD operátorral.
 
Jobb lenne, ha nem századokban, hanem rajokban gondolkodnánk. Egy század állna két vagy három rajból, legalább hat géppel rajonként. Kezdetben négy D-vel fejleszthetnék a meglévő századot SEAD képesség végett: + 4 használt D

Puma század: 18 gép
  • 1. raj: Gripen C
  • 2. raj: Gripen C
  • 3. raj: Gripen D SEAD

Aztán jöhetne mégegy C raj: +6 használt C
Puma század: 12 gép
  • 1. raj: Gripen C
  • 2. raj: Gripen C

Griff század: 12 gép
  • 1. raj: Gripen C
  • 2. raj: Gripen D SEAD

És szerintem itt kellene megállni.
Remek.

Akkor mit az a közszolgáltatás, amire nem tartasz igényt?
Egészségügy, oktatás vagy mi? Ha szerinted ezt ma elbírná a magyar gazdaság, akkor be vagy rúgva.
Vagy akkor hogyan képzeled? Lesz 40 db vadászgépünk és 40 db harckocsink?

A láthatáron nincs az a bérezés és humán oldal sem, ami 7-8+ év alatt ezt fel tudná tölteni képzett emberekkel.
Ha ma valaki kijelentené, hogy 24 gripenes ML kéne, akkor szerinted az megvalósulna 5 éven belül?

A sok gép helyett, ahogy n+1-szer mondtam már első körben talán Kecsót kéne egy civil reptér infrán túl fejleszteni, mert ma kb. ez van.
Betonfedezés sehol, légvédelem sehol.
 
Tetszik, bár szerintem az ideális század 12/15 gépből áll.

8/10db együléses, 4/5 db kétüléses.

A+2 ill. +1 a 25% tartalék a rendelkezésreálláshoz.

A személyzet ideális esetben duplája a normál gépszámnak, vagyis nálam egy század:

10db egy üléses és 5db kétüléses gép 24 pilótával + 8 SEAD operátorral.
Persze, lehetne úgy is fejleszteni, hogy 3x8 gépes raj, azaz 2x8 C + 6x SEAD D és 2x sima D = 24 gép
 
Remek.

Akkor mit az a közszolgáltatás, amire nem tartasz igényt?
Egészségügy, oktatás vagy mi? Ha szerinted ezt ma elbírná a magyar gazdaság, akkor be vagy rúgva.
Vagy akkor hogyan képzeled? Lesz 40 db vadászgépünk és 40 db harckocsink?

A láthatáron nincs az a bérezés és humán oldal sem, ami 7-8+ év alatt ezt fel tudná tölteni képzett emberekkel.
Ha ma valaki kijelentené, hogy 24 gripenes ML kéne, akkor szerinted az megvalósulna 5 éven belül?

A sok gép helyett, ahogy n+1-szer mondtam már első körben talán Kecsót kéne egy civil reptér infrán túl fejleszteni, mert ma kb. ez van.
Betonfedezés sehol, légvédelem sehol.
Ezt a kérdést, hogy Kecso lesz e fejlesztve meg beton fedezekék meg bármikor felteheti green leader és ezt is rövidre lehet zárni . Igaz green? megkerdezed ezt is?
 
Akárhogy számolom ez huszonnégy gép...

Ps. A legfontosabbnak négy darab SEAD D beszerzését tartanám. Aztán betonfedezék, meg fegyverzet.
Nagyon furcsán írtad le a mennyiséget...
24 gépes állománynál kb. 6 kétüléses kéne, de akkor itt további kérdések merülnek ám fel, hogy akkor milyen kétüléses.
 
Nagyon furcsán írtad le a mennyiséget...
24 gépes állománynál kb. 6 kétüléses kéne, de akkor itt további kérdések merülnek ám fel, hogy akkor milyen kétüléses.
4x6 vagy 3x8, attól függ hány gépes a raj. 4x6 az lehet kettő század (2x12), míg 3x8 az maradna egy. Legalább négy SEAD konfiguráció kellene. Tehát első körben ez plusz négy használt gépet jelentene csak a már vázolt koncepcióban:
  • BriteCloud önvédelem
  • AREXIS konténer és/vagy
  • EAJP konténer
  • LADM csalik
  • SpearEW
main-qimg-ed81c6d5444883df011cbe325e3fc865

Esetleg a négy SEAD D gép mellé az egyik Dassault Falcont átépíteni EW/SIGINT/COMINT géppé ami a fennti konténerekkel, vagy beépített módon rásegít a légvédelem elleni harcra, békeidőben meg bőszen gyűjti nekünk az értékes adatokat, mint a svédeké!
54806_1149854473.jpg

Akkor lenne 18 darab Gripenünk (12xC, 4xSEAD D és 2x "sima" D) és egyelőre elég is lenne. Jöhetne a többi fegyverzet, a betonfedezékek, a MEADS a reptér védelmére, stb. De még a többi hat Gripen C helyett is jobban örülnék két Embraer AEW&C-nek, hogy végre kilássunk a medence aljából! Szóval nem vagyok én a huszonnégy gépnek se híve, de a drasztikus ké PP ességnövelésnek és a Szu-22-vel kivont SEAD képesség visszaszerzésének a meglévőkre igen!
 
  • Tetszik
Reactions: Szittya and Loken
amúgy ha beszálunk valami fejlesztés projektbe akkor kéne valami biztosíték ... nehogy úgy járjunk mint törökök F-35-tel ...
 
  • Tetszik
Reactions: Vogon
amúgy ha beszálunk valami fejlesztés projektbe akkor kéne valami biztosíték ... nehogy úgy járjunk mint törökök F-35-tel ...
Egyelőre sehol sem tart egyik európai projekt sem és ha Eurofighterből indulunk ki akkor nagyon nehéz szülés lesz ez.
Addig egy fillérrel sem szabad beszállni amíg nincs egy röpképes prototípus!
Az a legjobb, hogy ha a megrendelésért cserébe gyártsanak nálunk pár alakatrészt hozzá, esetleg valami szoftverfejlesztésbe vagy valamibe beszállunk, de ne tegyünk bele pénz amíg nincs kézzel fogható termék. A rajzasztalról megvett cuccokkal még egy egyszerű lakásnál is sokszor gond van nem, hogy egy ilyen bonyolult rendszernél!
Typhoonnak kb. 20-25 év kellett mire tudta azt mint egy F-15-ös...
Nem olyan jó ötlet nagyon mélyen belegabalyodni ebbe a projektbe.
 
4x6 vagy 3x8, attól függ hány gépes a raj. 4x6 az lehet kettő század (2x12), míg 3x8 az maradna egy. Legalább négy SEAD konfiguráció kellene. Tehát első körben ez plusz négy használt gépet jelentene csak a már vázolt koncepcióban:
  • BriteCloud önvédelem
  • AREXIS konténer és/vagy
  • EAJP konténer
  • LADM csalik
  • SpearEW
main-qimg-ed81c6d5444883df011cbe325e3fc865

Esetleg a négy SEAD D gép mellé az egyik Dassault Falcont átépíteni EW/SIGINT/COMINT géppé ami a fennti konténerekkel, vagy beépített módon rásegít a légvédelem elleni harcra, békeidőben meg bőszen gyűjti nekünk az értékes adatokat, mint a svédeké!
54806_1149854473.jpg

Akkor lenne 18 darab Gripenünk (12xC, 4xSEAD D és 2x "sima" D) és egyelőre elég is lenne. Jöhetne a többi fegyverzet, a betonfedezékek, a MEADS a reptér védelmére, stb. De még a többi hat Gripen C helyett is jobban örülnék két Embraer AEW&C-nek, hogy végre kilássunk a medence aljából! Szóval nem vagyok én a huszonnégy gépnek se híve, de a drasztikus ké PP ességnövelésnek és a Szu-22-vel kivont SEAD képesség visszaszerzésének a meglévőkre igen!
Nincs külön SEAD D.Úgy kell felkésziteni a gépeket,hogy bármelyik tudja hordozni a szükséges felszerelést és fegyverzetet.Britecloud meg egy aktiv zavarós dipol,bármelyik arra alkalmas kivetőberendezésbe tölthető,akármilyen gépen (99ben a fenetudjafejből már milyen jelzésű amcsi elődtipusával még egy kis truváj is volt Mo-on,mikor megtalálták valahol földrepottyanva)
 
Látnátok értelmét tartalékos repülőszázad létrehozását olyan pilótákkal, akik mondjuk párhuzamoson a civil szférában is repülnek?
Svájciak és a zsidók is csinálták (csinálják?Manapság jóval kisebbek a géplétszámok,nemtudom,mennyire élő gyakorlat jelenleg).Amcsi ANG máig csinálja.
Nade,hol vannak hozzá a gépek?Ilyen csekély géplétszámnál nem igazán látom értelmét.