A mai Airbus és Boeing repülőgépekre a repülőgépvezetők (most COVID előtti dolgokat írok), azért mentek arra a pályára, még vitorla előképzettség nélkül is, mert jól kerestek. Eleve eléggé magas költségek miatt, vagy kölcsönből, vagy apuci pici fiai. Akinek nem volt pénze az nehezen tudta, tudja megfinanszírozni a teljes képzést. Mivel a mai közforgalmi repülésnél kvázi manuál vezetsz 5-10 percet repülőgépet, mert a többit a robot vezet, és gyakorlatilag "csak" ellenőrzöl nem kellett valós pilóta tudás, hogy seggeddel érezd a repülést. Nos épp akkor van baj, ha nem müködik valami és a manuál nem tesz róla említést, mert hiányzik a tényleges pilótareflex, csak bőszen lapozod, mit kéne csinálni. Ezt nem Én mondom, mert nem vagyok pilóta, hanem igazi magyar szaktekintélyek. Nos a katonai alkalmazás során pédául az A319-nél a magyar hajózók nagy részben manuál vezetik a gépet, mert ez a seregben az előírás. Szóval ezért nem kell nekik sugárhajtású egyhajtóműves képzés, mert a polgári pilótáknál sem ez vezet valakit pályára. Katonáknák persze igen, de aki L-39-el stb. repült a harci pilóta akar lenni, nem pedig utasszállító