[HUN] Aero Vodochody / HSC Aerojet Zrt (Hu, 80%) + Omnipol (Cz, 20%)

L159 ről írtam végig (az NG azért sem érdekes mert 70% ban egy cseh válalkozóé) Av nak és pláne a magyar résznek abból nem sok haszna van.
Igen, de ez egy repülőgépcsalád, azonos alapokról. Ezt tudja a cseh. Gyakorlatilag egy 1960 évek végi Airframet alakítgat, radikálisan új tervezés nincs, csak azóta már ott az Jak-130/Master féle új tervezési vonal, a svéd-boeing Red Tail, és a KAI T-50 a többi cég nem gyárt sugárhajtású gyakorlót, a Hawk kifut, utód nélkül, a Alpha Jetnek vége, akárcsak az Aviojet-nek. Az amcsi Textron Scorpion nem vált be. A fejlesztés csúcsa lett volna a F/A Striker, de ennyi. Hozzáteszem, hogy amennyiben egy gyakorlógépet nagyon felpörgetünk, hajtómű, fegyverzet stb. akkor meg eredeti feladatára nem lesz teljes mértékben alkalmas. Lásd a csehek is a LOM L-39 gépeivel oktatnak onnan ülnek át először az ALCA T1-re T-2-re, és utána jön a harci ALCA, majd vannak akik maradnak a csapásmérőnél, mások mennek a Griffre..
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and Szittya
Ezt én is úgy olvastam, hogy az L39-NG projektet 50-50%-ban finanszírozta az Omnipol és az AV.
Igen ennek most én is utánanéztem, de nekem a mostani cikkekből már mintha az jött volna le, hogy az AV a teljes tulaj. Igazság szerint még esetleg azt is el tudom képzelni, hogy az Omnipol valamilyen formában belevitte apportként a vásárlásba a projekt tulajdonát. Igazság szerint nem nagyon van külön értelme annak a projekt tulajdonrésznek.
 
A könnyű támadó változat egy bullshit. Van egy tanulmányom (nem nyilvános) ami azt mondja, és teljesen egyetértek vele, hogy ezzel a teljesíténnyel ami a jelenlegi hajtómű, ezzel a lokátor nélküli orrésszel, ilyen kis fegyverterheléssel, passzív és aktív önvédelmi rendszerek nélkül semmiféle tényleges katonai felhasználása nem lehet a NG-nek, csak a kiképzés és célrepülés. Viszont ha radart ellentevékenység rendszereket,passzív védelmi rendszereket beépítesz, a szárnyak teherbírását növeled akkor létrehozol egy L-159-est, de azt meg minek annak a tervei és gyártása is kész. Mit lehetne csinálni. az ALCA modernizáció az út. AESA lokátor, légi utántöltés, még modernebb avionika. Ez nekünk is jó lenne, ha már vette a NER társaság az Aero-t.

Bár bocsánat, de azért drukkolok, hogy vesszék el pénzükkel együtt. (mégha a mi faszunkkal is verik a csalán, mert kormánygarancia van rá). Igaz egy kormányváltás után már szerintem leszarnánk.. Vegye vissza csehország..) Nekünk magyar alapkiképzés Zlinnek és egyik kiképzőiskolához csatlakozás lenne megfelelő, nem sakát sugárhajtású gyakorló..
.
.
Az NG-t valószinűleg csak azért dobták össze, hogy a cégeladáskor legyen felmutatható aktuálisan futó fejlesztésük, mint értéknövelő tényező. Amúgy tettek bele Garmin elektronikát, meg egy kommersz amerikai kis hajtóművet. Az ALCA lehetne egy potens tipus, kb a maximum, ami ebből az antik L-39 koncepcióból kihozható, azt kéne megtartani és továbbvinni amennyire lehet. Ez az NG egy visszalépés a kb semmi felé.
 
Az Aero-nál már az L-39NG sorozatgyártásának optimalizálását készítik elő...

website
 

Vásárlók és érdeklődők az L-39NG iránt (darabszám)

Vietnam 12, a szerződés aláírása megtörtént, az exportot az EGAP

Hungary 8-12 biztosítja, a mennyiség nincs megerősítve

Szlovákia 8, az Aero Vodochody stratégiai együttműködést ajánlott fel

Ghána 6, a szerződést a ghánai parlament jóváhagyta

LOM Prague 4, a szerződés a további négy gépre van lehetőség
 
Vásárlók és érdeklődők az L-39NG iránt (darabszám)

Vietnam 12, a szerződés aláírása megtörtént, az exportot az EGAP

Hungary 8-12 biztosítja, a mennyiség nincs megerősítve

Szlovákia 8, az Aero Vodochody stratégiai együttműködést ajánlott fel

Ghána 6, a szerződést a ghánai parlament jóváhagyta

LOM Prague 4, a szerződés a további négy gépre van lehetőség
Ha visszanézzünk az elmúlt egy hónap cikkeit, akkor meg azt látjuk hogy Ghána lehet hogy inkább amerikai gépet vesz, a csehek inkább csak bérelnének négy gépet, Szlovákia teljesen bizonytalan (van olasz és dél-koreai ajánlatuk is)...
 
Ha visszanézzünk az elmúlt egy hónap cikkeit, akkor meg azt látjuk hogy Ghána lehet hogy inkább amerikai gépet vesz, a csehek inkább csak bérelnének négy gépet, Szlovákia teljesen bizonytalan (van olasz és dél-koreai ajánlatuk is)...
Igen. De lényegében a cikk a tényeket rögzíti. Szlovakia kapitt ilyen ajanlatot az AV-tól, a ghánai parlament pedig jóváhagyta 6 L39-NG-re a pénzt. A szlovák nagyon bizonytalan, de a ghánai sztem összejön. Mi is nagyon aktív kapcsolatban vagyunk velük.
 
Vásárlók és érdeklődők az L-39NG iránt (darabszám)

Vietnam 12, a szerződés aláírása megtörtént, az exportot az EGAP

Hungary 8-12 biztosítja, a mennyiség nincs megerősítve

Szlovákia 8, az Aero Vodochody stratégiai együttműködést ajánlott fel

Ghána 6, a szerződést a ghánai parlament jóváhagyta

LOM Prague 4, a szerződés a további négy gépre van lehetőség
.
.
Erösen optimista ez a lista. Ghana kiesett, szerintem a szlovakoknak is lesz annyi esze, hogy rendes repulögepet vesznek. NER alapon mi veszunk, söt lehet, a vegen velunk vetetik meg a szlovakoknak szamolt gepeket is. :) Szamomra a kerdeses pont Vietnam a listan, nekik minek kell L-39? Valami korrupcios törtenet? Vietnam most vett Yak-130-at, eppen most veszik at, pont az L-39 levaltasara rendeltek.....!
 
En egyebkent az L-39-et civil iranyba vinnem el, es unatkozo gazdoknak probalnam eladni az USA-ba, akik most is regi L-39 gepekkel repkednek szazaval, talan mar az USA az L-39 fö uzemeltetöje. Egy nagyon kezes, full egbizhato repulö, ami azert jol adja a vadaszgepes filinget, bolondbiztos robotpilota es FWB, automata leszallasi kepesseg. Es mindent kiszednek belöle, ami barmi katonai funkcioval bir. Lenne viszont teljes szelessegu glass cockpit, virtualis radar, es tennek bele olyan "jatek" funkciokat, hogy pl lehessen szimulalt ellenseggel harcolni, mas jatekosokkal összedolgozni, stb, szoval egy profi, tenyleg repulö vadaszgepszimulator gazdag profi hobbypilotaknak. :)
.
.
Az igy befolyt penzböl pedig elszakadnek az evtizedes L-39 megszokasbol es probalnek olyan uj katonai tipust fejleszteni, ami piackepes lehet ismet. Legyen az dron vagy pilota vezette tipus, talan inkabb a dronok iranyaba mennek, mert ott a törökökön kivul mas europai szereplö nincs, es szerintem kis elszantsaggal a törökök meg megfoghatok.
 
.
.
Erösen optimista ez a lista. Ghana kiesett, szerintem a szlovakoknak is lesz annyi esze, hogy rendes repulögepet vesznek. NER alapon mi veszunk, söt lehet, a vegen velunk vetetik meg a szlovakoknak szamolt gepeket is. :) Szamomra a kerdeses pont Vietnam a listan, nekik minek kell L-39? Valami korrupcios törtenet? Vietnam most vett Yak-130-at, eppen most veszik at, pont az L-39 levaltasara rendeltek.....!
Vietnam eddig is rendlkezett L-39C-kel, gyakorlatilag azok utódtípusának veszik szerintem vegyesen a Jak-130-al. Van Szu-22 (analóg műszerezés 3 generáció, van Sz-27 és Szu-30 harci gép. A Jakból 6 darab kevés nekik, az L-39-ből két századnyi van.. Miért ez a diverzifikáció azt nem értem.