Igen, és az OPC amit évente letolsz pont arról szól, hogy ilyen helyzeteket gyakorolsz. Engine failure before/after V1, engine fire, prop overspeed (turbopropon), emergency descent, stb... nagyon is fel van mindenki készítve a vészhelyzetekre, ahol a manuális készségek baromira számítanak, mert a vizsgáztatók fixa ideája betenni a fél A4 oldalnyi vizsga hiba mellé még többet...Mivel a mai közforgalmi repülésnél kvázi manuál vezetsz 5-10 percet repülőgépet, mert a többit a robot vezet, és gyakorlatilag "csak" ellenőrzöl nem kellett valós pilóta tudás, hogy seggeddel érezd a repülést. Nos épp akkor van baj, ha nem müködik valami és a manuál nem tesz róla említést, mert hiányzik a tényleges pilótareflex, csak bőszen lapozod, mit kéne csinálni.
Um... RVSM-ben repül egy ilyen gép az idő nagy részében, ahol te nem művészkedsz manuálisan, mert csak a robot képes tartani tűpontosan a magasságot - és mivel itt magasság szerinti elkülönítés van, nincs bohóckodás. A-class airspaceban meg ki sem kapcsolod.Nos a katonai alkalmazás során pédául az A319-nél a magyar hajózók nagy részben manuál vezetik a gépet, mert ez a seregben az előírás. Szóval ezért nem kell nekik sugárhajtású egyhajtóműves képzés, mert a polgári pilótáknál sem ez vezet valakit pályára. Katonáknák persze igen, de aki L-39-el stb. repült a harci pilóta akar lenni, nem pedig utasszállító
Talán arra gondolhatott, hogy ha valami veszedelmesebb reptérre kell lespirálozni, mást nem tudok elképzelni, de ahhoz meg ott a szimulátor, kár a sárkányt élőben terhelni egy olyan eszköznél, ahol egy nyomáskapcsolót rángatsz... ahhoz nem kell manuálban repülni utvonalazáskor.