[HUN] Aero Vodochody / HSC Aerojet Zrt (Hu, 80%) + Omnipol (Cz, 20%)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

honved

Well-Known Member
2010. június 2.
9 953
18 445
113
A kínainál nem lesz/tud olcsóbb lenni...
Hitelbe/ingyen nem tudjuk adni...


Marad az a pár-tucat darab amit a csóró kínait-nem országok vesznek --kb. évtizedenként--, nem egy rózsás piaci jövőkép ... :( :( :(

Meglehet, nem követem a gyár eladásait és ezeket a dolgokat igazán. Magáncég, nem tudjuk mit terveznek neki igazán.
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
21 257
33 836
113
Újabb Gripen századról volt szó hivatalosan Gáspártól. Tehát ez újabb 14 gépet is jelenthet akár, nem használt, 6-8 gépet.
vagy 10 et. vagy kevesebbet mit ajánl a svéd. még van ideje és mi jön be nbekünk a képbe.
4 éve van a svédnek szerintem marad annyi használt gripene hogy akár 1 század akár 14 es is beleférjen de erre nem vennék mérget. 4 év hosszú idő.
(annyiból jó hogy a svéeken van nyomás hogy a használt gripeneket eladja.) a boeingel közös kiképzőgép jó üzlet de a haszznált gripenek sem lesznek drágábbak.) de a tárolásuk költsége gyülik.
ha új vadászink lessz az nem 4 vagy 4++++ os lessz. használtból jöhet. de új gép az vagy 5 gen vagy 5+ lessz. (a páratlan generációk általába nem hosszú életűek vadászgépeken.)
 
  • Tetszik
Reactions: Vogon

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
21 257
33 836
113
ha új vadászink lessz az nem 4 vagy 4++++ os lessz. használtból jöhet. de új gép az vagy 5 gen vagy 5+ lessz. (a páratlan generációk általába nem hosszú életűek vadászgépeken.) de minig valami nagy újítást hordoz. ami késöbb kikopik. pl variaszárny... eggyes elemei persze megmaradnak de a páratlan generációk zsákutccákat vagy korlátozottan használhatóságot hordoznak. és drágák. majd a következő generáűció a kiforott hosszan üzemeltetett.
ezt azért tudni kell- tehát nekünk is úgy kell terveznünk.

kiegészítő EW képesség meg minenképp szükséges. mind a légierő mind a szárazföld számára (haditenngerészetünk meg nista)

a gripenek vagy vadásznak
vagy bombáznak
vagy EW znek.
és kiképeznek.

ez 2 min századdal sem menne. békébe még csak csak de háborúba.

ja és légirendészkedni mind emelett. missziozni gyakorolni.

nemlehet mindenre csak a gripent tartani...
 
  • Tetszik
Reactions: Vogon

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
21 257
33 836
113
ha úgy van hogy a saab nem ad jó ajánlatot a T-50 számunkra is nyitott. abból is van használt. vagy f16... rafale használt EF is van már használt...
de mindből használt játszik. mégha töreék áron ki is fizetjük a grifeket akkor is megtehetjük. T-50 el pl röhögve üzemelne a 2 típus.
Nem vagyunk a SaaB nak kiszolgáltatva számtalann variációnk van... Váejuk a jÓ ajánlatot. KB. (de koreával már felvettük a kapcsolatot pl ahogy a franciák is játszanak vagy az EF ek ausztria kapcsán) (annyi hogy azok csupa vadászok e nem akkora gond mert a griff az csapás méris. airpolicozna aztán kilehetne kiméélni a drágán repülő olcsó használt EF eket...) rafale val detto. F16 szinesít.
 

Rapesz

Well-Known Member
2021. május 9.
320
1 109
93
Ennek az AeroVodoakárminek csk akkor van értelme, ha valamilyen SAAB/Embraer vagy Tempest együttműködésbe be tudjuk vinni. Minden egyéb produktum innen felesleges.
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
21 257
33 836
113
ha kevésbé ad csak jó ajánlatot a SaaB akkor a gépszámmal tudunk játszani pláne ha az EW képesség gerincét más viszi.
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
21 257
33 836
113
Ennek az AeroVodoakárminek csk akkor van értelme, ha valamilyen SAAB/Embraer vagy Tempest együttműködésbe be tudjuk vinni. Minden egyéb produktum innen felesleges.
Ebraer eggyütmüködés már most van
Airbus is

Ha hazajönne egy új gyáregység abba jönne gyártató. Teccik érteni?

Tudnának hova beszállítani. (ez már kiderült. a repülőipari beruházások sincsenek elmaradva) nagyon nem fejlődik az is.
főleg az airbus huzza ha ehhez bejön a Embraer... AV valamilyen saját termékkel. a cseh repiparba van beszállítás. kompozitiok gyártódnak itthon.
akár csehbe is eladható a gyárba a magyar kompozit. tehát a kisgéppfejlesztőknek megéri kompozitot fejleszteni gyártani nagyobb tételbe.

az utasszákllítoknál is terjednek a kompozit burkolatok vannak szabványaik receptjeik be lehet szállítani.
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
21 257
33 836
113
az utasszákllítoknál is terjednek a kompozit burkolatok vannak szabványaik receptjeik be lehet szállítani.
kevesebb gép kell a jövőbe civilbe és aztán a nagyokat viseli ez meg a kicsiknek kaput nyit.
akinek nem vólt komoly pénze a repgyártásba az nem bukhat nagyot a megrendelés szám csökkenéssel.
mig aki nagyba csinálta az igen annak kell az olcsó beszálító. és nem a világ végéről 3. államból mert ahhoz meg bonyolult kis hibahatáros dolog.

Az hogy az AV milyen kézbe van ebből lényegtelen a Hazakerülő gyáregység milyen kézen lessz? ott a cseh partner részesedése leányválalattal lejebb vihető. állami kézbe juttatható.

egy ilyen cégnek meg kell a ciuvil irányítás máskülönben nem nyereséges.
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
21 257
33 836
113
kompozit elemek a helikoterrk hez is kellenek újabb airbus.
nem feltétlen kell nekünk a saab akár a török gép fejlesztésbe is beszálhatunk gyártásba HÜRJET
kompozitokat gyárthatunk oda is fő elemeket az AV ba. kabinbelőst. müszerfal kijelzők...beépítése fődarabba.
akár mecshanikus kiegészítő eszközök szállítása. futómű elemek szintén AV. hazai telephelyre egy részük áthozható...vagy új gyártóképesség fejleszthető ki bérgyártáson (beszállítóként az airbusba) Az AV nak már megvan a beszállítói képesítése. nem kell tepernie az AIRBUSNÁL csak elfogadható árat kell adni egy egy elemre. Embraernél detto. (igen akik gyártják a gripent) de ez a svédekk érdeke elsősorban nem a miénk.
őket lefogja kötni az USA gép ami boeing.
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
21 257
33 836
113
AV. hazai telephelyre egy részük áthozható...vagy új gyártóképesség fejleszthető ki bérgyártáson (beszállítóként az airbusba) Az AV nak már megvan a beszállítói képesítése. nem kell tepernie az AIRBUSNÁL csak elfogadható árat kell adni egy egy elemre. Embraernél detto. (igen akik gyártják a gripent) de ez a svédekk érdeke elsősorban nem a miénk.
őket lefogja kötni az USA gép ami boeing...

török repiparba beszállítás airbus civil ipar nyitott helikoptergyártás airbus orosz nyitott kisgépgyártás magyar szlovén orosz.

ez nem olyan rossz ám. nincs feltétlen szükségünk a saabra aki boeing csöcsön él. mi jutna onnan? max a brazil gépekbe beszállítás de az a saab nélkül is megolható. a brazil részbe bőven beférünk gyártásba.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
21 257
33 836
113
igazából komoly piacokon van bent az AV attól hogy eddig nem tudta kihasználni... mi kitujuk a meglévő alapokon szerinbtem... Legalábbis ha hazaköltözik a gyár éés lessz benne állami érdekeltség telekért gyáregységért cserébe. stb.
és mehet a gyártás a cuvil piacra az melett a katonaira is betermelni. egy csomo alvállalkozót elbirna beszállítót.,
OTT a jövő benne.
csak ki kell hasznáálni. de az AV nem csak katonai beszállító! és katonai gyártó! ott a civilszegmens a minősítésekkel amit min hoz.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
21 257
33 836
113
Kell fejleszteni a gyárat az biztos. de az a fejlesztés kerülhet magyarországra. nem kell annak cshbe lennie az új csarnok épülhet gyula környékére akár. vagy miskolc.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
21 257
33 836
113
Kompozitot nem csak a repipar használ. mehetnek a speciális kompozitok meg esetleg valami tömegtermelő betanuló termék nagytételes. azt csokolom. AV ra támaszkodva a legfelsöbb szintű fejlesztések lehetővé teszik a gaggyi gyártását betanuló időbe mellékesnek. (a gagyit repülős értelembe civil szemmel az bezony minőség) és már egy minőségi háztartás gyártó is keletkezik. a repipar tapasztalataira alapozva ott szerzett tudást hasznosítva. ezt ki vezényelné le ha nem vállalkozók? az államnak ez veszteséges lenne lássuk be.

ha van csúcs jkompozitgyártás sisakgyártás gyerekjátékkategoria.... sulisok meg betanított munkások lenyomják jó gépekkel.í8ami a haiiparba már gagyi gép repgép gyártásra)

aztán csorog még ez a kompozitt az építőiparba stb (úvegszálas lemezek formályában vagy épp szénszálas az új divat)

ez a hazai szálgyártást lendíti (textilipar) üvegszál gyártás szövés jelenleg is folyik...
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
21 257
33 836
113
Vegyipar gyárt sokféle műgyantát. felvevőpiac nekik. (hazai gyártótól hazai felvevőpiacra) ami zömében export terméket készit de a hazai piac is felvevő piaca.


jelentős üzletág. sok hozadékkal. csak jól kell csinálni.
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
21 257
33 836
113
ha meg nagyon haditeknikázni akarok lövedékálló repesz álló betétek gyártása páncél karosszéria elemek. (era nera) panelek csomagolása.
ez mind mehet a seregbnek kiegészítők gyengébb minőségü anyagokból padló takaró elemek lemezek (szőnyegek) stb akár patkoló táblák (tábla lemezek) m es nagyságrenbe elemekből. aztán máris müszaki használat tábor létesítés sárosodás ,entesítés.

egy csopmo mindenre használhatók ott is a kompozitok.

(a civil a repipar az építőipar mellett) számos hozaékkal (elektro autozás óta autó karosszéria elemekbe) ami már egy csúcs ipar hazánkba autoipar eleme beszállítója (lehetne)

és akkor összeér a repipar és az autoipar abból is a modernebb könnyebb szerkezeteké.

ez az auto ipart is lendíti. hisz olcsó kompozit minősége (csucsa a repipar)
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
21 257
33 836
113
tiszai vegyi kombinát? na azok örülnének csak ennek igazán.
üvegszálgyártás ujrahasznosítás ujrahúzás. TÖK BIO öko zöld olog.
ez már az építőipar szigetelőanyag gyártása kategoria.
annyi hogy több féle minőség gyártása szükséges. tehát válogatás.
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
21 257
33 836
113
az üvegszövet szövő textiliák igen változatosak. a gépek akár milyen fonállal tudnak szőni még drótszállal is.
aramidból is leszövi amit üvegszállal lesző szénszálbol is leszövi pamutból is amit kell ha kell még drótbol is...

és erre mehet minden textilgyyártás és speciális textil akár ruha akár kompozitelem vagy épitőipari vagy báármi...

a gép leszövi bármilyen anyagból ha igény van rá. Tolnatext
sok ezer szövésimintázattal rendelkeznek, a gépek programozhatóak nem mechanikus állításuak. minimális mechanikai elem csere lehet anyagváltozás esetén de ez súlycsökkentés főleg. (üvegszál nehéz) szén aramid könyebb